az úrrakétázásukról pedig csak annyit hogy gyakorlatilag a németektől elhordott tervek és felszerelésekből épültek az űrrakétáik.
a Vosztok alapja 5 darab "csokorba fogott" V1 rakéta volt.
a II.Vh után az amerikai és az orosz sugárhajtású és rakéta fejlesztések mind a németek által fejlesztés alatt álló tervein alapultak. nézd meg a képeiket.
a TU144 az úgy került parancsba, hogy "hozzájutottak" a Concorde terveihez és előbb kellett repülnie annál.
Meg is lett az eredménye kicsit átfaragták oroszosan, pl kacsaszárny elöl, hajtómű ki és belépőnyílások, majd '73 a Párizsi légibemutatón egy túlterheléses manőver közben kettétört a levegőben.
a Maz egy ősöreg konstrukció volt, a Detroit vegyes vezérlésű dízelmotor klónjával ami már a JAMZ teherautókat is hajtotta az ötvenes években csak megcsinálták "buldogfülkésre" hogy nyergesvontatójuk legyen a házgyári panelszállításra. + a rövid meztelen alvázra pikk-pakk rá tudták dobni a Katyusa rakétaindító csomagot.
azokban az időkben minden a hadiipar céljait szolgálta
Apám sztorizott arról, hovy állítólag a Maz tehetautót a Volvóval terveztették. A motorra olyan paramétereket adtak meg a svédeknek, hogy azok visszadobták azzal, hogy ilyet nem lehet megalkotni.. 🤣
Ez igen! Köszi az alapos információt! Ladában nőttem fel, de "szocialista" tudattal, elfogult voltam sokáig. Az utolsó csavarig szedtem szét a kocsimat,de a kifejlesztésből vannak hiányosságaim.
"1961-ben Palmiro Togliatti, az olasz kommunista párt vezetője Moszkvában járt és látogatást tett az AZLK-üzemben. Ekkor merült fel először komoly szándékként, hogy a műszakilag teljesen elavult Moszkvicsok helyett kellene talán egy igazán jó, szovjet népautó. Ennek kifejlesztésére természetesen semmilyen tapasztalat, szakértelem nem volt kéznél, ezért kizárólag arról lehetett szó, hogy készen vesznek valamit nyugatról. A korábbi gyakorlathoz képest haladásnak mondható, hogy nem csak simán elloptak egy nyugati modellt, hanem licencet akartak venni. Ne feledjük, ekkortájt zajlik a totális autóipari zsákutca, a Zaporozsec fejlesztése is, amit szintén szovjet népautónak szántak. De az már koncepciójában is megtestesítette a „hogyan ne építsünk autót” iskolapéldáját. Közben az oroszok a Moszkvicsok ósdi motorja helyett lemásoltak ugyan egy BMW-motort, de 1964-ben Togliatti a KGB római rezidensének újra felvetette az ötletet. Az meg jelentette is a dolgot a főnökeinek, és lassú víz partot mos alapon 1965-re el is kezdődtek a tárgyalások. Több más, kipróbált modellel együtt a Fiat 124 is súlyosan megbukott az orosz valóságban lezavart teszteken. De másokkal ellentétben a Fiat vállalta, hogy megerősíti az autót, adaptálja és modernizálja a szovjet rögvalósághoz. Ennek eredménye lett a Fiat 124R prototípus, ami gyakorlatilag megegyezik a 2101-es Zsigulival. Tehát a legendával ellentétben a műszakilag több ponton valóban fejlettebb és tartósabb Zsiguli nem a szovjet mérnökök szellemi terméke."
a motornak semmi köze az OHV motorhoz, ha jól emlékszem valami R jelzéssel futott a projekt, és a blokk ha levágnád róla a vezérműlánc helyét nagyon hasonlítana az eredeti két vezérműtengelyes Lampredi blokkra.
a hátsó dobfék pedig az ötvenes években futott Fiat 1300 (amit Zastavaként is gyártottak) féke
egyedül az első fékek amik direkt az orosz igényekre változtattak az eredeti Marelli helyett valami Dunlop? vagy Girling? kétdugattyúsra.
a kormányműben az eltérést az erősebb összekötő gömbfejek miatti vaskosabb irányítókar a pittmantengelyen és a segédkaron okozza
a futóműben az eredeti Fiathoz képest egy dimenzióval erősebb csavarok, 10x1,25 helyett 12x1,25, erősített gömbfejek más lukosztással is (így is szar lett) emelt hasmagassággal és erősebb fűtéssel készültek.
az első tíz évben az oroszok nem fejleszthették saját szakállukra a modellt csak a Fiat közreműködésével
az olaszok nagyon ügyeltek arra hogy ne az akkor aktuális technikát adják el a licenceseknek, pl a lengyelek is a 125ös egy butított verzióját gyárthatták a (fürdőkád) Fiat 1300-1500 OHV motorjaival, műszerfalával, kormányváltójával.
Bocs, ha bekérdezek, az én tudomásom, hogy az ohc-t az ohv eredetiből az oroszok fejlesztették, mint a hátsó dobféket is, meg asszem a kormányművet is.
Aztán lehet hogy az olasz tervezte, az orosz meg gyártotta csak
A történet csak arra hivatott, hogy vázolhassuk, hogy mennyire pitiáner gépészeti problémáról van szó amit a mai nap egyes gyártóknak nem sikerül (nem szempont) megugrani.
1€ spórolásért dobnak el ilyeneket amit aztán a használó szív/szenved meg.
Igazad van, bocsánat lejtő helyett emelkedőt kellett volna írnom, de nem ez a lényeg.
Azt sem írtam, hogy áltában ugrik át a lánc. Értelem szerűen indításkor van esélye mikor a bután tervezett feszítő miat olajnyomás hiányában még vadul verdes.
És igen tudom, új(szerű) lánc(rendszer) nem ugrik át.
A leállításkor "visszarúgó" motor és átugró lánc megint más kérdés. Olyankor MÉG van olajnyomás ergo a lánfeszítő dolgozik jól.
És igen az oroszok is megoldották meg manapság is több gyártó, ahogy az eredeti HSZben is erről volt szó.
"hogy ott ébred erő, pl. sebességben lejtőn letéve a kocsit"
Az is csak akkor ha a lejtőn hátramenetben hagyja. Aminek ugye semmi értelme.
De ez is csak egy néphit, ami abból született, hogy leállításkor még jó volt, aztán többé nem indul. A népeknek ebből az jött le, hogy biztosan álltában visszafordult a motor. Aztán ez a hibás elképzelés el is terjedt.
A valóság az, hogy minden leállításkor "visszarúg" a motor. Valamelyik henger kompressziója visszalöki a dugattyút, vele a főtengelyt is. Ilyenkor ugrik át a lánc a bután kivitelezett megoldásoknál. Ergo, semmi köze lejtőhöz meg emelkedőhöz. (megjegyzem, az oroszok már több mint 50éve képesek voltak ezt megoldani a lada motorjánál.....)
Csörögni meg azért tud, mert a feszítetlen oldalt a veztengelyt lökdöső szeleprugók rángatják amíg a feszítő fel nem töltődik. Ez fennáll a jó láncnál is, csak nem hallani, mert jelentősen kisebb mértékben és a feszítő kisebb térfogata is gyorsabban töltődik fel olajjal, valamint a feszítő rugóereje is nagyobb.
a kopott lánc nem csak hosszára nyúlik hanem összenyomásra is képes, tehát a terheletlen oldalon tud zörögni. plusz a kopott lánckerékben a görgők is "mászkálnak". nem véletlenül szoktuk megemelni a keréken átfutó láncot ellenőrzésképpen.
"hogyan szamoltad ezt ki egy -viszonyitott - drot ertekbol ?
1 meter 0.1%-a 1mm..
nala 1-1.5 mm kozti a -viszonyitott - lanc kopas..
hogy a faszba lesz ebbol 3 ezrelek ??? "
Úgy hogy a láncot nem szedte szét, így a lánc duplán lógott a kép szerint. Mindkét ágnak ugyanannyi a nyúlása ami 1.5 mm. Azaz 2x 1.5 = 3. Egy méterre 3 mm nyúlás egyenlő 0.3% = 3 ezrelék
De a másik út, az az a számolás amit én folytattam ezt helyesen is írja le, mert 50 centi lánc nyúlásra számolt 1.5 mm aránypárt.
A "megkúpolja a feszítőt" nem lenne ördögtől való. Hiszen más gyártót alapból így csinálják.
A hatás hasonló, mint a fékek utánállítója. De nem hiszem, hogy nem érted az alapkérdést.
Probléma, hogy leállítva a motort a feszítő visszamegy tövig és ellazul a lánc, míg nem épül olajnyomás csörögni fog. Ha csörög akkor ott koptat is valamit. " (aztan majd cserel vezermu deklit.. mert kieszi a lanc.. ) "
Hiába van a terheletlen oldalon a feszítő lehet olyan, hogy ott ébred erő, pl. sebességben lejtőn letéve a kocsit. Ugye van ilyen motor is valamelyik F gyártótól ami rendszeresen átugrasztja ilyenkor a láncot. Valós probléma.
Na látod pedig pont itt kezdődne a karbantartott autó fogalma, hogy amikor egy hozzá nem értő elviszi az autóját karbantartásra akkor ha a szerelője ilyet lát kitakarítja.
Ki lehet azt számlázni, mennyi idő 10perc egy porszívóval?
A szerelők meg sorba szidják a gyártót a hanyag tulajt amikor beázik az utastéri modul meg hasonlók.
Nem Ő a tulajdonos, miért takarítaná? Bakker, ha minden autót amit így látok takarítanám, egész nap nem csinálnék mást. :(( Lehet hogy a tulaj komposztálónak használja.
