Én is focust számíttattam be motorgondok, és turbó miatt.
És ugyanúgy törött volt. :-)
(és sajnos olyan helyen is amit előtte nem tudtam. :-(()
De szerencsére emiatt nem sokat vontak le az árából.
(oda hordtam szervízbe, és mindent megcsináltattam előtte, meg csináltattam teljes átvizsgálást, és a szervizes tök véletlenül pont ott volt a weltautónál amikor nézték a kocsit.
A hazaúton is szuper volt az Octi, nem csak ott nálatok, mikor kipróbáltam.
Kíváncsiságból ma reggel , mikor mentem Ceglédre, a vecsési elkerülőn csináltam egy rugalmassági próbát, 80 km/h-ról 120 km/h-ra 4. és 5. fokozatban mértem időt.
Odafelé ( chip-írás előtt ) :
4.-ben - 8,2 sec
5.-ben - 12,4 sec
Hazafelé ( chip-írás után ) :
4.-ben - 7,0 sec
5.-ben - 9,5 sec
Igazán meggyőzőek az mért adatok. Pont ezt szerettem volna elérni. Kösz !
Azt írod, a szakszerű használat miatt halt meg. Nem azt akartad írni, hogy a NEM szakszerű használat miatt? Vagy hogy NEM a NEM szakszerű miatt, mert Te betartottad a tanácsokat?
Tod ilyenkre kell gondolni, hogyha tolod neki 1 órán keresztül 170-180 /magas fordulaton/ után eszedbejut pisilni kéne, irányjelző kiállsz, motor leállít. Ezzel jócskán rövidíted élettartamát. Soxor csinálod soxorta rövidül, de reggeli indulás. Nem kezdjük el tolni neki adig míg a vízhőfok meg nem mozdul. A mutató elindu utána lehet menni, de nem ám hidegen 3-4000ig forgatjuk.
Sajnos ezeket nem mondják el az embereknek mikor turbós kocsit vesznek. Éted?
december végén nekem megállt a turbóm németországban, ha figyelted fórumot írtam mindent. A turbós autót másként kell használni mint a szivót, ha nem figyelsz oda a részletekre, akkro ebben is ugyanúgy megáll mint a focusban. Amúgy a focus 1.8 td mocija egy igen tuti motor. Alig fogyaszt és ha rendesen használják a világból kimegy. Nálam spec 300.000kmet ment el egy ilyen motor. Aztán mevették pestre taxinak.
Én kocsimban a turbó a szakszerű használat miatt halt meg, meg még kollégám régi oxtaviájában is ugyanígy meghalt.
Bizony a fényre sötétedő TÜKRŐK:-) így működnek. Valahol le is van írva. Talán a kezelésiben. Ezért nem javasolják éjszaka a hátsó árnyékolót.:-))) Ja és szerintem a tükrőn lenni e kéne egy nyomógombnak és zöld lednek ami vissza jelzi a bekapcsolást. Legalább is nekem van .
Ugye ez csak egy gonosz megjegyzés volt, és köze nincs a valósághoz? Épp eleget szoptam a Focusom miatt turbó meg motor gondokkal. Ha ezen is megáll valami tuti felgyújtom.
Amúgy most tartok a 8.000. kilóméternél, és úgy vettem észre, hogy a fogyasztás 6.000 km után lement vagy másfél literrel. Bár a 6,3- 6,5 öt egy kicsit még mindig sokallom, de lehet hogy lesz ez még jobb is. Igaz ez városi használat esetén ennyi.
A rétegvastagságmérővel kapcsolatban, nekem beszámított volt a Focusom, és amikor odavittem hogy árat mondjanak rá, fél óra múlva jött oda hozzám a használtautós kolléga, és pontosan felsorolta, hogy hol és mennyire volt sérült az autóm. Úgyhogy ott biztosan volt :))
Az apósom pár éve vett egy új vitót. A haverja vitte el a szalonba átvenni az autót és volt neki festékvastagságmérője. A haver az autó átadása előtt kíváncsiságból rárakta a mérőt az autóra, és kiderült hogy két ajtón eltérő volt a réteg. 100mikoron helyett 200 volt rajtuk. Kiverte a hepajt nem hozta el azonnal és 300000Ft-ot alkudott az autó árából, és még egy hivatalos papírt is iratott, hogy az autót így vette újonan. Azt javaslom ne légy szívbajos. Nyugodtan mérd meg a festékvastagságot.
Próbáld ki hogy letakarod az első érzékelőt nappal. Várj vele egy kis időt és el fog sötétedni a tükör nappal is, mivel azt hiszi hogy este van és hogy valaki jön hátulról. A fényre sötétedő tükörnek van vezérlője ha jól tudom. Ha úgy működne mint a napszemüveg akkor vezérlő sem kellene csak egy fényérzékeny tükörlap.
Sokmillió forintot fizetsz ki, nehogy kellemetlenül érezd magad!
Máig a szemem előtt van annak a kereskedőnek a képe, aki (mintha nem tudta volna pedig szóltam) mikor lemérte, hogy fújva van az Octi oldala: hát ez fényezve volt....
Szia! Ha jól tudom, az egy fényérzékelő, a tükörbe építve, de van a másik oldalán is. Szerintem azért van rá szükség, mert este ha hötét van, az autó eleje felöl nem kap fényt, de ha hátulról fényt kap, mert követ valaki akkor sötétedik a tükör. Nappal mindkettő nagyjából egyforma fényt érzékel.
Egy 2003/4 1.4-es Skoda Octaviam van. Az utóbbi napokban enyhe fékezéskor koppanó fémes hang jön talán a jobb kerék felől. Ami érdekes, hogy egymás utáni fékezésekkor nem hallani a hangot, csak az elsőnél. Kipróbáltam azt is hogy erős kigyorsításnál, kanyarodásnál, fékezésnél nem jön a hang... A lengéscsillapítókat is kipróbáltam azok sem kopognak. A kocsi alá is néztem, nincsenek látható lobogó elemek... Van valami tippetek mi lehet a gond? Előre is köszönöm a segítséget!