Keresés

Részletes keresés

viking star Creative Commons License 2019.07.09 0 1 129360
Előzmény: Mlle. Grenelle (129359)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.07.09 -2 0 129359

Kontrarotációs?

Előzmény: viking star (129358)
viking star Creative Commons License 2019.07.09 0 1 129358

Csavarelrendezéshez még képem is van, 4 hajtás nyúlik le, hajtásonként két csavar egymással szemben, egyvonalban.

 

Előzmény: Laja22 (129357)
Laja22 Creative Commons License 2019.07.08 0 0 129357

Köszönöm Viking!!

A VSP-hajtóműnek és a Schottel(körbeforgatható csavar)-nak
nyilván utánanézek.
A csavarelrendezést a vikingen csak tippelni tudom:
Hátul egyvonalban? -- Ha bugija van.

A 4 csavar elfordulása együtt szinkronban vezérelhető?

Bocs a visszafogott tudásomért.
(Meg az "1.)" kérdésemért.)
Csak elvi érdeklődés, tehát sok fáradságot nem érdemel.

Mindazonáltal: Kösssz! :-)

Előzmény: viking star (129355)
BDCSNY Creative Commons License 2019.07.08 0 2 129356

A 2 műszaki hiba egyszerre ritka, nem tervezhető.

Az, hogy egy főszezonban csúcsidőben állandóan közlekedő komp még 3 héttel a főszezon kezdete után sólyán van, az nem védhető.

Előzmény: Ádám Várkonyi (129354)
viking star Creative Commons License 2019.07.07 0 1 129355

Minden ma üzemelő kabinosnak van bugija. Kivéve a Teci-köci, de neki nem kell (VSP-hajtómű). A Vikingek meghajtása kivétel nélkül Schottel (körbeforgatható csavar).

Előzmény: Laja22 (129351)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.07.06 -1 2 129354

Nem hülyeség, hajósok megerősítették nekem, minden úgy volt ahogy a cikk írja.

Kisfaludy sólyán, az egyik nagynak tegnap elromlott a segédje, ma reggel a Baross is kiesett a játékból ezzel...

 

így maradt 1. 

Előzmény: BDCSNY (129353)
BDCSNY Creative Commons License 2019.07.06 -2 0 129353

Előfordul.

De miért csak 1 járt délelőtt, hol a másik kettő?

Vagy csak újságirói hülyeség?

Előzmény: Ádám Várkonyi (129352)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.07.06 0 0 129352
Előzmény: Laja22 (129351)
Laja22 Creative Commons License 2019.07.06 -1 0 129351


Számítógépem megjavultával érdeklődve olvastam az elmúlt kb. 300 hozzászólást.
Szinte mindegyiket -- mindenkit értek.
Nem minddel értek persze egyet.
Nem is tudok kinek válaszolni, tehát a saját
gondolataimat és kérdéseimet(!!) írom le:

1.) Viszonylag jól érteni vélem az "újságcikkek" szelektív értékelése
és az itteni néhány különösen értékes(!) hozzászólás nyomán,
hogy mi történhetett. Persze ez csak később válhat pontossá, teljessé.

2.) Nem kívánom a "vérét"=Túl súlyos büntetését a viking kaptnak.
(Bár ehhez aludnom kellet rá néhányat..)
2.1) Magam is hallottam egy korábban vele hajózótól,
hogy pár éve még igen figyelmes és korrekt volt.
2.2) A jelen változásához -- ehhez a súlyos következményű figyelem-kihagyáshoz
olyan dolgok is vezethettek közvetve(pl. a cégnél?), melyeket aligha fognak vizsgálni.
2.3) Az nem segítene senkin, rajta sem. Erősen valószínű,
hogy nem fog már nagy hajót (valószínűleg semmilyet) vezetni.
(Tehát az életkora, a jelen katasztrófa és a várható büntetése után.)

3.) Viszont Elvárom a korrekt teljeskörű vizsgálatot és majd az ítéletet is;
Az itteni hajózás böcsületének megőrzése végett.
3.1) Akár -- a Valóban indokolt(!) és célszerű(!) ;
Nem mechanikus, kitolásos, vs(=védd a segged)(!)
elven alapuló -- valamely módosítást is a budapesti hajóközlekedésben.
(Bár nekem így tetszik, ahogyan van. Eddig nem volt vele baj.)
3.2) Pl.: Azzal a néhány régebbi hozzászólással egyet tudok érteni,
melyek a szállodahajók tágabb érdek szerinti csökkentését, szabályozását javasolták.
Magam sem gondolom, hogy városunknak komoly érdeke fűződik a szállodahajókhoz.
Különösen, ha valami "úrhatnámságba" torkollik..
---------------   ...   ---------------  

Végül a lényeg.
Kérdezem:

Tudna-e valaki konkrét műszaki tényeket írni,
melyek értékesek és méltóbbak az oldalhoz az ilyen(enyémhez hasonló)
gondolatfolyamoknál:

1.) A Viking Sigyn kamera-, monitor-, figyelmeztető-, adatrögzítő - rendszerei?