Amúgy ez még istenes, van hogy a levegő nem tud bemenni annyira tele van, és panaszkodnak, hogy párásodik meg büdös a légkondi......
A szerelőm szerint nem érdemes. Ráadásul beleszakadnak a csavarok vagy mit magyarázott, új hőmérséklet jeladó stb stb kellene. Egybe van építve a katalizátorral, egész a kipufogó sorig. Gondolom inkább nagy munka és nem vállalja.
Ha esetleg valakit érdekel, írjon rám: nissannote86@gmail.com
Renault Megane grandtour, sötétszürke, 2012/6 évjárat, 164e km, vadiúj porlasztók (garancia januárig) toronyszilentek, első fékek cserélve. Vezérlésben 15e m.
Megoldodódni látszik a DPF-mizéria...Nincs itt semmi dugulás, egész egyszerűen kezd behalni :( 180 ezer km-re tervezték őket, úgyhogy még 15 ezer km. 1 milliót biztosan nem fogok adni egy xar új alkatrészre, úgyhogy eladom az autót és veszek egy legegyszerűbb 1.6 szívó benzinest, abban legalább kb semmi se romolhat el. Üdv!
Én legközelebb nem veszek új készletet, csak tömítéseket és csinálok egy távtartót, ami a feszítő mozgást az uj állapotra korlátozza. gondolom, az elején van egy kis kopás a bejáratódás miatt, utána lassan kopik tovább. Viszont kis kopásnál is zörög már, ezek szerint. De még ennek utánajárok. Talán van pár ezer km-em. ;)
"Ez a láncnyúlás semmi, nem lenne szabad okádék módon zörögnie."
Ez igaz is, csak ez nem ennyiből áll. Ott vannak a lánckerekek vezető és feszítőív, ezek kopása plusz a láncnyúlás már jelentős feszítő elmozdulást igényel. Ezért szamárság csak láncot és feszítőt cserélni, mint teszik sokan és utána megy a panasz, hogy szar az akármelyik márka.
Szerintem is szar így az a feszítő, de sajnos az alul méretezett többi alkatrész miatt nem sokat segítene a racsnis sem. Meglehet, hogy nem zörögne, de akkor szakadásig használnák.
nem,a te helyedre nem lehet beszállni. te jobban értesz hozzá sokkal,régebb óta vagy itt. sőt,erősebb is vagy,jobban is nézel ki és a farkad is jóval nagyobb. csak nyugodj már meg kérlek. :-)
na látod,milyen jól megy neked egyedül is a bántás? ahogy szépen el is beszélgetsz magaddal: felteszel pár kérdést,és válaszolsz is rá rögtön a másik helyett,majd levonod a tanulságot. a lényeg,hogy gyorsan elterelődjön a figyelem az eredeti témáról ezzel az agresszivitással. még szerencse,hogy te kiérdemelted ezt a stílust az eddigi 'customercare' tevékenységeddel. csakígytovább........
Nem teljesen értem, mire gondolsz. A hőtágulás miatt feszül a lánc, ezt a racsni tervezésekor figyelembe vették, annyit tud mozogni, hogy ne feszüljön meg. De teljesen fölösleges a teljes tartományban vissza mozognia. Ha van olajtöltet, már nem is tudja megtenni.
De az 1150 BMW boxernél is elbaxták a bal oldali feszítőt, az csúnyán becsörög melegen. Ott az olajmegtartást javították, a módosított feszítő (az 1200-esé) nem csörög. Semmi mást nem kell cserélni.
52cm hosszú a fél lánc, 1-1,5mm-t nyúlt. Az 3 ezrelék, nem?
A feszítő nem a folyamatos húzó ágban van. Az másik láncág a főtengely és a Vez.tengely között. A lfeszítő a terheletlen / laza oldalon van, ugyanúgy mint a láncváltós biciklinél. És a rugő ugyan feszít, de nem csillapít, tehát tud csapkodni.
most vagy meggátolják a nagy mozgást racsnival, vagy igazad van, bent kell tartani az olajat.
No, egyik sem sikerült…
Az Audiban a megnyúlt lánc sem zörög, mert 2mm-t mozog a feszítő, nem 10-et.
Ez a láncnyúlás semmi, nem lenne szabad okádék módon zörögnie.
Illúzióim nincsenek, újkorában sem volt jó, sok volt a panasz inditáskori zörgésre, nem fejlesztettek rajta, cserével sem lesz tartósab.
Mikor megvettem, 2015-ben 90ekm-el, már volt hangja. Azóta halasztom a cserét. Most csúnya kerepelésre váltott, azt hittem, eltörött valami. A minimális kopásokat elnézve nem látok problémát.
Mehet szerintem addig, míg nem túl zajos.
A problémát az oldaná meg, ha ilyen racsnis feszítője lenne, mint az Audi 1,8/2,0 l TFSI -nek.
Akkor inditáskor nem rugózna vissza teljesen, nem zajongana. Gondolom, 20 centtel többe került volna…
Anno F Astra hengerfejtömítés cserekor megszívatott, hogy kitámaszthattak a szelepek és először szarul járt a motor. Aztán megjavult.
Most halványan rémlett a sztori, de gondoltam, egy nap alatt nem jutok a végére, addigra megereszkedik. Aztán ahogy rákérdeztél, elbizonytalanodtam.
Azért néztem utána.
Fel sem merült bennem, hogy kétségbe vonjam a gyakorlatodat. Ugye az volt a téma, hogy összeszerelés után van-e akkor teendő? Én egy hobbiszerelő vagyok, csak és kizárólag magamnak csinálom, a magam felelősségére.
Udv. Az alany egy Honda Jazz III, 1.3 benzines, L13Z2 motorkod, 2012 evjarat. Azt szeretnem megtudni, hogy az auto a kulso homerseglet jelet a muszerfali megjeleniton es a kliman kivul hasznalja-e meg valamire? A keverekkepzesben csak a motoron levo hogomba jelet veszi figyelembe, mint homersegleti adat? Asszony allitasa szerint ma reggel hibasan jelzett, +10 Celsiusban mutatott -5 Celsiust. Meg nem volt idom utanna jarni, lehet csak rosszul latta, de ha mar ugyis sikerult leulnom a gep ele, akkor rakerdezek. Egyebbkent hol talalhato az a szenzor? Feltetelezem leoxidalt a csatlakozoja. Koszonom!
Szia. 90 párezezer km nél cseréltem én is láncot, G.astrában, végig szabvány olajjal ment, Skf készlet lett rátéve, 5 e.km múlva már inditáskor újra becsörren a lánc.
Nem tudom mi lehet, azért többet vártam töle. Amig lehet húzom a szétszedést.
Ami a motor körbetekergetése után tűnt fel, a kipu oldali Freccia gyártmányú vez.tengely axiálisan el van tolódva.
A zsírnyom elárulja, hogy a görgők a bal széléhez közel futnak, illetve látszik a csapágy is el van tolódva a hengerfejhez képest.
A szívóoldal jó.
Nem gondolnám, hogy hibásan szereltem be - a himbák rendben a szelepvégen ülnek - mozgatással ellenőrizem, hogy nem a peremek ültek-e fel esetleg a szelepvégekre.
Már régen nézegettem, hogy működik a szelepemelő, valóban, a lyukon benyúlva a golyót benyomva összenyomható. Viszont a rugó felnyomja újra az egészet, tehát újra felemelkedik és megszívja magát, nem?
A képen lévő gyártmány 150kg hatására 0,18-0,6s alatt fél mm-t süllyed. Ha jól működik és beszereléskor ki is támaszt a szelep, azért annak gyorsan meg kell szűnnie...pláne, ha körbe is tekergetem.
Azt gyanítom, hogy ez egy közönséges generátor, ami start-stop rendszerhez alkalmas. Az "indító generátor" megnevezés csak egy fordítási hiba, a start-ot fordíthatta valami fordítószoftver indítónak.
Hááát, az ütődöttje satuval nyomja össze. Az értelmesebb meg lyukon benyúlva egy ~1mm-es tüskével kinyitja a visszacsapószelepet és simán kézzel összenyomja......... Ha valamelyik a szétszedésnél megszívja magát olajjal az összerakva kitámaszt. Az újak meg gyakorlatilag mind. Aztán lehet fejvakarni, hogy hová lett a kompresszió.
a smarté már bonyolultabb. lényegében egy háromfázisú villanymotor, egy háromeres főkábel megy az akksinál elhelyezett inverterbe, van rajt egy kétvezetékes csati és egy hatszálas, belül pedig három Hall jeladó figyeli hogy milyen pozícióban állt meg, melyik fázisra küldjön ménkűt az inverteres egység hogy forogni kezdjen....
Ahogy javasoltad, a karter le lett véve, ez amúgy is ajánlott lánccserénél - bár állítólag valakik meg tudják enélkül is ügyesen csinálni, én biztosra megyek, már csak a kitakarítás miatt is. Valamint látom, hogy az eredeti tömítés kezdett könnyezni.
Szóval haladok az összerakással....
Bekerültek a szép új tengelyek és himbák is, remélem jó lesz a motor.
9675753680 - 02 - cikkszámú generátor egy " sima" Start/Stopos 180A- s generàtor akkor ez javitható., és van felujitott is
.Ha önindito is volna egyben akkor fogalmam sincs...
Nincs uj a nap alatt.., valaha a nagyon regmultban volt Fiat500 kasznis SteuerPuch- om..., önindito és dinamó ( dinostarter) egyben.., ékszijon keresztül inditott.., aztán az egység meg átment töltődinamóba...,kis nosztalgia...
