A helyén is teljesen jól fog működni. Mi többek között azért tettük ki, hogy nagyobb legyen a hely.Valamint azok a karok állandóan zörögtek így kint ráér :)
Nem ömlik belőle az olaj mint a gyáriból.Az egyiknél jelent meg a kupakok alól az olaj, de azt egy kis résolajcsővel visszavezettük a tartályba.Azóta (pár éve már) teljesen száraz. Pedig nehéz terheket emelget.
Nekem belülre a helyére került vissza,remélem beválik!Még sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni,mert a szerelőnél van!Vélemény,tapasztalat? Mtz 80-asba került beépítésre,mellette orbit kormányt lapott még,és egy motor felújítást
Több mint valószínű, hogy nekem a gyári tömb cserés lesz azért gondoltam és egy kis átalakításra.
Mégpedig ez a tömb működtetné a 3 kihelyezett kört és raknák meg egy másikat arról csak a munkahenger menne és joystick irányitás és akkor kikerülném az erőszabályzót ami nekem állandóan enged.
Érdekes, kössz,hogy be linkelted.. Szerintem nekem a beporlasztással van gond,mert az elötéltést beállitottam még a stiftel is. Mikor vettem lejebb akkor is megmaradt ez a hangja.
Igen. Itt is van egéséges középút. Én a gyári ajánlást veszem figyelembe, viszont van mikor az is megad 3 féle értéket. Lehet ő is a legmagasabbra állitotta, vagy a gyakorlata miatt állitotta arra.
Ezt loptam
Üdv Ferjol! Olvastam mi a problémád a traktoroddal, megpróbálok néhány tanácsot adni mi okozhatja a problémát:
1: a motor kopogását leggyakrabban a rosszul beállított porlasztók okozzák, mert ha túl magas a nyitónyomás akkor egy olyan jelenség következik be, hogy a porlasztó egy nagyon rövid ideig tartó beporlasztást végez ezen a magas nyomáson ami a gázolajat nagyon finomra elporlasztja és ez a túl finomra porlasztott gázolaj nagyon hirtelen és hamar ég el a dugattyú égéskamrájában.
De oka lehet éppen az alacsony nyitónyomás is ugyanis ilyenkor a durvára elporlasztott gázolaj egy elnyújtott égési cikluson ég el ami azt eredményezi , hogy a kipufogó szelep nyitásakor még ég bent a gázolaj.
2:A kopogást okozhatja a rossz befecskendezési szög is. Ennek ellenőrzésére a legjobb módszer a stroboszkóplámpás vizsgálat. Vagy újra be állítod a befecskendezési szöget a lyuktárcsa segítségével. Ha nem tudod hogyan kell szívesen elmagyarázom nem túl bonyolult művelet csak írj vissza!
3: oka lehet még a kopogásnak de nem valószínű hogy ez okozza a hajtókar siklócsapágyainak kopása. Főleg a dugattyú csapszeg siklócsapágyánál jelentkezik ez az eset.
4: Ez az ok amit most fogok leírni egyedi eset.
Történt egyszer ,hogy egy MTZ 82-essel kombinátoroztam és egyszer csak kopogást hallottam a motor felől.
Óvatosan hazacsorogtam vele malyd értetlenül néztem a gépet mi okozhatja a kopogást. Én is végigzongoráztam a lehetőségeket amit fennt leírtam és a hiba okára akkor bukkantam rá amikor végső elkeseredésemben már a hajtókarra gyanakodtam és levettem az olajteknőt. Benne megtaláltam egy félbetört alátétet kis nézelődés után rájöttem hogy a vezérműtengely meghajtó fogaskereke alól esett ki és ez a hézagolatlanság okozta a problémát.
Remélem te egyből rá jössz mi az oka a kopogásnak.
Örülök ha tudtam segíteni valamit
Most beszéljünk,csak a szivórol,,ha például 160 on nyit akkor ezekszerint csendessebb,ha pedig mondjuk 180 on akkor kopogossabb,,?? Nálam lettek új porlasztok téve,csak nemtudom mennyire lettek beállitva. Az adagolós csinálta.. Na most azelött simábban járt a motorja nekem úgy szebben.. Most pedig csillingelösebben,meg fél gázig gyengébben veszi a túrát,fordulatot.. Ez lehet a porlasztó nyitónyomása végett?
Nem a gyulladással van a probléma,hanem az égéstér kialakítással és a kompresszióviszonnyal.
175 és 195 között 20bár különbség van, ami soknak számít már egy újabb rendszerű turbós motornál. Teljesen más egy 190 báron beporlasztott felhő lángterjedési sebessége és egyenletessége,mint a 175bárosé.
A csilingelős kopogós járás szép a fülnek,de nem biztos hogy a teljesítményben is olyan jó,mint a 175 bárra lőtt motoré. Minden motornak megvan a maga gyári értéke,amihez a kompresszióviszonyát ,karakterisztikáját,égésterét tervezték.
Alacsonyabb értéken csendesebben jár,de többet fogyaszthat, magasabb nyomáson kopogósabb,veri a csapszeget,de takarékosabb lehet a szívó diesel. A turbós már más tényezőktől is függ.
Én is majd ráfigyelek,hogy javul e.. Csak most kevesebbet dolgozik eggyenlöre,de majd tavasszal. :-) Szerintem lehetséges,hogy majd kicsit bekopik,járodik utánna jó lessz.. Megkérdem töled is,hogy kisebb porlasztó nyitónyomásnál nehezebben gyullad pl az mtz vagy bármelyik?
Ikarusokhoz volt régen valami porlasztócsúcs újítás fogyasztás,teljesítmény javítás miatt. Na az szorult. Annak be kellett járódnia,mert még a gázolaj sem kúszott be mellé,olyan szoros volt első pár üzemórában. Nem ment ,füstölt,gázadásra hirtelen volt,mint egy vad ló,vagy épp semmit se csinált. :D
Azt nemtom emlitettem e hogy volt adagolósnál az adagoló,lettek elementek cserélve,fejszelepekkel.. meg új porlasztok is.. Volt nekem aki azt mondta hogy passzentossak még az elementek azért van ez a jelenség..
Tudom,videón is láttam itt fen youtubon,hogy melyik az de abból igy kinézni nem lehet semmit,hogy jó e vagy ilyesmi.. https://youtu.be/AlJVzq83Ymg Itt az ember bemutassa részletessen,a 26 ik perctöl a regulátort is! Szerintem nekem az inditó rugóval lehet gond,mert ahogy irtam lustábban mozgatja a fogaslécet,mint itt a videón látszik.. Ez végett lehetséges,az hogy hidegen nehezebben gyullad..
Kiszerelés nélkül ,lutri ,én nem ajánlom!. Ismerem ezt a jelenséget ! Valamitől ragad a fogasléc vagy az elemek ,ezért nem tolja teljes töltésre a kis rugó a teljes gázt! Indítás előtt próbáld meg ,hírtelen rávágni a gázt. Van amikor az esetben teljesen rátolja ,az indítási mennyiséget! Utána meg már tovább a regulátor dolga . Nem tudom a korrektorod jól működik-e? Adagolós tudna rá választ adni, a padon mért ,ellenőrzött adatok ismeretében!
Értem! Itt nincs eltörve eggyik se,mert huzza mind a kettöt,csak az inditó rugó,mintha lustábban mozgatná a fogaslécet.. De egy másik kérdés a porlasztó alacsony befecskendezése miat bir ketyegösebb,kopogósabb lenni a motor?? Nem az elötöltés miat van,mert ha visszább veszem akkor is az van.. És lehet e nyomást adni rá,úgy hogy nem veszi ki az ember a porlasztókat,,meg mennyit érdemes??
A vékony kicsi ,az indító rugó ,a nagyobb pedig a szabályzó rugó! Volt olyan ,hogy menet közbe visszaesett a fordulat ,nem vette a lapot. Leszedtem a fedelét és el volt törve a nagyrugó egyik füle! Indult ,de nem volt ,csak alapjárat! Ez volt a szívatás ,mert javítás után vittem haza a gazdájának ,és fél úton eltört a rugó. Az a gyakorlat ,hogy tövéről -hegyéig átnézed a szabályzót ,semmi nagyobb ,vészesebb hibát nem látsz ,aztán a padon meg rángatja a fogaslécet. Lekaptam kpl.-en egy másik használtról ,feltettem és már nem is volt semmi gond! Ilyen ez a "filmes" szakma! :-))))
A szabályzó rugót nézd meg ami a röp súlyokat működteti. Ami kb 5cm hosszú és cca 20-25 mm átmérőjű.Ha nincs baja, akkor maguk a röp súlyok vannak kis fordulatszámnál kikopva, azt mi nem szoktuk javítani, csak adagolóssal javíttatni.
A 892.1 traktorunk a leggyorsabb szállítani jobb mint a többi, nagy az orrsúlya könnyen viszi az mtr szórót, ,(1 bigbag).....de mivel egyenes hidas, jobban döcög mint a többi.Hát az élet csupa kompromisszum!:)
Eltörve nincs eggyik sem,belenéztem. A fö rugó,vagy is a nagyobb az szerintem rendben van,meg elég erös is. A másik a kisebb ami a fogaslécet mozgatja,ami aztán az elementekre adja a gázoloajat,az mintha gyengébb volna. Az lustábban mozditja szerintem a fogaslécet mint ahogy kellene..
Igazából a kérdést neked kellene konkrétan feltenni, hogy lehessen mire válaszolni.Így ami most mégis eszembe jut, a hidraulika elosztója itt-ott mindig csepeg szinte mindnek. Lehet hozzá javító készletet kapni, kicseréled de 2hónap mulva megint csepeg. Van akit nem zavar. Engem pl igen. Ezért egy részén már lecseréltük svéd típusúra Így nem csepeg:)
Igazából az Mtz-t azért szeretjük mert ellentétben a nyugatiakkal az üzemben tartásuk nagyon olcsó. Alkatrészt olcsón kapsz, saját magad megtudod csinálni.(nem kell hozzá diagnosztikai pad, laptop)Az 550-essel permetezőt húzunk. Az 552-essel kombinátorozunk,vagy szántást elmunkálunk. A 892.2-vel tökkombájnt húzunk.De amelyiknek hajt az eleje azzál lehetne szántani is, de arra megvan külön a traktor.Venni már csak olyat vennék aminek az eleje orbitos.
Itt vett egy koma szöghajtasos 892est. Jól is nezett ki. Majd mikor meg kellett szellőztetni a váltóját, a szerelője mondta neki, ebben több mint 10000 óra lehet...
A következő kérdéssel fordulnék hozzátok. A közeljövőben mtz-t szeretnék vásárolni a jelenlegi 550-es mellé.
A vásárlás oka az, hogy bővíteni szeretném a kis gazdaságomat jövőre 10 majd ha az égiek is úgy akarják 1-2 év múlva kb 20-25 hektárra ennek fele kötött agyagos talaj és emelkedős is. Emellé párosul egy kis bérmunkázás is talajmunka kisebb telkeken betakarítási szezonba terményhordás, egyéb fuvarozások, elhanyagolt területek mulcsozása stb...
