Keresés

Részletes keresés

tjsz Creative Commons License 2003.05.29 0 0 912
Megint csak találtam néhány oldalt, ahol eladó gépek vannak:

http://www.aviator4u.com/

http://greatvehicles.chooseyouritem.com/airplanes/index.html

http://www.aso.com/

http://www.barnstormers2000.com/

http://www.aircraft.com/

Előzmény: Mash32 (710)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.29 0 0 911
????es meg azokat az utakat is amiket a HDG370 emlitett??
Előzmény: Törölt nick (910)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.28 0 0 910
Jah és emellett ezeket az általam említett utakat :)
Előzmény: Heading370 (909)
Heading370 Creative Commons License 2003.05.28 0 0 909
Es meg jarnak nehany helyre! :-)
Csak Faroe-Islands jarattal nem hiszem hogy a 20 B737-esüket, (10 500-ast, meg 10 700-ast) meg a 2 CRJ200-ast meg tudnak tölteni. Megfordulnak meg Amszterdamban, Athenben, Brüsszelben, Frankfurtban, Isztambulban, Lisszabonban, London Gatwicken, Parizs CDG-n, Stockholmban, Velenceben. Naponta többször is. No meg az a tucatnyi charterjarat amit gyakorlatilag az összes mediterran üdülöhelyre inditanak, Billundbol, meg Koppenhagabol. Nemreg elkezdtek feltalalni önmagukat, low-cost arakkal: amennyire en latom, a skandinav piacon az a jegyar ami 150 euro alatt van (plane ami 100 alatt) az erösen lowcost-nak szamit. Az összes megköteseivel együtt.
(Ja es van meg egy angliai leanyvallalatuk is, Maersk Air Limited. (VB vagy MSK) Azoknak is van vagy 10 CRJ-jük)

rDave,
Egyetertek. A HVG cikk siralmas. Pedig az valamikor egesz normalis ujsag volt. De ugy latszik az olvasot manapsag kötelezö hülyenek nezni. Eröböl fel kell nyitni a szemet. Nekem a legjobban az tetszik mikor figyelmeztet, nehogy összetevesszük a Germanwings-et a Germaniaval! Aha! Meg az Air Canada-t (hol vagy Thomas Berzendorfer???) a Canadian-nel! Meg az Inter Milan-t az AC Milan-nal! Meg a ...

Előzmény: Törölt nick (904)
szaborob Creative Commons License 2003.05.28 0 0 908
"mert az inernet Kolnben mas, mint otthon?"
szvsz inkabb a penz tobb ott, de ez csak egy tipp (v. ott tobb dombornyomott kartya figyel, ez is)
Előzmény: Törölt nick (897)
rDave Creative Commons License 2003.05.28 0 0 907
nemis kicsit zavaros... az igazi kavarás természetesen az újságíróé :) lehet hogy maga sem érti igazán a dolgot de írni meg kell(?) valamit... :(
dave
Előzmény: Mash32 (905)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.28 0 0 906
Hát igen, semmi új nincs benne és valóban akad benne hiba. (Én a papír alapú HVGben már olvastam.)
Mash32 Creative Commons License 2003.05.28 0 0 905
Erdemes (vagy nem?) elolvasni a kov. cikket?
Elegge zavaros, hibak is vannak benne.Egy utazni vagyo ebbol a cikkbol szerintem nem igazan tud realis kepet alkotni az olcsokrol

http://hvg.hu/hvg_friss_cikk.asp?oID=B49D0532-E3D9-4298-9D86-AEF6D52D3BD2

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.28 0 0 904
A Maersk Air - mint a Maersk legnagyobb dán logisztikai-fuvarozó cég légivállalata - dán belföldi, feröer szigeteki, grönlandi utakat repül. Gyakran látok Koppenhágába utazó majd onnan pl. Billundba vagy Aarhusba átszálló Maersk Air utasokat. Nem olyan fapados cég ez... Szal nem értem, hogy miért annak tituálják, de lehet, hogy csak én vagyok lemaradva :)
Előzmény: tjsz (902)
tjsz Creative Commons License 2003.05.28 0 0 903
Lesz még egy fapados ....

http://www.vilaggazdasag.hu/index2.php?app=cikk&datum=2003-05-28&d=2003-05-28&r=33&c=21

tjsz Creative Commons License 2003.05.28 0 0 902
Ime egy újabb érdekes cikk:

http://www.kisalfold.hu/cikk.php?id=306&cid=52694

A cikk alapján van +2 fapados, amit ezen fórumban eddig nem említettünk:

http://www.maersk-air.com/en/

http://www.germaniaflug.com/gexx/makepage.php?seite=1

Ezekről a cégekről valami vélemény ????