Nem tudom pontosan, de vki máshol mintha írta volna, hogy nem javítható. A szíjtárcsa lehegesztve, és ez a generátor egyben a start-stop "önindító" is. Gyáriszáma 9675753680 - 02
Nem javítható az a generátor? Amúgy minden új álkatrész ára nagyon el van szállva, ha már autóból kevesebb megy, próbálnak pénzt keresni alkatrészből, hiszen kb tudják milyen minőséget adnak el:-) (ha tényleg hibás, bár nem hinném)
Hasból írtam hogy 7500 rpm, de nem hiszem hogy nagyon hülyeség, lehet hogy 6500-nál vége egy benzinmotornak. De valamennyivel túl kell tervezni valószínűleg. Bár egészen új motoroknál már lát az ember olyanokat, hogy az nem túltervezés, hanem... :-)
Összes Injektorcsati , tüvel stb gyári Boschra jav szettel javitva.., ECU- IG Teljesen ujrakikábelezve..( két Injektor csati gajra volt.., egyikbe meg még belelett toldva a kötegben).., volt ket Injektor szakadás hibakód is, törõlhetö volt...Injektorok biztos jók., Boschéktól küldték kabelszett stb cserére.., ami tulajdonképpen jogos volt. Ez 105% hogy tuti jó!!!
Valahogy mégis rossz érzésem van az alkalmi lerobbanások okát illetően , a lerobbanasok milyensége miatt.., mentúnk kb 50km- t.., problémamentes, zéró hibakód stb.., remeljük igy marad.., most huznak vele németbe...
Nagyon gyenge a motorkötegük(is), pláne ennyi év után. A szigetelésen belül elfogy a réz. A 2,8 Döbbenet még nem is egy ördöglakat,hiszen sima adagolós. Nemrég 3 napot szívtam egy ugyanilyen, 2,8 csak JTD-vel,ugyanezzel a hibával. Ott a magasnyomásun lévő leállítómágnes testje szakadt meg időszakosan-pl.vasúti átjáró közepén- .Kapott egy direkt testet,azóta működ.
itthon egy 2005-07 körüli autó 900-1M Huf az 2 havi átlagbér
Írország Mondeo 2.0Tdci 2007 800juró, 1heti bér, ha megdöglik kidobják, olajat nem cserélnek benne mert minek, arról nem beszélve az utjaik olyan keskenyek a tükrön kopog a szederbokor, felesleges jobb autó.
Az angol piac is hasonló lehet hisz az autóiknak nincs európai piaca.
Pedig egyszerű. Ha forog az a 2T 7500-at, a vezérlése is annyit kell forogjon. Ez 4T esetén 15000-es motorfordulat (7500 veztengely ford), amit nem igazán lehet már hagyományos rugós szelepekkel lekövetni.
Valami téged vagy frusztrál, vagy már nagyon beleszoktál az angol létbe. Egyre inkább az jön le a hozzászólásidból, hogy semmi fogalmad a hazai meg úgy a fél európai viszonyokról. Itt még nem lehet kidobálni olyan autókat amiket Te már bontóba akarsz lökni. (ahogy most itt alakul, talán bontók sem lesznek)
Persze, azok nem sikerültek tartósnak. De vannak jobban sikerült motorok bőven. Wankelból meg nincsen, emissziót sem tudják. Szóval elméleti az összehasonlítás, nincs piacképes wankel.
Nem benzinmotor ez? Mindegy, megduplázódik a vezérmű fordulata. Ott szar, hogy addigra el is rohad. Egyébként meg errefelé 15 év felett van az átlag autó életkor, németeknél meg 11 körül.
Eldobós céges flottásnak meg senki nem vesz Mazdát, Hondát, hasonlókat.
Ennél a 2T szelepes megoldásnál ugye 1:1 a vezérlés hajtása, szóval a szelepvezérlés dupla fordulat a hagyományoshoz. Szóval olyan 15000 "hagyományos" rpm-re kellene méretezni...
Inkább futásteljesítményre kell élettartamot nézni, úgy a Wankel sem igazán jó.
A Mazda mániája, hogy mindig reszel valamit a fingon. Tök mindegy, hogy réseken fújja be a levegőt vagy szelepen.
Illetve szerintem a résvezérléssel jobban képes kiüríteni a kipugázogat. Dieselben ez évtizedek óta működik nagy gépeknél. Ennek most a közvetlen befecskendezés a lényege, de azt is megcsinálta már több mint 20éve Johnson/Evinrude csónakmotorokon, membránszelepes szívással, feltöltés nélkül. Nekik sem jött be.
Az az általános szerviz nem tudott rendesen belenézni az agyába, azok javasolták az önindító felújítást, hátha nem elég a fordulat. Ha nem jut dűlőre el kell vinnie Pestre a specialistákhoz. Csak ugye az 143km. És korántsem lesz megoldva aunap a hiba.
Ügyfél elmondàsa alapjan: Normális müködés--- motor leáll, nem inditható--- kb fél óra mulva visszamegy--- oszt pöccre indul és jön haza stb..., ez már többször előfordult nála.
Tudnátok valami tippet adni, mert sötétben tapogatózunk.., google se tünik nagy barátnak...
Mi a véleményetek, milyen izzítógyertyával lehetne helyettesíteni Zetor K25 kistraktor nem olcsó, nem túl jó minőségű izzítógyertyáit?
Nem könnyű beszerezni, drága, vacak minőségű.
Készíttetnék átalakító hüvelyt. A képen az egyes golfé és a Zetoré látható. Valami hasonlóra gondolok mint a Golfé, de hosszabbra ugye. Lényeg, h 12V.os legyen, nem szeretném sorba kötni.
Ford Ka első kerékcsapágyat cseréltem mert amig az autó karosszériáját javítottam addig berozsdált a kerékcsapágy és összerakás után nagyon hangos volt a menetzaj. Összeraktam az új kerékcsapággyal, de már az asztalon morog a csapágy, akadva jár. Hihetetlennek tartom, hogy a kerékagy összerakása tönkretette volna a vadiúj csapágyat. A tengelycsokot menetes szárral húztam be a helyére.
Fiat linea 1.3 multijet 90le 199a3000 kódú motor kompresszió végnyomása érdekelne. Gyári érték még megfelelő érték és legnagyobb eltérés. Vagy esetleg hol találok róla valami leírást. Válaszotokat előre is köszönöm Ferenc!
a lanc -es kerekek/vezetuk ugye- allapotarol a bontas elotti feszito kiallas adja a legpontosabb informaciot.
Úgy tűnik, a bütyök kopása összefügg a görgő állapotával.""
nyilvan ha egymason hasalnak..
----------------
miatt nem arra gondolok, hogy nem általános kenésprobléma volt, mert szerintem egy gördülő csapágy elmegy minimális (olajköd) kenéssel is, meg akkor egyenletesen oszlana el a kopás. ""
egyenletes kopas egyenletes terhelesnel lenne.
se himbak, se butykok terhelese nem egyforma.
(levennem a kartert, egy olajpumpa szuro takaritasra, lehet felesleges, de artani nem arthat. )
Nem, nem gerjesztek semmit. Egy laikus vagyok, akinek az egyik szerelő ezt mondta, a másik azt. és nyilván nehezen hiszem, hogy egy hibakód kitörlésével megoldódik a probléma... És most is csak azt kérdeztem, hogy gond, ha sokszor akar regenerálni a kocsi, DE REGENERÁL, vagy használjam így nyugodtan?
"Én a motort sem kínoznám egy pár ezer forintos szűrő meg 10perc szerelés miatt, nem tudhatod, ha sosem cseréled magad, a te használatoddal hogy néz ki az egy év után."
Ezt már nem egyszer kitárgyaltuk itt! A valóság az, hogy az új levegőszűrő szűr a legrosszabbul. !! A 8ekm-rel kb. ott van, hogy kezd a szűrése megfelelő lenni. Ezt a tulajdonságát az élettartama végéig meg is őrzi, ahogy az áteresztő képességet is. Ami manapság többnyire 60ekm, de nem ritka a 90e sem.
Tudom ez kis hazánkban egy néphit, miszerint azzal teszel jót hogy olajcserénként levszűrőt is cserélsz. Hát bizony pont azzal ártasz a legtöbbet.
Ha értenéd, hogy hogyan működik egy "modern" motor keverék képzése, akkor "kínozásról" sem beszélnél.
Ma ismét beletoltam 550 km-t a Renault-ba, nincs hibakód. Utoljára kérdezem megígérem...Akkor ne foglalkozzak vele, hogy miért akar ilyen sokszor regenerálni? Amíg megcsináljam addig nem lesz gond? HA pl 100-150 km-enként regenerál, azt a dpf folyamatos elhasználódása okozza akkor?
Ha már nagyon eltömődik a pollenszűrő, csak zúg a szellőztető venti, levegő alig jön. Klíma is szeret fokozottan berohadni ettől.
Én a motort sem kínoznám egy pár ezer forintos szűrő meg 10perc szerelés miatt, nem tudhatod, ha sosem cseréled magad, a te használatoddal hogy néz ki az egy év után. Mennyire fekete, mi minden van benne, félkanál homoktól a rohadó bogártetemekig sok minden tud lenni.
Két kérdésben lennék kíváncsi a tapasztalatotokra.
1.
Megjött az új lánc (SKF VKML85000 készlet), a hosszát összevetettem a régi lánccal. Elvileg terhelés alat kellene mérni, ezért 1-1 féktárcsával lesúlyoztam. Szemre nem látszik drámai különbség. Konkrétan: a fél lánc 52cm hosszú, 1-1,5mm-re saccolom a nyúlást (a drót 1,2-es), tehát 2-3 ezrelék alatt van.
A műanyag síneken körömel érezhető váll van.
Ettől már tényleg zörögni kezd indításkor?
2.
Rászántam magam új vez.tengelyek beépítésére, mert kiszerelve csúnyák a görgők a himbákon. Ami meglepett, csak 1-1 oldaluk pittinges (rozsda?), másik oldaluk szinte ép. Úgy tűnik, a bütyök kopása összefügg a görgő állapotával.
