A mára rendelt át/visszapárosítés pedig a 4105-4343. De ezeket már egyszer visszapárosították, még a télen.
4139 pedig napok óta régi "sima" 18-as oldaltáblákkal (János Kh-Kitérő) mászkál. Kétségtelen, hogy az utasok elenyésző része olvassa csak el, de azért le lehetne szedni őket és kicserélni. Elfogytak a "rendes" táblák vagy a kocsiszínben is így nézik meg, mit tesznek ki?
De jó, hogy levakarták előle a két 1-est. Bár én még vhogy úgy emlékeztem, hogy az új 56-os a 61-es követését kapja, a 118-as pedig (bár új számmal), de szintén az eddigi követést kapja egész napra, és ketten adnák ki együtt az 56-os régi követését.
De ez jobban tetszik, akkor mégsem felejtették még el a dolgot.
csak azt nem tudom, mi százmilliós nagyságrendű, mert annyi mindent építeni nem kell. A kocsik üzemeltetése meg más tészta (azért arra is kíváncsi leszek)...
Én egy újságban olvastam ezt:A Moszkva teret érintő villamosvonalakon tervezett változásokról szóló dokumentum elnyerte mind a Főváros mind a II.Kerület támogatását. Most már csak a Fővárosi önkormányzat hivatalos jóváhagyására van szükség ahhoz,hogy megkezdődhessen a munkálatok előkészítése.A legnagyobb változást az 56-os és a 61-es vonalak összekötése jelentené, - így átszállás nélkül utazhatunk a Móricz Zsigmond körtértől Hűvösvölgyig.Somodi László lapunknak elmondta,hogy az új 56-os villamos a jelenlegi 56-os járatsürűségét venné át,vagyis hétköznap csúcsidőben négypercenkent,míg például hétvegenkéső este 15 percenként közlekedne.
A 18-as vonala mentén is történik fejlesztés. Új,8-asvillamosvonalat terveznek Hétköznap csúcsidőben és hétvegen kirándulóidőben,10-15 percenként.A 8-as villamos a Savoya parktól egészen Hűvösvölgyig közlekedik majd,a Szent János Kórházig tartó szakaszon a továbbra is üzemelő 18-assal együtt.A változásokra leghamarabb 2006.szeptemberében lehet számítani.A beruházások költsége százmilliós nagyságrendű.
A vonalakat tekintve volna egy teljesen ontopic kérdésem, miszerint ki tud valamit az 56-(61) + 118 prádzsekt állapotáról? Némely verebek azt csiripelik, a fúrógép megtámadta a dolgot. Idénre legalábbis... :-/
A Tátra villamosok ajtói közvetlen összeköttetésben vannak a mozgató motorral nem úgy mint az iparin, hogy egy rugó közvetíti a mozgást az ajtó felé. Iparin ha az ajtót kitéped nem lesz semmi csak a rugó megfeszül, majd ha az ajtót elengeded a rugó visszahúzza az ajtót csukott állásába. KCsV7–nél már nem így van, ott kihagyták azt a rugós erőátvitelt. Tátra villamosokon az ajtó sűrű bordázású rúdra vannak rögzítve amin az ajtó könnyen elmozdul ha külső nagyobb erő éri mint ami rendeltetés szerű használat folyamán. Lehet, hogy az ajtó bezáródott, de mozgató mechanika nem ment végállásba és ezért szólhatott az indításjelző vagyis az ajtó elmozdulhatott ezen a bordázott rúdon. Ilyen mozgásoknál a bordázott rúd bordái kophatnak ami következtében az ajtó forogni fog a rúdon ami kocsi cserét eredményez.
Próbáld ki ezt TW6000-res villamoson, de nem én mondtam! ;-)
4026-4027 a 18-ason forgalmi kocsiként! Vele utaztam. Ennyire szűkében vagyunk a tátráknak, hogy még a tanulókocsit is visszaalakították forgalmi kocsinak? :)
4124-4126 meg többször megcsinálta, hogy a két kocsi középső ajtajait nem akarta becsukni, csak 2.-3. próbálkozásra, egyszer, mikor segítettem az egyiknek becsukódni, akkor ajtójelzést adott minden ajtó, de aminek segítettem, mert nem akart becsukódni, azon nem hallgatott el az indításjelző, úgyhogy működő indításjelzővel mentünk el a következő megállóig (hangsúlyozom: ajtójelzés volt, tehát nem volt szabálytalan a vezető)
Nah, itt is megint csak a lassújeleket szaporítják. Azt a nyomtávot, ha rossz ugyanúgy meg kéne csinálni, mint az űrszelvény bővítést, mert ez eléggé mindennapos, figyelmet igénylő és időigényes probléma, ami ott folyik.