Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Foglaltam magamnak a GW-en jegyet Buadpest-Köln, Köln-Róma és vissza ugyanígy. A Köln-Róma útvonalakról küldtek e-mailben visszaigazolást viszont a Buapest-Kölnről nem. Ez baj? Kezdjek valahol reklamálni? Melyik nemzetiségű call-centert érdemes hívni? E-mailben reklamáltam, de nem válaszoltak semmit. Köszi...
New airline offers low cost access to Eastern Europe
22/06/2003 - 10:25:44 am
A new low-cost airline offering six return flights a week from Stansted Airport in England to Bratislava in Slovakia is being launched this week.
Slovakia-owned SkyEurope will start services on July 11 and will be operating a Boeing 737 aircraft.
Flying two return flights on three days a week, the new carrier is beginning with Ł17 (24.42) fares.
Bratislava is only 45 minutes by road from Vienna, so effectively we are the only low-fare airline serving the Austrian city now that Ryanair has dropped the route following its takeover of Buzz, said a SkyEurope spokesman.
Van már Volareweb is. www.volareweb.com
Az első olasz low-cost légitársaságként hirdetik magukat és Prágában már megvetették a lábukat.
Talán egyszer majd hozzánk is eljönnek!
Koszi. Tudtam, hogy van valami a spanyoloknal, de nem ugrott be.
Elsosorban olyat keresek, ami fuggetlen a nemzeti legitarsasagtol, tehat mondjuk egy MALEV Expressz, vagy a Finnair eszt boltja nem igazan jo.
Szoval a SAS nem "hogy" lett, hanem "miert" lett egyszerre 3 orszag flag carrierje? Azt tudom, hogy kozvetlenul a II. vh utan egyesult a sved, a dan, es a norveg "flag carrier", de vajon miert? Es miert pont ez a 3?
Mivel ez nem lowcost kerdes, atviszem a masik topcba :-)
Olyan legitarsasagokat keresgelek, amik nem "flag carrier"-ek, tehat nem "nemzeti", "elsoszamu" legitarsasagok, de meg nem is kifejezetten low-cost-ok. Pl. ha a British Airways-t nemzetinek tekintem, akkor a bmi Britsh midland ilyen. Vagy pl a Lauda is ilyen, az Austrian mellett. Hol vannak meg hasonlo nagyobbacska nem-lowcost, nem-flagcarrier legitarsasagok?
Amerikaban van ilyen, hogy "nemzeti legitarsasag?" (Amerikaban van egyaltalan "nemzet"? :-))
A SAS hogy lett egyszerre 3 orszag "flag carerier"-je?
megaciki...
Index cimlap Magyar Narancs cikke, - csak eros idegzetueknek ajanlom:
"A ferihegyi egyes terminálról egyelőre csak Münchenbe utazhatunk, de Pozsonyból már most is számos európai városba, Berlinbe, Milánóba, Párizsba és Londonba is indulnak olcsó járatok. A SkyEurope társaság gépeire körülbelül 25 euróért lehet jegyet váltani, de ez az ár még nem tartalmazza a reptéri illetéket. Egyéb célállomások esetén már Grazig kell elstoppolnunk, ugyanis Budapesthez legközelebb innen indulnak Európa szinte minden nagyvárosába a Ryanair járatai. A cég honlapján kis szerencsével akár 10 euróért is válthatunk jegyet például Stockholmba vagy Rómába, bár nem árt megjegyezni, hogy minden járat gigantikus vargabetűt írva, London érintésével közlekedik."
Egyébként az Airlinerworld legújabb száma rövid hírt közöl a fapadosok várható magyarországi felfutásról, megemlítve, hogy a Ryanair legelső kelet-európai desztinációja várhatóan Debrecen lesz - feltéve, hogy a város hajlandó és képes lesz igen jelentős beruházásokat eszközölni a reptér állapotának javítása érdekében. A Ryan debreceni járatai Frankfurt/Hahn-ból még az év vége előtt elindulnak.
A hír szerint a Germanwings hálózatának az egyik legkeresettebb célállomásai közé került Budapest, pedig a járatok csak május 22-én indultak be.
Velem viszont az esett meg, hogy a barátomnak néztem utazási lehetőséget a GW honlapon egy szombat késő este. Oda-vissza megadta volna az utat 340 EUR-ért, adóval négy személyre. Másnap kora reggel telcsi a barátomnak, jó lesz-e nekik így, majd azonnal fel a netre; ugyanazokkal a kondíciókkal a jegyek immáron 432 EUR-ba kerültek....
Egyébként akinek ilyen irányú aberrációja van:
Beindultak az orosz fapados gépek is, Moszkvából lehet Tu-154-gyel Nyizsnij Novgorodba repülni harmadannyi áron.
Az igaz, hogy a private air uzemelteti, de ez Lufthansa jarat (LH408, ha jol emlekszem), egyebkent van Munchenbol is hasonlo, sot ugy tudom Dusseldorfbol mar jarnak Chicagoba is. A Private Air pedig a 737BBJ helyett A319 Corporate Jet-et kezdett el hasznalni. 34-38 business class ules van bennuk.
Kimondottan draganak tudnam meg emliteni a "multkori" KLM jegyem, ami 650euroba kerult, igaz volt egy kis gubanc a foglalas korul. Ez egyebkent turisat volt a Malevon... meg is kaptam erte a ~40pontot!
Mas tema! A korabbi Germanwings akcioval kapcsolatban egy uj "tortenet":
Egy baratom/kollegam szeretett volna meglatogatni Budapesten julius elejen, tehat a datum kozeli. Egy nappal az akcio elott kuldtem el neki a hirlevelet, elotte nem tudott semmit errol. Este 8-kor mar ott ult a gep elott, es egy Ibiza jeggyel kezdte. 4-en mennek julius kozepen 4 napra (hetvegere), mind a negyuknek 19 euro volt a jegy oda-vissza. Ezutan jott a budapesti foglalas, a "hazaut" az estivel 19 euro, visszaut a reggelivel 29 euro.
En csak azt tudom mondani, hogy gyorsnak kell lenni, ez a sajat tapasztalatom is. Ha 8-tol aruljak a jegyet akkor 8-kor kell megvenni!
Felig OFF kerdesem van: tudnatok mondani olyan legitarsasagot, ami nem low-cost, hanem kifejezetten "high-cost"? Azaz valami olyat, ahol kiemelten jo a szolgaltatas szinvonala, es/vagy joval az atlag feletti a jegyek ara.
Nos én azt vettem észre, hogy a reggeli járatra volt 19es jegy innen BUDról CGNbe, míg az estire eleve nem is volt. Innentől kezdve nekem lötték a Germanwingses utazást...
En az akcios napokrol emailben kapok tajekoztatast par nappal elore. Peldaul erre is jo a hirlevel. Eloszor nemetul jon meg, en abszolut nem tudok nemetul, de annyit megertek belole, hogy melyik napon lesz es mi. Par napra ra megjon az angol hirlevel is. Amiota en figyelem a Germanwings akciokat (aprilis7.) azota 4-szer vagy 5-szor volt crazy night, altalaban 2 hetente van. Majus 22-en Magyarorszagon voltam es akkor minden jegyet otthonrol vettem (vnet, adsl). Nem hiszem, hogy barki barmilyen hatszellel indulna, egyszeruen ott kell lenni 7:55-kor, ha 8-kor kezdodik az akcio. En sem vagyok magus megis sikerult tobbszor is.