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.27 0 0 901
azet latszik, hogy koltottek a terminalra. a legkondit mar nem is remeltem, ezert nem hianyolom. 90 millio gyorsan elmegy egy ilyen "nagyvallalat" esteben.
Mar emlitettem, hogy az A320 mintha kenyelmesebb lett volna. Ezt abbol is gondolom, hogy a 319-es 147 a 320-as 150 szemelyes, ha belegondolok az utobbi hosszabb egy par meterrel, nyilvan ezert jut tobb hely. Talan egy picit kissebb a hely, mint a Malev turistan, ha ez az osszehasonlitas segit. En viszonylag magas vagyok, de azt az 1 ora 20 percet kibirtam konnyen.
Fedelzeti kiszolgalas? Semmilyen... Vegigtolnak egy kocsit, altalaban ugy vettem eszre, hogy kavet vesznek az emberek. Van egy menu is, abban vannak szendvicsek stb. de szinte senki nem kert semmit. Rovid az ut, lehet elotte vagy utana is enni. Sokan hoztak magukkal vizet (ez jo otlet, mivel a levego itt is szaraz) vagy csokit. Van meg tax free arusitas is, ez sem tul nepszeru.
A poggyaszrol nem tudok semmit, gondolom ez le van irva a szabalyzatban a weboldalon.
Előzmény: Utas2 (900)
Utas2 Creative Commons License 2003.05.27 0 0 900
Köszi a beszámolót.

Úgy tűnik, hogy a 90 millió forintból nem telt néhány légkondicionálóra, csak egypár unatkozó léhűtőre a BA Rt-nek....

Két kérdés:
- milyen a fedélzeti szolgáltatás a gépen, milyen az üléstávolság, ilyesmi?
- mekkorák a súlyhatárok a feladott és a kézipoggyász tekintetében (igaz-e a 25 kg/fő?)

Előzmény: Törölt nick (897)
Heading370 Creative Commons License 2003.05.27 0 0 899
Elvezetes beszamolo! Kosz!
Előzmény: Törölt nick (897)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.27 0 0 898

Egy "uj" hir a mtro.hu-rol. Egyre tobb a konkretum...

 


2003. május 27.
Kedd
 
Ryanair repülôjárat indulhat Debrecenbôl
Ryanair repülôjáratok indításáról sikeres tárgyalásokat folytattak Írországban a debreceni önkormányzat vezetôi, jelentette be Pajna Zoltán alpolgármester A város megkeresésére a Ryanair Légitársaság szándéknyilatkozatot adott, miszerint vállalja, hogy olcsó repülôjáratokat közlekedtet Debrecenbôl elôbb Frankfurt Hahn repülôterére, majd más európai nagyvárosokba is, amennyiben a tulajdonos önkormányzat bizonyos fejlesztéseket megvalósít a repülôtéren, és beszerzi a megfelelô hatósági engedélyeket.
Pajna Zoltán elmondta: mindenekelôtt az ILS leszállító rendszer elsô fokozatának és a hozzákapcsolódó fénysornak a telepítésérôl van szó; a beruházás körülbelül egymilliárd forintba kerül.
Az alpolgármester közölte: a beruházás forrását úgy teremtik elô, hogy a Vagyonkezelô Holding Rt. osztalékát nem vonják el, hanem beépítik az Airport Debrecen Kft. üzleti tervébe a megfelelô fejlesztés elvégzésére. A beruházás október végére készülhet el, és decemberben már elindulhat

az elsô menetrend szerinti járat Debrecen és Frankfurt között. A tervek között szerepel, hogy késôbb a hét minden napján indul járat Debrecenbôl, ami azt jelenti, évente mintegy 100 ezer utast szállítanak majd a Ryanair járatai.
Virág László, a debreceni Vagyonkezelô Holding stratégiai igazgatója elmondta: a Ryanairrel folytatott tárgyalások eredményeként a Debrecen-Frankfurt közötti utazás 9,9 euróba kerül majd. - Az ír légitársaságnak egyik feltétele volt, hogy a debreceni önkormányzat mint a repülôtér tulajdonosa ne hárítsa át a légikikötô üzemeltetési költségeit a társaságra - mondta.
Hozzátette: a késôbbiek során a frankfurti mellett londoni, brüsszeli, késôbb milánói, esetleg párizsi és berlini járatok indítását is tervezik. Azzal összefüggésben, hogy a Ryanair járatait "fapados" járatoknak minôsítik, annyit mondott: a társaság a legkorszerűbb Boeing 737-800-as gépekkel szállítja majd az utasokat, a fedélzeti szolgáltatásokért pedig fizetni kell.