2.) Hajócsavar/kormányozhatóság rendszere? Orrsugárkormány?
Ezt nem az eseménnyel kapcsolatban (mert úgy tűnik kevés köze van hozzá),
csak fejtágításként.

Köszönöm. :-)

ZsoltPreka1234 Creative Commons License 2019.07.05 0 0 129350
Nagyon szépen köszönöm! Szuperek a képek! :)
Jó tudni az ilyen trükköket.
Előzmény: gumidani (129349)
gumidani Creative Commons License 2019.07.05 0 3 129349
Előzmény: gumidani (129348)
gumidani Creative Commons License 2019.07.05 0 1 129348

Az illető (legalábbis ezen a néven) 2009-óta nem írt semmit.

A jelzett hozzászólásban látható képeket (az egyik kétszer szerepel) az IMG-trükk segítségével meg lehet nézni eredeti méretükben. Íme:

   

Előzmény: ZsoltPreka1234 (129347)
ZsoltPreka1234 Creative Commons License 2019.07.05 0 2 129347
Üdvözletem!

Elnézését kérem amiért Önre írok és amiért zavarom. Minap találtam egy korábbi bejegyzését, azt, amire elvileg válaszolok. Én Balatonszemesi vagyok és gyűjtöm a Szemest ábrázoló régi fotókat. Pont a hajókikötőről és az anno azt övező gyönyörű nyárfákról kerestem képeket amikor megtaláltam az Ön bejegyzését. Gyönyörűek a képek! Nagyon nagyon jók! Ez úton szeretném felvenni Önnel a kapcsolatot és szeretném, tisztelettel arra kérni, hogy osszon meg velem néhány képet digitálisan, eredeti felbontásban. Sajnos a talált képek felbontását már lebutították, gondolom mert régen lettek feltöltve. Ha nem okoz nagy gondot, megadom az email címem és csak remélni tudom, hogy még jár ezen a blogon. prekazsolt@gmail.com

Válaszát előre is nagyon köszönöm!

Tisztelettel: P. Zsolt!
Előzmény: cavman (18993)
forgószem Creative Commons License 2019.07.05 0 5 129346

A HSZ melyik paragrafusa alapján írod ezeket?

Kérném, hogy én is átolvashassam.

Előzmény: trizs77 (129337)
gigabursch Creative Commons License 2019.07.05 -1 0 129345
Javaslom nézd meg újból az index videó riportját Herczegh Zoltán kapitánnyal.

Igen szoktak.

Előzmény: f_zoli (129339)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.07.04 0 0 129344

Valóban, és 6 éve, mikor ugyanígy nézett ki a naptár, 1 héttel kesöbb kezdődött és korábban végződött.

 

Egész jól összefoglalja a cikk a változásokat, tényleg jobb lett a menetrend, főleg a nyugati részen, az utóbbi 3-4-év (szerintem) legjobb menetrendi kínálata lesz.

 

 

Előzmény: zjakabfi (129343)
zjakabfi Creative Commons License 2019.07.04 0 0 129343

2 éve még  08.20án volt vége. Ez nagyon jó hír.

Előzmény: jakyg (129342)
jakyg Creative Commons License 2019.07.04 0 1 129342
trizs77 Creative Commons License 2019.07.04 -8 0 129341

A szabályt nem tudom.

 

De minden közlekedési eszköznél van gumiszabály.

 

A lehetséges eszközökkel és módon, mindent meg kell tennie a jármű vezetőjének azért, hogy biztonságosan közlekedjen.

 

Itt volt három fontos zavaró tényező amit súlyosított, hogy a hídról a hajó orra látható, de a hajó orra előtti (alatti) vízfelület NEM látható.

 

Nyilván egy egyedüli éjszakai hajózásnál, mondjuk Szob és Komárom között NEM kell figyelő személy a hídon dolgozó munkájának segítésére.

 

De ez pont olyan szituáció volt a 3+1 vészhelyzet közeli (nem vészhelyzet, de azt előidézhető) ok miatt, ahol a hajót irányító felelős személy, itt a kapitány,  gondoskodhatott volna plusz segítségről, a negyvenvalahány fős személyzetből, aki a hajót irányító munkáját segíti.

 

 

Előzmény: f_zoli (129339)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.07.04 -2 0 129340
f_zoli Creative Commons License 2019.07.04 0 0 129339

"figyelő személy"

 

Egyébként személyhajóknál is szoktak kiküldeni az orrba valakit egy rádióval? (mint a bárkákra) Nem feltétlen előírásra gondolok, csak praktikus lehetőségre, biztonságos szokásra. Egyszer végigolvastam az összes elérhető KBSZ jelentést, és mintha emlékeznék ilyenre, egy nagyobb beláthatatlan hajónál (Zsófia fhné?) csak nem találom.

Előzmény: trizs77 (129337)
Una Vestrum Creative Commons License 2019.07.04 0 2 129338

Én is. Sajnos ez a 87 liter sörre nem vonatkozik.