Úgy gondoltam hogy időszerű lenne még egy traktor beszerzése édesapámmal 2-en traktorozunk de csak 1 gép van az 550-es.
Munkahely mellett rugalmasabban tudnánk dolgozni 2 géppel.
kb 3,5 milió lenne rá a keret a kiszemeltek:820.1/ 892/ 952/ 920/ 1025 szöghajtásosak 99-2004 évjáratig nagyjából
Fél éve figyelgetem a hirdetéseket úgy gondolom vállalható állapotúakat lehet kifogni ennyi pénzért.
Sajnos 50,550,80,82 gépekkel dolgoztam és ezekkel az "újabakkal" nincs tapasztalatom.
Félig meddig hegesztő/gépszerelőként dolgozom inkább munkagépeket javíttok, traktorokat ritkán és még ritkábban ilyeneket.
Elsősorban ezekről a gépekről érdekelnének a vélemények.
Ki mit venne és miért?
Esetleg valami mást?
Mennyivel tud többet a 892 a 820.1 nél? (ha jól tudom a turbót leszámítva elvileg egyformák)
1025-nél hogy bírja a szöghajtásos híd a 105 lovat? Főleg ha meg van gumizva(taurus) vagy súlyozva.
Van valami komolyabb tipushibájuk?
Elsősorban olyanok véleményét várom akik dolgoztak valamelyik géppel.
Van benne! Csak olyat csinál,hogy van rajta egy homlok rakodó krokodillal,és pl 1000 fordulaton,vagy alapjáraton mikor emelem a rakodót,, még lejebb megy a fordulat,de viszont,mikor csak egy kicsit is hozzáérek a gázhoz visszamegy . De nagyobb fordulaton nincs ez a jelenség. Ez minden emelésnél mondjuk kis gázon van. Volt olyan aki azt mondta hogy ha cseréssek lettek az elementek akkor lehet paszentossak még,mert ö már járt igy..
igen azt tudom,lett is finomitva. Amúgy a motor járása,nem olyan sima kisebb fordulaton kb 1500 ig,mint azelött. Lett itt adagoló javitás,porlasztó csere!! 1500 fordulatig mintha lanyhább volna,,megcsak a motor hangját hallani,a kipufogóét nem. Úgy értve mikor pl húzatom ki a traktort.. Vagy csak,mert hozzászoktam ahogy régen volt :-)
Értem! azért is kérdezem,mert hallottam olyat,hogy ha kisebb a beporlasztási nyomás akkor kopogosabb a hangja.. Meg talán nehezebben is robban hidegen.. kössz szépen!!
Mennyire remeg? Mtznél azért ne várd,hogy nagy erőleadáskor olyan simán menjen,mint egy nyugati prémium gép. Pláne ha az elejének is dolgoznia,fognia kell,mert csúszik a talaj. SZinte mindegyiknek remeg a sárvédő vagy a kormány olyankor egy picit .
Sziasztok fórumtársak.Segítséget szeretnék kérni.Keresek mtz kisfülkét reális áron.Ha valaki tud kérem írjon.Mail címem publikus.Köszönöm előre is a segítséget.
kardáncsavar laza, valamelyik kardánkereszt ki van menve,vagy be van rohadva, malacban a lamellák kilazultak, ha ezek jók utána lehet mégrosszabbra gondolni.... emeld fel ugy hogy mindkét első kerék a levegőben legyen és forgasd meg kézzel az első difit,aztán a kerekeket ülön külön lassan és gyorsabban,oda vissza is,hogy kiderüljön fogtörés e vagy csapágy.
Mindent meg lehet oldani, azt is amit írtál. Azt is szokták csinálni a márkatársak hogy a hidraulikás boltban venni egy golyós csapot és tömlőt és beépíteni a munkahenger megfelelő ágába. Lezárod az olaj útját.
Én a múlt hónapban kellett tömböt cserélnem mert már annyira elkopott nem tudtam a tárcsát felemelni. Lehetett volna szivattyú hiba is de azt kizártuk.
Felhívom a figyelmedet a csövezésre, mindenhol fémcső szétszerelésnél 1 mm nem hajtottam el a csöveket de gondolhatod összerakásnál baromi kellemes volt könyékig olajosan hogy egyik se stimmelt. Ilyenkor gondoltam a gyártósorra ahol van egymás mögött 101 db hogy Iván hogy a fenébe szerelte.
Adott egy 1025-ös MTZ, amelynél villamosságot kellene szerelni. Előttem már próbálgatták, több-kevesebb sikerrel.
Ami jelenleg nagy gondot okoz, a diffi és az elsőhajtás bekapcsolása.
Amit tudok: mágnesszelep vezérli, a szelep adott, megy rá két vezeték, a kapcsoló is megvan. Na már most magát a működését nem ismerem, ebben kérnék segítséget. a 2 vezeték ami megy rá az első hajtás mágnes szelepjére, azok mik lennének? úgy értem a fülkében való kapcsolás esetén áramot kap (+ és -) vagy csak + és a testet maga a szelep háza adja?
De ha lenne egy kapcsolási rajz, az is bőven elég lenne.
A porlasztó helyére rongyot nyomok bele és egy csavarhúzóval tekergetem hogy felvegye a koszt.Ezt addig ismételem amíg teljesen tisztává nem válik az alátét felfekvő felülete.
Az új rézalátét simán,szorulás nélkül szokott rámenni. A használt alátét szokott szorulni , ..végső esetben használom fel ,de csak ha előtte gázlángnál kilágyítom.
Meg ha a porlasztót kiveszem! Ott a helyét a hengerfejben azt ki kell vagy ki lehet takarítani kapargatni? Nem baj ha befelé is hullik korom vagy valami?
Gyorsan írtam ! Nem így a helyes. Amikor már mindkettő egyformán porlasztott. Tehát, először a visszavett nyomásún jött a gázolaj majd állítva a nyomásra ,a másik (beállítotton is megjelent ,akkor megálltunk!
Semmi akadálya ,ha van porl.beállítód! Értelem szerűen járj el,és a siker borítékolva!! Régen egyszerű "faekés" világba volt olyan is ,hogy egy T -alakú csővel,egy jól beállított porlasztót feltettük az egyik ágra ,a másikra meg a beállítandót. Addig állítottuk ,míg azon is megjelent a matéria! (Elkezdett porlasztani)! Régen volt ,igaz se volt ,van ilyen mondás. :-)))))
Új porlasztócsúcs beszerelése előtt a konzerváló olaj/zsír kimosását milyen módon végzitek el? A tűt is kihúzzátok belőle? Meg felül az állítócsavart ha kijjebb tekerem könnyebb összerakni alul a csúcsot a helyére! Köszönöm!
Igen. Izzítás meg van a 80-as motorban is, a szívótorokban. Ha jól van beállítva a mágnesszelep, meg petróleum van a tartályban, akkor az is segít, bár a nyomába sem ér a hengerenkénti izzításnak. A blokkmelegítő többet ér.
Nem erre értem,hanem pl az adagolóban a dúsítást hidegindítót miért nem oldhatták meg,vagy a hengerenkénti izzítást miért hagyták el róla? Néha jól jönne. Az újabbakon már megint van izzítás hengerenként.
Szia! Átnéztem a katalógusát ,meg a jav .utasítását ,de nem mutatja! Megnéztem ezt ugyanakkor egy UTOS -45 -ösön ,meg egy UTB kistraktoron ,a Románok az előtétház,váltóházba öntötték a rajz alapján.
Kinézetre a 75-ös nem rosszul néz ki. De az a pici motor nem tudom mit tud majd produkálni. Teljesítményre szerintem az mtz is beáll a sorba a többi traktor közé. Carraro hid váltó (körülbelül 3400 kg pótsúlyozás nélkül)meg pici motor ami papíron nagyon erős de mikor vallatásra kerül a sor akkor valahogy nem találni a lovakat.
Szép, de marad a kérdés mire ide jut magyar honba mennyi árat dobnak rá a vámon és lehet hogy különbséget tesznek mivel mi nem a "nyugati" vásárlók vagyunk ezért valami egyszerűbb verzióban küldik majd, ha túl sok a lóerő vegyél le a nyomócsőből egyet kategória. Mind tudjuk mit jelent ez.
Ilyen gumikkal ilyen gépet? Már mint az a tipus valami szörnyen néz ki.
Az adagoló fel lett téve padra,elvittük adagolóshoz. Azt mondta nincs meg a szinkron a hengerek között,a mennyiségek jók,az adagolóelemek is ugy néz ki tudják a nyomást,de van amelyik henger később van amelyik előbb fecskendez be,csodálkozik hogy járt a motor tőle. Hogy ezt lehet e állitani,vagy mitől van,azt ha szétbontja akkor fogja megmondani.
Az is le lett szedve, semmi változás nem történt,arra gondolok,hogy az új porlasztók be lettek állitva normálisan 175re,de az adagoló már nem birja ezt átnyomni csak késve és a porlasztás is késik meg behugyozva fecskendezhet, az a baj üzem közben nem szivesen veszek ki egy porlasztót,pedig ugy lenne az igazi. Esetleg ha mindet kiszerelem és kiforditgatom,önindítóval megtekerem,úgy látni lehet?
Adagolóval kapcsolatos problémában kérném hozzáértők segítségét! A motor szürkén füstöl, gázadásra menet közben erőtlen. Porlasztók ki lettek cserélve újra,kompresszió jó,olajat nem eszi,előtöltés is jó helyen van,már azon is próbáltunk állítgatni,de minimális a változás,ha teljesen nullára állítjuk az alap előtöltést. Na de akkor tényleg elmegy minden erő.Viszont az alap hiba akkor is marad ugyanaz,füstöl,mint az állat. Indulni indul pöc röf,de alapjáraton is füstöl,gázadásra meg okádja a szürke gázolajszagú füstöt. Egyedül majdnem max gázt adva megy át feketébe a füst szine.
Adagolóelemre gyanakszom,nem tudja a megfelelő nyitónyomást ,mert már kopott és késik emiatt a befecskendezés? A fejszelep hiba is tud ilyet okozni? Ezt is ellenőriztük,nem engedi el a gázolajat ,meg gondolom nem indulna ilyen szépen ha annak lenne baja. Esetleg a nyomástartó szelep hibája okozhat ilyet,az ami a tápszivattyú ágában átereszcsavarba van építve golyó és rugó?
Szoktam nézni, meg itt a környező kisvároban van egy bolt, 1-2 százalék haszonnal dolgoznak a habis árakhoz képest. sokat járok oda, mert így rengeteg benzint plusz postaköltséget meg tudok tartani.
Köszi.80 óra van benne.Kérdeztem a szervizest is és azt mondja ne törődjek vele jó az ugy. De az előző gépemen 3 alá nem ment sosem az olajnyomás hidegen 6 ig is elment.És aggaszt hogy csak enyi.
nézd a habis akciókat szoktak lenni jó árak én annó úgy jártam velük az 50%gumi drágább volt náluk mint ahonnét rendeltem az újat régen sokkal jobb árakkal dolgoztak a keresőjük viszont jó hoz váltó méretet
Persze. Kaposflex itt van tőlem egy köpésre, de sokkal drágább még az ingyenes kiszállítással együtt is. Így meg fizetem a szállíttást meg még olcsóbb is :) Tvasszal meg majd egy Voltyre 15,5 38-at kell néznem valahol, anno azt is 80e-ért vettem belső gumi nélkül, hát.... most sehol sincs annyiért. :(
Sziasztok. Valaki meg tudná mondani mekkora az ideális olajnyomás?15w40 es van benne.Hidegen 3 körül van alapgázon.De melegen le megy 1 re. Melegen teljes gázon max 3.nem kevés ez a turbónak?
