Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pumukli89 Creative Commons License 2021.05.04 0 1 51726

Kópháza 1984,meg egy Trabant 601. KE-88-91

 

gumidani Creative Commons License 2021.05.04 0 2 51725

Igen. Egy kicsit tovább kellett volna néznem a két képet.

----

IFA Framo V 901 FB 33-32 fortepan_207799

Előzmény: idősebb Karel Sova (51724)
idősebb Karel Sova Creative Commons License 2021.05.04 -1 0 51724

Mindkettő Magirus Mercur,de te egy dupla fülkés verziót töltöttél fel.

Előzmény: gumidani (51722)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2021.05.04 0 0 51723

Sajnos annál jobb képet, mint amiről a 51695  hsz.-ben beszéltünk, nem találtam sehol, külföldi oldalakon sem, úgyhogy ez ennyiben maradt, köszi még egyszer.

Előzmény: gumidani (51721)
gumidani Creative Commons License 2021.05.04 0 1 51722

És akkor ugye ez is az?

Előzmény: gumidani (51711)
gumidani Creative Commons License 2021.05.04 0 0 51721

Ha sikerrel jársz az irányjelző dolgában, akkor számolj be az eredményről! Nekem is rémlik ez a lámpatest, de nem tudom hova tenni. 

Előzmény: A210 820 08 21 (51696)
gumidani Creative Commons License 2021.05.04 0 0 51720

GAFU? Bár az eddig talált képeken a fogaskerékben benne is volt ez a négy betű.

Előzmény: trizs77 (51719)
trizs77 Creative Commons License 2021.05.04 0 0 51719

A Csepel ajtaján lévő jelvény is sok kocsin rajta volt.

De már nem emlékszem milyen céget takart.

 

Pedig akkoriban kentük-vágtuk az emblémák jelentéseit.

 

 

Előzmény: Zeisig Hilda (51717)
Zeisig Hilda Creative Commons License 2021.05.03 0 2 51718

Hogy legyen egy kis aktualitás is: 

Zeisig Hilda Creative Commons License 2021.05.03 0 2 51717

Megkésett felvonulás         FE 96-52

Zeisig Hilda Creative Commons License 2021.05.03 0 3 51716

IF 83-33 és HORÁNY II a komppal a Váci révnél 

Desgrévres Creative Commons License 2021.05.03 0 1 51715

 

BE-962. Régi Vác oldalról. 

trizs77 Creative Commons License 2021.05.03 0 4 51714

Itt tettem meg közforgalmú autóbuszvezetői életem szűz lépéseit 1971-ben.

 

.....................:-)))

 

GA 95-00

 

 

Előzmény: gumidani (51713)
gumidani Creative Commons License 2021.05.03 0 3 51713

Budapest II., Hidegkúti út - Ördögárok u sarok. Az 56-os autóbuszjárat régi végállomása. Kb. a szines képen látható limuzin helyén állnak a fekete-fehér képen látható buszok. 

Előzmény: pumukli89 (51678)
gumidani Creative Commons License 2021.05.03 0 0 51712

Rosszul gondolom, hogy ez

ugyanolyan, mint az?

Előzmény: chauffeur.emeritus (51578)
gumidani Creative Commons License 2021.05.03 0 2 51711

Köszönöm. Közben találtam egy másik képet róla, amelyen a garázsban áll.

Előzmény: bugadoktor (51710)
bugadoktor Creative Commons License 2021.05.03 0 0 51710

Ez, a Magirus habképző - fecskendő a X. kerületi tűzoltólaktanyában, a Martinovics téren, állomásozott.

Ezekből 2 db. volt, ez az egyik, és a másik a repülőtéri tűzoltóságnál volt, a 60-as években.

Előzmény: gumidani (51705)
trizs77 Creative Commons License 2021.05.03 0 0 51709

Jött a RÁBA-Steiger és kihúzta.

Ha az nem volt akkor K-700.

Előzmény: Nézelödő (51704)
Fekete110r Creative Commons License 2021.05.03 0 0 51708

Köszönöm az érdekes infókat!

