Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Nos, mint említettem, nem "mezei" kajáról van itt nagyba szó. Az említett melegkaja ára pontosan a speciális előkészítés és gyártás miatt simán öt-tízszerese is lehet annak, amit írtál. Így aztán pláne komoly különbség lehetne, ha lehetne:))
Azonban egész mostanáig nem volt olyan légitársaság, aki megtette volna, hogy levonja és nem is adja a kaját. Hülyén is nézne ki a dolog, főleg mivel nem tudja senki, hogy esetleg melletted jókedvűen zabáló utastársad szájából nem néznéd-e ki a kaját, mikor mégis megéhezel... :)))
Vendéglátó szemszögből eléggé nonszensz az ilyesmi... :)))
Van egy kerdes, ami nagyon regota foglalkoztat, nevezetesen az, hogy mennyibe kerul a legitarsasagoknak egy adag mondjuk meleg kaja. Szamoljuk mondjuk 1000 forinttal.
Ezek utan azt a kerdest szoktam feltenni sokat repulo ismeroseimnek, hogy ha lenne olyan jegy-kategoria, amihez nem jarna kaj, es epp ezert mondjuk 2000 forinttal olcsobb lenne ez a jegy, akkor ezt vennek-e meg, vagy a kajasat.
Nagyon erdekes valaszokat szoktam kapni.
Mondjuk egy jo kis interkontinentalis jaraton, ahol ket kajat is adnak, ez a kulonbseg mar mondjuk 4000, vagy 6000 ft lenne. (Ertelmeszeruen oda-vissza szamoltam, masodszorra atszallassal egyutt.)
A 3color altal irottak fenyeben ezentul azt is megkerdezem majd, hogy ha aa legitarsasag higieniai okokbol szigoruan nem enged sajat kajat fogyasztani, akkor melyik jegyet valasztanak.
Az egyes terminalon a postanal :-))) mar gyűlik a fogadó bizottság, virágok, díszítések, de csak szerényen, hisz fapados. De tényleg látszik, hogy jön a jön a ....
Az ilyen út előtt még a reptéren célszerű többet fogyasztani, majd a gépre max palackos üdítőt, vizet és előrecsomagolt csokit, müzliszeletet felvinni. Ez lenne a légitársaságok által elvárt magatartás az utasok részéről. Egy Budapest-London út sem olyan hosszú hogy ne lehetne kibírni kaja nélkül, igaz a kajaosztás alatt csak úgy reül az idő is.
Tényleg minden rossz szándék nélkül picit még beleoffolnék a kaja kérdésébe.
Amit az étteremről írsz, teljesen igaz. Minden étteremnek az a mumusa, hogy egyszer esetleg valamilyen ételmérgezés, vagy fertőző dolog miatt kiszáll Köjál a lakattal.
Ugyanez persze szállodák, repterek hajók éttermeire és természetesen a légi-catering konyhákra is igaz. Azonban épp a repülésben veszik ezt a legszigorúbban. Rendszeres biológiai ellenőrzés mellett használják a Ferihegyi cateringben is a nyersanyagokat, miközben már magukkal a szállítókkal is külön megállapodások vannak a szupertiszta gyártásra. A ferihegyi konyha első pillantásra majdnem jobban hasonlít egy steril biológiai laborra, mint egy konyhára. Védőfelszerelésekkel, kesztyűvel, maszkkal dolgoznak a nénik.
Az itt gyártott készételek, tálak felhasználására is külön előírások vannak. Pl. az egyik visszaérkező gépen megmaradt bármilyen ételt, hidegtálat, süteményt levétel után nem szabad felhasználni másik járatra, még úgy sem, hogy a becsomagolt, betálcázott cuccot egy az egyben átrakod egy másik gépre. Éppen emiatt számolják ki elég élesen a kaját a fedélzetre, mert ami megmarad, az mind veszteség, még ha a konyhásnéni a kutyának adja, akkor is:)))
A dolognak, ahogyan írtam is épp az a lényege, hogy semmilyen fertőző anyag (melyeknek egy része imád a kajában megtelepedni) ne vándorolhasson egyik gépről a másikra. Tökéletes védelem persze nincs, de maximális az van:))
Azzal, hogy mi magunk felviszünk kaját a fedélzetre, ezt a szigorú védelmet lazítjuk. Senkiről nem feltételezi az ember, hogy leprát bújtat a szendvicsbe, de a biológia nagy trükkökre képes. A repülőgép pedig a legalkalmasabb közlekedési eszköz a baciknak, vírusoknak is:))
Az sem véletlen, hogy a kajaosztás előtt melegvizes kendőt osztanak pl. a Malévnél is a stuvik, amit a felvilágosultabb utasok étkezés előtti kézmosásra használnak fel (...emellett sokan nem tudják mire lehet jó egy ilyen a kaja előtt... Ezt sajnos sok honfitársamnál láttam. Egyszerűen letették az asztalkájukra, majd látva a többiektől, hogy mit tesznek a kendővel, gyorsan nekiláttak ők is a kéztisztogatásnak...)
Szóval megvan az oka az óvatosságnak.
