Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
A Germanwings nagyon jo volt! Nemetesen korrekt es hatasos. Jol meg volt szervezve minden. A kolni repuleter is szuper. Ferihegy 1-gyel sem volt semmi gond. Kulonosen a locsolos fogadtatas tetszett :-)
Most rohanok, de jovo het elejen kepes beszamoloval is jelentkezem.
Tudod mi volt az 1esen???
TEkp semmi:)))
Fél 3 előtt 5 perccel még a terminál utasrésze nem volt kinyitva...A főbejáraton nem lehet bemenni,hanem egy oldalsó bejárat van az utasoknak...A főbejáratot a személyzet használja...
15 felé jöttek újsáírók,15:45 kor nyitották ki a teraszt...
15:50 kor jelentkezett az app-nál a gép,hogy ALAMU fölött van...Ekkor közölték vele,hogy a 31L pályára szállhat,de menjen Tápiónak,mert csak 16:10kor szállhat le...
Jól beopta:)))
Aztán leszállt,volt szép vízsugár a gép fölött,ami alatt átgurult,volt egy sajtótájékoztató,amin jelen volt a Germanwings vezérigazgatója,aztán 16:50 felé gép el...
Volt egy órám, szal' kinn voltam az egyesen. Szakadó eső, kétségbeesett németek a 93-as buszra várva :)))
A taxisok megszállták a helyet, csak a teraszra nem lehet kijutni :(
Nos, mint említettem, nem "mezei" kajáról van itt nagyba szó. Az említett melegkaja ára pontosan a speciális előkészítés és gyártás miatt simán öt-tízszerese is lehet annak, amit írtál. Így aztán pláne komoly különbség lehetne, ha lehetne:))
Azonban egész mostanáig nem volt olyan légitársaság, aki megtette volna, hogy levonja és nem is adja a kaját. Hülyén is nézne ki a dolog, főleg mivel nem tudja senki, hogy esetleg melletted jókedvűen zabáló utastársad szájából nem néznéd-e ki a kaját, mikor mégis megéhezel... :)))
Vendéglátó szemszögből eléggé nonszensz az ilyesmi... :)))
Van egy kerdes, ami nagyon regota foglalkoztat, nevezetesen az, hogy mennyibe kerul a legitarsasagoknak egy adag mondjuk meleg kaja. Szamoljuk mondjuk 1000 forinttal.
Ezek utan azt a kerdest szoktam feltenni sokat repulo ismeroseimnek, hogy ha lenne olyan jegy-kategoria, amihez nem jarna kaj, es epp ezert mondjuk 2000 forinttal olcsobb lenne ez a jegy, akkor ezt vennek-e meg, vagy a kajasat.
Nagyon erdekes valaszokat szoktam kapni.
Mondjuk egy jo kis interkontinentalis jaraton, ahol ket kajat is adnak, ez a kulonbseg mar mondjuk 4000, vagy 6000 ft lenne. (Ertelmeszeruen oda-vissza szamoltam, masodszorra atszallassal egyutt.)
A 3color altal irottak fenyeben ezentul azt is megkerdezem majd, hogy ha aa legitarsasag higieniai okokbol szigoruan nem enged sajat kajat fogyasztani, akkor melyik jegyet valasztanak.
Az egyes terminalon a postanal :-))) mar gyűlik a fogadó bizottság, virágok, díszítések, de csak szerényen, hisz fapados. De tényleg látszik, hogy jön a jön a ....
Az ilyen út előtt még a reptéren célszerű többet fogyasztani, majd a gépre max palackos üdítőt, vizet és előrecsomagolt csokit, müzliszeletet felvinni. Ez lenne a légitársaságok által elvárt magatartás az utasok részéről. Egy Budapest-London út sem olyan hosszú hogy ne lehetne kibírni kaja nélkül, igaz a kajaosztás alatt csak úgy reül az idő is.
Tényleg minden rossz szándék nélkül picit még beleoffolnék a kaja kérdésébe.
Amit az étteremről írsz, teljesen igaz. Minden étteremnek az a mumusa, hogy egyszer esetleg valamilyen ételmérgezés, vagy fertőző dolog miatt kiszáll Köjál a lakattal.
Ugyanez persze szállodák, repterek hajók éttermeire és természetesen a légi-catering konyhákra is igaz. Azonban épp a repülésben veszik ezt a legszigorúbban. Rendszeres biológiai ellenőrzés mellett használják a Ferihegyi cateringben is a nyersanyagokat, miközben már magukkal a szállítókkal is külön megállapodások vannak a szupertiszta gyártásra. A ferihegyi konyha első pillantásra majdnem jobban hasonlít egy steril biológiai laborra, mint egy konyhára. Védőfelszerelésekkel, kesztyűvel, maszkkal dolgoznak a nénik.
