Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mádi Gerg Creative Commons License 2021.04.12 0 0 149800

Igen, azt mindig belenyomtam a helyére elsönek. Félek töle egyébként, hohy el van nyalva a menet a kihajtáson... De nem akar kijönni a helyéröl.. :(

Előzmény: Sihuhu (149799)
Sihuhu Creative Commons License 2021.04.11 0 0 149799

A negyszog profilu bowdenveget sikerult bejatszani a helyebe? Ezen sok mulhat, hogy az anya belekapjon.

Előzmény: Mádi Gerg (149798)
Mádi Gerg Creative Commons License 2021.04.11 0 0 149798

Sziasztok! 

Azt hittem, hogy majd csak úgy kicserélem a kilométeróra spirál-t.

Hát, az uj nem igazán akar rákapni a menetre. Gondoltam akkor kiszedem a meghajtást. Az ujabb, hátulról csavaros van nekem, kitekertem a csavart, de meg sem moccan.. 

Van még valami ami foghatja, vagy összerohadhat? 

 

 

Elöre is köszönöm! :)

pizo Creative Commons License 2021.04.10 0 0 149797

https://www.imcdb.org/v800701.html

 

Tényleg, 30 éve reggel 10-kor állt le a gyártás. Jövőre már az összes Wartburg, Trabant, Barkas, Robur és IFA veterán.

 

Zoli

Előzmény: Wartd (149796)
Wartd Creative Commons License 2021.04.10 0 1 149796

Üdv Mindenkinek!

 

Hamár 30 éve volt az utsó Warti:

fcsaba10 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 149795

Jó estét,1.3 önindítóra nincs valami VW behúzó mágnes ami jó?

Az ucsó darabom pusztult el tegnap reggel 😭😭 magyart meg nem akarok venni.

Sihuhu Creative Commons License 2021.04.08 0 0 149794

Valoban, november utan februarban mentem legkozelebb a kocsival, es meg mindig 12,6V volt az akku feszultsege. Nem kellet felvinni tolteni.

Előzmény: Cymantrene (149793)
Cymantrene Creative Commons License 2021.04.07 0 1 149793

Well, sztem már az se volt hagyományos a hagyomány hagyományos értelmében :-) 

Az ólomakksik ólomanyagát több mindennel ötvözik a fölhasználási cél és a gyártástechnológia lehetőségei szerint. Indítóakksikba a fő ötvöző hosszú időn keresztül az antimon volt (Sb, stíbium), főleg mert jó mechanikai szilárdságot adott az elektródoknak. Viszont segíti a vízbontást. Ezekből az akkukból a víz az jó részt így hidrogénné és oxigénné bontva távozott, és nem elpárolgott. Pláne, hogy a töltőfeszültség közel sem volt olyan jól szabályozva, mint az elektronikus feszszabályzókkal, túl tudott szaladni.

Az utóbbi évtizedekben csökkentették az antimon arányát az autóakksikban is, helyette kalcium vagy szelén a fő ötvöző. Ezekkel jóval kevesebb víz bomlik el, gyakorlatilag 8-10 év használat alatt sem kell pótolni, az akkuk mástól hal meg. Az így mechanikailag gyengébb anyagot például az elektródlemezek jobb rögzítése tette lehetővé. Ezeknek amúgy az önkisülése is jóval kisebb. Ha nincs valami extra áramfölvétel, akkor teljesen normális, hogy 1-2-3 hónap állás után is rátöltés nélkül indítható az autó. Januárban indítottam egy Astrát, ami októberben ment utoljára: indult, mint rendesen, nem is tétovázott. 

 

Előzmény: Sihuhu (149792)
Sihuhu Creative Commons License 2021.04.07 0 0 149792

Ok, koszi nektek.

 

Az elozo akksi hagyomanyos volt, es valoban nem igazan igenyelt desztivizet.

Előzmény: A210 820 08 21 (149791)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2021.04.07 0 0 149791

Minden úgy van, ahogy az előttem szóló leírta, ez az akku nem nyitható, de nincs szükség rá.

Láttam már olyan gondozásmentest, aminek a tetején a matrica alatt még ott voltak a kitekerhető dugók, de ezen a Bosch-on a kép alapján már nincs ilyen lehetőség.

Előzmény: Sihuhu (149789)
Cymantrene Creative Commons License 2021.04.07 0 1 149790

Ez rendesen folyadék elektrolitos. Indítóakkunak amúgy is ritka még a fölitatott elektrolitos is ("AGM" Absorbed Glass Mat), igazi zselés pláne nem szokott lenni. Utóbbiak inkább munka akkunak vagy szünetmentes tápba valók.