Nekem taurus gumi van fent nem volt benne fél bár nyomás, fel van akasztva az rk kasza és szinte meg se laposodott havernak meg ugyan ilyen kombinációval úgy nézett ki mintha defektje lett volna pedig rakott bele 2,5 bárt.
És ha már gumi, akkor milyen nyomásértéket válasszunk bele? Én pl kevés köves út, semmi vontatás, csak földmunka. Most kicsit laposabbnak nézem a gumikat, mint szerintem ahogy kellene, de még nem mértem rá.
7,50x20 méretben keresek valami alternatív márkát/típust az orosz/ukrán gumi helyett. Milyen márka az ami árban kb hasonló és tudásban több? Vagy csodát ne várjak tőlük?
Ilyent néztem: Kabat, Speedways, esetleg BKT de ez drágább már.
A kis furat ne okozzon problémát. Jól van az úgy ,annak olyannak kell lenni.Az áteresztő szelep működésének az a fő ismérve. Az azon átáramló olaj mennyisége ,meg a nyomóoldali szelep kőrfelületére ható nyomás hatására ,rugó ellenében nyit ki ,biztosítva a minimális nyomáson történő ,akadálymentes tartályba áramlását semleges helyzetbe.Egyedül csak a szűrő állapota szabja meg a visszaáramló nyomás nagyságát. A pici furaton átáramló olaj végig megy a tolattyúk hornyán,majd 80,82 -es esetében a vezérlő csövön ,az erő-helyzetszabályzó szabadon lévő hornyán ,csővezetéken visszatérő ágba megy. Amennyiben valamelyik vezérlőtömbnél a vezérlő kart megmozdítod ,akkor a szelep felső olajteréből nem tud eltávozni az olaj. Így aztán a nyomás kiegyenlítődik a szelep alatti és feletti térben és ekkor a rugóerő hatására a szelep lezár ,és elmegy az olaj a munkvégző munkahenger megfelelő terébe! Ugyan így van ez akkor is ha az ülés alatti vezértömb tolattyújával zárod el a vezérlő nyomás csatornáját .Tkp,-en ekkor távvezéreled az áteresztő szelepet. Ez azért van mert két különálló vezérlő tömböd van ,de csak egy áteresztő szelep van a rendszerbe. Amennyiben az ülés melletti vezérlőtömb kezelő karja nincs semleges helyzetben ,akkor is gond van ,mert az üresjárati (áteresztőszelep) lezár és esetleg forralni is tudja az olajat ,mert az összes szállított mennyiség a biztonsági szelepen kénytelen visszaárramolni,és nagy hőfejlődéssel jár ez a fojtás. Első olvasatra amatőrnek lehet ,hogy nem minden világos ,de majd bele jösz!
Egy 1994-es gyártású 82-es MTZ hidraulikája nem működött megfelelően, ezért kiszerelésre került a nyakas szelep. A szelep középső részén levő vállon keresztül megy egy kis méretű rugós szelep és van rajta egy furat is ami a fejtörést okozza. A furat alulról kb 2-2.5 mm méretű lehet, de felülről csak kb varrótűnyi. Jól van ez így? Sok helyen olvastam, hogy a gyárban nem minden esetben vannak a furatok precízen elkészítve, így lehet ez a mi esetünkben is?
Várom a válaszokat, javaslatokat!
Ui: A furattól eltérve a szeleppel ránézésre minden OK, nincs felverődve, berágódva, megkopva, a rugó is hibátlan állapotban van. Kipucolás után javult a hidraulika, emel ismét, de még tuti, hogy hangolni kell az erőszabályozó rudazatát, hogy tökéletes legyen.
Valóban nem volt rendes test, de akkor honnét kapott a izzó fénykürtnél? Megpucoltam a lámpa alatt most szakadásvizsgálattal van rendes test. Amúgy továbbra sem világít. Viszont rájöttem valamire de lehet, hogy meredek. A világítás kapcsolótól áram nem is megy a tompított felé. Csak a reflektor vezetéken megy el áram az irányjelző kapcsoló felé. Onnét jön vissza a tompított biztosítékok felé. Mondjuk a reflektor és fénykürt kapcsolás miatt logikusnak tűnik. A másik ami érdekes, hogy a világítás kapcsolótól egy vezeték megy a biztosítéktáblára. Viszont egyből lesz áram a jobb oldali helyzetjelzőn, a bal oldalin, a műszereken, sőt még az index is kap innen. Ha mindez normális akkor rossz a irányjelző kapcsoló.
Segítséget szeretnék kérni egy 552EM világításához. Reflektort kapcsolva csak ez egyik világít, fénykürt esetén mindkettő. Tompított világítás nincs, izzók jók. A ventilátoron van két elosztó azokat megpucoltam. Ami furcsa, hogy a kapcsoló kimenete és a biztosítéktábla között a szakadást nézve, még a reflektorral is van kontakt és az irányjelzőhöz tartozó biztosítéknál is. A kábelköteg csatlakozót leszedtem, a műszerfal alatt, és a ventilátoron lévő elosztót mértem és mind tompított mind reflektorral volt érintkezés. Ha valakinek van bármi ötlete kérem írja meg, én kifogytam az ötletekből.
Nem hinném mert mikor hideg volt még az olaj akkor fordította és megtartotta,ahogy melegedett már csak félig fordított és megállt, kézzel kellett helyzetbe hozni
Jó napot! A minap szántottam egy váltvaforgatós ekével,néha fordította az ekét néha nem,amikor szántottam dőlt az eke!Ez lehet attól hogy a vezértömböm nem bírja,vagy nem tartja meg a nyomást? Mtz 80 és egy két fejes eke.
Nos ma beidult a gép. Érezhetően nagyon jót tett neki az átvezetékezés. Nagyon jól tölti az aksikat, (pedig már agyaltam egy generátor felújításon). Mindnenhova tettem extra védőcsövet, hogy még egyszer ki ne tudjon valahol is dörzsölődni. Eddig is könnyen indult, de most olyan mintha még könnyebben indulna. A világításom sem volt az igazi, most már az is hibátlan. Igaz ez kicsit szívatott...
Holnap veszek hozzá még műszerfal izzót, legyen az is jó.
Most úgy örülök, bár a hétvégére teljesen más volt a tervem.
Mivel lirtad,hogy annak szét kellene hulnia,igy befogtam a nagysattba az egész öntvényt és adtam neki megfelelően nagykalapáccsal.Valóban a bordástengely volt berohadva a sürün kapot olajtol.:-( De nézzük mindig a jobbik oldalát,most jó!.Mégegyszer köszönöm a gyors segítséget.
A műszerfalban az indexrelén kívül csak 1 másik, 5 lábú relé volt, az ad áramot a ventillátoroknak és elveszi a feszültséget az indító kapcsolóról járó motornál. Még volt a hidraulika tartályon egy nagyobb fekete doboz (kontroll kioltó relé), alatta az indító relé (leveszi a terhelést az indítókapcsolóról). A beépített szabályzós generátorhoz elég egy vezeték, nekem is így van ( a másik vezeték vezérelné az 5 lábú relét)
Nagyfülékés 1985-ös évj. De tegnap este aztán megtaláltam a nekem való kapcsolási rajzot. Az alapján összeraktam ma a műszerfalat. Aztán elkezdtem a motorrészt is. Teljesen le kellett bontanom a szigetelést. A generátor vezetéke égett vissza teljesen a műszerfalig. Ez dörzsölődött ki és ez testelt le, alkalmanként.
Szóval össze van rakva, működik is, de most a vezetékekre kell új burkolatot tennem, hogy többet ne sérüljön. Már kerestem hozzá műanyag csövet, de sajnos rámesteledett.
Ami nekem nem tiszta, hogy nincsenek reléim a trakeszban. Van egy utólagos index relé, és a műszerfal alatt egy másik ezer éves fémes. (talán a világításokhoz) A rajz szerint meg van olyan, hogy indítomotor relé, meg reteszelőrelé, meg feszültségszabályozó.
Namost én ezeket konkrétan nem találtam. Mondjuk a feszültség szabályozó, gondolom bele van építve a generátorba.
Mondjuk az normális, hogy nekem egy vezeték megy a generátorhoz?
Illetve eddig úgy volt, hogy egy csati ment a generátorra és abban két fekete szál vezeték volt. Az egyik az a műszarfal csati 19-es a másik pedig a 20-as lábához ment. Na ezek olvadtak teljesen össze. Viszont én ide csak egy szál vezetéket tettem, mivel a 20-as hely ellendarabján nincs is fogadó hüvely. Ergó onnan tovább tuti nem megy a feszkó.
Ma tárcsázás közben kissé összeolvadt a vezetékköteg a 82-esben. Sajnos elég sok minden elég sok mindennek szoros, örök barátságot kötött.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy nincs valakinek kézzel fogható, érthető kapcsolási rajza? A fő ludas az önindítótól jövő vékony vezeték volt. Az olvadt vissza a műszerfal csatiig. Namost a legnagyobb baj, hogy nem tudom, hogy ez a vezeték a csatiból pontosan honnan is olvadt ki. Talán a 19-es vagy 20-as helyről, de nem tudom eldönteni pontosan. Sajnos a műszerfal alatt lévő vezetékek is olvadtak. Ott is necces, hogy mi hova való.
A dolgot azért nehezíti az is, hogy valaki már forrasztgatott ezt-azt a kábelkötegben korábban.
Most nem szeretnék közel 40ezerért új kábelköteget venni. Ráadásul az sem néz ki jól, hogy a trakesz most kint áll a föld tulsó oldalán tárcsával a háta mögött.
A hátsó munkahengert is leszedtem ez már az újabb fajta nem a hosszú csavaros. A lényeg, amit vettem hozzá tömítéskészletet, átmérőre egyezik de a készletben karmantyú van 2db +van benne még gumigyűrű is. Nekem a dugattyún gumigyűrű van. A kérdésem az lenne, a csomagba több féle verzióét is belerekhatják? A gumigyűrű helyett jobb lenne inkább a karmantyút feltenni? Ha a karmantyút rakom akkor a kettőt egymásnak háttal kell a dugattyúra rakni.
552E nél most cseréltem a vezértömbe tömítéseket és ki szeretném cserélni a hidraulika szűrőt is. Az a fajta ami egy 46-os kulcs nyílású anya van a tetején és középen egy szelep.
A gépkönyv csak annyit ír, ne forduljon el a szelep a cső körül mert megváltozik a nyomás. A szétszedésben kérném a segítségeteket mi a sorend mire figyeljek.
