Keresés

Részletes keresés

Feri948 Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50255

Akkor nem kell, ha a pumpa az alsó részen lesz. Hogy az olaj ellepje ami a köpenyben van. Igaz nem engem kérdeztél. (én szoktam így használni)

Előzmény: simsondömper (50254)
simsondömper Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50254

Üdvözletem! Azt szeretném kérdezni, hogy ha nem fejjel lefelé fodítva hanem csak vízszintesre döntve használnám, akkor is kell e átalakítás?

Előzmény: Jani301 (50252)
Feri948 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 50253

Értem úgy teljesen jó lehet. Nagyon jó ötlet.

Előzmény: Jani301 (50252)
Jani301 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 50252

Kell bele egy szívócsövet tenni akkor felszívja és működik .

De ezt már nem is régen itt kitárgyaltuk ,kerültek is fel videók .

Előzmény: Feri948 (50251)
Feri948 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 50251

Ez így működik? Mert az emelő pumpája nem kap olajat fejjel lefelé.

Előzmény: Jani301 (50250)
Jani301 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 50250

 

No már írtam én is a présemről ,akkor itt egy kép róla.

A fejreállított emelőt én követtem el ,az állvány gyári volt ,csak kicsit elintézték ,de így javítottam ,még kellene kicsit pótolni ,de a használati értékét már nem rontja .

A felső gerendák és az asztal 100as "U" , a hosszanti gerendák  80AS "u" .

Ezt régebben rosszul is írtam .

Az emelő meg az ajándékom magamnak .

Aleengedő szelepében van megszakadva a menet ,azt sajna javítani kell , de ilyenem még nem volt .

Éppenséggel tíznél több másfajta azért van .Ja és tudom ,az én dolgaim nem patikában vannak tárolva :)

Előzmény: Sunny65 (50248)
mlas45 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 50249

Háztájiba szerintem tök elég egy ilyen... más lenne persze, ha mezőgazdasági gépeket szerelne az ember minden nap :)

Előzmény: Sunny65 (50248)
Sunny65 Creative Commons License 2023.12.20 0 1 50248

Ígérem többet nem untatom a fórumtársakat a prés témával.

Ma volt egy családi kisautó kerékcsapágy cseréje. Eszem ágába nem volt nekilátni a fogasléces préssel, esélytelen lett volna.

Viszont már régebben csináltam egy hidraulikus prés vázat, ma egy 20T-s emelő akadt a kezembe, nem volt kihívás neki, észre sem vette. A váz brutál erős, nagyobb hidraulikát is elbírna.

Anno hirtelen készült, lehet egyszer majd én is átalakítom és az emelőt fejjel lefelé használom, nekem is úgy jobban tetszene.

Egy kis apró gondom van csak vele, hogy jelenleg a váz kint van az udvaron, esőben nem olyan kellemes a meló.:-) A váznak nem árt, az brutál anyag.

 

 

 

Előzmény: mlas45 (50192)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.19 0 0 50247

A kérdés a cserekerekek fogszámával kapcsolatos volt,és a három kerék sorrendjéről.

 

Ma a 4sebességes kapcsolási hibáját sikerült sorba raknom. Tehát az egyes a leglassab,és a nényes a leggyorsab,és ezek arányosan is léptetnek. Eddig ez nem sorrend kapcsolás volt,és aránytalan volt egy- egy átkapcsolás sebességkülömbsége......

 

Most megyek egy gyári összerakású géphez,ezen a cserekerekek is eredetiek. 

Úgynéz ki,hogy megvan a gépkönyv is,elkérem egy fénymásolás erejéig.......

 

Mindenkinek köszönöm a segitőkézséget........

Előzmény: rferi (50246)
rferi Creative Commons License 2023.12.19 0 0 50246

Oké, de a lényeges kérdés a 112 fogú kerékre vonatkozott, hogy az miért nem 100?

Előzmény: mérnökferi (50241)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50245

:-)  A fő orsó és a norton fogaskerék fogainak száma a mérvadó !

a közvetítők csak a jobb bal irányt, és ha a norton és a vezérorsó között van valami áttétel. 

