1 liter Glialkát kevertünk cirka 300 liter vízhez. A 8 km-nyi vonalon 8 liter vegyszer fogyott el, de nem egyenletesen, hiszen volt olyan szakasz, ahol egyáltalán nem kellett szórni, és volt ahol duplán sprickoltuk szét az anyagot.
Aztán bő 10 napig nem történt semmi, viszont utána pár nap alatt kipurcant minden. A hatása egész évben kitartott, aztán a csalánok kezdtek először nőni.
Következő évben ugyanezt eljátszottuk, de akkor már nem volt ilyen hosszú hatás, állítólag évente változtatni kell a vegyszeren, hogy anövények ne "szokják" meg.
Kicsit félreérthető, amit írtál. Az egy liter a tömény anyagra vonatkozik, vagy pedig már bekeverten 1 liter anyagra?
Kismaros-Verőce között egy menetre mi 10 liter 2%-os Glialkát használtunk föl az elején, amikor még nagy dzsungelharcot kellett vívni. Később már az 5 liter is elég volt.
Nekem mint laikusnak ez irreálisan nagy összegnek tűnik. Az elmúlt évezredben olykor gyomirtóztunk egy vasútvonalat, akkor egy km-nyi pályára (kisvasútról van szó, tehát kb. fele felület) bő egy liter bekevert vegyszer szükségeltetett, ami akkori áron 2.000.- forint alatt volt. Persze mi "társadalmi munkában" végeztük, tehát egyéb költségek (üzemanyag, munkabér) nem merültek fel.
Egyébként amikor a 64-es leállítását követően 1998-ban végigutaztuk a pályát, akkor jól látszott, hogy előttünk nem sokkal járt kint egy gyomirtó menet, a nyomokból ítélve valamilyen Unimog féle járgánnyal.
"tájékozódtam a menetrendek.hu volános oldalon, és lényegében NAPI 1 busz jár Pécsről"
Jár arra busz, keresd tovább a menetrendben. Ráadásul a bemegy a falvakba.
"én még sosem utaztam végig rajta, de állítólag elég szép vonal"
Látod, ez baj... Ha jártál volna arra, tudnád, hogy jó esetben a falvak szélét érinti csak a vasút, de van, ahol km-eket kéne gyalogolni az állomáshoz.
Ne ragadj le már megint az üzemanyagárnál, az csak a töredéke a költségeknek.
Kemence pedig rossz példa, ott három km-nyi, keskeny nyomközű, 15 km/órára engedélyezett vasútról van szó.
Javasolnám, hogy egy kicsit szakadj el a témától, és nézz körül személyesen a 64-es környékén. Aztán egy Pft.-nél érdeklődd meg mennyibe kerül egy db talpfa cseréje, gyomirtózás stb... Nagyjából nyomozd ki, egy ilyen szipi-szupi TVG árát. Aztán az egészet állítsd szembe az x*528.- forintos jegyárral.
Én arra tippelek, hogy ez a gép az a 4db közül való, amit Jászkisér csinált megrendelésre az Ukránoknak.
Igaz én csak a vázkeretet láttam a gyártási folyamatban, de az volt ilyen .
A szerelők elmondása szerint előszőr a Mo.-on futó kocka TVG-ket ajánlották megvételre az Ukránoknak,de az nem felelt meg nekik.Ezért lett ez az új tipus.
Amúgy mondjuk ha megnézzük hogy Kemencén az iszapból ásták ki a vasútat és újjáépítették, akkor itt is hasnló lelkeedéssel, pályázatokkal biztos be lehetne üzemelni...
Vagy legyen belőle pécsi gyermekvasút...arra is adnak pályázati pénzt
Rendicsek....csak gondoltam adott egy vasútvonal, - ami még nagyjából járható is -
Aztán sokan szeretik is ezt a vonalat a szép táj meg a sok sok kanyar miatt (én még sosem utaztam végig rajta, de állítólag elég szép vonal) azért gondoltam, hogy valami olyan szerkenyű kellene amivel - ha kevés utas is - de utazna és esetleg életbentartaná, hogy ne legyenen az enyészeté ez a vonal.
Üzemanyagköltséget nem tudok mondani, ilyeneket nem számoltam, de léneygében 2 mozdonyvezető (aki a jegyet is adná, minta buszon ) elvieg el tudná látni ennek a megszüntetett vonalnak a feladatát. (legalábbis nem kell sorompóőr, állomásfőnök, peronőr, meg ilyesmi...)
tájékozódtam a menetrendek.hu volános oldalon, és lényegében NAPI 1 busz jár Pécsről Feked/Véménd fele. Ennyire nincs utas, vagy egyszerűen csak nem indítottak több járatot Pécsről?
Ezért is gondoltam, hogy mivel számos kis falucska a vonal mentén egyedül maradt ezért megoldás lenne ez a motorvonatos dolog....
üzemanyagköltség? Nem tudom...aki ebben jobban benne van kérem számoljon velem.
Kb. mennyi lehet mondjuk Pécs - Véménd között az üzemanyag?
kb. 45-50 km a távolság... ha mondjuk 20 litert fogyaszt 100-on a motorvonat, akkor 50-en ugyebár 10 liter.