Úgy emlékszem szedtem szét ezeket is, vagy 1-et... ki akartam takarítani amennyire csak lehet, mert előzőleg fáradt motorolaj volt benn, az a fekete trutyi meg beleült mindenhova. O gyűrű csere volt, meg a tömítések.
Zöldfülü mtz tulajként szétszedtem a tömböt felújítás célból, akkor lehet túl megszórítottam ezt a csavart, ezért nem lökheti vissza... vagy ennyire el van benn valami kopva. A többi körön úgy emlékszem visszarúg.
Itt a tolattyú metszete ,ezt tanulmányozd.Nem tudom mennyire látható ,élesen. Fojtó furatos állítócsavart említi! Lazítani ,ill.rá állítani lehet az oldó dugattyú kis rugójára.
Ez engem is érdeklene, mert nálam a probléma, hogy nem tér vissza emelés végeztével a kar, pedig 160-bar-t tud a szivattyú óra szerint. Szivattyún hallani, hogy erőlködik, de vissza kell lökni. Ezen lehet állítani? Tudnál feltenni képet róla melyiken kell állítani? Esetleg metszeti ábrát?
Van rajta faragni való, de jól megy. Kisfülkést ilyen állapotú fülkével már elég nehéz találni, ezt az előző gazdája kijavította. A rakodót műszakira le kell vegyük, mert ahogy írod házi gyártmány, öcsém csinálta. De öt évente egyszer levenni nem nagy dolog.
Kamaz: ezzel a felépítménnyel csak ez az egy darab van, több nem készült belőle (legalábbis én így tudom). De lassan ezek is eltűnnek, mint a billencs Zilek.
Köszi, öcsém munkája. Próbálunk mindent eredeti kinézetre csinálni, és jó állapotban tartani.
Ahhoz amit az "inkognitó" módra írsz: lassan már kisfülke sem kell hozzá, mert néha sehogy sem akarnak megismerni az emberek....... (de talán azért van olyan érzésed, mert te sem látsz ki a fülkéből, és téged sem látnak benne)
Ha nem is restaurálni, de eredeti közeli (állapotra) kinézetre megcsinálni. A szellőztetés külső része megvan, a belső levegőcsövek egy része megvan, már csak találni kellene komplett fűtőtestet házzal együtt.
Az lenne a kérdésem ,hogyha nekünk csak 100barra lenne szükségünk , akkor ha eléri a 100 bar nyomást a rendszer ,reteszelve marad a kar igaz ? Tehát nem ugrik vissza alap helyzetbe ?
Az lenne a cél ,hogyha 100 bart eléri, akkor a kar semleges állásba ugorjon vissza.
Régebbi szakik azt mondták ők szoktak azzal játszani ,hogy gyengébb rúgót tesznek bele.
Használta valaki már a gyárinál alacsonyabb nyomáson a tömböt ?
Sajnos én még nem kisérleteztem vele a szereléseim során. Melóhelyen meg elfogytak az mtz k.
Illetve egy van, de azt nem akarom megbontani ilyen célból ,mert akkor azt fogják mondani ,hogy tutti melóhelyről loptam az elosztót.
Az öregemnek van egy 820-as MTZ-je, és égre-földre keres hűtőzsaluhoz való mechanikát, azt a részt, amihez a műszerfal oldalán a tekerőkerék csatlakozik. Nem tudjátok hol lehet ilyet kapni (a vasi agroboltokat végigjárta már)?
Ahogy nézem ezekkel a furatokkal lehetett gond, hogy túl kis peremmel csinálták megy gyárilag, és a tömítés és a szivattyú között lévő felgyűlt olaj itt megindult. Amit kapni tömítést se egy nagy valami, az olaj átáztatja és engedi. Most szépen zsírtalanítottam és telenyomtam ragasztóval, ha így se jó akkor a pajzs tömítés a ludas.
Nem a pajzs és a vezérműfedél közül jön? Mert ha nagyon rá van ragasztva a szivattyú, akkor leszereléskor hozza magával a pajzslemezt is ( legalábbis nekem így járt). Amúgy ezek a sima papírtömítések jók, ha a furatok passzolnak.
Ismét itt :( Szervószivattyú csere után új tömítéssel mi a francért folyhat kifelé a motorolaj a pajzs és a szivattyú találkozásánál? Vettem először HABI-s tömítést de az anyagra olyan mint ha átázott volna az olajtól. Rakjam vissza az eredetit egy kis tömítőpasztával? D-240-es motor, D-50-es pajzzsal. Ötleteket előre is köszönöm.
Rá kel jönni, hogy működik. Meg aztán az segített, hogy olvastam tuningként fejszelep rugót raknak be a gyáriak helyére, ami ránézésre is erősebb, keményebb - nagyobb ellenállás kell a szelep megindításához, de mégsem mozog benn össze-vissza a szelep. Picit lehet tudnék rajt finomítani, hogy nagyobb legyen a rásegítés, egy optimumot találva ahol még nem szitán de jó a rásegítés. Majd egyszer.... :)
sikerült! Húztam a koronás anyán, majdnem teljesen menet végéig, igaz, hogy kicsit erősebben kell fordítani a szervón, de olyan egyenesen megy a rossz úton, mint még soha. Ugye szorosabbra húzva, kisebb a tolattyú játéka, de stabilabb a vezérlése, nálam megoldotta a problémát. De a következő projekt könyöktengely perselyek valamint a királycsapszeg és perselyei lesznek, azok eléggé oda vannak.
Magamban gondolkodva azt hiszem tudom mi lehet a probléma. Ha koronás anyát épp csak feszesre meghúzom, akkor a tolattyúnak nagy mozgása van kis kormánymozdulatra is, mivel a 3 rugó nincs megfeszülve csak épp egy kicsit. Viszont ha meghúzom erősebben, akkor a tolattyú nagyobb erőhatásra fog csak mozdulni, ezért nem lesz annyira ideges. Tény, hogy lassabban fog reagálni és esetlegesen nem is lesz akkora a rásegítés mivel kisebb lesz az olaj által járható útja. Visszagondolva, mikor cseréltem a csigatengelyt, akkor azon a tengelyen az anya, teljesen meg volt húzva, kicsit szitált az úton, de nem volt ennyire ideges, mint most a lazán meghúzott koronás anyával. Hülyeség lehet a teóriám?
Attól még lehet esetleg, hogy a kormánykocka közepe és a kormánycsiga összeér (nem teljesen központos) és bizonyos csigatengely fordításnál hátrarántja a vezérlőtolattyút? Ettől is lehet ideges a kormány viselkedése nem? Mikor szétszedtem olyan érzésem volt, hogy a kocka nincs középen teljesen és belelóg, holott szerintem nagyon nem kellene... Mindjárt dobok fel képet mire gondoltam.
Annyi előnye van hogy nem jár állandóan ! Az én trakimon amivel járok azon 4 évet nem bírt a kompresszor ,sőt a tartozékok sem ,és ez a külön légszűrőnek köszönhető ! Pedig nem MTZ kategória !
Hát ez a rablási zóna ! A rosi-tek-nél olcsóbb pedig az a zetoré adoptálni azt is lehetne ! De lehet van nekik az MTZ-hez is ! Postán jön forinttal fizetsz !
Eddigi régi 550 es mtz ken még mindig az eredetű szűrő van és kompresszort sem kellett még sok esetben cserélni. Ha csere is volt akkor nem kopás hiba volt benne .
Ha nem kell a hidat cserélni/vagy nuku műszaki és felhegeszted a tartót akkor a komplett rendszer kb. 130.000 anyagdíj a habinál,vagy a facsebukon Magyar István-nál az mtz-és csoportnál keresd.
Nyilván olcsó megoldás, valszeg nem is az igazi, valahol olvastam róla leírást, pozitívumokat és negatívumokat, de most nem találom sehol sem. Nyilván a tuti a lenti munkahengeres, de így is deficites erősen a buli, annyira sokat meg nem használom a gépet, hogy ennyit belefeccöljek.
Ami felénk van abban bent van a szervó oszlop minden maradt csak a kijövő tengelyen nincs semmi ,csak úgy csüng a helyén ! Az oszlop lett átalakítva és munkahenger kormányoz ,valamint kormány összekötő rúd van !
Úgy meg a kompresszor fog kimenni ! Az nem jó megoldás amikor külön légszűrője van a kompresszornak ! A levegőszűrő után kéne közvetlen kötni ott már a gázlengésbe nem tudna beavatkozni !
Az igencsak pénz kérdése, nekem egy félmegoldás is jól jönne, csak részleges orbitozás esetleg, felső munkahengerrel. De ahogy olvastam róla, az is csak egy félmegoldás és sok hiba ugyan úgy megmaradna.
Ha esetleg valaki így járna mint mi gondoljon erre is.
Régi (1995)82es mtz egyszer csak elkezdett füstpamacsokat dobálni.
Majd bizonyos fordulaton csattogni pöfékelni .
Amikor erőlködött elkezdett szólni egy idő után mint a géppuska.
Kapott új porlasztó csúcsokat. Egy pár üzemórát ok lett a dolog.
Utána megint újra kezdődött minden.
Porlasztó kiszed. Csúcsok és a nyomás ok.
Nah adagoló le.
Beállít.
Minden ok.
Előtöltés megnézve . Az is ok.
Próba ismét. Tünet megint ugyan az.
Fejkaparás után jött az ötlet ,hogy ugye mivel szinte mindig pótkocsit húz esetleg a kompresszor környékén kellene keresgetni .
Vagyis próbáljuk meg.
Meg is lett a bűnős.
A légtorokban lévő szelep adta meg magát. Amint a kompresszor elért egy bizonyos nyomást terhelés alatt beleszólt a motor működésébe.
Át lett kötve a kompresszor . Vagyis nem a légtorokból szívja a levegőt hanem úgy mint a régebbi 550 es gépeken ,hogy kapott egy szűrőt a kompresszor szívóága. Azóta tökéletesen üzemel a motor
Tudom,hogy pénz kérdés,de mi meg orbitoztuk az összes mtz-ét aminek gond volt a kormányával.Nem érte meg a kínlódás a beállítás-javítgatás sikertelensége miatt.
A felni peremén kellene mérni az a jó pont, tengely magasságban ! és ahogy irtad elől mér ,hátúl mér és előre forgat a hátsó pont és újra mérés ! Rég csináltam ilyet de mintha 4mm volna az össze tartás !
Tengely magasságban elől hátul, alkoholos filccel jelölve a mérési hely. Lehet, hogy nem lett hajszál pontos így se, de amilyen volt.... Jobb oldali kar 55,5 centi hosszra volt állítva, a bal meg 2 centivel többre, jól megnézve, míg az egyik oldalon majdnem derékszögbe volt a kerék, a másik oldalon meg erősen kifelé nézett az eleje. Hát gurítani nem gurítottam, csak mértem, nyilván nem tökéletes, de a problémán nem javított fikarcnyit se.
Úgy vettem észre hogy legjobb ha nullára állítja az ember ,akkor nem radírozza a gumit és szépen is lehet tartani az egyenest.
Én krétával megjelölöm a gumikon a mérés helyét , aztán gurulok vele annyit hogy a jelölés a másik oldalra kerüljön és itt mérem a következőt.Ezzel kizárható a gumi/felni deformációból fakadó esetleges eltérés.
