Inkább cserélném. Mostanában elég sokat költöttem öreg vasakra, így egy kicsit feszült otthon a légkör, ezért lenne jobb a csere. De ha senki nem akar cserélni, marad a kp. Mindenesetre a mélcímem: gore.gabor@freemail.hu
A hétvégén sikeresen beindítottam a gépet. 2 rántás gyújtás nélkül szivatóval, rá a gyújtás és egyből indult a minusz 3 fokban. Szép hangja van. Ha valakit esetleg érdekel, papír nélküli Pannoniára cserélhető.
Bocsi.... :-))Ne zavartasd magad egy magamfajt félhülye vasutas miatt! Természetesen nem gondoltam, h elloptad és aztán beteszed ide... Az elég érdekes lett volna. Nem fér a fejembe mindazonáltal, h egy többé-kevésbé használható sínköszörűt a MÁV hogyan dobhat ki a jelenlegi anyagi helyzete mellett. Jó-jó, tudom, mostanság már inkább a SPENO, ill. Plasser munkavonataival végzik ezt a munkát, node akkoris!
Egyébként a Pft.-s okoskámban utánanéztem és rájöttem, h a BKV is csiszolgat a villamosnál síneket... Sőt! A MÁV-nál csak 1976-ban kezdték el ezt a fajta munkát. Ígyhát megtörténhet, h BKV-s a masina... Ez persze csak vad fantáziám szüleménye. Ha már BKV és Pft., az 56-oson a Heinrich István utca ( Hűvösvölgy felé természetesen) után a jobb vágány kenő cuccosa a vízelvezetőbe került, vlszg. vandál kezek által. Nem tudom, h ott van-e még. Ha vki gyűjti az ilyeneket, vagy netán a BKV hivatásos forumnézegetői közül való, akkor ajánlom figyelmébe!
Egyébként pedig nagyon is igazad van. Azt hiszem, h akár sok társam nevében mondhatom, h az össze-vissza lángvágózásért mi sem vagyunk oda. Sokszor bánta már az ilyet a magyar vasúttörténet is. Olyan dolgokat szedtek darabokra, amik egyediek és megismételhetetlenek voltak :-((
Hello ! Tudomásom szerint a gépet kiselejtezték és egy MÉH telepen kötött ki. Onnan vette meg egy távoli ismerősöm, aki tudta rólam hogy szeretnék venni egy régi stabilmotort így eladta nekem, persze jóval a MÉH telepi ár fölött. Először úgy gondoltam, hogy kiveszem belőle a motort és azt visszaállítom eredeti formájába, a többi részét meg bedobom a kert végébe. De aztán meggondoltam magam, biztos vannak emberek akik ezt igy egyben többre értékelik. Én veterán motorokkal foglalkozom szabad időmben, és feláll a szőr a hátamon amikor egy motort szétvagdalnak, kerék megy a kézikocsiba a blokk meg a kertikapába. Nem akarok én is hasonló módon cselekedni.
Utánanéztem az interneten, a motor a tipusa alapján a 60-as évek elején készülhetett. Még nem inditottam be, mert a gyertya törött, majd ha kicsit melegebb lesz megpróbálom beindítani.
Egyébként gondolkodtam rajta, hogy írjak-e ebbe a topicba. Tartottam tőle, hogy azt fogjátok gondolni, hogy lopott a gép. Bejött :-)))
Öööö...izé, hogy került hozzád ez a szerkentyű?
Már nem azért....apukám mesélt vmi olyasmit, h egy ház pincéjében találtak egy sínköszörűt és hát...a tulaj igencsak kikapott, mert a szerekezet igen drága volt a MÁV-nak... :))))
Bár az is lehet, h nem sínköszörű volt, mert apám nem szakmabeli... Sőt valószínű. Ezeket a gépeket a 60-as 70-es évek folyamán a pályafenntartás kisgépesítésekor szerezték be. Nem hinném, h ezek napjainkra akkora (milliós nagyságrendű) értéket képviselnének. Egy ultrahangos kiskocsi, mint amilyen a RAILSCAN, az esetleg....
Amúgy működik a masinya? Vagy nem próbálkoztál vele?
Sziasztok Urak ! Amiatt bátorkodom megzavarni köreiteket, mert hozzámkerült egy gép, ami szerintem valamilyen pályafenntartási célt szolgálhatott aktív korában. Ti biztos meg tudjátok mondani mi is lehet ez. Van róla egy képem, de nem tudom feltenni mert túl nagy, de szivesen elküldöm mélben, ha valaki lekicsinyíti és beteszi ide. Egyébként egy kétkerekű szerkezet JLO stabilmotorral, kb. 50-60 kg.
üdv Göre