10 liter gázolaj ára: 10*260= 2600 Ft
2600Ft elosztva 20fővel (feltéve ha mindenki Véméndig utazik, márpedig útközben nem sok állomás van a falu közelében) akkor 130 Ft-ra jön ki 1 db. jegy Pécstől Véméndig. (Budapesten a 3 megállós szakaszjegy többe kerül) Hogy legyen egy kis hasznunk is rajta + a fékek meg a karbantartási költségét is alapul vesszük akkor számoljunk szintén veszteséges MÁV árakkal: Pécs - Véménd között 528 Ft...mi szállítsunk ugyanennyiért, de ne adjunk semmilyen diák, nyugdíjas kedvezményt (mivel magánvasút lenne) Ennyiből azért szerintem nem feltétlenül mennénk csődbe. Vagy igen?
Utasok azért lennének rajta, és még Baját ki sem számoltam....az lenne a Jolly Joker :))
---------
okés, lehet hogy extrém ötlet a vonalak újraindítása, de én szeretném ha nem rohadna szét ez az ország.
Abban is benne lennék ha esetleg itt is lenne hazánk első motoros-hajtány-pályája. (mint az osztrákokhoz hasonló módon), és lehetne szépen zötyögni Bátaszéktől Pécsváradig....
Ha tényleg úgy gondolod, hogy megéri felújítani, aztán üzembentartani a 64-es vonalat azért a néhány TVG-nyi utasért, akkor nagyon-nagyon érdemes lenne FOMA javaslatát megfogadnod, azaz ülj le egy olyan valakivel beszélgetni, aki számolni is tud.
Hidd el, egy ilyen mellékvonal üzemeltetési költségében talán ki sem fejezhető százalékosan az az összeg, amit üzemanyagon takarítasz meg egy Bz-hez képest. Az egyéb ezzel kapcsolatos problémákat pedig úgy látom nem akarod/tudod megérteni, és az eddigi hozzászólásaid alapján, meglátásom szerint nincs is értelme felvázolni Neked.
Több topikon is nyomonkövettem a "munkásságodat", az mindenképpen szép dolog, hogy van lelkesedésed, látszik a vasút iránti szereteted, de mindenképpen ajánlott lenne számodra, hogy tájékozódj az érintett témában, mert egyébként nagyon hamar komolytalanná válsz a többiek szemében.
Figyi...jelenleg úgy tudom NEM jár semmi a 64-esen...a jövőben úgy nézki hogy számos hasonló sorsú vonalon SEM fog semmi sem járni (gondolok a 62-esre, 13-asra, 152-esre stb stb...) Az ott lakó embereknek szerintem nem az lesz a legfőbb gondjuk hogy mekkora a padlómagasság, meghogy be tudnak-e szállni biciklivel, hanem hogy legyen mivel bejutni a városba/faluba/barátnőkhöz stb stb.
Szóval a jelenlegi helyzethez képest már egy ilyen "gagyi" vonat is nagy előrelépés lenne a 64-es vonalon.... Megjegyezném, hogy számos más egyéb vasútvonalon még peron sincs kiépítve, így az ottlakóknak sem túl könnyű felszálni a normál BAX vagy BZ kocsikra...deha adsz rá pénzt én szívesen üzemeltetnék IC-t a 64-esen, sőt a kedvedért még emelt peront is építenék díszkövekkel...
És azt se felejtsd el, hogy mennyivel könnyebb felszállni rá. Neked. A gyerekkocsis anyuka, öreg mámi a cekkerrel, + én/Józsi a bicikivel, minek akarunk vonatozni?
Nahh ez nagyon tetszik...Én is ilyesmire gondoltam...
Ebből is látszik, hogy mégsem lenne lehetetlen átalakítani néhány ilyen gépet személyszállításra alkalmassá... Lehet hogy ugyanakkora motor van benne mint egy BZ-ben, de mivel kisebb, és könnyebb, így kevesebbet fogyaszt, kevesebb karbantartást igényel. Nem?
Amúgy a képen látható kékszínű dolog hol közlekedik?
Hány személy fér el benne (ha jól számoltam kb. 20 ülőhely van benne + kb. 10 állóhely.
Csak, hogy tudd, mekkora marhaságokat hordasz itt össze, ebben sacc per kábé akkora motor van mint a Bz-ben. A + már ki lett találva. Most akkor ez mennyivel jobb annál?
Nem lehet, hogy a jászkiséri üzem készített egyet, úgymond saját szakállára? Jól emlékszem, hogy jászkiséren korszerűsítig a TVGnh-kat ilyesmi kasznisra?
Télleg. Ebben a topikban sűritve van benne minden, ami a másik 3 idevágó, és . ezzel foglalkozó topikban szét vasn szórva. Tehát a "Vasúti hajtányok..." "Pályafentartás, TVG..." "Elveszett..." "Vicinálisok..." stb. topikokat mind be is lehetne zárni, mert itt 1ben osztják az igét.
Létezik áramszedős is :)) Az külön jó dolog mert tudsz vele menni a fővonalakon is, aztán ha vége a drótnak akkor egyszerűen lehúzod a szedőt és még dízellel.