Anno a főiskolán jött hozzánk egy helyettesítő tanár. ELkezdte magát futtatni, hogy ő kitalált egy speckó kardántengelyt ami extrém hajlásszögnél is képes átvinni a hajtást. Példának azzal jött hogy gondoljunk bele milyen jó az ha szántásnál nem kell a föld végén leállítani a kardánhajtást....:)
Csak arra lett figyelmes hogy az egész osztály majd meg pukkan a röhögéstől.
Ide nem jó. Kereszttengellyel kell egyvonalba lennie a feszítőorsó bekötésnek.
Ez már itt túl magas, meg hát a felfogatás sem épp lenne a legjobb.
Több ráfordítás, de akkor már inkább a nyomkövetős vonórészt kéne kialakítani a permetezőn. Most találtam képet, ilyet rajzoltam tegnap Árpi kollégának.
kitalálok valamit már nagyon unom a folytonos átszerelgetést.
Még van időm amíg beindul a munka, de valamit kitalálok.
A mellékelt képen bekarikáztam hogy esetleg oda csak szerintem az megint nem jó mert az bent is van meg fent is lehet beakadna leengedésnél majd élőbe jobban szemügyre veszem hogy is áll az egész.
A 87781. hozzászólásomban írom, teljesen megfeledkeztem a kardánról. :-(
Valóban így hátrébb is kerül fél métert legalább a permetező a géptől és rövid a kardánod.
Így már tényleg nehezebb az ügy.
Viszont a ha mondjuk a kardánod elég hosszú lenne, akkor lehetne kétpontra csinálni húzót, mégpedig a jumz vonópad elvén. Kell a két végére fül és nem billen le a vonóvilla, hanem fixen áll.
Ha maradna az erősített hashúzó terv, akkor menj el valakihez és nézz meg egyet, hogy lehetne-e csinálni oda a feszítőknek bekötési pontot. (én már nem dolgozom ott, nem tudom megnézni miként lehetne megoldani)
Teljesen elsiklottam afelett, hogy van kardán is.... valamiért csak a vontatás járt az eszembe. Hibáztam elismerem.
Viszont amit vontatott permetezőt húztam, annak olyan vonórésze van, mint egy függesztett munkagépnek. Az egy gerenda és a vonórúdhoz egy vízszintes és egy függőleges csuklóval kapcsolódik. Képet nem találtam, de lerajzoltam.
Szövegértési gondom van nekem is...Olvasd el még 1x. Nem permetezőt húzott vele, hanem egytengelyes kocsit... Annyi, hogy a permetezőt bőven kibírná... ha elférne a kardán...
Hallottam, és láttam is már olyat. De nem egy elterjedt módszer permetező hajtásnál. Félreértés ne legyen. Nem kötekedni akarok, csak érdekel hogy valóban egy nem általános meghajtást használ, vagy mi?
Ne problémázz felesleges dolgokon. A sima hídban csak a kerékagyban lévő csapágyakat kell mozgásra bírni, a hajtott hídban forgatni kell a váltóig bezárólag mindent. Ez valamennyi erőt igényel.
Meg az elsőhajtásba is van kb 4-liter olaj ugye azt is megkel neki törni hogy könnyebben guruljon! Most akarom a 80w90-t lecserélni benne 140-sre ez nem fog sokat befolyásolni?
Hogyne lenne másabb, hisz a gumi mintázata is más, eleve szélesebb kerék már az nagyobb ellen állást produkál, meg hát lehetne még sorolni.
Majd bekapcsolt első hajtásnál fog még csak reszketni a sárvédő, viszont ez a jelenség meg van a céges New hollandnál is...
Még egy kicsit szokni kell az elsőhajtást hogy alatta van! Nekem olyan mintha kicsit nehezebben megy a gép vele vagy nem lehet ilyen? Meg sárvédő rezgések meg ilyenek! Meg a kormányt kicsit rázza a kezembe valamikor jobban forduláskor!
Miért lenne kevés, nekem még pluszba 160kg van fent elől, plusz a tartó, meg egyebek. Nem látszik 1,5 bárnál lapulás mégsem, és ha jól emlékszem a hátsóba is ennyi van.