Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
-Legkondi nincs meg mindig.
-van viszont tax free uzlet
-dohanyzoni nem lehet, ezert mindenki megy a wc-be fujni a fustot, mint gimnaziumban :-)
-szerencsere nekem semmi kozom nem volt a szelvedos GWI-hez, a Tardos-t lehet, hogy kinyomtam volna a repedesen at... Mostanaban viszonylag nyugodt vagyok, lehet, hogy azert mert nem olvastam meg az Aeromagazint?
-beszeljunk meg egy datumot, es gyere
-Norvegia nem lehet tul rossz piac, pl a KLM is jar naponta Osloba, Bergenbe, Stavangerbe, Torpba es most indult a Trondheim is. A Lufthansa Junius elejen inditott az Oslo melle egy Stvanangert naponta CRJ-vel.
(Szerintem is inkább a Lufival repülnek BUD-ról MAN-ba vagy Osloba, de mindegy.)
Viszont a legfrissebb Aeromagazinban (mint egy folytatásos kalandregény...) Tardos főszerk.h. úr beszámol immáron utazásáról is a Germanwingsen (ami persze egyáltalán nem olyan gazdagon illusztrált, mint HQ topictársunk anyaga.) Még odáig is elmegy T.J., hogy picit kritizálja a nem működő (vagy talán inkább nem is létező?) légkondik miatt a Budapest Airport Rt-t, a minikonzerv-váróteremről nem is beszélve...
Tényleg, "működnek" már azok a légkondik (szimpla 90 millió jó magyar forintból, ugye emlékeztek...)?
Viszont ugyanazon a 24-i gépen jött vissza a cikk szerint, kedves HotelQuebec, mint tenmagad, mert annak a gépnek repedt meg a "szélvédője" (kényszerleszállás Bécsben.)
Látod, pedig kifaggathattad volna a sznob franciákról is.....
Osloba valóban repülnek LHval, csak nem sokan. AFet nem tudom, majd esetleg cj nyilatkozik. De KLemmel nem is kevésszer fordul elő, hogy a ép fele OSL átszálló. MANerre is mindíg van 10-20 átszálló. Megaztán ne feledjük, hogy az MA jónéhány AMSból induló KL járaton code share partner!
A KLM miatt volt ez a döntés így... Így most mindenki Oslot BUDról KLMel repüli. Cserébe nagyon sokan repülik SOFot meg Tiranát Malévvel BUdon keresztül...
Most mondjam azt, hogy ez a Manchester is az egyik szívfájdalmam (Osló mellett)?
Hatalmas baklövés volt a Malévtől beszüntetni ezeket a járatokat - soha meg nem bocsátható hiba.
Utas, tudom, hogy Praga a maniad, gondoltam erdekel ket "hir":
-Ma jol osszeragadt ket easyjet is, egyszerre mentek Pragaba persze, az egyik Stansted-rol a masik Eastmidlands-rol indult. Oktoberben pedig indul a BMIBaby Manchester Praga jarata...
Meghirdette az egész nyárra szóló „Magic Price” akcióját az osztrák nemzeti légitársaság az Austrian Airlines. Ennek keretében alaposan levitte az árait. Az olcsó árak mellett az internetes helyfoglalás lehetőségét átvette a fapadosoktól. Folytatódik tehát a fapados társaságok gerjesztette árharc, melynek tétje a puszta túlélés.
Jo a cikkhez mellekelt kep is! Hogy mi köze az irashoz, talalja ki az olvaso! Kiket abrazol, melyik repteren kempingeznek, milyen jarat kesese miatt...?
(Aki tud a sorok között olvasni az nyilvan erti, hogy a fapados nem vitte el öket, atveres szaga van ennek itten keremszepen, beetetik a nepet itten 1 centes arakkal aztan ez a vege...)
Fapados járatot indít Várszegi?
Több hazai olcsó jegyű légitársaság elindítása várható
Index
2003. június 12., csütörtök 10:13
A Magyar Hírlap értesülései szerint diszkont-légitársaságot alapít Váradi József, egykori Malév-vezér, valamint Várszegi Gábor, a Fotex elnök-tulajdonosa. A napilap úgy tudja, hogy a posztjáról nemrégiben eltávolított Váradi a múlt héten már tárgyalt is Boeinggel használt repülőgépek bérléséről. A lap szerint várhatóan csak hazánk jövő májusi uniós csatlakozása után indulnak a fapados társaságok.
Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerősének!
Nyomtatható változat a támogatásával
h i r d e t é s
Több magyar fapados légitársaság elindításának előkészületi munkái folynak egy időben - írja a Magyar Hírlap. A napilap értesülései szerint Várszegi Gábor, a Fotex elnök-tulajdonosa, valamint az egykori Malév-vezér, Váradi József is szeretne egy-egy szuper olcsó légitársaságot alapítani. Hasonló tervvel állt elő hónapokkal ezelőtt az ArcAir is.
A volt Malév-vezér a Boeinggel tárgyal
Váradi, akit a nemzeti légitársaságtól idén tavasszal menesztettek, a lap információi szerint a múlt héten az egyesült államokbeli Seattle-ben tárgyalt. Ott van a Boeing cég központja. A megbeszélésre hírek szerint Stephen Udvarházy, a világ legnagyobb lízingcégének tulajdonosa is elkísérte.
Udvarházy - aki a Malév által üzemeltetett gépeket is lízingeli - volt üzlettársa útját egyengeti egy légiflotta létrehozásában. A Magyar Hírlap úgy tudja, hogy Váradi 15 használt Boeing-737-es repülőt bérelne vagy lízingelne új cége számára. A lap értesüléseit Váradi József sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta.
Májusban szállhat fel az első
A magyar fapadosok várhatóan jövő májusban indulnak. Idén ugyanis már jócskán benne vagyunk az idegenforgalmi főszezonban. Ráadásul a turisztikai recesszió sem kedvez túlságosan a légitársaságoknak. Június elején jelentették be, hogy a kanadai légitársaság napi ötmillió dolláros veszteséget termel, a méretre második legnagyobb repülős vállalkozást, a Deutsche BA-t pedig jelképes áron, egy euróért adta el tulajdonosa, a szintén gondokkal küzdő British Airways.
A fő érv azonban nem ez, hanem a jelenleg még érvényben levő, de jövő májusban megszűnő korlátozások. A nemzeti légitársaságokat preferáló - s ezért a diszkontcégeket korlátozó - nemzetközi légügyi egyezmények ugyanis az uniós csatlakozással jórészt megszűnnek, így könnyebb lesz versenybe szállni a "nagyokkal".
Két fapados már jár hazánkba
Jelenleg két olcsó jegyárakkal dolgozó légitársaság indít budapesti járatokat A Germanwings gépei naponta közlekednek Ferihegy 1 és Köln között, a Snowflake gépe pedig kedden és szombaton repül Stockholmba. Körmendy-Ékes Máriától, az SAS budapesti képviseletének értékesítési vezetője a Magyar Hírlapnak úgy nyilatkozott, hogy a Snowflake pesti járatával elégedettek, a repülők több mint 80 százalékos kihasználtsággal járnak.
A Malév stockholmi forgalmában nem okozott visszaesést a Snowflake megjelenése, sőt a tervezetthez képest 0,5 százalékkal több utast szállítottak. Sándor László, a Malév vezérigazgatója elmondta: nem tartanak az olcsó versenytársaktól, hisz ezek jórészt az eddig busszal vagy autóval utazókat csábítják át repülőre.
Év végén Debrecenből is
Mint arról május közepén hírt adtunk, az év végén várhatóan Debrecen is bekapcsolódik a fapados "vérkeringésbe". A Ryanair egy olyan szándéknyilatkozatot írt alá, mely szerint a debreceni reptér felújítása után, várhatóan az év végén járatokat indít Frankfurtba.
A szándéknyilatkozatban az is szerepel, hogy egy évvel később rendszeres járatok indulnak majd Brüsszelbe és Londonba is, a debreceniek pedig egy milánói járat elindításán is gondolkodnak. A Ryanair azért választotta Debrecent, mert a város reptere jóval olcsóbb, mint a budapesti nemzetközi repülőterek.
Kollegák, kollegák. nem kell mindjárt.... Ott az a szó: expanzió. Pontosan azt jelenti, hogy új gépek, új desztinációk, új munkatársak. Nyilvánvaló emiatt fiatal a gárda.