Ha jó a fesszabályzód és nem tölt túl, akkor az elektrolit pótolgatásán annyira azért nem érdemes agyalnod, ezek az aksik jóval kevésbé fogyasztják a vizet, mint a régebbiek. 

Előzmény: Sihuhu (149789)
Sihuhu Creative Commons License 2021.04.07 0 0 149789

Még lenne kérdésem. készítettem hozzá két fényképet.

Nekem nem derült ki, hogy zselés vagy folyadék elektrolitos az akku. Nincs utalás rá sehol. Néztem az akksi feliratozását és a mellé kapott anyagokat is.

 

Ha folyadék elektrolitos, akkor a porvédő fedelet hogy lehet lekapni róla desztivíz utántöltéséhez?

A második kép mutat valami levehetőséget, de nem derül ki sehonnan, hol kéne alányúlni és kipattintani. Hátha tudod, hátha valaki tudja a fórumon. Köszi.

 

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (149785)
Mádi Gerg Creative Commons License 2021.04.06 0 0 149788

ÁÁ, értem. :) 
Amúgyis terveztem egy váltóolaj cserét, szóval akkor ez meg fog történni. :) 

Szerintem még a gyári lehet benne.. 

 

Köszönöm! :) 

 

Háát, karbi az beállítást igényel, mert kapott új Té-Men féle kiupfogót... :)  

Gyújtás az meg.. Megszopatott a gyertya... :D :D 

Előzmény: noszkovonye (149787)
noszkovonye Creative Commons License 2021.04.06 0 0 149787

igen, a szabadonfutó nem zárt, csak amikor direktbe zártad (vagy a direktbe zárás-kiengedéssel átmozgattad) akkor zárt össze

Nekem is csinált ilyet.

1.: túl sűrű olaj. Ez főleg hidegben és hidegindításkor jelentkezhet.

2.: kopott szabadonfutó. Utángyártottak nem bírják 2-3 évnél tovább.

 

De nem érdemes foglalkozni vele szerintem, ha jól tömít a váltód, próbálj meg egy híg AFT olajat bele, de így még nagyon sokáig el fog menni, legfeljebb néha zárnod kell :) én nem szedném szét. Milyen karbi/gyújtás problémáid vannak egyébként?

Előzmény: Mádi Gerg (149776)
Sihuhu Creative Commons License 2021.04.06 0 0 149786

Aha.

Előzmény: A210 820 08 21 (149785)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2021.04.06 0 0 149785

Ilyen pl.  a 210-es Mercedes jobb hátsó ülés alatti akkutárolója ezzel a csővel.

 

 

 

 

 

Előzmény: Sihuhu (149784)
Sihuhu Creative Commons License 2021.04.06 0 0 149784

Köszi. Megint tanultam valamit.  :-)

Előzmény: A210 820 08 21 (149783)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2021.04.06 0 0 149783

Az akku fedelének minkét oldalán látok szellőzőfuratot. Sok mai autóban ezek zárt helyen, a csomagtartóban, vagy a hátsó ülés alatt vannak beszerelve és az egyik szellőzőfurathoz a kocsi alá kivezető PVC cső csatlakoztatható, feltételezem, a kis kupak az ilyenkor nem használt másik furathoz való.

Előzmény: Sihuhu (149782)
Sihuhu Creative Commons License 2021.04.06 0 0 149782

Az új Bosch akksihoz adtak valami kütyüt az alábbi képek szerint. Mi lehet az? (Nem a plusz saru műanyag kupakjára gondolok, hanem arra a pici dologra.)

 

Mádi Gerg Creative Commons License 2021.04.05 0 0 149781

Egy simsonos fórumtárstól azt tanultam pár éve, hogy bowdent, de főleg km óra spirált nem szerencsés olyan helyről vásárolni, ahol feltekerve tárolják. 

Ezen kívül a spirált érdemes megforgatni, és minnél kisebbet üt a vége, annál jobb, szebben fut vele az óra. 

 

Nos, Wartburg spirállal meg voltam lőve, netes vásárlás, ki tudja hogyan tárolják, a csomagba úgyis feltekerve kerül.  Ezért rendeltem kettőt, az egyik bekerült, kerreg, kattog is szépen, a másik pedig vagy 3 éve lóg a garázsban.. most kap egy kis kenést még, talán növeli az élettartamot.. :) 

 

Olajjal elkevert zsírt nyomok bele, kíváncsi leszek, meddig bírja :) 

 

DeNOx Creative Commons License 2021.04.03 0 0 149780

Sziasztok!