A gumik mintázatában végzem a mérést mérőszalaggal (2 emberes feladat).
Agroinformos MTZ topikban érdeklődtem, segítséget kértem MTZ 50 kormánymű felújítással kapcsolatosan bizonyos beállításokról valamint további probléma feltárással kapcsolatosan. Amiket elvégeztem és úgy gondolom megfelelően be vannak állítva: szervó munkahenger kapott egy felújítást, új szivattyút, nyomáshatároló beállítva 90 bar-ra. Könnyen fordul, kis kormánymozdulattal. Mivel elég nagy volt a holtjáték a kormánynál, kapott új fogasívet, kormánycsigát, valamint a kormánycsigát meghajtó kormányrudat, excenterbe új golyóscsapágyakat. Összerakva alig van holtjáték, szépen fordul, de egyenesen haladva vele, kis kormánymozdulatra is idegesen-hirtelen kanyarodik, szinte alig maradva az úton. Ezután szemrevételeztem a kerekek összetartását, hát az állító rudak hossza között volt 2 centi differencia, ezeket most beállítottam egyformára, majd az összetartást kb 8mm -re, de sajnos így sem javult. Közben a jobboldali kerékcsapágyon is feszítenem kellett, eléggé lógott, de így sem lett jobb, talán egy hajszálnyit, de most is idegesen kanyarog. többféle beállítási módról olvastam, hallottam de egyik se lett jobb mint a másik, a hiba ugyan az megmaradt. Tippet kaptam egy alföldi volt TSZ szerelőtől, hogy a királytengely/elsőhíd kopása okozhat ilyen jelenséget, anno úgy emlékszik ő is, hogy a szervóoszlopba minél újabb volt minden annál rosszabb volt a helyzet, mint a kopottabb csigatengely és fogasívnél. Királycsap és persely csere után lett jó. Szerintetek? Királycsapnak szemmel láthatóan van lógása, függőleges és vízszintes irányban is, ez simán visszadolgozhat a szervónak ilyen jelenséget okozva, így végiggondolva. Mit gondoltok? Folytassam a királycsap/persely cserével?
Az már nagy baj ha ott a gázolaj szivárog ! Azt jelenti tele van az adagolóháza gázolajjal ! Engedd le belőle és első körben a tápszivattyút vizsgáld át nem-e az ereszt át ! Ha nem a tápszivattyú az okozó akkor adagolóst javaslom felkeresni !
Mindegyik egykörös fék ilyen durva ! Nem is értem a mai napig sem az egész fékezést az orosz gépeken amikor a Zil teherautón finom légfékek vannak azt mért nem tudta a traktorokon is alkalmazni ? Jóvalta egyszerűbb szerkezet !
Üdv új regisztráló vagyok érdeklődnék hogy MTZ 50 adagolón a fehérel be karikàzot csavarnàl szivárog a gázolaj mitől lehet ez és mi a probléma vele képet mellékelek
Az kókány megoldás. igaz a gép lassan megy, de ha meg akarok állni akkor ne azt nézzem már hogy most melyik pedált nyomjam, hanem össze van kapcsolva és középre lépek.
Apám gépén megy a fék is, meg a pótkocsin is a fék. igaz az sincs finom hangolva, kis féknél már satuzik, de ott is a rudazat beállításának hiánya a gond. Mondjuk ez se jó, mert egyből satuzik és köves úton csak koptatja a gumit. nagy tehernél mondjuk megáll, nem gondolkozik.
Végül a ezt a szelepet vettem, hozzá a rudazatot is. valamikor a közel jövőben pótkocsival tesztelem is.
A 80-as típust és a görbe rudazatát használjuk ,de elég macerás összelőni hogy a fék is fogjon a levegőt is üzemeltesse ! Régen úgy használtuk ,pótkocsival szétkapcsolt pedállal jártunk ! Az egyik a gépé volt a másik a póté !
Fékszelep csere előtt állok. a régit szétszedtem, felpucoltam, de így is átenged. nem szeretnék tökölni vele, kuka. A képen látható van most jelenleg.
neten böngésztem, hát van kb 4 fajta, de kép alapján nekem a régi kis fülkésre való típusú van.
Van ez az újabb típusú, ez olcsó is a többihez képest.
aztán van ez a 80asra való típusú:
a működtető rudazat az én jelenlegimnél másabb. mostanság ezt a rudazatot látom neten. (a villát nem cserélném, max ha nagyon kopott, de az ugyanaz.)
Jól gondolom, hogy a képeken szereplő szelepekhez ez a rudazat való? és van egy másik fajta rudazat amelyik az én jelenlegi szelepemet működteti?
Továbbá személyes tapasztalatok alapján melyik szelept javasoljátok és melyiket nem? (nem csak a fotókon szereplőre gondolok, ha van 82-esre beváltabb megfelelőbb típus, arra hajlanék én is.)
Ha minden tömítés cserélve van és meg is van húzva annak nem szabad cseppenni ! De azt nem írtad hol csepeg ? Után kéne húzni mindent érzéssel óvatosan !
El kellett vinnem az adagolót mert szegény Natasha járása nem volt az igazi. Elvittem az adagolóshoz legyen megjavítva. Nem ez a szakmám de egy kérésem volt teljes felújítás és amelyik alkatrésznek valami kínja van azt cseréljük már ki, én fogom kifizetni és használni.
El is készült megmondva az igazat nem csalódtam benne teszi is a dolgát. Lett beletéve pár üzemóra majd meglátjuk a mai alkatrészekkel mennyi ideig megy el.
Egy valamivel nem tudok megbarátkozni. Jó rendben van szét kellett és össze kellett szerelni DE most jön a de mert ez is van hiszen túl szép lett volna ha minden össze jött volna. Ezen a szerencsétlen adagolón ahány tömítés van az aluházon na ott mindegyiknél ereszt.
Rég jártam itt, most látom mit "küldtél" nekem! Jöhet igaziban is :-) Mtz-t láttam felrakva, de hogy létezik gyári, soros kéthengeres, nem is tudtam! Hiába, Tőled csak tanulni lehet!
Három porckorongom, már 10 éve ki van boltosulva, de eddig, úgy ahogy el voltam velük. Most viszont az egyik kiszakadt! Az MR. lelet alapján 14x12x7mm-es a kijött darab. Erős kisugárzó fájdalmat okoz! Holnap megyek a neurológiára!
Van valakinek jó tapasztalata gerincsérv műtétről?
Amelyik MTZ-mnél nehezebben megy a váltás, a terep és az országúti között, ott úgy csinálom, hogy a traktor lassú gurulása mellett váltok, persze kinyomott kuplungnál. Épphogy mozogjon a traktor, nincs reccsenés, nincs a kapcsolóvilla erőltetve! A T25-nél jöttem rá erre a megoldásra, mert azt másként nem is lehetett átkapcsolni, legalábbis az enyémeket.
Nem lehet rosszul felszerelni mert adja magát. Találni 3 db furatot a kuplungház alján amiben menet van és ne legyenek hosszú csavarok mert beleér a lendkerékbe és okozhat némi meglepetést. Bár mondjuk mtz 50 lehet nincs is furat/menet?
Időközben felvérteztem magam a papír alapú könyvvel is és csinálgattam. Kész is van, működik is. Az ilyen szerelések terén még nagyon kezdőnek számítok... inkább a villamosság terén van kevéske gyakorlatom.
Sziasztok, csak találtam egyet, sikerült is megvenni. Kicsit foglalkozós, de motorikusan egész jó.
Pár dolog így az elején: Mondhatni teljesen kezdő vagyok, vezetni vezettem, de szerelés/karbantartás terén szinte 0 tapasztalattal rendelkezem, ezért bátorkodom itt kérdezni.
Az az opció, hogy hívjál szerelőt meg hasonlók nem opciók... Segítségem erre nem nagyon van, de felvagyok vértezve egy karbantartási könyvvel. Biztosan lesznek láma megszólalásaim, meg olyan dolgok amelyek egy gyakorlottnak már csak röhögve megy....
Meg is ragadnám egyből a lehetőséget a kérdésre:
A főmunkahengernél nem volt tehermentesítő. (valamikor biztosan volt...) Mivel a tárcsa amit vinni fog, elég nehéz és a lakhelytől kb 30km-re vannak a föld területek, így mindenképp ragaszkodom ehhez.
Ma meg is vettem habinál egy komplettet. De mivel nem nagyon láttam sehol konkrét felfogatást így elég tanácstalan vagyok. A tartót a hátsó hídhoz fogja 2 csavar, ez adja magát. Adtak hozzá rögzítő csapot is. Saját meglátásom szerint ez a csap rögzíti magát a munkahengert is.
Elképzelés: Tartó konzolt a hátsó hídhoz csavarozni.
A munkahengert rögzítő csapszeget kivenni, tehermentesítőt betenni, majd (már akkor az új) csapszeggel rögzíteni.
Ez így okés lenne? Megbontani kell-e hozzá valamit, hogy hozzáférjek?
(Műszaki ha van rajta nem hátrány)Az előzőből adódóan rendezett papírral rendelkezzen.
Típus: MTZ 82, 552.Esetleg 550e vagy 80-as első hajtással (ebben az esetben az első hajtás nem mindig van a forgalmiban, ami nem gond)(820 és társai drágább kategória, ezért sem keresek ilyet, mert ebben az árban úgysem találni.)
1.6 millió pénzem van erre a célra. Ajánlhattok drágábbat nyugodtan, sajnos attól nem lesz több pénzem....Tisztában vagyok vele, hogy az ár nem túl magas, nem is azt várom hogy egy frissen gyárból kijött patika állapot legyen, szóval a trollkodást mellőzük. Ha kicsit foglalkozós az nem baj, de azért ne csak az olajsár tartsa egyben. Helyileg Szabolcs Szatmár Bereg megye és 200 km-es körzete. (szállítás és megtekintés miatt)
Ajánlatokat itt, vagy emailban képpel kérnék. mail: juhostt @ gmail . com
Üresben van a terepváltó akkor berakod 8-ba kuplung ki majd kuplung be( járó motornál) és gyorsan be országútiba.Ha nem jön be akkor lábbal ahogy előttem írták.
Az enyém a következő képpen működik. (82-es szintén közép váltós) Beteszem kézzel a váltót országútiba, bal előre. Ott hagyom. Majd egy elegáns jobb láb sarkas rúgással már be is vette. 200%-ig működik. Nem kell nagyot rúgni, csak mintha fenéken billentenél valakit.
mtz 82 (közép váltós )ról lenne szó. Általába kissebb könnyeb munkákra használjuk nagyon nem is szoktuk használni a terepváltót de múlt nap szükségesé vált terepbe áttenni széppen bevette semmi gond, de az országutitt semmi áron nem akarja bevenni. Van rá valami trükk? Vagy nagyobb a baj?
Lelkes csendes olvasóként két kérdéssel fordulok felétek (még csak egy éve MTZzek)
1. MTZ 50 számláló szerint 1720 üo, működik mindene, jelenleg papírmentes, mi lehet a reális értéke.
2. A hátsó hidraulika (3pont, jelenleg farvillával) működik szépen, viszont ha felemelem, és úgy van, akkor lassan leenged, a feléig. Ugyan miért? (tudom, a távszerelés a legnagyobb hülyeség, én sem vállalok. :). Csak az irány, hogy merre induljak)?
