Ha fordítva tetted fel, sürgősen javítsd a hibát, mert így még a földnedves úton is felúszik majd. Arról nem is beszélve, hogy vászontörés is könnyen előállhat.
A régebbi fajta, nem forgásirányos gumik sem szerették ezt az igénybevételt. Fénysebességgel kezdtek el kopni és gyakran előállt a vászontörés is. Azokon sem javallották a forgásirány megváltoztatását.
A gumisok bejelölik az átszerelésnél még azt is, hogy melyik oldalon volt a gumi és elől vagy hátul.
Lehet, hogy ettől függetlenül mégis van valami hibája a szervónak?
Köszönöm a válaszokat, azt hiszem, részben megnyugodhatok. Teljesen akkor nyugodnék meg, ha ráengednének a repülőtér betonjára, mert az valószínűleg nem lejt semerre. Ott lehetne igazán megtudni, hogyan viselkedik az autó (de azért kísérletezem majd a kerékcserékkel is, csak a nyári kerék visszacserélése télire kissé macerás és nagyon fárasztó, mert egyenként kell felhozni a pincéből és levinni a pincébe a kerekeket, olyan dögnehezek. Persze először az első kerekeket cserélem le a hátsókra). Most jutott eszembe, hogy a nyári kerekek felszerelésénél nem figyeltem a forgásirányra, mert kissé feledékeny vagyok. Ez is okozhatja a problémát? Hogyan tudom megállapítani a forgásirányt? A téli kerekeket nem én szereltem fel, ott szerelték fel, ahol vettem, ők biztosan figyeltek a forgásirányra. Na meg amint írtam, tavaly nem tapasztaltam ezt a problémát, a gyárban is biztosan helyesen szerelték fel a kerekeket.
Sárkánynak!
Az én fejemben is megfordult a szervó hibája, de én laikus vagyok, megpróbáltam egész lassú menetben tekergetni a volánt és egész könnyedén ment (álló helyzetben nem szívesen tekergetném, mert nem szeretném a gumit radírozni), azon kívül a szűk helyekre történő beparkírozás sem jelent gondot, így ezt a lehetőséget elvetettem. Lehet, hogy ettől függetlenül mégis van valami hibája a szervónak?
Becsülettel szolgál napi használatban mióta megvan, eddigi össz-átlagfogyasztása számunkra elfogadható 9/100 -a ménes kivánja az abrakot :)-, a megtett 15.xxx km alapján, mely 40%-ban aglomeráció, a többi szüttyögős Bp, klimával, zenével, tetőcsomitartóval, lámpával, stb.
Lehetőséghez képest 90-140 utazósebességgel /óra szerinti 200-nál tovább még nem volt nyomva ;)/, de a biztonság szem elött tartásával gurulgat. Kisebb teljesítményű 'lacsival' még nem volt alkalom összehasonlítani, max., hogy gurul mellette az 1.6-os Lajos, s van köztük különbség a Laci javára.
Sacc/köbö 1 hónapja kellett baloldali tompítottat cserélni..., más gond/unk/ még nem volt vele.
Novi >;-))
ps; ja, s nem kovályog a lelkem semerre, húzni húz, de csak előre :))
A rádió hátuljába catlakoztatni kell egy mini ISO kábelt (RCA és JACK kivitel létezik), sajnos ez gyárilag nincs mellékelve. Az a baj, hogy a rádió le van csavarozva, tehát egyszerűen nem húzható ki a fiókból, ezért részlegesen le kell bontani a "műszerfalat" (kesztyűtartó, kezelő előlap, stb.), ekkor hozzáférhető a rádió hátulja.
(az adatokat a Blaupunkt hazai forgalmazója, illetve a Chevrolet szervíz adta). A szervíz szerint -Szentendrei út- 2006-ban eddig csak 2 fő észrevételezte, hogy az AUX bemenet nem érhető el.
Kösz a jótanácsokat, megfogadom őket. A főtér tényleg jól fel van bontva: most néztem a webkamerán mozgásában, ahogy egy kisméretű markolós munkagép keresztül hajtott a téren, majd eltűnt a jobboldali utcában (kicsit feltartva a forgalmat). És semmilyen műveletet nem végzett. Így lassan készül el a főteretek... :-))
Ha nem minden nap jársz erre, akkor munkanapokon a fórumban v. privát emailben jelzed mikor jársz erre utadon és megbeszélünk időt, helyet azonosító praktikákat.
Kedves tőled az ajánlat, de külön csakezért nem kell fáradnod! :-))
Az új hatosok is húznak jobbra. De szerintem majdnem minden autó.
A magyarázat elég egyértelműnek tűnik: az utakat úgy építik hogy az esőlé lefolyjon róla, ezért kis mértékben jobbra lejt.
Én is kipróbáltam vadiúj úton. Nekem is le akar menni. SZóval én nem szedetném szét a futóművet :-)) (Nem is szedettem szét ... egyébként egy Mazda323-on)
Létezik az, hogy minden út jobbra lejt? Amióta lecseréltem a téli kerekeket nyáriakra, azóta jobbra húz a Lacsi.
Alapvetően nem húzhat semerre a gépezet.
Első lépésben /amennyiben valóban jól van beállítva a futómű -s miért ne, bár a kisördög sosem álmos :))-, én/ az első és hátsó kerekeket cserélném meg. Ezzel kizárható az első kerekek /gumi, felni/ hibája.
Második lépésben /amennyiben nem változik a helyzet/, próbakanyar a téli papucsokkal -ezzel bizonyosság szerezhető a futómű hibájára-, s az eredmény függvényében irány egy 'megbízható futómíves', aki orvosolja a problémát.