 

Wartburg 1.3 biztosítékainak pontos áramértékeiről hol találok valami információt? A táblában elhelyezett biztosítékok egy része már sajnos leolvashatatlan az oxidációtól. 

Előre is köszönöm!

Sihuhu Creative Commons License 2021.04.02 0 1 149779

Vegre game over. A duda szol. A relet szetkaptam, belul lehetett kontaktushiba -  az 1980-as de luxe-ban biztosan ki van relezve. A hangja sokkal ercesebbe valt, nem olyan rekedt.

 

A bekapcsolva maradt gyari radio szivatott. A kis zold led eg ugyan, de kivulrol alig lathato. 

 

A regi akksiert vegul is nem nagy kar, kozel ot eves volt.

 

Kellemes unnepeket!

Előzmény: Klementina1 (149775)
Flakvierling Creative Commons License 2021.03.30 0 2 149778

Mádi Gerg Creative Commons License 2021.03.29 0 0 149777

Ja, a 3,4-et nem is probáltam.. 

Előzmény: Mádi Gerg (149776)
Mádi Gerg Creative Commons License 2021.03.29 0 0 149776

Sziasztok!

Ma mentem egy kört a kocsival, valami nem oké vagy a gyujtással, vagy a porlasztoval, vagy mindkettövel... De nem is ez volna a kérdésem.. 

Mikor tolattam be a garázsba, ahol az ajtonál elég nagy a szintkülönbség, másodikra sikerült belenditeni az autot. A kuplung-válto, stb-nek ez nem tesz jot, kicsit szenved ilyenkor, föleg, hogy nem az igazi a motor beállitása most... 

Beálltam, majd azt vettem észre, hogy nincsenek meg a sebességek.. 1, 2, R nincs... Szabadonfutó ki, majd be, és újra van sebesség... Ilyen létezhet? És ha igen, mitől? 

 

 

Klementina1 Creative Commons License 2021.03.28 0 0 149775

Kimérheted, ha már úgyis multiméterezel, a kikapcsolt állapotban lévő fogyasztást. Remélem a kis szürke agysejtjeivel megtalálja a belga a hiba okát :)

 

Fura lenne nekem, ha a harsona okozná, ha nem működteted akkor arra nem folyhat áram. Esetleg valami nem lekapcsolódó csomagtartó- vagy motortér-világítás? Vagy nem felejtettél benne a szivargyújtóban valami USB töltőt?

Előzmény: Sihuhu (149774)
Sihuhu Creative Commons License 2021.03.27 0 1 149774

Megneztem a dudat, hogy miert nem szol. Helyette egy helyzetjelzot es az egyik feklampaizzot kellett megmozgatnom, hogy vilagitson. 

 

Nagyobbik problema, hogy az uj akkun 12,4V-ot mertem. Egyszer mentem vasarnap vele 100Km-t, es berakaskor 12,6V volt. Szoval valami gigszer van.

 

Vagy kicsi a toltofeszultseg, vagy valahol szivarog el az aram - kisebb zarlatszeru dolog? Olyan, ami meg nem bantja a biztositekot. Eztan leallas elott merek feszkot es leszedem az egyik polust. 

Jaro motornal meg merek toltofeszultseget.

 

Persze az is lehet, pont a harsona zarlatosodott le. De ugyan miert, ha 40 evig nem volt vele bibi. Szerzodtetem Herkule Poirot-t, nyomozza ki, hogy mi van. :-)

Oldjawás Creative Commons License 2021.03.22 0 0 149773

Nekem a Renault 16 a szerelmem azon a vonalon, főleg a kormányváltó miatt.

Előzmény: Klementina1 (149772)
Klementina1 Creative Commons License 2021.03.22 0 0 149772

Egy Wartburg fórumon nem illene ezt mondani, de nem utasítanék vissza cserét egy hasonló állapotú Renault 10-re :-)

Eddig szerencsére nem derült ki több, szóval remélem már nem is fog.

Előzmény: Cymantrene (149771)
Cymantrene Creative Commons License 2021.03.22 0 0 149771

Elszoktam ettől a látványtól, pláne így kékben-krómosan. Esküszöm, rá tudnám mondani, hogy Renault 10 :-)

Remélem, nem lett ennél komolyabb baj.

Előzmény: Klementina1 (149764)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!