A biztonságra meg harapok, mert aki olyan hülyeségre akár csak gondol, mint amit Heading emleget, az nem járt még reptér közelében. A Ryanair-t ugyanúgy JAA jóváhagyott Maintenance Organisation javítja. Mint pl. az ACE :-))) És nehogy bárki azt gondolja, hogy a "nagyok" olyan bőségesen mérik a karbantartási pénzeket. Azok is olyan nehezen fizetnek mintha a fogukat húznák. Mindenre megkérdik, miért ennyi miért annyi? Biztos, hogy ki kell cserélni stb stb stb.
En is Balikaa gondolatmenetevel ertenek egyet.
Szerintem oszd meg velünk honnan szarmazik az info!
En a magam reszeröl nem vagyok ilyen jol ertesült, de abbol amit elolvastam (pl itt: http://www.pprune.org/forums/showthread.php?s=&threadid=80416) abbol pontosan az ellenkezöje derült ki! Egy Ryanair pilota igy foglalta össze a velemenyet:
Excellent pay, probably among best of Eu 737 crews
Excellent rosters,produced 4 weeks in adv with guaranteed
days off,fixed blocks of earlies and lates
Excellent aircraft,brand new 800's,with approx more than 100due
Excellent prospects,promotion to left seat(and left seat pay)
within 2/3yrs depending on joining hrs
Excellent people,great mix of guys&gals in ops and on line
Excellent share option scheme, up circa Ł100k in 2 yrs
Excellent pay inc last year, 3% up 6 months after 9/11
In summary things couldnt be better here right now.
Csak remelni tudom, hogy nem jutunk el a "lowcost legitarsasagok azert olyan olcsok, mert nem fizetik meg a dolgozokat, ezert aztan nem is biztonsagosak meglatjak kedves olvasok nemsokara nagy baj lesz itt, en megmondtam" szintjere...
Na jah. Én ugyan nem értek hozzá, de az nem lehet, hogy ugyan a cég régebben jött létre, de mivel meglehetősen dinamikusan fejlődnek, és felteszem, hogy az új gépekre is kell személyzet, sok új alkalmazottat vesznek föl, akik szintén beleszámítanak az átlagba, viszont objektív okokból nem dolgozhatnak ott olyan régen? Gondolom, x éve, amikor a céget megalapították, valamivel kevesebb alkamazott lehetett, akik statisztikailag nem sokat nyomnak a latba a jelenlegi nem kevés dolgozóhoz képest, még ha az összes ott van még mindig, aki a kezdeteknél is ott volt.
Valószínű nem érdekli az embereket, de engem szét vet a közlési vágy :-)) A Ryan-nél az átlag munkaviszony (belépés óta eltöltött idő) a jelenlegi gárdánál 3 év. Pedig nem 3 éve jött létre a cég. Vagyis nagy a jövés menés, és az expanzió. Az információ forrás számomra hiteles. Olyan fórumon hangzott el ahol nem lehet büntetlenül dobálózni ilyesmivel.
Januar vegen 21 B732 es 33 B738-asuk volt. Gondolom a vadonatuj 800-asok folyamatosan erkeznek, szerintem havonta 1-2 gepet vesznek at. Ehhez jön meg a buzz atvetele utan a 6 B146, (amit a KLM 2004 marciusaig visszavesz), meg a 6 db B733.
EASYJET CONFIRM RYANAIR IS EUROPE’S No.1 LOW FARES AIRLINE
Ryanair was today (6 June03) confirmed as Europe’s No.1 low fares airline by Easyjet!
Easyjet today announced "passenger growth of 96%" which still leaves them 70,000 passengers less than Ryanair for the month of May 2003.
Ryanair’s Head of Communications, Paul Fitzsimmons said:
"Ryanair is Europe’s No.1 low fares airline – and that’s official. Ryanair carried more passengers in May than the combined efforts of Easyjet/Go."
Jelenleg hany gepe van a Ryanairnek? A honlapjuk nem tul reszletes ilyen szempontbol...
Az easyJetnel ez kibogozhato:
"combined with Go, currently has 45 Boeing 737-300 aircraft and 19 Boeing Next Generation 737-700s, with an additional 24 Boeing 737-300 aircraft in the Go fleet (October 2002)". (-> 64)
"operating 67 aircraft (April 2003)"