Keresés

Részletes keresés

Arpi 82 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87792

semmi gond van ilyen.

Anno a főiskolán jött hozzánk egy helyettesítő tanár. ELkezdte magát futtatni, hogy ő kitalált egy speckó kardántengelyt ami extrém hajlásszögnél is képes átvinni a hajtást. Példának azzal jött hogy gondoljunk bele milyen jó az ha szántásnál nem kell a föld végén leállítani a kardánhajtást....:)

Csak arra lett figyelmes hogy az egész osztály majd meg pukkan a röhögéstől.

Ja és jó egészséget kívánok!

Előzmény: MTZ Betyár (87781)
shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87791

Igen ilyesmin is gondolkodtam már csak felén eddig senkinek nem láttam ilyet szóval azt sem tudom hogy is kezdjek neki.

 

Forráskúton megkérdeztem mennyi lenne gyári új kisebb vagyont mondtak annyiért én is megcsinálom.

Előzmény: MTZ Betyár (87790)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87790

Ide nem jó. Kereszttengellyel kell egyvonalba lennie a feszítőorsó bekötésnek.

Ez már itt túl magas, meg hát a felfogatás sem épp lenne a legjobb.

 

Több ráfordítás, de akkor már inkább a nyomkövetős vonórészt kéne kialakítani a permetezőn. Most találtam képet, ilyet rajzoltam tegnap Árpi kollégának.

http://geppiac.agroinform.com/hasznalt,1219656,FORRAS-300018-szantofoeldi-permetezogep.html

Előzmény: shaggy86 (87788)
shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87789

már azon is gondolkodtam hogy a permetező vonóját alakítom át valami nyomkövetős félére.

 

 

Előzmény: MTZ Betyár (87787)
shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87788

kitalálok valamit már nagyon unom a folytonos átszerelgetést.

 

Még van időm amíg beindul a munka, de valamit kitalálok.

 

A mellékelt képen bekarikáztam hogy esetleg oda csak szerintem az megint nem jó mert az bent is van meg fent is lehet beakadna leengedésnél majd élőbe jobban szemügyre veszem hogy is áll az egész.

 

Előzmény: MTZ Betyár (87787)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87787

87781. hozzászólásomban írom, teljesen megfeledkeztem a kardánról. :-(

Valóban így hátrébb is kerül fél métert legalább a permetező a géptől és rövid a kardánod.

Így már tényleg nehezebb az ügy.

Viszont a ha mondjuk a kardánod elég hosszú lenne, akkor lehetne kétpontra csinálni húzót, mégpedig a jumz vonópad elvén. Kell a két végére fül és nem billen le a vonóvilla, hanem fixen áll.

Ha maradna az erősített hashúzó terv, akkor menj el valakihez és nézz meg egyet, hogy lehetne-e csinálni oda a feszítőknek bekötési pontot. (én már nem dolgozom ott, nem tudom megnézni miként lehetne megoldani)

Vagy, marad az át szerelgetés.

Előzmény: shaggy86 (87785)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.09 0 1 87786

Köszönöm Szemi, rajta vagyok az ügyön. :-)

Előzmény: Törölt nick (87784)
shaggy86 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87785

Félig megcsináltam a 3 pontot ami azt jelenti hogy még csak két pont és ráakasztottam a permetezőt és rövid a kardán :D

szóval lehet marad a szerelgetés nekem valamiért lett mindkét végéből levágva és amikor felakasztom egyenesbe nem sok fogja.

Előzmény: MTZ Betyár (87762)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87784

Kösz rendes vagy Jó étvágyat,jobbulást :-)  (y)

Előzmény: MTZ Betyár (87783)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.09 0 1 87783

Szemi, ezt kerested? :-))

 

Előzmény: Törölt nick (87782)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.09 0 0 87782

Gumiabroncs méret

9x20                            0,8   1,0  1,1     1,2   1,4  1,7  1,8  2,0  2,1    2,2  2,3    2,6                                      -     620  655   695  760  845 875  935  960  990  1010  1100

11,2x16                      580   650  700   750   795  885  925 965  1010 1050  -      -

11,2x20                       -      765  810   850   930  1040 1080 1145 1175  -  -      -

15,5x38                      -      1455 1545 1630 1775 1980  2060  -  -      -      -      -

16x20                       1120  1285 1415 1430  1560  1750 -    -   -      -       -       -

16.9x30                     -      1640 1730  1815  1990 2080 2165 2245 -  -    -         -

18,4x30                      -       -     2120  2225  2415  2715 2815  -    -  -   -        -

18,4x34                    -     2100  2250  2350  2565  -       -       -    -       -      -     -

Előzmény: Mtz 550E (87766)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87781

Üdv!

 

Bakot lőttem, fel sem tűnik, ha nem kérdezed.

Teljesen elsiklottam afelett, hogy van kardán is.... valamiért csak a vontatás járt az eszembe. Hibáztam elismerem.