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.27 0 0 897
Tegnap mar faradt voltam, nem volt kedvem tobbet irni, de majd most.

-05/22-en szerintem teljesen teli volt a gep, nem nagyon neztem ugyan korul alaposan, de nem lattam egy szabad helyet sem. Tegnap volt hely "boven", szerintem kb 15 szabad hely is lehetett. Ez meg mindig jo load factor gondolom.
-a kolni repter tenyleg jo. Pici, de nem annyira, mint gondolnank. Van minden es nagyon logikus, egyszeru, nem lehet semmit sem elrontani. A parkolas hihetetlenul konnyu, vagy kozvetlenul a terminal elott allsz meg es besetalsz, nyilvan ez a rovidtavu parkolo (P1-et javasolom az 1-es terminalhoz), vagy hosszu tavra ott a P3. Ez sincs messze, akar gyalog is lehet menni, ha szep az ido, de 10 percenkent jar egy Ford Transit (ingyenes) is. A parkolasi dij is nagyon kedvezo. Ugy lattam, hogy a P1-ben rengeteg a szabad hely, de a P3-ban nehezen talaltam, lehet, hogy a felso emeleteken van tobb is. Ezek szerint a nemetek is szivesen hagyjak az autojukat a repteren, ha elutaznak. Ugy lattam van buszmegallo is a 2-es terminal elott a felso szinten (indulas). Egyebkent a repuloter elrendezese kicsit hasonlit a Ferihegy 2A/B-re.
-ez bizony egy Air Via volt a masik pedig egy szinten bolgar (BUC a 3betuse, ez ha jol tudom Bulgarian Charter valoszinuleg a tavalyi Bulgarian Holidays "utodja"?). Az elso Burgasba a masodik Varnaba ment. A gepmozgas folyamatos, ott toltottem kb 3 orat es folyamatosan volt latnivalo. Egy ido utan azert unalmas a sok Germanwings/Hapag Lloyd Express/DBA/Lufthansa, de ilyenkor jon egy-egy Tu154-es vagy egy megkozelitest gyakorlo KC-135 (ezt 3-szor is lattam alacsonyan athuzni). Es hiaba van 3 futopalya, megis a terminal elottit hasznalja mindenki.
-Ferihegy 1: csak egy nagyon pici resze van nyitva, ezt mar korabban is tudtam. Azt hittem, hogy a masik fele, ami a GAT terminalhoz van kozel, de nem. Itt is mar kint voltam korabban, de mar voltak egy paran. Megkerdeztem, hogy mikor kezdodik a check-in, azt mondtak nem tudjak. Ez furcsa volt. Mondtak azt is, hogy majd bemondjak, de ez sem tortent meg. Mindegy. En 24-es voltam a beszallasnal, ket sorban tortent, de sajnos mivel pici a varo, ha hosszabb a sor nagy lehet a tumultus, foleg azert mert itt meg a rokonok is az utasokkal vannak. Ez igy van a 2-es terminalon is es ott is nagy a tumultus egy check-innel. Nagyon jo dolog, hogy vannak ital,csoki,kave es szendvicsautomatak, kint es bent is. Belul ugyan mar nem volt szendvics. Rengeteg biztonsagi or unatkozott mindenhol, es sokan voltak ott a BA Rt-tol is, de ugy nezett ki mintha sokan unatkoznanak. Remelem ezeknek az embereknek nem kell az egesz napot a terminalon tolteniuk. Rejtely az is, hogy