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni.Van egy kis fülkés 82-es trakim.Tudom a fülke méret nem számít.Na mindegy.A kormányom nem a legkönnyebb.Szivattyút kb. egy éve cseréltem rajta.A nyomást is kimértem, mind a két irányba 90 bar.Rásegít de lehetne jobb is. Mi lehet a baj?
Van rajta helyzet és erőszabályzó? Az oldalsó karod lehet,hogy nincs semleges helyzetbe! Fülke tartó ,bakod ha kinyiffant, akkor is a karja a hidraulikának elállítódik a beállított helyzetből.Szokott néha furcsa eseteket produkálni! Legjobb lenne nyomásmérésekkel behatárolni a szivattyúdat is ,meg az áteresztő szeleped állapotát is megnézni!
A hidraulika munkahengert csak terheletlen állapotban tudja behúzni, de azt is csak nagy fordulaton, szinte padlógázon. És ha a vezérlő szelep karját visszanyomom semleges állásba, egyből elereszti. Ugyanúgy, ha emelés közben ugyan a kart nem rakom vissza alapba, de eleresztem a gázpedált, szintén vissza enged. Munkahenger eddig is csöpögött kicsit, most is ugyanannyira csöpög.
Valaki tapasztaltabb tudna tippeket adni mi lehet a baj?
Keress vissza itt, MTZ Betyár leírta a menetét, fénykép is van róla. Megmarad a kétkörös is, mellé meg ott az egykörös. (már ha MTZ-ről van szó, mert azt ugye nem írtad....)
tudna esetleg valaki segíteni 2 körös levegős fékhez van esetleg átalakító egykörösre? A pótkocsi egykörös,hogy tudnám a legegyszerűbben megoldani a csatlakozást úgy ,hogy nem bontom meg a féket? Köszönöm
Köszönöm! Úgy tervezném,hogy veszek elővágó tárcsát és ugyanolyan tartót csinálnék mint az előhántolóé,és mikor tarlót szántok a tárcsát teszem fel,mikor kukoricát akkor meg az előhántolót
Bocs, amatőr kérés megint, valaki tudna nekem fotózni egy felszerelt szárzúzót, a felfüggesztési pontokkal? Vettem egy földön húzott rendszerűt, de nem bírok rájönni a nyitjára.
Ma 1 óra munka után leállítottam a gépet, utána viszont nem tudtam beindítani. Peddig eddig mindig pöccre indult.
Ahogy a kulcsot elfordítottam semmi nem történt, egyáltalán nem forgatott az önindító, illetve annyi történt csak, hogy
az egyik műszer (asszem vízhőfok) mutatója picit kilengett de más semmi. Némileg újdonság nekem, hogy 2 akksi is van benne, azontúl hogy holnap feltöltöm mindkettőt mit lehet még tenni, megnézni?
Közvetlenül a kabin előtt. A motorsátor (motorháztető) első szélvédőhöz közel eső részén van egy kis ajtó, ahol hozzá lehet férni a tartályfeltöltő/záró csavarjához, 22-es villáskulcs kell hozzá. A csavar mellett van a szintjelző pálca is. A szervó olajtartály sapkája meg az első kis fedél alatt, a hűtősapka előtt. Itt meg a betöltő szűrőnek van egy kis műanyag nyúlványa, az a szintjelző.
"a hidraulika olaj tartálya egyben van a hűtő előtt a kormányéval?" Nem! Két önálló rendszer, saját hidraulika szivattyúkkal.
"a traki váz szerint 50-es a beütés az adattáblán 550, de erős a gyanúm, hogy a motor benne 80-as." Tegyél fel egy fényképet róla! A 80-as motor nem izzítógyertyás. Az 550-es motor a 80-as "lebutított" változata.
No, nekiugrottam a télen vett 50-es Mtz-nek. Mivel csak sprayvel indult azzal kezdtem, hogy az összes gyertyát kidobtam, új kábelekkel összetaktam. Azóta izzít, és szépen indít is. Majd nekiugrottam az olajcserének, kezdve a lenyalt fejű leeresztő kidobásával. Az előző gazda szerint volt rendszeresen szervizelve, na ebből nem látszott más, csak a kókányolás. A leeresztett olaj még hagyján, de a ciklonszűrőt nem bírta szétszedni, ráadásul a fémhálós szűrő hiányzott. Spaknival vakartam ki a sarat, kb. 1 cm vastagon volt bekövülve. Átmostam, összeraktam, azóta pöccre indul, és sokkal szebb a hangja is, bónusz, hogy beállt az alapjárat. Amivel nem vagyok képben: a hidraulika olaj tartálya egyben van a hűtő előtt a kormányéval? A leírások szerint igen, de fura. Ja, másik: a traki váz szerint 50-es a beütés az adattáblán 550, de erős a gyanúm, hogy a motor benne 80-as.
Üdv csoppika ez 140-es dobkasza a dob oldalán vágtam ki kockát és találtam egy hüvely szorító csavart azt kivettem és próbálom kocoktatni de nagyon nehezen jön ki már melegítettem is mert alatta van egy csapágy és azt szeretném kicserélni de másként nem megy nagyon zörög a csapágy ,más megoldás nincs a szétszedésre.
pz zweegers cm 160at igen. Jó trükkös szétszedni. 3xra sikerült. Ennek eredménye, hogy a hézagolást nem írtuk fel...Újra szét kéne szedni...2 éve nézegetem csak...nincs humorom nekiállni😂
köszönöm hogy válaszoltál van egy masik adagolóm a polcon azon nézegetem hogy mi hogy van , akkor amin tekernem kéne hogy több anyagot kapjon az az amelyiket csavarhuzóval kell tekerni?
Fordulat meg szerintem van 2000ig szoktam pörgetni de az még nem egészen padló.
Fordulata meg van! Próbáld meg a szabályzó hátulján levő ,nagy zárt anya alatt levő csavart kicsit kijjebb csavarni ,de óvatosan! Az a korrektora! Kifelé csavarás esetén növekszik a szállított mennyiség!Becsavarás esetén csökken! A szabályzó tetején a hátsó leburkolt ,biztosító csavar a fordulatszám állító! Nem lehet vidáman tekergetni ,csak nagyon kicsiket -"lábújj hegyen"!!! :-)))
Olyan problémával vagyok megáldva mtz 82 es nél hogy pl:szántás 3 as ekét egyszerüen 3. ba nem viszi el megfulad. Én az üzemanyagra gyanakszom hogy kevest kap mert semmi feketés füstött nem ad ki. Köradagoló van rajta . Lehet ezen állítani vagy adagolóshoz vinni? Esetleg ha az egyik nyomócső rövidebb valamivel az okozhat ilyen problémát? A motor jo állapotú.
Vasárnap fényképezek neked kinyomócsapágyat és kiemelővillákat, amivel hang nélkül ment a traktor, csak nem emelt ki rendesen a kuplung, és nem jött vissza a pedál.
Ha alulról benyúlsz a nyíláson, forgasd meg a kinyomócsapágyat (ha elég kicsi a kezed)
Már tegnap alánéztem mivel nincs rajta dekni. Nem láttam semmi különöset, igaz eddig még sosem néztem meg. Nem láttam törést vagy forgács darabokat vagy hasonló. Csak füst volt.
Én már egyszer jártam így, pont szezonban történt elfüstölt a kinyomócsapágy és megette a 3 db kinyomóvillákat.
Nálam ez volt a hiba. A villákat kicseréltem a csapágyon meg elszíneződött lehetett látni lila de nem hullot szét és rágott.
Nos kétségbeesett helyzet kétségbeesett megoldásokat szült, nem volt épp a legjobb szerelésem, ez volt az a pont amikor örültem hogy orosz mert olyan mint a teve igénytelen. Mikor kicsit ráléptem a kuplung pedálra akkor lehetett hallani egy ciripelő, csoszkató, suhogó hangot.
82-es kuplungján lehet valamit esetleg állítani? Tegnap még semmi baja nem volt. Ma permeteztem, és feltünt, hogy olyan furcsa hang jön valahonnan. Egy idő után rájöttem, hogy ha a lábam egy kicsit rajta van a kuplung pedálon akkor van a hang. Ha teljesen leveszem akkor megszűnik. Gondoltam kinyomó csapágy lesz. Aztán ahogy álltam be a garázsba akkor lehetett igazán hallani, hogy karistol, süvít, csörömpöl. Alá néztem és füstölt is egy kicsit.
Szóval komplett csere, vagy ki lehet belőle valamit hozni, hogy a szezont kibírja. (kb 2 hónap)
változás nem igen lesz mert az első szelep már szűkít és korlátozza az olaj átfolyásának sebességét precízen adott súlyhoz csak a fojtó visszacsapó szelep állítható
Pár éve nekem is jött az adagoló hátulján a csövön a gázolaj .Vettem egy 2000.-ft körüli tápszivattyút , felraktam anélkül ,hogy átnéztem volna és még jobban jött az olaj.
Levettem ,és akkor láttam hogy a tolórúd tömítése és maga a tolórúd tengelye nem esett egybe mert a gumitömítés furata arrébb volt. Tehát szemmel látható rés volt a gumitömítés mellett.
Akkor vettem egy 5000.-ft körülit ,de azon látszott hogy tökéletes.
ha a csavarokra nem tudtál ráhúzni vidd el adagolóshoz mert se az elemeknél se a tápszivattyúnál lévő szivárgást nem bírod otthon vizsgálni padon meg tudja nyomatni
ha jó a tápszivattyú akkor lehet az adagoló ellem meg a tömítése is a ludas de első körbe megpróbálnák ráhúzni a nyomócső alatti csavarokra ha nem segít akkor adagolós a Nagyatádi korrekt ha jól emlékszem nincs is tőled messze
Sziasztok. Adott az öreg 50-es, ami kint van a napon. Mikor süti az adagolót a nap, a túlfolyón folyik kifelé a gázolaj. Ha elzárom a tanknál a csapot akkor nincs gond. Tápszivattyút kicseréltem, arra gondoltam, hogy átenged, de ezek szerint nem azzal volt a gond, vagy ez is szar. Mi lehet még szerintetek? Adagoló felújítás..?
Kicsit pontosíthatnád a dolgokat, könnyebb lenne segíteni. A régi Belarus többféle lehet, a két kivezetéses generátor milyen gyártmány, van-e rajta feszültségszabályzó, vagy nincs........... esetleg egy-két kép a beazonosításhoz.
Segítséget szeretnék kérni,Adott egy régi belarus traktor.Nincs töltés rajta!igy lett véve!Az lenne a kérésem valaki tudna rajzot küldeni valami egyszerűt amit megértek,nem vagyok nagy szaki.Nincs rajta töltésjelző lámpa a generátor 2 kivezetéses!Ha tudna valaki segíteni nagyon ürülnék!
Nem is nagy távolság, csak ha rossz irányba mégy.... Salgótarján mellett vagyok.