Előzmény: scsabi (51707)
scsabi Creative Commons License 2021.05.02 0 0 51707

off

 

Mondjuk inkább vasúti dízelmotor, mert abban az évben ezeket leginkább a Szovjetunióba szállított D1 motorvonatokba építették. Persze került mozdonyba is (DHM3), meg később csináltak belőle áramfejlesztőt, olajipari szivattyút, mindenfélét. 64-ben a vasúti járműgyárnak elvben 32-33 db. kellett a kiszállításokhoz, ebből májusig 25 szép teljesítmény. Persze mindez csak feltételezés a teljesítmény alapján. Pl. a Láng-motorok gyártási mennyiségét és a termékkínálatot arra az évre nem ismerem. Győrben meg ekkora motorokat nem csináltak.

Előzmény: Fekete110r (51681)
Fekete110r Creative Commons License 2021.05.02 0 3 51706

Motorkuli,Facebook találat.Úgy néz ki,hogy a földből ásták ki...Közben nem is.

gumidani Creative Commons License 2021.05.02 0 2 51705

Csepel D 350 TF 00-06 és Magirus-Deutz TU 03-95

MTI-FOTO-F__FF19650918017

Nézelödő Creative Commons License 2021.05.02 0 3 51704

S innen most hogyan tovább ?

Nézelödő Creative Commons License 2021.05.02 0 0 51703

A májusi Veterán újságban egy nagyon szép zöld színű Peugeot 304 - et mutatnak be . Itt van a testvére : 

CK-91-98

https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_304

 

 

 

Nézelödő Creative Commons License 2021.05.02 0 2 51702

Csak hogy a Trabant rendszáma is meglegyen :

UT-90-52

Előzmény: Nézelödő (51581)
pumukli89 Creative Commons License 2021.05.02 0 4 51701

Ikarus 66. GC-34-67.

 

 

 

GSdriver Creative Commons License 2021.05.02 0 0 51700

Köszönöm szépen!

Előzmény: zilahitibor (51698)
zilahitibor Creative Commons License 2021.05.02 0 1 51699

Előzmény: zilahitibor (51698)
zilahitibor Creative Commons License 2021.05.02 0 0 51698

Az előző hozzászólásom erre a kérdésre vonatkozott.

Előzmény: GSdriver (51685)
zilahitibor Creative Commons License 2021.05.02 0 2 51697

Az 57,000/1910. B.M rendelet (Szabályzat a gépjárművek közúti forgalmáról) összesen 12 gépjárműkerületet határozott meg:

  1. Budapest székesfőváros: I, II, III.
  2. Budapesti kerület: B
  3. Brassó – R
  4. Debrecen – D
  5. Győr- G
  6. Kassa – K
  7. Kolozsvár – O
  8. Pécs – E
  9. Pozsony – P
  10. Szeged – S
  11. Temesvár – T
  12. Fiume - F

Amint ezen a cseh oldalon is látszik, a rendelettől függetlenül néha idesorolták még Horvátországot is C betűvel.

http://www.feudal.cz/spz/html/uhersko.htm

 

A Monarchián belül egyes betűk többféle körzetet is jelenthettek Magyarország illetve Ausztrián belül, így például a P jelenthette Morvaországot Ausztria, illetve Pozsonyt Magyarország esetében.

 

Az 1920 utáni szabályozás

A 61,000/1922. K.M rendelet a következő kerületeket határozta meg:

  1. Budapest székesfőváros: Bp
  2. Budapesti szakértői kerület Budapest kivételével: B
  3. Debrecen: D
  4. Miskolcz: M
  5. Pécs: P
  6. Szeged: S
  7. Székesfehérvár és Győr: E
  8. Szombathely és Sopron: O

 

1922-1929 között a fenti gépjármű-kerületek mellett létrejött még a gyulai, nagykanizsai, nyíregyházi és szolnoki kerület.

Az 1922 utáni szabályozás külön kezelte az állami és magán használatú járműveket, és azon belül is a járműtípusokat. Az alábbi ábrák mutatják a felosztást.

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!