van ugyan egy penztar, ul is benne egy holgy, de penzvaltas az nincs. Itt vajon mit kap az ember ha fizet? A check-in egyszerubb, lassabb, mint Kolnben volt. Szinte minden utas kerdez valamit, gondolom mind ugyanazt. A legtobb magyar utas zavartnak tunik. Nem tudjak, hogy mit kell csinalni es nagyon felenkek. Lehet, hogy most utaznak eloszor? Tobbszor lattam, hogy csoportokba verodnek, es kozosen keresik a csomagkiadot pl. Az utasok nagy resze teljesen atlagosnak tunik, egy-egy charter geprol megismert "rovidgatyas-atletapolos-strandpapucsost" azert latni, de van oltonyos uzletemberforma is boven (tegnap ket japan is utazott). Regebben szokas volt feloltozni egy repuloutra, ugy tunik ez a szokas meg sok magyar utasban megvan, ebbol is latszik, hogy egy repulout milyen kulonleges dolog a koztudatban. Tobben szoba is elegyedtek egymassal es hallottam, hogy a jegyarakrol beszelnek, tobben is 39.000ft-ot emlegettek. Egy fiatal gyerkoc odajott hozzam meg a check-in elott, es megkerdezte, hogy O ugyan most nem utazik, de mar megvettek neki jegyet Kolnben (mert az inernet Kolnben mas, mint otthon?), de szeretne tudni, hogy mikor hozza a postas a jegyet, mert meg nem kapott semmit. Elmagyaraztam neki, hogy ez hogyan is mukodik, erre elfeheredett es mondta, hogy ez igy nagyon gaz, mert mi van, ha valaki mas hasznalja a kodjat. Erre van az utlevel es a neve, mondtam en, de lattam, hogy nem kepes befogadni ezt, hogy vesz valamit es nem kap semmit, csak a monitoran egy kodot, amit o kinyomtat. Nem is hitte el, lattam, hogy megkerdezte kesobb egy BA Rt-stol is. Valoszinuleg a magyar tudatban ez a fajta vasarlas meg nagyon nem megszokott, biztosan atvernek gondoljak, meghirdetik az utat 19euroert begyujtik a penzt es eltunnek, mint a West es a Jorgos travel vezetoi...
Szoval a check-in is mukodik, utlevelellenorzes stb. ok. Tenyleg pici minden, de pont akkora, hogy egy gepnyi utas elferjen mindenhol. A tranzitvaroban erdemes az ajtohoz allni vagy ulni, itt nagyon meleg tud lenni, de van egy kis legmozgas az ajtonal. Raadasul innen kilatni az eloterre is (1 orat vartam es 1 darab HUAF An-24-es szallt le, semmi mas :-( ). A WC erdekes volt, nem volt vilagitasa (viszont tiszta volt es uj, inkabb egy etterem mosdojara hasonlitott mereteiben), a batrak azert probalkozhatnak IFR-ben hasznalni. Egy par dolgot bemondanak magyarul es angolul is, talan a nemet sem okozna gondot, rengeteget segitene, foleg igy, hogy nemet geprol van szo. Ugyan a beszallokartyan a szokas 1-30 stb. szabaly van, a busz miatt az elso 60 utas szallhat be eloszor. Ezt hiaba mondjak be az emeberek nem veszik figyelembe (Kolnben sem) ezert is nagy a lokdosodes.
Na nem untatok senkit tovabb, kerdezzetek batran!