Ki lehet tenni a "felezőt" üresbe, csak nem rögzített a kar, (kicsit játszani kell vele) mert vagy a lassú, vagy a gyors fokozatot használod, üres meg van a másikon.
Ha van androidos telefonod, vagy tableted, amiben van GPS, akkor jobban jársz pl. a "Tractor Speed" appal, vagy valami hasonlóval. Én permetezéshez használom. Viszonylag pontos, offline, ingyen van, és akkor is jól mér, ha a kerék megcsúszik. Mondjuk fordulatszámot nem tud, de arra nekem spec. nem is szokott szükségem lenni.
Ha egy mtz 50 be akarok beépíteni egy km órás üzemóra számlálót, az mennyire fog nekem működni?
Mivel szerencsétlen csak 25 el tud menni kb, mennyire pontatlan? mármint pl adott sebbel kell menni, akkor? Engedjem el a dolgot vagy neki is ugorhatok akár?
Szerintem ,amit te vettél ,az a munkahenger hidr.cső csatlakozásához való fojtó szelep .Nézd meg előbb a tiedbe van-e ,mert ha nincs ,akkor oda tedd be. Jobboldaliba.
De jó a te képed!:) Nincs még több ilyened?:) Hidraulika körre gondolnék, leejti a függesztett gépeket, annyit már megtudtam, hogy valami lassítószelepet kell beépíteni, de azt még nem sikerült kiderítenem, hogy pontosan hova is. Évjáratot nem tudom sajna, debreceni vagyok.
Urak érdeklődnék hogy valakinek van-e elfekvőben ilyen típusú motorháztető tartóbak, jobbos és balos kivitelben? Ha valakinek lenne elfekvőben kérem jelezzen!
Melyikre gondolsz? A reduktor hüvelyekkel kellett küzdeni, a jobb oldali kb másfél óra, a bal kicsit könnyebben jött. A királycsapok kijöttek könnyen, a perselyek viszont birkózósak voltak.
33. éves a traktor, még az eredeti reduktor hüvelyek voltak benne (3mm lógás), feltöltöttem olajjal, rásütött a nap és kinyomta az olajat.
Ha nincs repedés vagy törés a hidraulika tartályon, akkor közvetlenül nem mehet az olaj belőle a kuplunghoz. Mint ahogy előttem is írta a kolléga, a nyelestengely gumigyűrűje, vagy a tlt csőtengely szimering, esetleg még a szivattyúhajtás közvetítőkerék tengely gumigyűrűje engedhet.
Az a probléma..hogy nem a váltóba folyik a hidraulikaolaj..hanem a kuplunghoz..és mivel nincs fent a kuplungházon a dekli ezért távozik a nagyvilágba az olaj..
A kisfülkés 80-as világítása: kapcsolónak + onnan a biztosítéktábla kormánykerék felőli két db biztosítéka a helyzetjelzőké (jobb-bal), majd a következő kettő a tompított, azután a távfény. Ha visszakeresel itt a fórumon találhatsz villamos rajzot, de a neten is van fent.
Ha a hidraulika tartályból elfogy az olaj, a váltóban pedig megnől a szint, akkor a szivattyú szimering a hibás, ott tudja benyomni az olajat a váltóba.
Már kb 6 hónapja nem jó a hidraulika..nem is kellett,csak vontattam vele..ma nekiálltam megjavítani es rogton megtaláltam a hibát..
A 6 honap alatt folyt az olaj a kuplungtól..azt gondoltam h szimeringes a váltó,lecseréltem az olajat..de nem fogyott belőle..tehát a hidraulika tartály valahol folyik és a kuplungházba csöpög.. leeresztettem a tartályt és nem több mint 1,5 liter folyt le.
Mi lehet a hiba?a tartálynak valami talptömítése elment?vagy megrepedt a tartály?
Szeretnék segítséget kérni hogy kell bekötni a helyzetjelzőt,városifényt és a tompítottat?Pontosan kellene nem tudom hogy relé is van közbe,ez még kisfülkés mtz80-as.
Egy kis segitségre lenne szükségem! Mtz 80as kisfülkés traktor hidraulikájával kapcsolatban, nem akar emelni olyan mintha akarná mozditani munkahengert!! Mi lehet baja?? Hogy tudom kiszürni hogy szivatyu esetleg vezértömb vagy bármi más a baja?? Elöre is köszönöm segitséget!!!
A tömítésen és a csavarokon kívül kell legalább egy csavar alá réz, vagy alu tömítés, mert a csavar átnyúlik a lassítómű házán és abban olaj van.
Ha az oldal burkolatot levetted a váltóról, ott van egy nagy fogaskerék egy bordás tengelyen (ötvenesnél ez hajtja a kompresszort). Annak a (menetirány szerint) hátsó oldalán van egy seeger gyűrű. Azt meg kell lazítani, és ütközésig hátra tolni (nem szabad levenni!!!), így szabaddá válik a kis fogaskerék, ami a nagy fogaskerékbe van betolva (legegyszerűbb a seeger gyűrűt egyből a kis kerékkel hátratolni). Felszereléskor ügyelni kell, hogy a menetlassító léptetővillája a kis keréken lévő kapcsoló horonyba essen. Magát a menetlassítót ennek a kis keréknek az előre-hátra tolásával lehet ki-be kapcsolni. A menetlassító elején felül van két "tengelyvégnek látszó tárgy", egy hasítékkal és egy furattal a végén. Az egyik fix, a másik mozgatja a léptetővillát. Ha nincs ezeken rajta a kar, akkor laposvasból kell eszkábálni rá.
A menetlassítót kapcsolni a használati utasítás szerint csak álló motornál szabad. Csak az I. és II. előre és a két hátra fokozatban működik, a menetirányt megfordítja (rükvercben megy majd előre).
Ha nyolcvankettes váltód van, nem lesz gond, de ha valaki valamiért egy ötvenes váltót (vagy annak az alkatrészeit) szerelt fel a gépedre, akkor meló van, mert az ötvenesen a nagy kerék belsejében nincs kis kerék, és a bordás tengely is más, Szóval szét kell húzni a gépet és ki kell cserélni a tengelyt és a kereket nyolcvanaséra. Mi így jártunk.
82-es MTZ-hez vásároltam egy mechanikus menetlasítót, a felszerelésehez kell valami esetleg a csavarokon kívül.
Illetve kíváncsi vagyok hogyan lehet kapcsolni mármint a gép használata közben. Sajna felénk nem nagyon használják, vagy legalábbis nem tudok róla, hátha van olyan aki használja vagy használt.
Ha csak dolgozol vele, akkor is érdemes venni egy könyvet, de lehet találni elektronikus formában is a neten.
Gondolom arra vagy kíváncsi, hogy a difizár kapcsolója hol van. Évjárat függő, a régebbieknél a műszerfal burkolaton a kuplungpedál fölött volt egy kis fogantyú, az újabbaknál (820-) már taposó kapcsoló van a fékpedálok előtt. (maga a difizár egység a bal oldali féknél van felszerelve.
Sebességváltás: gyakorolni kell, felfelé duplakuplung, visszakapcsoláskor duplakuplung+gázfröccs,
No igen, ha sajátom lenne a gép meg is venném de mivel nem az, ezért gondoltam valami olcsóbbat...:)
Viszont ha neked van ilyen könyved valszeg ilyen géped is van/volt, annyit nem tudnál megmondani, hogy difizár van benne?
Illetve visszaváltani nem sikerül 9ből sehova(8,7,6) anélkül, hogy ne akarna nagyon recsegni. Eleinte felfele se sikerült csendesen váltani de végül összejött vmi, 6ból 8ba egy kuplunggal simán veszi kb. 1700as fordulaton(ha jól olvastam az órát), és ugyanígy 8ból 9be is oké. Viszont vissza már nem akar sikeredni.
Ha esetleg lenne vmi ötleted vagy másnak(ti hogy csináljátok?), azt köszönettel venném.
Nos a hengerfejcsavaros dolog azért macerás mert 1 évben kb 100 üo megy a gépbe, csak egy kis darab földhöz meg van hozzá egy EB 4 es, aztán el is maradt a téma, mert eszköz sincs meg eszébe sem jut az embernek ilyen "aprócseprő" dolog. Az alapkarbantartást megkapja rendszeresen, egy kis javítás néha-néha, de jó a gép, úgyhogy nem kell sokat javítani. Üzem közben nincs semmi rendellenes hang, úgyhogy szerintem a kezdeti befecskendezés nem jó... Viszont lehet, hogy nem kínlódok vele, 30 mp alatt lazán elindul egy kis izzítással, az meg hogy füstöl kicsit, nem új gép :D
Amúgy jó, megbízható gép, amit nem szeretek benne, hogy egy nap használat után nem hallok semmit :D
A járókerék-arányos tlt-t pl. palántázó gépek, régi tányéros műtrágyaszóró, vagy hajtott tengelyű pótkocsi üzemeltetésére találták ki, de őszintén szólva én még egyiket sem láttam élőben. Én arra használtam, hogy a bálázót visszafelé járassam vele, mikor megakadt benne a bála. Utána volt, hogy sikerült normál állásba kapcsolva "átugrasztani", és bekötni ahelyett, hogy kigurítottam és újra felszedtem volna. Mondjuk ez biztosan nem tesz jót a hajtásláncnak, úgyhogy igyekszem kerülni!
A hengerfejet nálunk bejáratás után újra szokták húzni a magukra valamit adó szakik. Volt már olyan, aki kifejezetten azt javasolta, hogy húzzam túl már a felszereléskor a csavarokat, mert akkor megszabadulok az utánhúzás "nyűgétől", de szerintem ez hülyeség. Én évente egyszer ellenőrzöm a szelephézagot és utánhúzom a hengerfej csavarokat. Eddig nincs gond a tömítéssel.
Asszem itt a fórumon olvastam, hogy mtz-nél létezik a gyári értékre beállított előbefecskendezés és a helyes értékre beállított előbefecskendezés. :)
Nekem is úgy lett jó, hogy a gyári értéktől kicsit eltértem, amíg a legegyenletesebben nem járt. Így könnyen indul, nem melegszik és viszonylag takarékos, szóval szerintem ez a jó.
TLT útarányos állásban 3,5 fordulat 1 méter megtett úton. Semmire se használtuk soha.
Hengerfej csavarokra ráhúzhatsz, rosszat nem csinálsz vele, de nem biztos, hogy meg fog szűnni a vízszivárgás.
Hátsó főtengely szimering csere széthúzós, lendkerék leszerelés után cserélhető.
Előtöltés beállítását én sem tudom máshogyan leírni, mint a könyvben van. ( D-50 motor 16° előbefecskendezés. Megkeresed az 1. henger felső holtpontját, megjelölöd a szíjtárcsát egy jól látható helyen+ vele szemben a blokkon is csinálsz egy jelet. Visszaforgatod a főtengely a 16°-nak megfelelő mértékben ( elvileg 1° 1,6mm a szíjtárcsán mérve), ekkor be kell menjen a stift a blokkpajzs jobb oldalán a lendkerék furatba. Ehhez állítod az adagoló 1 elemét szállítás kezdetre, majd rögzíted a furatos tárcsát)
Adott egy '72 es 50 es gépállat még ablakos motorral. A váltókar mögött van egy tlt előválasztó kar amivel fixen a kerékhez képest hajt vagy fordulatszámtól függően. Mennyit forog keréktől függő hajtásban kb? Vagy mire lehet azt használni egyátalán?