Számold már ki a vezérorsótól visszafelé vetítve az arányokat , és lőn mekkvilágosodás  , a kopásoktól eltekintve :-)

Előzmény: Laci-59 (50238)
Jani301 Creative Commons License 2023.12.18 0 1 50244

Lassan feladom :)

Csak a főorsóházból kijövő ,hajtó cserekeréknek vedd fel egyszer az áttételi viszonyait ,a főorsóhoz képest .

Én nem méregetném a szánutakat , az áttételeket venném fel külön a főorsóházban ,külön a notonban .

Hát mondjuk van mivel bajlódni , de ezekből már számolható mit vág ,és milyen cserekerék arány kell . Az még lehet hogy valami colos huncut emelkedéshez van egy külön kerékpár , bent a mellékhajtóműben .

De én már öreg vagyok ,ráérek .

Mai szerzemény egy autóemelő , olyan krokodil féle , jobb fajta . Meg is kerestem a baját . Az emelés visszaeresztés golyóját nyomja egy hasonlószerkezetű valami mint a gázpalackok szelepe , na ott van megszakadva egy belső menet . Mondjuk azt hogyan sikerült pici tekerővel ,azt már nem fogom nyomozni ... :)

Sok sikert , remélem karácsonyra összejön a saját menettáblázat .

Előzmény: Laci-59 (50243)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50243

Csak megközelitőleg tudtam 6- os emelkedést csinálni,természetesen táblázat nélkül .

Ez 5.85mm

Ha jól értettem a norton cserekerekei közül az alsó,ha egy kört tesz meg,a vezérorsónak is pont egyet kell megtennie.....

Most kapaszkodj meg,picivel többet fordul a fogaskerék félfordjlattól,még a vezérorsó egyet.......!

Állitottam 3mm es emelkedést,na itt a fogaskerék egy kört tesz meg,még a vezérorsó felet......

Vagyis jól selytem,a norton 4- es váltójának a negyedik fokozatának van baja,vagy csak ennek vezérlésével.

Holnap délelőt kiderül.........

Egyébként az egyes,és kettes fokozatok jól működnek,bár egy század eltérès itt is kimérhető.......

Előzmény: Jani301 (50223)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50242

Szeva.

És ez igy is van felrakva?

Vagyis alul 70 , középen 100, és felül a 64....?

Előzmény: mérnökferi (50241)
mérnökferi Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50241

Szervusz druszám!

 

Kezemben van az EU-215 gépkönyve: 70, 100, 64, NEM 75!

Előzmény: rferi (50226)
Jani301 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50240

Amit láttál másik gépeket ,azokon nem tudod lefényképezni a táblázatokat ?  Ha egyáltalán látszanak .

Különösképpen a cserekerekek  felrakásának táblázata lenne érdekes .

Előzmény: Laci-59 (50238)
jalpar Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50239

,,Ez befolyásolhatja e a jelenlegi 1százados hibát?''

 

Nem.

Előzmény: Laci-59 (50238)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50238

A legfelső 64- es kerék helyére raktam 72- est Középen megmaradt a 70- es,alul 100 a fogszám.

Változott a 24fordulatra. A hetedik fordulat kb 8mm hijján mondható 7fordulatnak. Bocs,nem tudom máshogy irni.

 

Az 1.25mm- es emelkedés 1.24 , az 1.75- ös emelkedés valójában amit én állitok 1.74mm

 

Társaktól is kérdezném.

A 72fogszámú kerék is utángyártott. Ennek fogprofilja a gyári fogazásba,csak fele mélységbe illeszkedik.

Ha ezeket az utángyártott fogakat továbbreszelgetném,változna ugyebár a kerék illeszkedési osztókör átmérő.

Ez befolyásolhatja e a jelenlegi 1százados hibát?

De megpróbálom digitális súblerral mérni a 10 kör szánmozdulat külömbségét,az is lehet,hogy már nagyon közel vagyok a hiteles méretekhez.........

