Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.26 0 0 892
http://index.hu/gazdasag/vilag/fapad030526/
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.26 0 0 891
Van terasz Kolnben, es jo helyen is van. Ma este vegre nem omlott az eso, es tobben is kint alltak. Remekul ralatni az eloterre es az egyik futopalyara is. Altalaban ezt a palyat hasznaljak (14L/32R) fel es leszallasra is. Egy gond van csak, hogy a terasz "korlatja" egy magas plexi, igy fotozni nem tul jol lehet. Gondolom, ha letrat is viszel a nemetek megszolnak :-) Egyebkent a terasz kozvetlenul a Germanwings szatelit (a mar emlitett 1C terminal) felett van.
Ma A319 ment Ferihegyre, ez szebb, mint az elos A320 volt. Van benne kis monitor is amin kovethetjuk az utvonalat es mindenfele hasznos infoval szolgal (pl. mach number). Valamilyen rovidfilmet is lejatsznak. Egyebkent pedig az A320 a Lufthansa szineiben pompazik (marmint belul), azaz szurke-sarga borulesek, ez az A319 nagyon unak nezett ki, es szurke-bordo ulesek vannak. Az A320 egy picit kenyelmesebb is volt. A cockpit viszont dobbenetesen tagas. Foleg azoknak akik a B737-hez szoktak.
Mindjart jon a kepes beszamolo is....
Előzmény: Heading370 (890)
Heading370 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 890
A kölni repter kellemes hely, nagyon jol nez ki, nagyobb mint amire en szamitottam, es ahogy HQ is irta, böven van latnivalo a magadfajta szamara, olyasmi is, amit pl Schipolon ritkan latsz. :)
Miutan Koln komoly cargo bazis, többek között a UPS europai központja is itt van, lehet latni erdekes madarakat. Jeteket meg turbopropot egyarant. A parkolas nem gond, sem rövid, sem hosszu tavra. A GWI az 1/C terminalra jar, a jelzesek egyertelmüek. Ha hosszu tavra hagyod ott az autodat a 3. szamu parkolot ajanlatos hasznalni, azt hiszem 15 euro egy hetre.
HQ kepes beszamoloja nyilvan meg erdekesebb lesz!
En meg annyit tennek hozza, hogy az aki Aachen felöl közelitene az A4-esen ne sok jora szamitson: az autopalyat mindket iranyban lezartak, szombaton iszonyatos dugo volt.
Böven hallottam egyebkent magyar szot, többen ujsagoltak, hogy Hollandiabol, illetve Belgiumbol jöttek a rokonok, ismerösök ele.
Előzmény: Utas2 (885)
Briko Creative Commons License 2003.05.26 0 0 889
Amikor én jártam ott, szintén ömlött az eső, így a teraszkérdés nem volt aktuális, viszont a tájékozódás utasok számára príma, a városból (Köln) való megközelítése pofonegyszerű, akár autóval, akár busszal. A busz az óvárosba visz, elég drágán, de legalább gyorsan. Pont bővítették a repteret, kiváncsi lennék, kész van-e már. Aki ott jár, annak ajánlom figyelmébe a "Kölsch" nevű helyi specialitást, nagyon finom...
Előzmény: Vinnen (888)
Vinnen Creative Commons License 2003.05.25 0 0 888
Van terasz de nem lehet rá kimenni.
Előzmény: gcs750908 (876)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.25 0 0 887
Szia,
ha az en gepemnek nem reped el a szelvedoje, akkor holnap este itt lesz a kepes beszamolom a GWI utrol.
Addig is: Koln jopofa. Spotter szemmel kulonosen, rengeteg erdekes mashol nem latott szerkezetet lattam. A futopalyara es az eloterre is remekul ralatni. Amikor ott voltam omlott az eso, nem is kerestem a teraszt. A parkolas is nagyon egyszeru.
Akkor holnapig is udv!

Előzmény: Utas2 (885)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.25 0 0 886
Bocs, de ki mondta, hogy vicces? Ki mondta hogy röhögnék? Ennyire komolyan vesznek manapság egy netes "hehe :)" -t?? LOL...

Mellesleg én ugyan nem élek a Germanwingsből, sőt...

Utas2 Creative Commons License 2003.05.25 0 0 885
Na most akkor valld be szépen, hogy Te is harsányan kacagsz a monyitor előtt egy near missen.....
;-))

Komolyra fordítva: Mesélnél arról, hogy milyen a kölni reptér, könnyű-e odajutni, milyenek a parkolái lehetőségek, a földi tájékoztatás, van-e kilátóterasz? Ugyanis nemsokára én is megyek, hasonló céllal, mint Te.

