mindig szoktam hozni 4-5 liter olivaolajat. a konzumban szoktam vasarolni, nezni szoktam, hogy .hr legyen a szarmazas es ne eu vagy bih. altalaban egy het alatt mindig belefutok akcioba is, olyan 70-110k korul veszem a literes kiszerelest. aki szokott hozni, o mennyiert veszi? 2 eve cres-ben a kikotoi piacon emlekeim szerint olyan 200k korul volt a hazi olaj.
Én egyszer mentem Barcs-Kutina úton, az is ilyen full szopásos út tele 30-50-es táblával, tele falvakkal. Aztán kiokosítottak, hogy ha már ilyen úton megyek, menjek Bjelovar felé, mert akkor legalább ugyanúgy megyek 90 km-t, de eljutok majdnem Zágrábig és megspórolom a Kutina-Zágráb díjat.
A barcsi túra, tortúra, ez hótziher. Viszont 1 óra és a határtól már csak 170 km. Zágráb, abból pedig a fele út ingyenes és jó. Ez nem túl nagy kockázat mellett bő 3 óra, a 70-s átlagot könnyen , biztonságosan lehet hozni.
A M6 qrva nagy kerülő lesz a zágrábi iránynak. És akkor még a pályadíjat is add hozzá.
Ami a biztonságos autózást illeti, a pályahasználat toronymagasan vezet.
Erre azért válaszolok, mert... sajnos tényleg durva volt a Barcs-Szigetvár rész. Ráadásul az elején még próbáltam sietni, de amikor elsuhantam egy őz mellett újraértelmeztem az életemet :)
Az a bajom amúgy a horvát szakasszal, hogy hazafelé, amikor az ember már amúgy is hulla, eléggé fárasztó az 50-60-70-es rész. Krizevci-Berzence között ez egy picit kevesebb volt, mint az általad említett Bjelovar felé. Jó persze ha valaki meri nyomni, akkor persze más a szitu, de azért amikor a faluk egymás seggében vannak, ott nagyon nem lehet 90-nel menni. Tegnap már 50 helyett egy picit én is gyorsabban jöttem, mert már untam a banánt.
Amúgy szeretném, ha lenne már végre Barcsig pálya, de nem lennék vele személy szerint kisegítve. Komolyan most azt néztem, hogy ha elkészül viszont a Mohács-Eszék rész, pécsiként érdemes arra menni -még a plusz 130 kilóméter ellenére- mert gyorsabb és biztonságosabb. Azért egy autópályán nem okoz majd gondot este 10, míg a somogyi dombság bármelyik része kész öngyilkosság olyankor 90 felett, főleg fáradtan...
A boszniai szakasz Focától délre nem volt egy egyszerű rész, de épültek új útszakaszok az elmúlt években, lehet, hogy már jobban járható. A bosnyák fórumon talán lesz valaki, aki mostanában járt erre. Ha nem, akkor inkább lebeszélnélek erről a szakaszról.
Éjjel indulunk Mlinibe Szegedről. A Google útvonaltervező három verziót dob. Az M0-ás verziót hanyagolnám, sokkal hosszabb, sokkal drágább, még lassabb is.
A másik kettő közül az egyik Belgrád felé veszi az irányt, járt már erre valaki közületek? Melyiket válasszam.
(A terv kis mértékben módosulhat a határátlépési helyek vonatkozásában.)
Samacnál hajnali 3 körül senki előttem, Metkovicnál reggel 9 gyakorlatilag nem kellett várni, 5 autó volt előttem. Na most vagy jókor jöttem vagy tényleg a többség már az autópályás határt használja. 2013-ba szintén reggel értem Metkovichoz és egy órát biztos kellett várni.
Viszont metkovici horvát határőrnek gyanús lehettem, mert még a bőröndöt is kipakoltatta.
Persze tudom, hogy kész van már a pálya északon, meg délen is. Júniusban is Samacnál mentem át, Metkovicnál pedig már régen jártam, úgy hogy azért megyek erre. Samacnál szeretem Boszniában azt a Gazprom kutat, ott mindig megállok. : D
dagnje: Köszi, kicsit azért bennem van a félsz, hogy egyedül, de egy hét múlva úgyis megyek haverral, ha ez most nem lesz olyan, akkor az majd kárpótol.
Arra jutottam, hogy kimegyek foglalás nélkül Gradacra és keresek ott szállást 2 éjszakára. Ma este/éjfél körül indulok Bp-Eszék-Samac-Doboj-Zenica-Szarejevó-Mostar-Metkovic útvonalon, hogy reggel/délelőtt már ott tudjak lenni.
Ezen nem csodálkozom, bár én magam soha nem voltam itt ilyenkor. De Kravicánál, Mostárban, Blagajban és a többi ilyen helyen is csak csordogálni szokott a víz augusztusban, míg májusban mindenhonnan ömlik a víz.