:-)

Előzmény: gigabursch (129331)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.04 -8 3 129337

Szerinted ezt :

 

 https://lisztferihegy0.webnode.hu/a-repulesrol/aerodinamikai-elemek/tsa/

 

TCAS

 

A Traffic Collision Avoidance System, az ütközéselkerülő rendszer (ejtsd: tíkesz)



Olvass tovább: https://lisztferihegy0.webnode.hu/a-repulesrol/aerodinamikai-elemek/tsa/

 

miért nem használják a repülőtereken a földi gurulás (taxizás) közben ?

 

Mert nem arra van.

Nem azért találták ki.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

a Viking kapitányának, vagy aki akkor a hajót vezette, annak, igenis van figyelési kötelezettsége.

 

Akkor is ha sötétségben + zuhogó esőben + körülötte villódzó fényekben és a szeme sarkában már percek óta villogó vakuk közepette kell a hajót vezetnie.

 

Ha ehhez még be is kapcsolja az ütközés előjelzőt akkor az, abban az időben a Vigadó tértől a Margít hídig folyamatosan sikít a fülébe, lévén a biztonságos távolságon belül, előtte, mellette, mögötte kis városnéző hajók cirkulálnak/cirkuláltak.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A baleset bekövetkeztében a Viking felelősségét - eddig - még nem vitatta senki.

 

Itt a baleset bekövetkeztéhez nagyban hozzájárult vagy hozzájárulhatott, hogy megsértették (folyamatosa) a Sterile Cockpit Rule követelményét.

 

Indulás után, pláne három ilyen nehezítő körülmény közepette :

     1./ - sötétség,

     2./ - zuhogó eső,

     3./ - hatalmas forgalom a közvetlen közelben,

senki oda nem való nem tartózkodhat a hídon, a kormány állásban akinek akkor és ott nincs szolgálati beosztása.

 

Semmilyen magán beszélgetés nem folyhat, nem jegyezheted meg a kollégádnak, hogy szépen van kivasalva az inge.

Csak a szolgálati közlemények hangozhatnak ott el.

 

Ha majd elhagyták Budapestet és Dunakeszi mellett hajóznak az éjszakában egyedül a folyón, akkor van lehetőség - kapitányi engedéllyel - híd látogatásra.

De akkor sem zavarhatják a látogatók a szolgálati munkát.

 

Itt - ahogy ma tudható - ezeket mind megsértették.

 

Nem volt külön figyelő személy, holott volt három súlyosító tényező.

Hiba 1.

 

A kapitány - mai ismereteink szerint - nem csak hajóvezetéssel foglalkozott, hanem utas szórakoztatással is, ami ilyen helyzetben megengedhetetlen.

Hiba 2.

 

A híd indokolatlan süllyesztésével saját maguk rontották le, csökkentették az előttük belátható rálátási háromszög terület nagyságát.

Hiba 3.

 

A Hableány - pechjére - pont ebben a be nem látható rálátási háromszögben tartózkodott, hajózott.

 

Valószínűsíthető hogy a Foglalkozás körében elkövetett, több ember halálát okozó veszélyeztetés mint vád elv, meg fog állni.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: hlln (129333)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.07.04 0 0 129336

Ismerem, ismerem. Nem mai.

Előzmény: gigabursch (129334)
gigabursch Creative Commons License 2019.07.04 -1 3 129335

"Ez a rendszer arra való, hogy folyamokon a nagy teherhajók idejében észrevegyék egymást, nem arra, hogy a nagy hajó hónalja alatt pár méterre le- és fel cikázó helyi kis papucsok cirkulálását  kövesse."

 

Ez le van írva a rendszer működtetési "gépkönyvében" vagy csak magadtól mondod?

(hány méter, hány tonna, mekkora sebesség, stb...)

Előzmény: trizs77 (129328)
gigabursch Creative Commons License 2019.07.04 0 1 129334
Előzmény: uni-cum-laude (129332)
hlln Creative Commons License 2019.07.04 -1 6 129333

Ez a rendszer arra való, hogy folyamokon a nagy teherhajók idejében észrevegyék egymást, nem arra, hogy a nagy hajó hónalja alatt pár méterre le- és fel cikázó helyi kis papucsok cirkulálását  kövesse.

 

De hát itt nagy folyami hajók és kis papucsok is részt vesznek a közlekedésben - tömegesen. Akkor gyakorlatilag a kis papucsok élete azon múlik, hogy vagy észreveszi szabad szemmel a nagy hajó kapitány vagy nem?

 

Ez olyan mintha a közúton egy kamion visszapillantója csak a hasonló méretű kaminonokat mutatná, a személygépkocsikat nem. Nyilván így nem mehetne ki a forgalomba...

 

 

 

Előzmény: trizs77 (129328)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.07.04 0 0 129332

Úgy legyen. :D

Előzmény: gigabursch (129331)
gigabursch Creative Commons License 2019.07.03 0 1 129331
Én tartom magam a P.Mobil zenekar Mobilizmo c. albumán lévő ideillő szám refrénjéhez.
Előzmény: uni-cum-laude (129321)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!