 

Viszont amit vontatott permetezőt húztam, annak olyan vonórésze van, mint egy függesztett munkagépnek. Az egy gerenda és a vonórúdhoz egy vízszintes és egy függőleges csuklóval kapcsolódik. Képet nem találtam, de lerajzoltam.

 

 

Előzmény: Arpi 82 (87776)
Arpi 82 Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87780

Én úgy értelmeztem hogy mind a kettőt húzta vele. Permetezőt és egytengelyes pótot is.

Na de ha lesz pár perce MTZ Betyárnak biztos tisztázza a dolgot.

Előzmény: csoppika (87779)
csoppika Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87779

Szövegértési gondom van nekem is...Olvasd el még 1x. Nem permetezőt húzott vele, hanem egytengelyes kocsit... Annyi, hogy a permetezőt bőven kibírná... ha elférne a kardán...

Előzmény: Arpi 82 (87778)
Arpi 82 Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87778

Hallottam, és láttam is már olyat. De nem egy elterjedt módszer permetező hajtásnál. Félreértés ne legyen. Nem kötekedni akarok, csak érdekel hogy valóban egy nem általános meghajtást használ, vagy mi?

Előzmény: csoppika (87777)
csoppika Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87777

Hidromotoros, vagy kardáncsonkra húzható szivattyúról még nem hallottál???

Előzmény: Arpi 82 (87776)
Arpi 82 Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87776

Hello,

Csak egy kérdés, Ezzel a vonószerkezettel használod is a permetezőt, vagy csak vontatod?

Mert én nem igazán értem hogy tudod ezzel meghajtani a permetezőt.

Előzmény: MTZ Betyár (87754)
csoppika Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87775

Ne problémázz felesleges dolgokon. A sima hídban csak a kerékagyban lévő csapágyakat kell mozgásra bírni, a hajtott hídban forgatni kell a váltóig bezárólag mindent. Ez valamennyi erőt igényel.

Előzmény: Mtz 550E (87774)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.02.08 -1 0 87774

Meg az elsőhajtásba is van kb 4-liter olaj ugye azt is megkel neki törni hogy könnyebben guruljon! Most akarom a 80w90-t lecserélni benne 140-sre ez nem fog sokat befolyásolni?

Előzmény: Törölt nick (87772)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.08 -1 0 87773

én ugy tudom 1.8-2,2bár az elsöbe

hátsó meg 1,6-1,8bár!

Kép is van,csak nem tudom,hogy kell ide betenni,mert nincs semmi ahol be lehet tenni!+

Előzmény: Mtz 550E (87759)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87772
Hogyne lenne másabb, hisz a gumi mintázata is más, eleve szélesebb kerék már az nagyobb ellen állást produkál, meg hát lehetne még sorolni.
Majd bekapcsolt első hajtásnál fog még csak reszketni a sárvédő, viszont ez a jelenség meg van a céges New hollandnál is...
Előzmény: Mtz 550E (87769)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87771
Volt egy rossz cirok seprű itthon és annak a nyelét szabtam az eke függesztő részére.
:)
Előzmény: MTZ Betyár (87770)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87770

Azt elhiszem. :-))

Hát vagy az, vagy egy léc darab, akármi, az elkél.

Előzmény: Törölt nick (87767)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87769

Még egy kicsit szokni kell az elsőhajtást hogy alatta van! Nekem olyan mintha kicsit nehezebben megy a gép vele vagy nem lehet ilyen? Meg sárvédő rezgések meg ilyenek! Meg a kormányt kicsit rázza a kezembe valamikor jobban forduláskor!

Előzmény: Törölt nick (87768)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87768

Miért lenne kevés, nekem még pluszba 160kg van fent elől, plusz a tartó, meg egyebek. Nem látszik 1,5 bárnál lapulás mégsem, és ha jól emlékszem a hátsóba is ennyi van.

Előzmény: Mtz 550E (87766)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87767

Ez a megoldás jobban tetszik :)

Viszont ezekhez egyhamar nagyon jó áron ugyse lehet hozzá jutni, végül is az marad ami van :) felakasztáshoz meg egy jó kis seprű nyél :D

Előzmény: MTZ Betyár (87764)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87766

11.2x20-s kerékbe nem kevés a 1.5-bar? A hátsóba menyi nyomás van neked? Milyen elosztásban van nem pattog a gép?

Előzmény: Törölt nick (87763)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87765

:D

Az jó ha minden rendbe van :)

Előzmény: MTZ Betyár (87760)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87764

Kolléga, ilyet tudsz csinálni a mötözön is. :-))

Tudod a csavar ott a fülön mindjárt a bekötésnél.

 

Bár még sosem használtam, de van. :-)

Előzmény: Törölt nick (87761)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.08 0 0 87763

1,5 bar van nekem benne.

Az a 0,4 bar különbség nem ide vonatkozik, azt a TM-traktor kezelési utmutatója irja, a merevhiddal szerelt gépekre, a pattogás kiküszöbölésére.

Előzmény: Mtz 550E (87759)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!