Én semmi kivetnivalót nem látok abban, hogy a fapadon nincs kaja, de nem bánnám, ha nem engednék az utasoknak a jó kis hazai kipakolását a gépen, amit ugye fel sem vihettek volna... :)))
Szvsz ki lehet bírni kaja nélkül a leghosszabb Ryan járatot is:))
És végül a szabályok:
A Malév, de más cégek üzletszabályzata is tiltja olyan tárgyak és anyagok felvitelét a fedélzetre, (vagy feladását poggyászban) amelyek a fuvarozásban érintett országok hatályos jogszabályai szerint tiltottak (tehát ez érkezési ország szabályai is irányadóak), vagy a IATA veszélyes áru szabályzatba ütközik. Az erre irányuló kísérlet esetén elviekben ki is zárható az utazásból az utas. (Nyilván egy szendóért ilyet nem tesznek, de 30 kiló libamájért már lehetséges::)))
Szóval így néz ki a dolog, függetlenül attól, hogy az utas jószándékát nem kétlem, azt sem, hogy meg akarja enni a kajáját, és nem akar megmérgezni senkit:)))
Hopp, most megfogtál, mert nekem úgy rémlik, hogy 150 fős a gép. De most elbizonytalanodtam, viszont a következő műszakomban utánanézek majd ennek.
Nem az enyém az első járat szerencsére, szabadnapos vagyok. Ott lesz állítólag a BA Rt. összes vezetője meg tiszta nagy banzáj lesz, már amennyire hallottam. Megmondom neked őszintén, hogy egyáltalán nem hiányzik az életemből, hogy ezen a debütáló járaton részt vegyek!
cyberjunkie: pedig 210 ill 99 euróért még van is szabad hely:)
HQ: thx, elég szerteágazó a közlekedés és egyik drágább mint a másik de ez legalább gyors is:)
Webberke: mi júli 1-13:)))
Holnap a teraszon sztem vmi sajtótájékoztató féle lesz, de én elsősorban azt remélem hogy nem lesz szakadó eső... :)
a legjobb valóban a stansted xpress, az álomáson 23 volt a return ticket ami egy hónapig jó, míg a fedélzeten 21, ha jól emlékszem ezér a pénzért bármelyik állomásig lehet menni (nyilván érdemes minél beljebb, hogy ne kelljen többzónás travelcardot venni a metrora)
Nos, beszeltem az kollegakkal Stansted ugyben. A legegyszerubb a Stansted Express. Kozvetlenul a terminal alol indul 20-30 perc alatt a Liverpool Streeten van a belvarosban. Ha a fedelzeten (RyanAir) veszed meg a jegyed kapsz kedvezmenyt, eredetileg olyan 20Ł a jegy, de a fedelzeten 15 (vagy 10). Vasarnap a sineket ujitjak fel, ilyenkor a vonat helyett busz jar, ez 1,5-2 ora alatt er a varosba.
Sok sikert!
Nono, csak nem mellre szívni! Igaz lemaradt a smiley, de esküszöm csak humorizálni próbáltam!:)
Már csak azért is, mert sokmindenre gondoltam volna, de a szendvicsekre még álmomban sem!
Ismét elárultam, mennyire amatör vagyok...
Birminghambe mennék és egy hét mulva jönnék meg akkor adnám le igy gondoltam nem is drága a kocsibérlés sem.A busz 17 font a vonat 30 font körül van egy utra.
Kösz,annyit már megtudtam hogy ha lekésem a buszt akkor az ugyanarra a járatszámra csak később(2,5óra)indulóra is érvényes.Autót bérelt már valaki Stansted-en? Ha előre foglalom elég olcsó,csak azt nem tudom mennyi lenne a helyszinen ? Egyébként egy Focus 7 napra 150 font.
Más kérdés, hogy az ételt szállítóktól mit követel meg a reptársaság, és más az, amit te viszel fela gépre. De gondolkodj csak étteremben! Ugye ott vannak olyan kaják, amiket ők másnaposan nem szolgálhatnak fel, miközben te otthon megeszed, hiszen nincs annak semmi baja. Egészen mások a higinéai előírások az éttermi kajára, mint az otthonira, holott mindkettő ember eszi meg. Szóval szerintem nem lehet összehasonlítani azt, hogy te viszel fel kaját a gépre, vagy egy szállító cég viszi fel. És nem hiszem azt sem, hogy a fertőzésveszély nagyobb lenne.
Gondoltam, hogy nem fog tetszeni, amit írok, de ha picit belemélyednétek akár csak az ttthoni szabályokba, rájönnétek, miről beszélek.
Minden kultúrország hiperszigorú hatósági rendszerben minősíti a fedélzeti kaja szállítóit.
Nálunk sem rendelhet egy légitársaság akár még mekdodó menüt sem a gépre, mert a hatóság nem engedi fel!
A dolog nem véletlen. Sajnos mindnyájan tudunk példákat, hogy milyen kórokozók járják be a világot rendszeresen, köztük némelyik kifejezetten kajával terjed.
A munkahelyre bevitt kajában tenyésző akármikkel helyben fertőzhetsz meg embereket, míg a repülőn pillanatok alatt nagy területre hordható szét egy kórokozó. Lemorzsázik az utas, összetapizza a gépet ...stb. Rendes takarítás meg ugyebár maximum a bázisreptéren, de ott sem minden fordulóban....
Jobb helyeken fel sem engedik a gépre a romlékony kaját (a szendvicset sem). (Persze ez könnyen átjátszható szabály, hurrá!)
Ugyanezen okból még akkor is szigorúan ellenőrzik pl. egy kutya papírjait is, ha az érkezési országban kötelező karantén van (Angolok pl.).
Lehet viccelődni a betegségekkel, hiszen úgy sem látjuk a bacikat... Lehet bátran gúnyolódni, és kritika nélkül, vakon szeretni a lókosztot...
... De miután én is szeretnék velük utazni, örülnék, ha legalább ezeket a normákat betartanák.
Egyébként elnézést, ha valakinek az érzéseibe gázoltam a probléma felvetésével...