A lánc kis nyúlása és a himba állapota miatt nem arra gondolok, hogy nem általános kenésprobléma volt, mert szerintem egy gördülő csapágy elmegy minimális (olajköd) kenéssel is, meg akkor egyenletesen oszlana el a kopás.
Az új hipotézisem: egyszer hosszabban állt az autó rövid menet után, megrozsdásodtak a görgők, és ez a rozsdás felület kezde el lemunkálni a bütyköket.
Rövid távokon ment jellemzően az autó, a covidos időszakban lehettek akár hosszabb szünetek.
Bocs, hogy beleszólók. Nekem az autóim cégesek és cég tulajdonosa is én vagyok.
Veszik az új dízeleket is, a statisztikák nagy része fake-news, ahogy minden más hír mostanában. Augusztus végén rendeltem egy 2024-es FL-es VW autót -V6 dízel, novemberi-decemberi szállítással, és a kereskedő tényleg a fejére állt, hogy rendelje meg augusztusba.
Egy kis marketing után olyan mennyiségű előrendeléseket kapott a gyár a forgalmazóktól, hogy szeptembertől 5-6e euróval drágább lett az autó és 8 hónap lett a szállítási idő (a kocsit Pozsonyba gyártják) és nem olcsó. Nekem úgy tűnik, hogy ezért veszik, mert nincs már V6-os autó ebben az árban, csak 30-40%-al drágában. A kocsi FL-je júliusban jelent meg a sajtóba. A FL szinte semmi, hátul van egy más fajta lámparendszer, hajtás ugyanaz, fejegység ugyanaz, a légpárnás felfüggesztést fejlesztették. A ledes fényszórók is fejlesztettek, most még több miliői egység van benne.
Az újak jók, csak rettentő költséges a fenntartásuk.
A gyártók nagy része úgy programozza a diagnózist és a javítási műveleteket, hogy a gyári szerver nélkül hozzáférés nélkül egy fékbetétet se lehet kicserélni.
Ezért 5 éves 280e km futot v6 dízelemet végig a márkaszervízbe vittem, 20e olajcsere periódussal, csak eredeti alkatrészeket szereltek bele- fogyó kopókat, más nem nagyon volt szükséges és az autó beszerzési árának a 30%-át kifizettem a szervízre és a gumikra. Leosztva 280e km-re nem olyan sok, de magánember, még jó fizetéssel szerintem egy nem tudja kifizetni.
Nem csak a VW ilyen. A koreaiak is, az 5-7 éves garival, Volvo, Renault, japánok is talán, kevés a profit a eladásból, az szakszervízek szolgáltatásait és az eredeti alkatrészek árképzését ellenőrzik.
Én is emlékszem azokra az időkre, mikor dízel Fiat Regatta volt, meg 1,5-ös szívódízel Golf. Hát engem nem győztek meg. :) Nem vágytam rájuk!
Igaz a Mercik egész jónak tűntek, de elérhetetlenek voltak.
Mikor aztán ültem a kollégám 2004-es 1,5dCi Megane-jában, egyből megtetszett. Finoman ment, erős, takarékos. Akkor nem volt versenytársa, mert az 1,4 szívó gyenge volt az 1,6 szívó meg sokat evett, turbós benzinesek nem voltak elterjedve.
Mi is vettünk egyet, 5 éves korától 15 éves koráig használtuk, 90ekm-től 170-ig. Egyedül EGR-szelepet kellett cserélni benne, mert a potmétere elromlott. Amúgy csak finom koromréteg volt rajta, semmi olajsár, mint amilyen horrorképeket mutogatnak.
Az még Euro 3 volt, tehát DPF nélkül. És csak 82 lovas kombi, mégis nagyon jó autó volt. Tágas, kényelmes.
1230kg-kg-ja ellenére 5,5liter volt a nagy átlag. Olajfogyasztás minimális.
Elektromosan egy nyűgje volt, az ülés alatti légzsákcsatlakozó. Feleségem alacsonyabb, minden ülésállításnál bejelzett a légzsákhiba. Kaptam egy jó tippet: kábelbinderrel össze lett fogtava a két stekkerfél, onnantól ez sem volt gond.
Eladtuk, nemrég láttam, kívülről szépen egyben van még mindig. :)
Aztán nemrég ültem egy Dacia Logan MPV-ben, kb. 10 éves lehet, 468ekm-rel! 1.5dci. A motor és befecskendező eredeti, klimakompresszort és önindítót kellett már cserélni. Egyáltalán nem tűnt lepukkantnak az anyósülésen ülve. Sokat használták autópályán.
Asszem elmondható, megdolgozott az áráért.
Viszont már túl vagyunk a dízelek fénykorán, a mai emissziós előírások úgy elbonyolítják, hogy szinte minden előnye elveszett.
Nem véletlen, hogy 20 éve még Thaliába meg Poloba is tettek dízelt, ma már nagyobb autókba is turbós benzinest. Új autó eladásokban nagyon visszaesett.
nem olyan xarok ezek a "mai" CR dízelek, csak gazdájának kell lennie a kocsinak és ha vmi drága kezd benne tönkremenni nem spúroskodni kell hanem azonnal javíttatni..plusz a gyártói visszahívásokra visszavinni, meg nem "okosba" szervizeltetni....
Francia kocsink igaz nem volt, de
Opel Corsa 1.3 CDTi, 2006-os, 100 lóra írt ECU, 2 évesen vettük 20k km-rel, most 350k km...Eddig egy vezérlés csere volt, most lesz kettőstömegű és kupplung (elkopott a tárcsa), 4db izzítógyertya, 2db EGR, egy önindító.... ezeken kívül a szokásos karbantartás és futómű kopó alkatrészek cseréje....(klímát kell megnézettetni, mert idén elfogyott a gáz belőle)
Opel Insignia 2.0 CDTi, 2012-es, 200 lóra írt ECU, 6 éve van meg 400k feletti futással....2 db izzítógyertya,turbó levegő nyomócső, egy dpf kényszerregenerálás, szokásos szervizek, plusz futómű fékek, gyártói visszahívásokon volt, típushibák is orvosolva.
Hyundai Accent 1.5 crdi, 3 hengeres rettenet 2002-ből,( vákuumos egr, nincs dpf , nincs kettőstömegű)...3 éve van meg, 250k km...futómű a leggázabb, minden összerohadva, elég cserélni bármit is, kasztnija is kezd fáradni...De a motorján egy főtengely jeladó csere volt eddig....nem bírom széthajtani, pedig GPS szerint mentem vele 178-al :D többnyire városban van használva, de ha kimegyek vele a városból nem kímélem...
Szomszédunknak az elmúlt 25 évben csak Renaultjai voltak, mindet újan vette...ebből egyet szívott meg, 2x cseréltek benne motort 5 év alatt....a többivel nem volt baja...
De az előkamra megrepedt, a porlasztó köpködött a vacak gázolajtól, hidegben alig indult, meg ilyenek. Nyilván az egyszerűség mindig előny, de ennyi erővel a Trabant is jó volt, csak megfulladtunk tőle a 80-as évekre...
Amúgy Megane 3 Grandtour, 2012, 1.5 dCi sötétszürke metál. Vadiúj porlasztókkal. Ár megegyezés kérdése :) Attól függ, segít e a dpf tisztítás. Ha cserés a szűrő, nyilván olcsóbb. 2,4-ért vettem. A 4 porlasztó beszereléssel 620 ezer volt. Januárig garisak.
Jó hogy itt vagy! Kollégámnak valami Smart főfékhenger baja van, általános nagykerekben nem találtunk hozzá. Van valami ötleted? Túl sűrűn cserélhették a folyadékot, megette a karmantyúkat. Cikkszámot csak holnap tudok.
De sajnos milliót biztos nem fogok egy nyomorult alkatrészre kiadni, méág ha lenne ennyi pénzem is tartalékban, de nem fogom magam teljesen lenullázni egy nyomorult dpf miatt. Akkor sajnos valóban az lesz, hogy megy a HaHu-ra és az árából veszek valamit. BENZINEST!
Igen, kár feszegetni ezt a melyik a jó autó témát...az Opelesek sose vennének franciát, a franciák sose vennének VW-t, stb...Nem a kocsi a szar, hanem ez a nyomorult 1.5 dci motor, ahogy előttem már írták, meg ez a nyomorult CommonRail rendszer. 20-30-50 éves dízelekkel semmi gond nem volt!!! Telerakják a kocsikat minden új kütyüvel csak azért ,hogy bexarjon és vegyél másikat millióért!
A szervódobnak semmi köze ahhoz, hogy hogyan és mennyi fékfolyadék jön a munkahengernél.
A szervó pont azért pumpál a szívósor felé, mert van rajta visszacsapószelep. Kénytelen kipumpálni magából a levegőt, ha nyomkodod a pedált. Ha jól működik az csak a szívósor felé lehetséges.
Az csak a gyártó tudhatja biztosra. Valószínűleg arról van szó, hogy megfelel a felsoroltaknak is*, de csak annak az egynek csináltatták meg a jóváhagyását.
* hogy mi alapján állítják az megint egy jó kérdés.
Anno a Hogyan tovább? könyvsorozatban azt írták, ha nem egyforma a három henger keverékeloszlása, mondjuk az 1-es hengerben kormos a gyertya, akkor a szívócső csavarfuratait reszelővel ki kell bővíteni és eltolni. Ezáltal a dús henger szegényedik.
Méretre meg irányra nem emlékszem, de ha kell talán elő tudom keríteni.