Előzmény: Heading370 (881)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.25 0 0 884
Sajnos erről nincs információm, de nem hallottam arról, hogy a mentesítő gép leszállt volna Bécsben. Talán busszal hozhatták Budapestre az utasokat, mást ugyanis nem nagyon tudok elképzelni. Elvégre ilyet egyszer csinált a British is. Kényszerleszállt Budapesten egy Belgrádba tartó BA (talán időjárási probléma miatt, ha jól emlékszem), az utasoknak buszokat rendelt a British és így jutottak el a célállomásra.
Előzmény: Heading370 (883)
Heading370 Creative Commons License 2003.05.25 0 0 883
Es a mentesito gep, amit Kolnbol kuldtek meg leszallt Becsben felszedni az utasokat? Vagy ok maskent jutottak Budapestre?
Előzmény: Törölt nick (882)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.25 0 0 882
Nem volt vicces egyáltalán. A repülőgép technikás lett (állítólag megrepedt egy ablaküveg) és ennek következtében divertált Bécsben. Bármikor, bármelyik légitársaság repülőgépeivel előfordulhat ilyesmi.
Előzmény: Törölt nick (872)
Heading370 Creative Commons License 2003.05.25 0 0 881
Kivulallo amatorkent mindig azt gondoltam, hogy magat profinak vallo utasforgalmi szakember nem engedheti meg maganak, hogy mulat az utasok karan. Elvegre beloluk el, akarki is a munkaadoja. Ez szamomra olyan, mintha egy repulogep szerelo azt talalna viccesnek, hogy leallt egy hajtomu felszallas kozben, vagy egy iranyito jot derulne egy airmissen. Talan kisse eroltetett parhuzamok, de gondolom erted, mire gondolok. Nem professzionalis. De ez csak az en elkepzelesem, nem ketseges, hogy a customer service-ben jartasabb profik ezt sokkal jobban meg tudnak fogalmazni.
Terve!
Előzmény: Törölt nick (872)
GYA Creative Commons License 2003.05.25 0 0 880
Ha kint jártál, miért nem kerestél egy hozzáértőt, aki válaszolt volna a kérdéseidre?
Legközelebb keress meg és válaszolok arra, amire lehet.

ILS egyenlőre nem lesz (drága), fényteknika épül. -PAPI, bevezető fénysor stb-
A parkolóhely tényleg kevés majd bővítjük, de most elsősorban a pálya építésére kell fordítanunk az anyagiakat. (Ha arra jársz számold meg Sármelléken vagy Debrecenben a parkolóhelyeket.)

OFF
Nem tudtam képet beszúrni, ha eláruljátok hogy kell, tudok küldeni az építkezés jelenlegi állásáról.

Előzmény: tjsz (873)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.25 0 0 879
Bizony a rotáció nagy probléma. Malév gépek is késnek 2-3 órákat is akár e miatt. De ha egy low costnak kiesik egy gépe... Egy egész lánc szakad gyöngyökre, úgymond, amit nehéz újra felfűzni.
rDave Creative Commons License 2003.05.25 0 0 878
igen, és low-cost fronton ugye méginkább feszített a tempó, a gépek mégpontosabban bevannak osztva de a meghibásodások stb ugyanúgy jelen vannak mint pl egy nemzeti légitársaságnál csak 2x akkorát lehet rajta csúszni mind az idő miatt, mind amiatt hogy járattörlés esetén a max szolgáltatás hogy visszakapjuk a jegy árát :)) pl. júliusbanb mi egy ilyen késéssel bebuknánk a londoni kiruccanást :(
amúgy decemberben az OM-SPY halt meg és a feszített 2 gépes menetrendet 1 gép teljesítette: borzasztó gyorsan fordultak de ígyis késő éjjelre végeztek az utolsó körrel...
Dave
Előzmény: trikó (875)
gcs750908 Creative Commons License 2003.05.25 0 0 877
Bocs a felesleges kerdesert, azota mar visszaolvastam! :) vagy inkabb :(
Előzmény: gcs750908 (876)
gcs750908 Creative Commons License 2003.05.25 0 0 876
Hello,

Az 1-esen is van terasz? Marmint arra halvanyan emlekszem, hogy van, de ki lehet ra menni?

Előzmény: rDave (846)
trikó Creative Commons License 2003.05.25 0 0 875
Amúgy az ilyesminek többnyire géphiány az oka, vagyis hogy egy gépnek műszaki okokból ki kell állnia, és miután a többi gép feszített menetrendben dolgozik, egyszerűen nem tudják kiváltani a meghibbantat. Ilyenkor fordul elő, hogy csak az üzemnap vége felé sikerül lerepülni a járatot.
Az utasok gyakran követelik, hogy "állítsanak be egy tartalék gépet"... Nos tartalék gép, mint ilyen gyakorlatilag nem divat. Meglehetősen drága buli lenne egy többmilliárdos gépet csak azért parkoltatni, hogy hátha bekakil egy másik.
Nyári menetrendben emiatt nehéz pótolni egy leálló gépet, télen valamivel egyszerűbb.