Másik kérdés kb 4 éve volt motorgenerál a gépen, most szántás következtében melegedés miatt(hőtágiulás, nagyobb igénybevétel stb) megjelent a hűtővíz a hengerfej tömítésénél kívül a bal oldalon. érdemesebb kicserélni a tömítést vagy csak ráhúzzak nyomatékkulccsal?
4. régebben említettem hogy nehezen akar feléledni a gép, mostanra sikerült eljutnom odáig, hogy nem engedi el a nyomást a rendszer, most próbálom egy kis égésjavítóval tisztítani a porlasztókat, de nekem továbbra is sántít kicsit valami... van egy kézikönyvel, de az abban leírt előtöltés beállítás nekem nem fölfogható teljesen.
Mivel nem találtam élő Zetor fórumot, ezért írok ide. Tudnátok ajánlani Zetor 6711-es traktorra erdészeti KCR darut? Mire kell figyelni? Vannak esetleg ellenérvek az eszköz beszerzésével, használatával kapcsolatban? A terv az lenne, hogy egy pótkocsi még utána lenne kötve. Szállítás során növeli a borulás esélyét a traktoron lévő KCR? Rakománnyal együtt képes lenne még a szállításra a megnevezett traktor?
Emléxel-e arra a nick névre, hogy a traktoros? Még főleg Freddy idejében járt ide sokat. Mi nagyon összebarátkoztunk vele, pedig sosem találkoztunk személyesen.
Most kaptam a szomorú hírt, hogy tegnap meghalt. :-(((((((((((( 1 évvel volt idősebb nálam. SzalaiJancsinak hívták és Szekszárdon lakott. Az utóbbi időben az FB-n levelezgettünk.
Amennyiben jól emlékszem a 45-ösökhöz adtak ilyen bordával,mert azoknak volt amelyiknek nyolc ,aztán már később a szabványos hatbordás TLT,vel jöttek!Az 50-esekhez már hatbordásat adtak ,emlékszem egy faládába csomagolva a vonólapon hozták őket az Agrokertől ,Megévtől De legtöbbet ellopták a gépudvarból ,mert nem volt laposszíjas meghajtani való!! A hatvanas évek végén ,hetvenes évek elején ,a mi TSz -ünkbe sokáig csak 45-ösök voltak. Amikor ki kellett menni kardános munkagéppel dolgozni ,akkor nem volt mindegy melyik traktorral mentek ki ,mert a kardánok a munkagépeken már hatbordásak voltak! Aztán később már lecseréltük őket hatosra!
Valamikor morzsolót, darálót hajtattak vele, mög még pár speciális eszközt is. Amennyiben nem akad más jelentköző, engöm éredkölne mögőrzés céljából. Legföljebb kitalálsz 1 árat és elküldöd.
Ha jól tudom ezt régen traktorral együtt adták,azthiszem az 50esekkel. Laposszíjat lehetett vele hajtani. Mostanság sokan szárzúzó hajtóműnek használják,de ahhoz nem valami erős.
Üdv Mindenkinek. Új vagyok ezen a fórumon, és egy kis segítséget szeretnék kérni. Padlástakarítás közben akadtam erre a szöghajtásra még az előző tulaj hagyatéka. Szeretném eladni, de jó lenne tudni pontosan hogy mihez való. Egy ismerősöm szerint MTZ-re. Ismerős valakinek? Használva nem volt, még rajta van a zsírpapír. Köszönöm a segítséget
Üdvözlök mindenkit! Talán off a téma, de hátha valakinek szüksége van gólya-rakodóra. Reális áron eladó, kicsit foglalkozni kell vele. Bács kiskunban található. Akit érdekel, ide írjon: sputi2@gmail.com
Igazság szerint a régiben is el szokott tömődni a lyuk. Legalábbis én nem emlékszem, hogy valaha szedtem volna le olyat, amiben még működött a járat ... mondjuk az is igaz, hogy általában azért kellett szétszedni a féket, mert olaj ment bele.
az eredeti tlt bírta az rz 3 szártépőt a 250 es mulcsozót a csörlővel szoktam a bolygó kerekeket meg a bronz perselyt ledarálni évente bele tettem 6 éve a nyolcvanas erősített tlt-ét azóta nem látta a belsejét
indulásnál finomabban indul mint a szártépő 45-60 le traktorhoz írja a 190 est a könyve
Hát rátok aztán lehet várni... Fent van már :) Gondolom ha ezújabb típusokba való és ott nincs levezető furat, akkor itt se fog nagy gondot okozni :) Kapott új fékszerkezetet, féktárcsákat, hát kíváncsi leszek rá...
Sziasztok szakik.Nos köszönöm a gyors,preciz válaszokat.Mivel a szerelés komolysága nem teszi lehetővé a nagy kerek erdő közepén való szerelést,igy az a döntés,hogy leblindeltem a középső csonk nyílását. Majd a tavaszi üres hónapokban mikor mühely közelben lessz,akkor kap elsősegélyt.
Ha jól értelmezem a kolléga írását, a difi tányérkerékről kopott le minden. Ahhoz középen kell kettévenni a hídházat. A féltengelyek kiszerelése is nagyobb bontással jár. https://www.youtube.com/watch?v=j94UQpdxg9M
Sziasztok szakik.MTZ kisfülkés 82-em elsőhidja beállt.Kivettem a középen lévő tengelycsonkot és jött a meglepi.Sajna a nagy tányér fogaskerék teljesen levan nyalva.Kérdésem az lenne,hogy mennyire macerás azt kicserélni az erdő közepén?Vagy egyáltalán mennyire bonyolult feladat?
Egészen biztos. Arra ügyelj majd amikor rakod össze, ne szárazon, hanem leheletnyi zsírral kend be a szimering futórészét és a féktengely hozzátartozó szakaszát is.
tehát az 59-es végű a nyerő, én is így néztem a gyári katalógusba. Agro-enta kft-t ismeri valaki? Náluk találtam legolcsóbban (bár kétlem, hogy ennyiért oda is adnák...)
Meg tudná valaki mondani, hogy az 50-es bukóshoz melyik féktengely ház fedél való? 50 vagy 59-es végű? Levittem a sajátjaimat egy esztergáshoz, hogy a bemaródásokat szedje ki belőle, de mindegyik el volt hasadva ahogy szedett le belőlük, természetesen ahol a legvékonyabb az anyag. (talán szériabaj is lehet)
Volt ,hogy rajta felejtettem a csavar végén,és mit ad Isten ,nem éppen úgy ,hogy leracsnizzon! Indításkor a acél rögzítő laprugó ,már ugrott is. vas fűrészlapból csináltam másikat hozzá! :-))
Itt az első MTZ-ék gyári motorforgató racsnis kulcsa! 36 -os volt először. Amikor áttértek a 32-es méretre ,akkor csináltattam egy másik kilincskereket hozzá.Lehet vele jobbra is meg megfordítva ,balra is hajtani a motort. Azért sárga ,mert az első Claas kombájnok ( D-80,D-100) megjelenésekor, gyártottam egy lehúzót és azt is ezzel hajtottam!! Szegénykém már elég öreg ,ütött- kopott!
Én a TSz-ben láttam a 80-s évek elején, az "öregök" mondták hogy az eredeti főtengely möghosszabbító vas. Később, már nem volt helye sem a burkolaton. Abban az időben 2 olyan gép volt még üzemben, közben jöttek a nagyfűlkésök
Gyári tartozékként egy racsnis kulcs volt! Nekem valahol meg van! Másik méretű racsnis kereket csináltattam hozzá ,mikor megváltoztatták a csavar hatszög méretét!
Cége válogatja. Elvileg max. 2 alkalomról lehet távol lenni, de ebből jelentős engedményeket szoktak tenni, ha kell az ember. Személyesen meg szokták mondani, telefonban nem mindig.
Én tavaly tavasszal csináltam meg. Az elsőn ott kellett lenni mindenkinek. Aztán meg kinek, hogy sikerült. A sajátjára mindenki elment, vagyis aki gabonázott arra elment, aki krumplizott az meg arra. Aztán mindenki szépen levizsgázott mindenki. Én asszem 3 vagy 4 alkalommal voltam.
Nyilván az 5x2m-es trailerre csak egy férne, azért gondoltam ha valakit érdekelne, és van vontató akkor arra menne a másik, ezért írtam, hogy az útiköltséget megfeleznénk.
A vámot itthon fizetném meg, ebben semmi különleges nincs, számla után van egy összeg amit ki kell fizetni. A szállítást is megoldom, ha egyedül maradok benne, részrakományban elhozza egy török kamion, itt járnak tőlem 2km-re nyugateurópába, tranzit útvonal.
Attól meg nem tartok, hogy ha valami meghibásodik rajta, egy itteni kereskedő ne adna alkatrészt, vagy akitől vettem elküldi futárral legvégső esetben.
Azért egy pár e-mail levelezést lekérdeznék a cégtől, hogy is működne ez.
Kellene egy angol nyelvű számla, mert a törököt hiába mutogatnád ott.
Plusz még Vám meg itthoni adó is rájöhetne? Akkor meg már nem olcsó.
Egy 5x2-es utánfutóra csak egyet kéne rakni. Eleve 1300kg és szerintem 1,5 széles lenne keresztbe. 2 gép már biztos túlnyúlna, meg ekkor távolság túlsúllyal se jó.
Érdemes lenne nézned Bulgária keleti részén nézned valami kereskedőt.
Ott már az EU-n belül hoznád és talán olcsóbban is megkapot, mivel egy kereskedőnek van mennyiségi engedménye is, de mivel Török szomszéd így talán nem tesznek rá akkora árrést.
Én még a 300 órásra jártam, ott minden nap menni kellett (igaz, akkor még a tsz-ben dolgoztam). De szerintem az alap tanfolyamon most is illik ott lenni végig. Az öt évente megtartott továbbképzést már nem vették ennyire szigorúan, bár már az is lerövidült, 2014-ben még egy hetes volt, idén már csak 1 nap.
Van ez a 80 órás növényvédős tanfolyam amivel tudtok vásárolni 2. kat szereket. Na ilyen tanfolyamra jelentkeznék, de vajon mennyire veszik szigorúan a bejárást? A tavaszi munkák közül szerintem nem tudnék ott lenni csak a fele alkalomkor. Így felejtős? Vagy annyira nem nézik? Tanulással nincs gond, itthon megtanulom rá ami kell, csak a bejárás nehézkes időben.
Érdeklődöm, hogy áll e közületek valaki szemenkénti vetőgép vásárlása előtt? Törökországból közvetlenül meg lehetne vásárolni 6 soros új Özdöken vetőgépet műtrágya és mikrogranulátum szóróval, vetésellenőrző monitorral 31.000 Török Líráért, kb 1.5M.-Ft.
Van egy 5x2m-es utánfutóm, egy vontató kellene hozzá, útiköltséget megfeleznénk.