Valaki meg tudja mondani, egy nyomorult részecskeszűrőn (Nem BMW, nem MERCI) csak egy sima Renault, mi a fene kerül közel 1 millióba?? Nyilván még nem biztos, hogy cserélni kell, de a szerelő szerint az utángyíártott egy rakás fos, csak a gyárit érdemes venni, ami 900k. Aranyból van??? Egy nyomorult alkatrész?? Egy 10 éves használt autó ára...
Légtelenítő kinyit, fékpedál pumpál > folyadék nagyon lassan jön, (eléggé még van nyitva a legtenenítő) viszont a fék devander vastag csövén durván beletutul a levegő a szívósor felé.
Nem kellene itt egy visszacsapó szelepnek lenni, ami csak a motor felé engedné az áramlást?
Cső ép, nem enged, szivótér felé vákuumolva tartja a depressziót.
Devandert befogva valamivel jobb, de nem az igazi.
Igen, a hagyományosnál engem, is zavart, hogy nagy recsegéseket produkált, mikor odaérintettem valahova.
A digitálisnál az lenne a jó, hogy a potival a hangerőt lehet tekergetni.
Az elem tényleg probléma. Az ilyen ritkán használt műszereknél (nedvességmérő, infrahőmérő, vezetékkereső, fénymérő, stb) én azt szoktam, kiveszem az elemet, csak akkor teszem be, mikor használom.
Médiaáramlás: régen dízelen meghallgattam a befecskendező csöveket, elég rettenetes hangok voltak benne :)
Felhívtam pár Opel bontót, vez. tengely nincs, azt mondják kopik meg törik. Mivel a két új 90eFt lenne, egyelőre megfigyelem.
Szóval nem egyedi a probléma?
Nálam nem törik, mert mikor megvettem, olvastam, hogy típushiba, felhívtam a szervízt, azt mondták, az enyém már nem érintett, de ellenőriztem a csapágyfedeleket, minden csavar laza volt. Onnan jutottam el oda, hogy indításkor visszagyulladt az olajnyomáslámpa. A csavarokat a gyári 8Nm mellett szögre is húztam és beragasztottam. Azóta jó.
Amúgy érdekes még, hogy a vezérműfedél tömítés eléggé meg volt dagadva vízoldalon - a víz még nem fogyott. Állítólag idővel megadja magát.
A szimering pedig 30ekm alatt is beette magát a főtengely szíjtárcsába. 90-nél cseréltem, mert szórta az olajat, akkor is volt kopásnyom, akkor mélyebbre ütöttem, azért van két nyom. Most ugyan nem eresztett, de így nem rakom össze.
Ennek sanyi. :/ Nem a márkás az elsődleges*, akár a Mannol is lehet jó, ha tudja az adott motorhoz előírt minőségi követelményt. Jelen esetben pl. a dexos2-t. Tudták ezt azok az olajak???? Az, hogy 5W-40, az önmagában nem jelent megfelelőt.
2005-ös Astra H Z14XEP motoron cserélek éppen vezérműláncot.
Meglepett, hogy a bütykök megkoptak: 2016-ban 90ekm-nél még csak optikai nyom volt, most 120ezernél 0,15mm mély kopás.
A himbák görgői szépen forognak, olajosak, a 16-ból egynek a felületén látok pittingesedést.
Amire tudok gondolni: a sok rövid távú használat (az is főleg télen mert nyáron bicikli) 2km-re megy a feleségem dolgozni, meg a gyerekeket a városban erre-arra vinni.A futásteljesítménye évente nem sok (4ekm), de a városi nyektetés miatt évente cserélem az olajat.Igaz, szégyellem bevallani, egyszer vettem Aldis 5W-40 olajat, valamint Mannolt.Amúgy Total vagy Elf 5W-40-et szoktam tenni bele, mert az elég olcsó, de mégis márkás. Arra gondolok, össszerakom így, mert nem láttam működés közben problémára utaló tünetet. Persze megfigyelem az olajeböntő nyíláson, romlik-e a helyzet?Vagy mit gondoltok?Köszönöm!
Köszönöm mindenkinek a zár berheléshez a segítséget.Az ajtó kárpit alatti részen egy furat, egészen a mozgató mechanika homlok fogaskerekéig(ebbe bele is durrantottam ,foghíjas lett.)Innét már két kis csavarhúzóval eltekerve a fogaskereket, kinyilt . Valóban szorult.Kap másik zárat .
Ezt a variátort tudod, hogy hol lehetne inkább használni? Szalagfűrész hajtásnál. Ahol nincs ipari áram, ott 230V-os egy fázisú motorokkal kinlódnak. Indításnál is problémás, meg vágás közben is. A bogár elültetve, gondolkodok rajta. Apósnál van egy ilyen fűrész. Hm...
Az a baj a variátorral, hogy lassú. Itt tizedmásodpercek alatt épül fel a nyomás maximumra üresjáratról.
Esetleg a gyors visszajáratásnál lenne valamennyire értelme, de azt meg úgy tervezem meg, hogy egy relatív vastag belső szárú munkahengert keresek. Így a nyomásirányban lesz erő, a visszahúzásnál meg a kisebb térfogat miatt sebesség.
A ferdetárcsásnál (axiáldugattyús) a dugattyúk lökethosszát állítják egy tengellyel szöget bezáró tárcsával. Ezzel változtatják a szállított mennyiséget. Akár nullától maximumig. Nulla a szállított mennyiség, ha a szabályzó tárcsa merőleges a forgástengellyel. Aztán hogy a szabályzó tárcsa szögét hogy állítják, az megint más. Közelítő gépen láttam ilyen hajtást, ott egy rugó ellenében a nyomott oldalról volt egy visszacsatolás.
A fordulatszám variálása szerintem nem jó. Ha jól működik a hasító, akkor percenként 4-8 hasítás is lehet. Ennyit rángatni a dieselt szerintem nem célszerű. ""
pont NEM errol beszeltem.
egy variatoral nem a dizelt rangatnad, (az stabil ) hanem a meghajto oldal sebesseget tenned terheles, es nem > motor < fordulat fuggove ..
Az 50 liter a sebesség miatt kell. Az üres időt kell minimalizálni.
A kicsi hasítón jelenleg egy 3,5 kW-os motor van. 20 lovas diesel motort nem nagyon tudja zavarba hozni. 1500 rpm-el megy üresjáratban, és amikor hasít, akkor talán ha 50-100 rpm-et tud fogni rajta. Elég ügyesen tartja a fordulatot az adagolója.
A fordulatszám variálása szerintem nem jó. Ha jól működik a hasító, akkor percenként 4-8 hasítás is lehet. Ennyit rángatni a dieselt szerintem nem célszerű. 1500 rpm környékén leadja a max nyomatékát, ezért a fűrész áttételét is ide terveztem, meg a kis hasító szivattyúmérete is így lett választva.
Ha beleszólhatok; a dugattyús szivattyúk elméletben nagyobbat nyomnak mint a fogaskerekes,De én még nemigen láttam oly szervoszivattyút , amit 200 bár környékére méreteztek. Ott az üzembiztonság fontosabb.Elméletben tudhatja, de valami reccsenni fog benne.
A fahasító lefulladhat , a szervó nem .Szerintem ez egyszerűen nem erre való.
Nekem is van saját építésű hasítom , de ez itt off.
Készítek hozzá cső csatlakozásokat, és átforgatom, akkor kiderül a térfogata.
Ha 10-15 köbcenti lenne, akkor a mostani hasítóhoz is tudnám használni. Az se rossz. Ennek erősebb a tengelye, biztosabban állna a kardánon, mint a kis mtz szivattyú.
Hm... lehet, hogy el kéne adni, és venni valami fogaskerekest?
A sztori az elejéről. Nem lesz rövid.
Vettem egy elektromos-hidraulikus fa hasító gépet. Mivel sok helyen nincs ipari áram, ezért fogtam egy MTZ szervó szivattyút, pár csövet, egy váltó csapot, és rágyógyítottam a gépet a kistraktorra. Így még emelgetni se kell a gépet, csak felkapom a traktorral, és viszem. Az MTZ szivattyú mérete pont akkora, hogy megfelelő a térfogatáram, és a nyomás. Ez egy sima fogaskerekes szivattyú. A hasító kb. 7 tonnát tud így.
Ezt a szezont ezzel a hasítóval fogom végig dolgozni. A megszerzett tapasztalatok alapján viszont szeretnék építeni egy kicsivel erősebb gépet. Ehhez gondolkodok ezen a radiál dugattyús szivattyún. (ezt kaptam, hogy valamire majd jó lesz...) Nem feltétlen ezzel a szivattyúval fogom megépíteni, de egyelőre csak elméleti tervezés szakaszban van.
Néhány bázis szám.
250Bar rendszer nyomást általában tudják a csövek, útváltók csatlakozók, ezért ebből indulnék ki.
Ha 250 bar, akkor egy 80 mm belső átmérőjű munkahenger nyomás irányban tudna kb. 12 tonnát. Ahhoz a sebességhez, amit én szeretnék, kb. 50 liter/perc kellene. A traktor 540, 750, és 1000 fordulattal tudja hajtani a tlt-t.
Nézelődök, hogy milyen beszerezhető alkatrészek vannak ezekkel a bázis számokkal.
Próbálom leírni tömören: amikor odavittem a szerelőhöz (aki egyébként Renault szervízben dolgozott korábban, és köztudotttan igen jó a szakmában...) elindult vele egy kört. Indulás előtt kitörölte a hibát, majd start. Ment vele 5 km-t, hibakód újra jelentkezett. Újra kitörölte. (olajhígulást dobott be) Ezután ment 20-30 további km-t és annyit mondott, 2 regenerálást végzett az autó, és utána már hibát se írt ki és a regen után a hamu érték is visszaesett, de ezt már írtam. Csak akkor tényleg nem értem, hogy...magától???Ilyenben én eddig nem hittem. És ekkor mondta, hogy tisztíttassam ki a re.szűrőt.