Van egyébként mégegy választás ilyenkor, hogy megpróbálják átcsereberélni a gépeket, vagyis a kiállt gép járatait eredetileg másfelé induló gépekre átosztani. Ennek viszont az az eredménye, hogy bár az adott járat nem fog hat órát késni, de esetleg két három másik járat szed össze egy-két óra késést. Feszített menetrendben ez sem célravezető megoldás....

Előzmény: Törölt nick (869)
trikó Creative Commons License 2003.05.25 0 0 874
Nyilván nagyjából ugyanazért késik, mint pl. egy Malév gép:)) Kárörvendeni sem kell, de Heading kolléga csontig ható beböffentése sem igazán szép. Ha provokálni akarjátok egymást, gyertek át a maléves topicba, ott ez megszokott sajnos... De nem kéne az összes repülős topicot ilyen személyeskedő dumákkal környezetszennyezni...

Üdv:3color

Előzmény: Törölt nick (872)
tjsz Creative Commons License 2003.05.25 0 0 873
Péren keresztül vezetett ma az utam. Begurultam a reptérhez és direkt megszámoltam: 25, azaz huszonöt darab parkolóhely van kialakítva. Tehát ha akarnak valamit akkor midenképpen bővíteni kell ezt is.
Előzmény: Heading370 (860)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.24 0 0 872
Mi közöm van nekem a Germanwingshez? Semmi. Max annyi, hogy nem fogadták el a kártyám és nem nagyon akartak telefonon sem segíteni. Mi közöm van nekem a Ferihegy 1hez? Semmi. Mi közöm van nekem a BA RThez? Nem sok. Akkor meg? :)

Röhögök, mosolygok, mert vicces, hogy ENNYIT késsen egy gép. Vajh miért teszi ezt?

Mellesleg hova kell kimenned? Nem értem igazán...

Előzmény: Heading370 (870)
BoGar Creative Commons License 2003.05.24 0 0 871
Ez a Germanwings gépe?? Minden nap 16:50-kor jön? Hétvégén is?
Előzmény: Törölt nick (869)
Heading370 Creative Commons License 2003.05.24 0 0 870
En nem nyerítek ilyen önfeledten, mert nekem sajnos ki kell mennem a gép elé Kölnbe.
De Te remélem jól szórakozol! Elvégre ez munkaköri kötelességed, igaz?
Előzmény: Törölt nick (869)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.24 0 0 869
4U 785 Cologne 16:50 00:50 2B Késik

Hehe :)

Utas2 Creative Commons License 2003.05.23 0 0 868
Pér=Vienna-East.....
Előzmény: Heading370 (865)
trikó Creative Commons License 2003.05.23 0 0 867
Elvileg igen, hatóságilag nem:))
Előzmény: vince (864)
tjsz Creative Commons License 2003.05.23 0 0 866
> Erre mar vannak konkret tervek? Ki az epittetö, az önkormanyzat?

Az építettő a P-Air Repülőtér Fejlesztési Kft (nem biztos, hogy pontosan irtam le a nevét). A kft. tulajdonosai: győri, péri és megyei önkormányzat + a győri Aero club.
Vagyis jogilag egy kft. az építettő és ez a cég kap mindenféle európai pénzeket a fejlesztéshez. Na persze nemcsak az EU-tól, hanem az Audi-tól is kapott pénzt, cserébe az Audi kedvezményesen használhatja a jövőben a repteret (a schwechati helyett).

ILS-ről, pályafényekről nem tudok semmit, de hétvégén elmegyek, megnézem és ha találok illetékest, akkor beszélni is fogok vele.

Előzmény: Heading370 (865)
Heading370 Creative Commons License 2003.05.23 0 0 865
Erre mar vannak konkret tervek? Ki az epittetö, az önkormanyzat?
Es azt nem tudod, pl ILS-röl, palyafenyekröl esett mar szo?
Előzmény: tjsz (863)
vince Creative Commons License 2003.05.23 0 0 864
Hat maximum TOW-nél 32 fokos nyári napon, már elég necces. De úgy általában elvileg elég.
Előzmény: Vinnen (861)
tjsz Creative Commons License 2003.05.23 0 0 863
> 1450 méteres lesz a pálya. Ez elég egy B737-nek?

Sajnos nem. Viszont ATR-72-eseknek igen. Egyébként a parkoló kapacitás Péren nem igazán nagy, de gondolom erre is van/lesz terv.

Néhány héttel ezelött valakivel beszéltem: a "rövid" pálya mellett kívánnak építeni egy hosszabbat is, ami már elegendő lesz egy B737-nek. De ez az építkezés max. jövőre indul.

Előzmény: Vinnen (861)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!