Valószinű,hogy nemvolt megfelelő profilmaró,és lehet ez az oka a soványka kerékkapcsolatnak. Az is lehet,hogy  a Józska ez miatt nem használta a 72- es kereket. Borzasztó zajos a kapcsolat.

 

De ha azt javasolnátok,hogy a 75fogszám a tuti,megcsináltatnám danamitból.......

Pontositom ; alul 100 , középen 70 , legfelül 72 van most fent,ami egy századdal minuszban hajt.......

 

A norton vezérlését nem állitottam átt......

Előzmény: jalpar (50214)
Jani301 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50237

A jelenlegi középső helyébe 70,beraknám a 72- est,mi változna?

Semmi ! Az ollón kellene állítani a tengelytávok változása miatt .

A többire :  Cserekerék számítás ! Meglehet mindent oldani norton nélkül is , csak kell egy rakás cserekerék ,és hát ugye ki kell tudni számolni ! Kecskelábú gépek !!!

A forgácsoló életének megkönnyítésére vannak a mérnökök ,és a táblázatok !

 

Előzmény: Laci-59 (50236)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50236

Nem tudtam,hogy mim van. Igaz,35éve pakoltam be a szekrényem,a gépet is ekkor vettem.

Találtam 72 ,94 - es fogszámú kerekeket. Van még egy,de ez jóval nagyob a 112- nél is. Ez nem zsiros,vagyis sosem használt,lehet,hogy besem férne.

A jelenlegi középső helyébe 70,beraknám a 72- est,mi változna?

Vagy ahogy kiveszem a szavadból,ez csak közvetit,és ha a meghajtó 64- es helyébe raknám be a 72- est.......?

És ez esetben visszaraknám a 112 alulra......?

 

Nagyon köszönöm,hogy segitetek

Előzmény: Jani301 (50235)
Jani301 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50235

Ezen hozzászólásod alapján a 75 fogú kerék a középső .

Na akkor annak a keréknek csak követítő szerepe van ,az áttételi viszonyba nem szól bele . Ezt csak úgy megjegyeztem .

A hajtás két végén lévő kerekek fogszáma a mérvadó .

De biztosan van szerepe a 75 fogú keréknek is , más beállításnál .

Előzmény: Laci-59 (50231)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50234

Igen,a beállitási táblázatok megvoltak,de nemvolt állitható az adataikkal az én gépem,az 5fog hiánya miatt,igy már részemre minden világos.........

Megvan még a Józska gépje is,a fiát megkeresem,hátha van neki 75- ös kereke........

Előzmény: Jani301 (50232)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50233

Megvan a hiba.

Ezt nagyon köszönöm rferinek........

A 75,ös kerék sajnos csak 70- es....!

Karctűvel volt megirva,és a nulla nem egyértelmű,mert takarta a kiskerék......

Ez az 5 fog hiány magyarázatot ad arra is,hogy már korábban is miért méricskéltem. Az csak egy dolod,hogy a másik két gép 112- vel ment. Vagy én számoltam rosszul,vagy a másik két kisebbik kerekek más fogszámúak voltak.....de az arányuk meg passzolhatott a 112- höz.

A múltban,és most is zsonglőrködtem,tekergettem,és igazuk van a társaknak,ez igy sosem volt,ezután sem lenne jó.....

Tekergettem,mert az öt fog eltérés ittvan,és Józska is ( nyugodjon békében)ebbe keveredett bele,ő sem tudott tökéletes emelkedést állitani. Ő is elhitte,hogy a 70- es kerék eredeti,pedig rfefinek hála,a 75 a jó.......!

 

Hogy honnét veszek 75- ös kereket,még nemtudom,könnyen lehet,hogy lekell gyártatnom.........

Előzmény: Jani301 (50232)
Jani301 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50232

Most nem nagyon értelek .

Ha hozzáférsz másik két géphez ,egyiken csak megvannak a beállítási táblázatok .

Ahhoz tudnád ellenőrizni a saját gépedet .