Fogalmam sincs,hogy mit mértek vagy mit nem,az biztos,hogy a komplett csere után egy darabig jó volt,viszont az elektronika csere nem oldotta meg a problémát.
Igazából csak egy cégnél dolgozunk én elektronikai műszerész vagyok és megkérdezte,hogy mi lehet a baj.Mivel nem autó villamossági vagyok mondtam neki,hogy nem tudom,de utána érdeklődök.
Nos ennyi a történet,mondom neki,hogy próbálják meg párosítani.
Békén hagynám én, hidd el...de azt képtelen vagyok elhinni, hogy vlami nem működik, kitörlik a hibakódot és bármiféle javítás nélkül újra teszi a dolgát az autó... Gondolom ezt Te sem hiszed el, hogy ilyen van (lenne)...
Okés. Hallgatok rád, akkor ezt a lehetőséget elvetem. Ráadásul a totalcaron olvastam egy cikket, miszerint szigordik a vizsga hamarosan...nem akarom kukába dobni a kocsit.
Elviszem DPF tisztításra akkor. Hátha...
Igen, mentem 300 km-t, és (MÉG) nincs hibakód. De ma pl csak másodikra indult az autó (ilyen még sosem fordult elő) és ahogy írtam, néha észreveszem, hogy magasabb fokozatba kapcsolva kicsit megremeg az autó. Olyan minha tényleg vmi el lenne dugulva valahol...mostmár tényleg csak azon reménykedem, hogy a PDF-ben.
Te voltál aki mindig tök normálisan írt nekem, így tőled kérdezem...tudom meg olvastam a DPF kiiktatásról a szakértői véleményeket. A gyakorlatban érdekel, hogy emiatt valóban azonnal bukás a műszaki? Több ismerőssel beszéltem, akik szerint ezzel a műszakin nem igazán foglalkoznak. HA hozza a kocsi a környezetvédelmi értékeket, és nem kormol, füstöl, akkor átengedik. Másrészt amikor már találgatnak összevissza, csináljam ezt meg azt, és ha pl a szűrő tisztítás sem segít? Sok esetben hallottam, hogy akinek egyszer volt a kocsiján részecskeszűrő probléma, annak utána jó eséllyel újra lesz... Nem tudom, mit tegyek. Te mit javasolsz? Köszi!
Nem tudom. A személyautókban többnyire szárnylapátos pumpák vannak, azok 70bar környéki max nyomást csinálnak. 1000-nél szerintem ezek többet forognak. Audiban volt valaha ilyen dugattyús pumpa, az többet forgott mint a motor, ergo már alapjáraton is több lehetett mint 1000f/min. Hogy egy tgk-ban ez milyen áttétellel van hajtva, az passz.
És amire én emlékeztem, azt még mindíg nem találtam, de biztos ott van az valahol. Szerinted évekkel ezelőtt miért kerestem rá ilyen videókra? Unatkoztam?
Esetleg azt meg tudjátok mondani, milyen diagnosztika kell ahhoz, hogy lemtudjam kérdezni, hány sikeres/sikertelen regenerálás volt a hiba törlése óta?
Komolyan, ilyen lehetséges, hogy kitorlik a hibát, de nem javítanak semmit az autón, de a hiba utána már nem tér vissza?
Hát nem tudom mire vélni...esetleg járt már valaki így? A héten mint tudjátok DPF-szűrő hibával állt az autóm (Renaut Megane 1.5 dCi) Az olajhígulás hiba (amit vélhetően a sok sikertelen regenerálási kísérlet okozott) kitörlése után újra el kezdett sikeresen regenerálni az autó. Most megtettem közel 300 km-t hibakódmentesen azóta. Alkalmanként annyit veszek észre, hogy magasabb fordulatba kapcsolva picit beremeg az autó. De hibakód még nincs. Tudom, látatlanban nehéz...de próbálkozzak egy szűrő tisztítással, hátha sikerül? Ha nagy gond lenne, azonnal visszajönne a hibakód ,nem?
Fél óra múlva indulunk Ørve bonakas-ba. A szállástól kb 70km az út.
25 éves 410ezrer napsütéses km-ert futott, e39 520i automatával. Mondjuk ez mellékes, mert a Seat-al is megtettem már ezt az utat.
Elvisz és vissza is fog vinni. Nem papíron, hanem.valóban.
Minden gyári az autóban, még a téligumik is gyári 15"-os felnin vannak.
Bármi, amit átalakítanak, csökkenti az autó élettartamát, vagy fölösleges javításokat generál. Egyszerűen, mert egy rendszert rendszeridegen alkatrészekkel akarsz rendeltetésszerűen üzemeltetni.
Azt tudom, hogy nem az egészet emeljük, de ugye ha nem enged kapásból pl. illesztés miatt, akkor se szakadjon meg az emelő, bár talán a karon érezni és nem megy szét kapásból.
Igen a láncos lenne a legjobb, de sajnos épp, h a gép befér a garázsba, alacsony a plafon így az nem opció.
Előző traktorunkat warchalowskit sokszor széthúztuk, ott dugtunk be a hidraulika karhoz hátulra egy durungot arra kettő hatvan literes vizes ballon és két ember szinte boldogult vele, de ennek van súlya.
Nem elektromos hiba lesz ez. Pár éve találtam róla angol nyelvű videót jutubon. Pontosan megmutatja hol kell megfúrni, utána egy csavarhúzóval benyúlsz a lyukon és nyílik. El is mentettem valahová a gépen, de nem találom bocs. Próbáld megkeresni.
Azt a fehér müabaszt kell eltolni és kinyílik. Nem könnyű hátul hozzáférni és elfordítani nehéz. (azért is nem nyílik, mert a motor nem bírja mozgatni)
Marok maróm van .Utolsó gondolatnak szántam az elektromos birizgálást ,de ennek ellentmond a tulaj; miszerint fokozatosan ment tönkre, eleinte gombbal kioldható volt a zár,ma sehogy.
Merre laksz,élsz hazánkban ?Tudok egyet mutatni , esetleg kölcsön adni , bár többünk közös terméke, tulajdona. Sok trakit , törzscsuklós rakodót vitt már a hátán. (És legkésőbb télen ,de lehet hamarabb, nekem is van egy PTO kuplungozás kilátásban)
Azok a huszonéves kocsik, abban az állapotban, amiben a sógoroknál vannak, már idehaza is X milliós féltendő youngtimerek.
Nincs olcsó nyugati színvionalú mobilizáció ami biztonságos, kevéssé környezetterhelő és gazdaságos.
Elmúlt, elporladt, kiöregedett, lejárt az ideje.
10éve még kevesen értették, mi az ,hogy az autót fenntartani nehéz, nem megvenni.
Egy teljesen más világból könnyű idefelé okoskodni, itt mit hogy kellene, írom mindezt azzal együtt ,hogy az olyan elmebetegektől, akik rögtön kiüttetnek, kiszerelnek, mert ugyan ki tudná fizetni, de hát mennyivel ócsóbb...stb én vagyok a leginkább rosszul.
És igen, idehaza minden kis 2évente jön egy autó sarokra ki van kurva a stoptábla, fél utcával lejjebb lehetőleg, ahol állsz se nem látnak, se te nem látsz semmit, nem is áll meg a stopnál senki sehol, soha, a rendőrautó sem, még ott sem, ahol nagyonis kellene.
Persze: igazából bármit meg lehet indokolni, lehet hozzá ideológiát gyártani, stb. stb.
Ja, és ugyanez az ellenkezőjére is igaz természetesen ;-)
Maradjunk annyiban, hogy valamiért a "jobb sorsú" országokban szabálykövetőbbek az emberek, és nem csak anyagi okok miatt. Ezt fentebb is írtam: pl. a csóró Ausztriában nem ciki valakinek olyan autóval járni (kategória, évjárat, stb.) , amibe otthon a lyukas gatyájú putrilakó Ferike bele nem ülne, mert mit szólnak a haverok? Ez is erősen a probléma része.
Na mindegy, értelmetlen a vita: mert ez már majdnem olyan, mintha azon vitatkoznánk, hogy meg kell-e állni a STOP táblánál (...szabályok betartása ;-)
Nincs olcsó(n fenntartható) kisautó, már 10+ éve közvetlenesek azok is, nagynyomású lesz rajta, turbo lesz rajta, egy szélessávú szonda, egy katalizátor, egy motorfelújítás, pont ugyanaz a nagyságrend, az extrák is hasonlóak, árban, csak kevéssé tartósak, komfortosak, masszívak. Hisz kisautó.
A mobilizációt korlátozná minden valódi szigorítás, ezért pont az megy ezzel is az országban, mint a prostitúcióval, a droggal, meg mindennel, papíron persze, szigorúság van meg hű meg ha, a valóságban meg mindenki tudja, hogy köszönőviszonyban nincsenek a hétköznapok azzal, ami a szabályokban van.
A fél ország csempészcigit szív itt, még az is égeti a műanyagot és a szemetet nyílt lángon, következmény nélkül, aki nem azzal fűt....csak mert olcsóbb elégetni és volt nincs...hagyjuk már tényleg, ez nem (csak) anyagi kérdés, hanem hozáállás, itt ilyen a hozáállás ilyen mobilizáció jut.
(Azért elég kevés embernek van €4000-6000 fizuja.)
De ha €1500 a fizetés, akkor olyan autóval kell járni, amit €1500-as fizuból rendben lehet tartani!!!
A példánál maradva: anyu falujában a csóró huszonéves srácoknak a faluban kocsikázni + hetente 1x-2x a 20km-re lévő városba elmenni bevásárolni miért kell kiherélt lerottyant akármi, bármi, csak 2.5 V6 legyen?!