Az itt gyártott készételek, tálak felhasználására is külön előírások vannak. Pl. az egyik visszaérkező gépen megmaradt bármilyen ételt, hidegtálat, süteményt levétel után nem szabad felhasználni másik járatra, még úgy sem, hogy a becsomagolt, betálcázott cuccot egy az egyben átrakod egy másik gépre. Éppen emiatt számolják ki elég élesen a kaját a fedélzetre, mert ami megmarad, az mind veszteség, még ha a konyhásnéni a kutyának adja, akkor is:)))
A dolognak, ahogyan írtam is épp az a lényege, hogy semmilyen fertőző anyag (melyeknek egy része imád a kajában megtelepedni) ne vándorolhasson egyik gépről a másikra. Tökéletes védelem persze nincs, de maximális az van:))
Azzal, hogy mi magunk felviszünk kaját a fedélzetre, ezt a szigorú védelmet lazítjuk. Senkiről nem feltételezi az ember, hogy leprát bújtat a szendvicsbe, de a biológia nagy trükkökre képes. A repülőgép pedig a legalkalmasabb közlekedési eszköz a baciknak, vírusoknak is:))
Az sem véletlen, hogy a kajaosztás előtt melegvizes kendőt osztanak pl. a Malévnél is a stuvik, amit a felvilágosultabb utasok étkezés előtti kézmosásra használnak fel (...emellett sokan nem tudják mire lehet jó egy ilyen a kaja előtt... Ezt sajnos sok honfitársamnál láttam. Egyszerűen letették az asztalkájukra, majd látva a többiektől, hogy mit tesznek a kendővel, gyorsan nekiláttak ők is a kéztisztogatásnak...)
Szóval megvan az oka az óvatosságnak.
Én semmi kivetnivalót nem látok abban, hogy a fapadon nincs kaja, de nem bánnám, ha nem engednék az utasoknak a jó kis hazai kipakolását a gépen, amit ugye fel sem vihettek volna... :)))
Szvsz ki lehet bírni kaja nélkül a leghosszabb Ryan járatot is:))
És végül a szabályok:
A Malév, de más cégek üzletszabályzata is tiltja olyan tárgyak és anyagok felvitelét a fedélzetre, (vagy feladását poggyászban) amelyek a fuvarozásban érintett országok hatályos jogszabályai szerint tiltottak (tehát ez érkezési ország szabályai is irányadóak), vagy a IATA veszélyes áru szabályzatba ütközik. Az erre irányuló kísérlet esetén elviekben ki is zárható az utazásból az utas. (Nyilván egy szendóért ilyet nem tesznek, de 30 kiló libamájért már lehetséges::)))
Szóval így néz ki a dolog, függetlenül attól, hogy az utas jószándékát nem kétlem, azt sem, hogy meg akarja enni a kajáját, és nem akar megmérgezni senkit:)))
Hopp, most megfogtál, mert nekem úgy rémlik, hogy 150 fős a gép. De most elbizonytalanodtam, viszont a következő műszakomban utánanézek majd ennek.
Nem az enyém az első járat szerencsére, szabadnapos vagyok. Ott lesz állítólag a BA Rt. összes vezetője meg tiszta nagy banzáj lesz, már amennyire hallottam. Megmondom neked őszintén, hogy egyáltalán nem hiányzik az életemből, hogy ezen a debütáló járaton részt vegyek!
cyberjunkie: pedig 210 ill 99 euróért még van is szabad hely:)
HQ: thx, elég szerteágazó a közlekedés és egyik drágább mint a másik de ez legalább gyors is:)
Webberke: mi júli 1-13:)))
Holnap a teraszon sztem vmi sajtótájékoztató féle lesz, de én elsősorban azt remélem hogy nem lesz szakadó eső... :)
a legjobb valóban a stansted xpress, az álomáson 23 volt a return ticket ami egy hónapig jó, míg a fedélzeten 21, ha jól emlékszem ezér a pénzért bármelyik állomásig lehet menni (nyilván érdemes minél beljebb, hogy ne kelljen többzónás travelcardot venni a metrora)
Nos, beszeltem az kollegakkal Stansted ugyben. A legegyszerubb a Stansted Express. Kozvetlenul a terminal alol indul 20-30 perc alatt a Liverpool Streeten van a belvarosban. Ha a fedelzeten (RyanAir) veszed meg a jegyed kapsz kedvezmenyt, eredetileg olyan 20Ł a jegy, de a fedelzeten 15 (vagy 10). Vasarnap a sineket ujitjak fel, ilyenkor a vonat helyett busz jar, ez 1,5-2 ora alatt er a varosba.
Sok sikert!
Nono, csak nem mellre szívni! Igaz lemaradt a smiley, de esküszöm csak humorizálni próbáltam!:)
Már csak azért is, mert sokmindenre gondoltam volna, de a szendvicsekre még álmomban sem!
Ismét elárultam, mennyire amatör vagyok...
Birminghambe mennék és egy hét mulva jönnék meg akkor adnám le igy gondoltam nem is drága a kocsibérlés sem.A busz 17 font a vonat 30 font körül van egy utra.