Novi >;-))
Csak zárójelben: (hátsó kerék hiba folytán is jelentkezhet elől kormányzási hibajalenség)
Hát ki hogy csinyájja, mondta egy közutas ismerősöm..
Én is észrevettem az első időben, hogy jobbra tart. De amikor rámentem a szekszárdi híd 'friss' útjára, akkor meg nem tapasztaltam. Nálam valóban az volt érezhető, hogy az útak amin gyakorta járok kitaposottak és jobbra lejtenek többé kevésbé. A jó minőségű szakaszokon nem volt gondom.
Hajós felé erdős szakaszok és kanyargós út. Tanács: csak akkor előzz, ha belátod az útszakaszt legalább előzés távolságban! Sok traktor és munkagép bukkan fel. Sükösdtől Bajáig hosszú főútra épült települések vannak. Mindenképp tartsd be az 50-t, mert sokszor van sebességmérés. Az új lézerrel a falu 'másik végéből' is lecsipnek. A nagyobb gond Baja. A fő tér ami egyben a város legnagyobb parkolója fel van bontva. Ha sétára készülsz pl. belvárosba akkor a parkolás a legnagyobb gondod lesz. Szerda és szombat piacnap, még mi bajaiak is szívunk..
Szombat 12órától nincs parkolási díj!! és dögivel van parkolóhely még a belvárosi részen is!!
Létezik az, hogy minden út jobbra lejt? Amióta lecseréltem a téli kerekeket nyáriakra, azóta jobbra húz a Lacsi. Több kútnál is megnéztem a légnyomást, mind a négy kerékben egyforma volt (tavaly ugyanezekkel a kerekekkel ilyet nem tapasztaltam). Két hete elvittem a Gyulai szervizbe futóművet állíttatni, hibaként megjelölve, hogy jobbra húz az autó. A beállításért kifizettem 5760 forintot, majd irány Zagyvaszántó. Útközben 90-100-as tempónál az egyenes szakaszokon többször is elengedtem a kormányt, a Lacsi azonnal elindult jobbra. Minden korrigálás után újból jobbra akart menni. Zagyvaszántóról felhívtam a szervizt, a múlt hét szerdára adtak időpontot. A szerelő invitált, hogy menjek vele egy próba útra. Neki is jobbra húzott az autó. Kérte tőlem az előző beállításról készült futóműállítási jelentést, de én olyat nem kaptam (nem tudtam, hogy nekem ilyet kapnom kell, a szerelő szerint kapnom kellett volna). Elvitte az autót, állított a futóművön, és ez biztos, mert ő hozta a futóműállítási jelentést és azon az van, hogy állítás előtt a bal első keréknél az összetartás +1.1 mm volt, állítás után -0.0 mm, a jobb első keréken nem kellett állítani (azt hinné az ember, hogy ha jobbra húz az autó, akkor a jobb első kerékkel nem stimmel valami). A futóműállítás után itt Budapesten ugyanúgy jobbra húzott a Lacsi. Gondoltam, Budapesten minden út jobbra lejt (a Kalos ilyet soha nem csinált), de ma ismét Zagyvaszántón voltam, oda-vissza minden út minden egyenes szakaszán a kormány elengedésére az autó elindult jobbra, ha csak annyit korrigáltam, hogy egyenesen fusson az autó, majd elengedtem a kormányt, akkor megint elindult jobbra, ha kicsit túlkorrigáltam, vagyis annyit húztam a kormányon, hogy az autó kissé balra menjen és így engedtem el a kormányt, akkor hol ment tovább balra és kissé vissza kellett szednem a kormányt hogy ne menjek át a szembe jövő sávra, hol szépen elkezdett egyenesbe állni, majd folytatta tovább jobbra. Mit tanácsoltok, mit csináljak? Azzal nem mehetek oda a szervizbe, hogy nem jól állították be a futóművet, mert a számítógép által készített futóműállítási jelentés szerint most már jók az értékek.
ha van rá keret , vedd meg.A Lacetti futója-ha nem ülteted meg-,nem annyira kemény mint egy sportautó,a 17'-es felni ha kicsit vigyázol rá--megbírja.
Egy kollegámnak is az van,s semmi baj nincs vele...valamivel keményebb az autó,de nem vészes.Viszont a kanyarsebessége nagyban megnőtt,és az optika...látványos :)).Én a komfort miatt nem cserélem nagyobbra,így pont jó nekem a Lacsi.
A lopásról meg annyit hogy nekem tavaly kb.1 éve ,a kivilágított parkolóban éjjel 1 órakor álltak neki leszedni a kerekeimet(F Astra 15'alessió zsír gumákkal).Csak a riasztó beindulása mentette meg a felnimet attól hogy valami pöpec ladán villogjon.
Akkor vettem garazsat s tettem bele a vasat.(hű de rímel)
Köszi a képet ! Az ésszerűség azt diktálja, hogy maradjak a kevésbé veszélyeztetett ( lopás, sérülés ) 15 collos felnik mellett, de ezek meg betyárul néznek ki.....
Hmmm...
Amúgy Nekem Alessio Sprint felnijeim vannak gyári Hankook gumákkal.
Komis! Mennyire rettenetesek azok az utak? Oda tervezek a feleségemmel egy Hajós-Bajai bortúrát valamelyik közeli hétvégére. Ha sokat borkóstolok, könnyen megbotlok?...
rádióval kapcsolatban lenne egy kérdésem. A menüjében látom, hogy van AUX bemenet, de fizikailag nem találom. Hová kell dugni a külső eszközöket, ha ilyet szeretnék használni?
Ezt a kérdést már valamikor régen én is feltettem, de nem kaptam választ.