Hát mert idióták.
Itt az autót rendben KELL tartani. Nincs olyan, hogy nem fussa javításra, úgyhogy adjunk gömbvassal a részecskeszűrőnek - katalizátornak... Pl. amikor kiköltöztünk, és szar melókat csináltam minimális pénzért, akkor is rendben kellett tartani az autót, mert nem ment át műszakin, és pont.
Sőt, a 10 (vagy 12, már nem tudom) évesnél idősebb autókat (akkor olyanunk volt) véletlenszerűen behívják két műszaki között is egy soron kívüli vizsgára - engem pont kidobott a számítógép, pár hónappal a normál évenkénti műszaki vizsga után. 2x húzták meg, mert találtak valami baromságot (nem tökölnek, mindenbe belekötnek) , nem volt kellemes...
De ha meg kell javíttatni, akkor meg kell javíttatni. Vagy ha nem, akkor el kell adni, és másikat venni.
4-6 ezer eurós melós fizetésekkel nyilván itt is egészen más lenne az utcakép.
Ahogyan kubában összeszegelt zsigulikkal meg zsiga alkatrészekkel javított 60éves usa kocsikkal járnak, úgy itt sem lehet azt várni, hogy mindenki pár éves új állapotú szalonautóval szaladgál.
Az a baj a véleményeddel, hogy ebből a premisszából az a hibás konklúzió következik, hogy nem is szükséges a dpf-hez a C-s olaj.
"szamolj. olajbol keletkezo -elégetett !- hamut, es olaj fogyasztast. ha az utobbira 1L/1000km a valasz"
Nem véletlen grammban adják meg a telítettséget és nem kg-ban.. Nem ismerek adatot, hogy mennyivel kisebb a hamutartalom, de ha pl literenként 3 gramm helyett csak egy gramm, az éppen a harmada.Így nézve nagy a különbség.
"akkor ott nem az olajal van a baj.."
Minden jó, de mégse jó esetén ki mered zárni?
"de a tobbseg siman szalad cseretol<> csereig nivo kornyeken.. szvsz mennyi olaj is jut a kipuffba ?"
Ja. Megeszi és gázolajjal pótolja. A gazda meg büszkén dicsekszik, hogy az ő autója nem is eszi az olajat. :) Ha olaj jut a kipuffba, annak má qrva anyja.:)
Írtam régebben, hogy a 2t vackaimba öntök valami motorolajat, oszt jónapot. Mikor először C-s olajat tettem a keverékbe fura volt, mert nem füstölt a fűrész. Meggyőztem magam, hogy biztos elfelejtettem olajat tenni bele. A biztonság kedvéért beletettem mégegyszer az adagot. Azóta ezt használom, mert szinte nincs füstje. Nyilván ez nem laboreredmény, de engem meggyőzött, hogy ugyanolyan körülmények között sokkal tökéletesebben ég el a c-s olaj, mint a többi. Persze ez is csak egy vélemény.
Én meg (szerencsére) olyan helyen élek, ahol a műszakin diagnosztikát akasztanak a járgányra, és ha valami nem OK, már el is zavartak. Akár egy időszakos izzítógyertya hiba miatt is, nem hogy egy csőre cserélt kipufogó rendszerért...
Lesek is sokszor otthon, hogy mik szaladgálnak az utakon!
Mindig arra gondolok, de jó a Németnek - Osztráknak - akármilyen skandinávnak stb., hogy amikor már elért oda az autója, hogy nincs tovább, nem kell fizetnie a bontásért, hanem jön a román - magyar, el is viszi, fizet is érte, és otthon még Qva büszke is rá, hogy micsoda menő járgánya van :-)
Anyu falun él, esküszöm, hogy a gépjárműpark 90%-a füstokádó - huhogó (mert az lényeges) valamilyen fekete 1.9-2.5 tádé óóóódi, esetleg vócvagány!
És esküszöm, hogy olyan büszkén feszítenek a >20 éves rozsdás lelakott 1M kilométert futott bontószökevényekben a népek, mintha minimum valami autóban ülnének!
Vw bora 1.6 2002 , a hátsó ajtó nem nyílik , nem ugrik fel a zárgombja , feltépni sem lehet .ÍA kárpit leszedve a zárt ajtóról, de az ajtópanel ( rajta az ablak emelővel ,sínnel,) ,még valahogy csatlakozik az ajtó üveghez.
Ez hogyan bontható ketté?Hogyan vehető ki az üveg?
És amikor viszed műszakira az autód, amkkor mindig megválsz tőle és kiviszed a roncstelepre? Mert a műszaki vizsgán a kiiktatott DPF-ért azonnali bukás jár, rendszám leszerelés és forgalmi bevonás!
Értem. Szóval fogalmad sincs, csak szajkózod ezt a királyi propagandát mert az olyan menő. Valahogy éreztem előre, hogy mellébeszélés lesz bármi konkrétum nélkül.
És ezt a nyomás szenzor csövet ha leszerelik a DPF.et, látni fogja az autószerelő? Vagy hogy lehet bevizságlni, hogy lerakódott e benne a hamu vagy nem??
A klímaváltozással kapcsolatosan kialakult pánikkeltés és hisztéria világszerte odáig fajult, csak az autó ipart nézve, be fogják tiltani a belső égesű motorok forgalmazását . A gyártókat pedig eddig is a kibocsátás visszaszorítására kötelezték, ezért beépítésre kerültek olyan rendszerek aminek a fentartása, karbantartása, cseréje, előállítása ....sokkal jobban terheli a környezetet mint maga a kibocsátás. Ez nem csak az autó iparban van így...
Az elektromos autók az élettartamuk alatt gyártásuktól a bontásukig szerintem jobban terhelik a környezetet mint a belső égesű motorral szerelt társaik. Amúgy egy ilyen jellegű hiteles tanulmànyt szívesen olvasnék. Ami manapság fenntarthatónak és környezet barátnak van titulálva elgondolkodtató hogy tényleg az-e. A liberális médiában még a csappból is a klíma hiszti folyik ezért írtam, hogy a túltenyésztett libsik.....
"Csak most ezt a túltenyésztett libsik tultoljak."
Ugye vagy annyira intelligens, hogy azt is el tudod magyarázni értelmesen, ha már így ex catedra kijelented, hogy miért is teszik ezt azok szörnyű libsik. Remélem végre megtudhatjuk a szörnyűségük okát.
Modern autót leültetsz egy minőségi szettel, hasmagasságot és komfortot adtál fel, a kinézet és a sportosság oltárán, ennyi történt.
Ugye nem egy autóból eleve van sportkivitel, még olyan is létezik, hogy 100% ugyanazt a rugót, gátlót, amit megvehetsz bármelyikbe, utólag, szereli a gyár is, amikor a sportos változatot szállítja neked.
Nem kellene ezt is "csak az a jó, ami a szalonból lett kihozva" csőszemüveget felvenni, pláne, mert nagyon hamar oda jutunk, nem is szabad autót javítani, csak gyári "szalon alkatrésszel", mert ami ""utángyártott"" mi van ha rosszabb, gyengébb, nemolyan.
Ennek a kis magyar tuning elmebajnak semmi köze ahhoz a barom dzsipó szemlélethez, hogyha valami elromlik a kocsin, kivágjuk, kidugózzuk, kiheréljük, kitrükközzük, és addig tapossuk neki, amíg megy.
Engem egyáltalán nem érdekel ez a mostanság divatos zöld hiszti nem dölök be a baromsàgoknak. Ha elromlik valami zöld hülyességgel kapcsolatosan az autóban akkor az ki lesz iktatva.
Mióta ki vannak herélve ezek a "gazdaság élénkítők" az autó is könnyebben kipufog és a motorba sincs visszavezetve a "szar".
Ha vki azt hiszi, hogy tesz a környezetért és pár száz ezret rákölt, tegye, én nem fogok.
Lehet pl. a felfüggesztést babrálni "célzottan", de valószínűleg ki fog derülni, hogy bár az átalakítás javulást hozott bizonyos helyzetekben, de más helyzetekben meg sokkal több a kára. Pl. amikor nagyobb terhelésnél (5 személy) kanyarban úthibán elrepülnek, stb.
A motor is ugyanez: néhány paraméter javul, vele párhuzamosan néhány meg romlik, ami a hosszabb távú, és MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTTI használatnál derül ki.
Röviden: lehet piszkálni, hogy nyáron száraz egyenes úton 1 személlyel hasítson a gép ;-) , de a valószínűleg nem hülye alkotói úgy alkották meg, hogy az a járgány a lehető legszélsőségesebb körülmények között is a lehető legjobbat adja.
Ha jól tudom ezért el is kezdték azokat is részecskeszűrővel felszerelni.
Szintén ha jól tudom ;-) a régi "traktor" dízelek korma közel sem volt olyan egészségkárosító a sokkal nagyobb mennyisége ellenére sem, mint a CR dízelek mikroszarja...
Minden ki fog derülni pár évtizeden belül.
Mindenesetre én elvből utálom az autófarigcsálást...
Pl. akik azt hiszik, hogy majd ők jobban tudják, mit lehet és mit nem (rugók - futómű alkatrészek, felni-gumi, stb.) , mint a mérnök a gyárban. Meg az elcseszett tuningok, amik lehet, hogy hoznak valamit bizonyos speciális körülmények között, de összességében kb. minden szempontból vacakabb lesz a motor.
Szerintem egy utcai autó úgy hozza kb. a maximumot, ahogy kijött a gyárból, és akinek az nem elég, keressen az igényeinek jobban megfelelő autót - ennyi.
Amelyik autón meg bármi olyan meg van babrálva, ami biztonságot vagy környezetvédelmet érint, már kapnám is le róla a rendszámot! Mit ahogy Ausztriában teszik is.