Előzmény: Laci-59 (50231)
Laci-59 Creative Commons License 2023.12.18 0 0 50231

Húúú,van ebből a sorozatból,sőt,mindhárom most fent van. A 64 a legfelső,a 75 a középső,és 100 a legalsö.

 

Hogy miért volt a 112......? Hát azért,mert másik kettő gépen ez a méret volt.

Az este irtam,hogy a 4sebességes váltórésze egy körbeforgó kulisszával lépteti a fogaskerekeket. Ez esetemben nem sorba történik,tehát római egy,és ez balra emelkedik négyig . Ez a négyes lenne szerintem a magas fordulat,de esetemben ez a leglassabb.....! Megérzésem szerint itt van a hiba,mert feltettem az előző tulaj által gyártott 100 kereket,és az álta gyártott táblázathoz jekenleg semmi sem passzol.

 

Nagyon köszönöm,hogy hitelt érdemlően leirtad,előkeritetted a három kerék számozását,ez megnyugvás a részemre.

 

Az orsószekrény kerekeit is figyeltem,ezeket szószerint russzul képtelenség összerakni,úgyhogy az esetleges innen származó hiba kizárva........

 

Üdv.

Előzmény: rferi (50226)
jalpar Creative Commons License 2023.12.18 0 1 50230

Lényegében ugyanazt mondjuk, csak az előzmények alapján vagy egy olyan rossz érzésem, hogy a kolléga nem beállít egy menetemelkedést a táblázat alapján, és megméri az eredményt (ez alapján azonnal kiderülne, hogy jó-e a cserekerék áttétele), hanem addig tekergeti a karokat, amíg kb. annyi nem lesz a menetemelkedés, amit szeretne, és mi itt azt próbáljuk kitalálni, hogy miért nem pont annyi.

 

Ha így van, akkor sajnos tök mindegy, hogy mekkora menetemelkedésről beszélünk.

 

Előzmény: tirgonca (50229)
tirgonca Creative Commons License 2023.12.17 0 1 50229

Mindenfajta továbbgondolkodás előtt; Janival értek egyet,  6 mm-

es emelkedést beállítani, a norton behajtáson tekerni 1 fordulatot !

Ezt simán jelölve , ellenörizhető, akár száz fordulat után is.

Egyébként dolgoztam ilyen gépen ; emlékeim szerint ,a sebváltó hamarabb összekuszálódik rajta ,elfogynak a sebességek.

Előzmény: jalpar (50227)
Jani301 Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50228

Az ean ra csináltattam 55 ös fogú cserekereket .

5,5 ös emelkedése van a tokmánytárcsa menetének .

5 és 6 van a gép táblázatában .

Megoldottam :)  Később azért elgondolkodtam hogy a nortont

középre állítva megoldódhatott volna a dolog ,de akkor már volt 55 ös kerekem :)

Az eu nortonját azért vettem csak ki mert nem tudtam hogyan működik ...

Teljesen zárt egy külön tekerővel emeled sűlyeszted és külön állítható oldalra .

Ismereted ezt a dolgot ? , hát én nem ,hát szétkaptam ... :)

Előzmény: jalpar (50227)
jalpar Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50227

Mindenfajta továbbgondolkodás előtt szerintem azt kéne tisztázni, hogy amikor az 1.75-ös menetet vágja a kolléga, akkor a karok az 1.75-ös menetnek megfelelő állásban vannak-e.

 

Az ,,xy menetemelkedés előbb kihozható belőle'' és hasonló mondatok erős kételyeket ébresztenek bennem e tekintetben.

 

Egy rossz cserekerékkel az elején egy más menetemelkedésre beállítva aNortont kijön egy 1.75-höz közeli eredmény, de nem pont annyi. Miért is jönne ki pont annyi?

Előzmény: rferi (50226)
rferi Creative Commons License 2023.12.17 0 0 50226

De várjál!

A gépkönyv szerint 3 cserekerék jár hozzá, 75/100/64 foggal.

Mért van neked 112 fogú kerék rajta?

Előzmény: Laci-59 (50222)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!