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.27 0 0 896
Hát igen. Ott azért más egy reptér mint itt...

Máskülönben érdekes, de május 29re, CGN-BUD útvonalra a rendkívül kedvező, 290€s árat kínálja a www,germanwings.com :D

Heading370 Creative Commons License 2003.05.27 0 0 895
Jo kepek!
A zöldorru Tu154-es is Air Via volt?
Előzmény: Törölt nick (893)
Vinnen Creative Commons License 2003.05.26 0 0 894
HQ:

Jók a képek!
Ferihegy 1-ről mi a véleményed? Cj szerint az indulási tranzit elég kicsi!
Mennyire voltak tele a gépek?

Előzmény: Törölt nick (893)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.26 0 0 893
Akkor itt is vannak a kepek:

http://members.home.nl/gabor/germanwings/germanwings.html

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.26 0 0 892
http://index.hu/gazdasag/vilag/fapad030526/
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.26 0 0 891
Van terasz Kolnben, es jo helyen is van. Ma este vegre nem omlott az eso, es tobben is kint alltak. Remekul ralatni az eloterre es az egyik futopalyara is. Altalaban ezt a palyat hasznaljak (14L/32R) fel es leszallasra is. Egy gond van csak, hogy a terasz "korlatja" egy magas plexi, igy fotozni nem tul jol lehet. Gondolom, ha letrat is viszel a nemetek megszolnak :-) Egyebkent a terasz kozvetlenul a Germanwings szatelit (a mar emlitett 1C terminal) felett van.
Ma A319 ment Ferihegyre, ez szebb, mint az elos A320 volt. Van benne kis monitor is amin kovethetjuk az utvonalat es mindenfele hasznos infoval szolgal (pl. mach number). Valamilyen rovidfilmet is lejatsznak. Egyebkent pedig az A320 a Lufthansa szineiben pompazik (marmint belul), azaz szurke-sarga borulesek, ez az A319 nagyon unak nezett ki, es szurke-bordo ulesek vannak. Az A320 egy picit kenyelmesebb is volt. A cockpit viszont dobbenetesen tagas. Foleg azoknak akik a B737-hez szoktak.
Mindjart jon a kepes beszamolo is....
Előzmény: Heading370 (890)
Heading370 Creative Commons License 2003.05.26 0 0 890
A kölni repter kellemes hely, nagyon jol nez ki, nagyobb mint amire en szamitottam, es ahogy HQ is irta, böven van latnivalo a magadfajta szamara, olyasmi is, amit pl Schipolon ritkan latsz. :)
Miutan Koln komoly cargo bazis, többek között a UPS europai központja is itt van, lehet latni erdekes madarakat. Jeteket meg turbopropot egyarant. A parkolas nem gond, sem rövid, sem hosszu tavra. A GWI az 1/C terminalra jar, a jelzesek egyertelmüek. Ha hosszu tavra hagyod ott az autodat a 3. szamu parkolot ajanlatos hasznalni, azt hiszem 15 euro egy hetre.
HQ kepes beszamoloja nyilvan meg erdekesebb lesz!
En meg annyit tennek hozza, hogy az aki Aachen felöl közelitene az A4-esen ne sok jora szamitson: az autopalyat mindket iranyban lezartak, szombaton iszonyatos dugo volt.
Böven hallottam egyebkent magyar szot, többen ujsagoltak, hogy Hollandiabol, illetve Belgiumbol jöttek a rokonok, ismerösök ele.
Előzmény: Utas2 (885)
Briko Creative Commons License 2003.05.26 0 0 889
Amikor én jártam ott, szintén ömlött az eső, így a teraszkérdés nem volt aktuális, viszont a tájékozódás utasok számára príma, a városból (Köln) való megközelítése pofonegyszerű, akár autóval, akár busszal. A busz az óvárosba visz, elég drágán, de legalább gyorsan. Pont bővítették a repteret, kiváncsi lennék, kész van-e már. Aki ott jár, annak ajánlom figyelmébe a "Kölsch" nevű helyi specialitást, nagyon finom...
Előzmény: Vinnen (888)
Vinnen Creative Commons License 2003.05.25 0 0 888
Van terasz de nem lehet rá kimenni.
Előzmény: gcs750908 (876)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.25 0 0 887
Szia,
ha az en gepemnek nem reped el a szelvedoje, akkor holnap este itt lesz a kepes beszamolom a GWI utrol.
Addig is: Koln jopofa. Spotter szemmel kulonosen, rengeteg erdekes mashol nem latott szerkezetet lattam. A futopalyara es az eloterre is remekul ralatni. Amikor ott voltam omlott az eso, nem is kerestem a teraszt. A parkolas is nagyon egyszeru.
Akkor holnapig is udv!

Előzmény: Utas2 (885)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.25 0 0 886
Bocs, de ki mondta, hogy vicces? Ki mondta hogy röhögnék? Ennyire komolyan vesznek manapság egy netes "hehe :)" -t?? LOL...

Mellesleg én ugyan nem élek a Germanwingsből, sőt...

Utas2 Creative Commons License 2003.05.25 0 0 885
Na most akkor valld be szépen, hogy Te is harsányan kacagsz a monyitor előtt egy near missen.....
;-))

Komolyra fordítva: Mesélnél arról, hogy milyen a kölni reptér, könnyű-e odajutni, milyenek a parkolái lehetőségek, a földi tájékoztatás, van-e kilátóterasz? Ugyanis nemsokára én is megyek, hasonló céllal, mint Te.

Előzmény: Heading370 (881)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.25 0 0 884
Sajnos erről nincs információm, de nem hallottam arról, hogy a mentesítő gép leszállt volna Bécsben. Talán busszal hozhatták Budapestre az utasokat, mást ugyanis nem nagyon tudok elképzelni. Elvégre ilyet egyszer csinált a British is. Kényszerleszállt Budapesten egy Belgrádba tartó BA (talán időjárási probléma miatt, ha jól emlékszem), az utasoknak buszokat rendelt a British és így jutottak el a célállomásra.
Előzmény: Heading370 (883)
Heading370 Creative Commons License 2003.05.25 0 0 883
Es a mentesito gep, amit Kolnbol kuldtek meg leszallt Becsben felszedni az utasokat? Vagy ok maskent jutottak Budapestre?
Előzmény: Törölt nick (882)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!