És azt is gondolom, hogy akinek nincs pénze egy X kategóriájú autót fenntartani (értsd: ami tönkrement, nem kiherélni belőle, aztán hajtani, amíg szét nem esik, hanem megjavíttatni, ha tönkrement) az vegyen egy X-1 kategóriájú autót, amit megengedhet magának - ez is alap kellene, hogy legyem.
Csak valahogy mi magyarok szeretünk többet mutatni: itt élünk a családdal Ausztriában 11 éve, és érdekes módon itt nem ciki 1.4-es benyás Golffal járni. A kisebbik lányom pasija pl. olyan van, és azt mondja, hogy ezt tudja úgy fenntartani, hogy nem "érzi meg". Milyen igaza van! Vehetne menő autót is - meg használt gumit rá, mert arra már nem telik, ha a részecskeszűrő tönkremegy, helyettesíthetné egy darab csővel, stb. stb., csak szerencsére a legtöbb ember nem így gondolkodik.
A közvetlenes dieselek mikrokormának (ami olyannak képzelhető el, mint valami mikroszkópikus láthatatlan "üvegpor") semmi köze a lippsikhez, meg a klímához.
Mikor áll apuka a kiherélt diesellel a városi dugóban, a járdán sétáló kisdedek szívják a tüdő legmélyere lejutó, ott károsító kőkemény éles szélű nanorészecskéket, és kapnak majd tüdőrákot 40évesen.
Persze amíg egy városban, egy lámpánál, egy idióta áll, addig a hatás mikroszkópikus, jelentéktelen, de ugye nem egy fillérhuszár szeretne 5literrel veretni a 15+ éves gázolajos összetákolt szarjával, hanem sok(millió).
Ez a földnek meg a melegedésnek mindegy, semmi köze hozzá.
A klíma mindig is változott a föld története során voltak hidegebb és melegebb periódusok a mostaninál. Csak most ezt a túltenyésztett libsik tultoljak.
Az autó: Ford S-Max 2014.01 havi, 2.0TDCI, 103kW-os, UFWA motorkódú. 190ekm. van az autóban. Ezen az autón szeretném a vezérléscserét elvégeztetni. Vagyis a vezérműszíjkészletet szeretném cseréltetni a feszítő görgőkkel, a vízpumpát, a szabadonfutót. Illetve úgy tudom van egy lánc is a vezérlésnél, azt is ha szükséges. Továbbá a bordásszíjat is.
Kérdésem hogy ez a lánc csere szükséges minden vezérléscserénél? Ugyanis kaptam a fenti munkákra egy árajánlatot - 366eFt.-ra. Felhívott az árajánlatkészítő, hogy a lánc cserére nem ír elő semmit a gyár, vagyis nem határozza meg hogy hány km. után kell cserélni. Viszont ha azt nem kérem akkor a vezérlés csere anyaggal már csak 207eFt. Azért nem mindegy.
Van erről valakinek infója, tapasztalata? Kell ezt a láncot cserélni? Mennyit bírhat ez a lánc?
van rendszer ami elindul 450 kornyeken, de a ford -tudtomal - igenyli az 600C koruli felfutest.
szvsz itt lehet hiba a gyakoribb regenre.. "
Nem-nem. Lehet félreérthető voltam. Az adalék előtt is gyakran regenerált. Emiatt tettem bele az adalékot. De csak az lett az eredménye, hogy levitte a hőmérsékletet.
Rönó, 2017, 1.2TCe, az ominózus H5F motor. Hibakód P0420
Nem értem a lambdaszondákat. Az első 0.8-1.1V között billeg alapjáraton. A hátsó stabilan áll 1.25V-on Gázadásra a fordulat lefutásakor lemegy 0.1-0.2V-ra aztán visszakúszik az 1.2V-ra. Az első ilyenkor is 1.0V körül marad.
Na mindegy, holnap felmegyek pályára, nyomok egy bő fél óra egyenletes 130-at neki. Vagy ezzel csak még jobban ártok? Mit gondolsz? Mondom, amíg újra nincs CHECK lámpa, meg ENGINE FAILURE HAZARD felirat, addig nincs gond...addig meg rettegve lesen a műszerfalat.
Inkább az a baj, hogy az új kocsikban legalább látod, mert mutatja hogy épp regenerál és kiírja hogy X km-ig ne állj meg. De egy normál autónál, mint az enyém, észre se lehet venni, mikor végzi (vagy akarja) így meg hiába akarok jót a DPF nek...
Igen ez most tökéletes...de kb 1 százalék esély, hogy így is marad. A szerelő azt mondta, hogy az olajhígulás kód kitörlése után engedte egyáltalán a regenerálást is elvégezni. Viszont ha újra felvillan a check engine )vagy hígulást érzékel vagy a sok sikertelen regen kísérlet miatt) onnantól megint nem fog regenerálni egyszer sem! Úgyhogy azt mondta, használjam, ahogy Te is írtad. Ha meg újra kivillan a check, akkor irány a DPF tisztítás (ahol meg nyilván látni fogják hogy egyáltalán érdemes-e kimosni egyáltalán vagy kuka ,mert el van égve Ezt meg már ott mondták, ahol érdeklődtem a DPF tisztítás után. Csak min 2 hét mire időpontot kapok :( 2-3 napos munka , azt mondta.
Az olajhígulás hiba kitörlése után regenerál is. DE!!! 40-50 km után valamiért regenerálni akar és egy 10 km-es táv alatt 8 ről 23 g-ra nőtt a hamu (vagy korom, már én se tudom...) érték. És ez nem normális.
Innentől még egyszer kérdezem, mi a bubanatos fittyfene lehet OK?? Mi jöhet még szóba??
Igen, fel lett kódolva a 4 vadiúj porlasztó csúcs. Ma meg lett ez is nézve, mint hibaforras, de ez sem ok. Egyeztek a kódok, úgyhogy jól lett betanitva. Ördögi kör... attól tartok, tényleg az lesz az ok, hogy egész egyszerűen kuka a dpf, 161 000 km, ennyit bírt...
Te meg ha csak cseszegetni tudsz, inkább békén hagyhatnál. Szerinted szórakozni járok ide meg trollkodni?? Van elég bajom nélküled is, amikor havi szinten elromlik valami ezen a rohadt Renault-n. Ha már segíteni nem tudsz, legalább ne írj semmit! Köszi!
Ma elhoztam a kocsit. Következő lépés , hogy le lesz szerelve a DPF, aztán kiderül, érdemes-e tisztítani. Ha nem, mert égett a kerámia, akkor muszáj leszek új szűrőt sajnos. Most nincs hibakód, de a szerelő szerint is csak idő kérdése, hogy mikor villan be újra. Mert hiába regenerál, valami olajhígulást magyarázott, és ha azt érzékeli a rendszer, onnantól megint tiltani fogja a regen-t és kezdődik minden előlről. Mostmár abban bízom, csak a DPF-ben van vmi eltömődve, ami miatt nem mindig tud renenerálni. Olyan mintha egy része lenne "lezárva" ,abizonyos hamumennyiség kiürül, de nem mind. Ami még aggodalomra ad okot, hogy 40-50 km után már regenerálni akar. Tipp? Már kezdem feladni :(
Motul csak egy márka. Azon belül a dpf-es motorhoz a C specifikáció az előírás, ami csökkentett hamutartalmú. A felvetés arra vonatkozott, hogy biztosan ilyen lett-e beletöltve?
De úgy néz ki, hogy tökmindegy, mert közben kiderült, hogy az egy átbaszás.
Messze van ez még attól ,hogy kuka legyen, egyszerűen az 1.5dCI is az a kategória idehaza, na ide ne hozza, ilyen nem veszünk, ilyenben izzót se cserélünk, ez egy szar, stb.
Ha meg valahol nagy kegyesen foglalkoznak vele, akkor jön a "beáll a műhelybe, millió lesz uram, ez egy szar motor" című mesemátka.
Azt nem tudja emberünk, a sok százezerért kifizetett állítólagos zsír új injektorokat felkódolták-e.
Most nem is az ,hogy mi van ha igen, mi van ha nem, ...hanem az elv(!).
Forscannel és egy Vlinker bluetoothos kütyüvel szoktam menetközben csekkolni.
Most a nyűgöm, hogy 150-250km.-enként regenerál. Eléri a DPF Load értéke a 80%-ot, akkor szinte azonnal, de max 85%-nál kezdi a regenerálást. És kb. 25-27% ra visszacsökken ez az érték amikor abbahagyja. Volt amikor 500-650 km. után regenerált. És inkább akkor csinálja ilyen hamar, ha tempósabban megyek. Hibkód nincs, de korábban egy Focus kb. 500 km.-enként csinálta.
A Differencianyomás rendbenlévőnek tűnik. Alapjáraton 0kPa., 3 ezres fordulaton 5kPa.
Olajat nem csipegeti, én cseréltem, ezt tettem bele: Total Quartz 9000 Future NFC Fuel Economy 5W-30. Korábban is ezt használtam a Focusnál.
Ha az EGR szelep vacakul működik, esetleg okozhatja ezt a gyors telitődést? Hibakód nincs.
Használtam üzemanyag adalékot. Az levitte a regenerálás hőmérsékletét a korábbi 650°C körüliről olyan 440-450-re. De más változást nem vettem észre.
Gondoltam, hogy fújok be DPF tisztító habot. Használtatok már ilyet, van értelme? Ha igen Ti melyik résznél adagolnátok be? Én az 1 vagy 2-esre gondoltam.
A dpf kiiktatást gondolom te sem javaslod...? A megane 3 grandtourban elég jól el van dugva a kipufogó, jó helyen van. Nyilván nem célom környezetet szennyezni, de amikor már minden végig lett próbálva és nem oldódik meg a probléma...