No már írtam én is a présemről ,akkor itt egy kép róla.
A fejreállított emelőt én követtem el ,az állvány gyári volt ,csak kicsit elintézték ,de így javítottam ,még kellene kicsit pótolni ,de a használati értékét már nem rontja .
A felső gerendák és az asztal 100as "U" , a hosszanti gerendák 80AS "u" .
Ezt régebben rosszul is írtam .
Az emelő meg az ajándékom magamnak .
Aleengedő szelepében van megszakadva a menet ,azt sajna javítani kell , de ilyenem még nem volt .
Éppenséggel tíznél több másfajta azért van .Ja és tudom ,az én dolgaim nem patikában vannak tárolva :)
Ígérem többet nem untatom a fórumtársakat a prés témával.
Ma volt egy családi kisautó kerékcsapágy cseréje. Eszem ágába nem volt nekilátni a fogasléces préssel, esélytelen lett volna.
Viszont már régebben csináltam egy hidraulikus prés vázat, ma egy 20T-s emelő akadt a kezembe, nem volt kihívás neki, észre sem vette. A váz brutál erős, nagyobb hidraulikát is elbírna.
Anno hirtelen készült, lehet egyszer majd én is átalakítom és az emelőt fejjel lefelé használom, nekem is úgy jobban tetszene.
Egy kis apró gondom van csak vele, hogy jelenleg a váz kint van az udvaron, esőben nem olyan kellemes a meló.:-) A váznak nem árt, az brutál anyag.
A kérdés a cserekerekek fogszámával kapcsolatos volt,és a három kerék sorrendjéről.
Ma a 4sebességes kapcsolási hibáját sikerült sorba raknom. Tehát az egyes a leglassab,és a nényes a leggyorsab,és ezek arányosan is léptetnek. Eddig ez nem sorrend kapcsolás volt,és aránytalan volt egy- egy átkapcsolás sebességkülömbsége......
Most megyek egy gyári összerakású géphez,ezen a cserekerekek is eredetiek.
Úgynéz ki,hogy megvan a gépkönyv is,elkérem egy fénymásolás erejéig.......
Csak a főorsóházból kijövő ,hajtó cserekeréknek vedd fel egyszer az áttételi viszonyait ,a főorsóhoz képest .
Én nem méregetném a szánutakat , az áttételeket venném fel külön a főorsóházban ,külön a notonban .
Hát mondjuk van mivel bajlódni , de ezekből már számolható mit vág ,és milyen cserekerék arány kell . Az még lehet hogy valami colos huncut emelkedéshez van egy külön kerékpár , bent a mellékhajtóműben .
De én már öreg vagyok ,ráérek .
Mai szerzemény egy autóemelő , olyan krokodil féle , jobb fajta . Meg is kerestem a baját . Az emelés visszaeresztés golyóját nyomja egy hasonlószerkezetű valami mint a gázpalackok szelepe , na ott van megszakadva egy belső menet . Mondjuk azt hogyan sikerült pici tekerővel ,azt már nem fogom nyomozni ... :)
Sok sikert , remélem karácsonyra összejön a saját menettáblázat .
A legfelső 64- es kerék helyére raktam 72- est Középen megmaradt a 70- es,alul 100 a fogszám.
Változott a 24fordulatra. A hetedik fordulat kb 8mm hijján mondható 7fordulatnak. Bocs,nem tudom máshogy irni.
Az 1.25mm- es emelkedés 1.24 , az 1.75- ös emelkedés valójában amit én állitok 1.74mm
Társaktól is kérdezném.
A 72fogszámú kerék is utángyártott. Ennek fogprofilja a gyári fogazásba,csak fele mélységbe illeszkedik.
Ha ezeket az utángyártott fogakat továbbreszelgetném,változna ugyebár a kerék illeszkedési osztókör átmérő.
Ez befolyásolhatja e a jelenlegi 1százados hibát?
De megpróbálom digitális súblerral mérni a 10 kör szánmozdulat külömbségét,az is lehet,hogy már nagyon közel vagyok a hiteles méretekhez.........
Valószinű,hogy nemvolt megfelelő profilmaró,és lehet ez az oka a soványka kerékkapcsolatnak. Az is lehet,hogy a Józska ez miatt nem használta a 72- es kereket. Borzasztó zajos a kapcsolat.
De ha azt javasolnátok,hogy a 75fogszám a tuti,megcsináltatnám danamitból.......
Pontositom ; alul 100 , középen 70 , legfelül 72 van most fent,ami egy századdal minuszban hajt.......
A jelenlegi középső helyébe 70,beraknám a 72- est,mi változna?
Semmi ! Az ollón kellene állítani a tengelytávok változása miatt .
A többire : Cserekerék számítás ! Meglehet mindent oldani norton nélkül is , csak kell egy rakás cserekerék ,és hát ugye ki kell tudni számolni ! Kecskelábú gépek !!!
A forgácsoló életének megkönnyítésére vannak a mérnökök ,és a táblázatok !
Karctűvel volt megirva,és a nulla nem egyértelmű,mert takarta a kiskerék......
Ez az 5 fog hiány magyarázatot ad arra is,hogy már korábban is miért méricskéltem. Az csak egy dolod,hogy a másik két gép 112- vel ment. Vagy én számoltam rosszul,vagy a másik két kisebbik kerekek más fogszámúak voltak.....de az arányuk meg passzolhatott a 112- höz.
A múltban,és most is zsonglőrködtem,tekergettem,és igazuk van a társaknak,ez igy sosem volt,ezután sem lenne jó.....
Tekergettem,mert az öt fog eltérés ittvan,és Józska is ( nyugodjon békében)ebbe keveredett bele,ő sem tudott tökéletes emelkedést állitani. Ő is elhitte,hogy a 70- es kerék eredeti,pedig rfefinek hála,a 75 a jó.......!
Hogy honnét veszek 75- ös kereket,még nemtudom,könnyen lehet,hogy lekell gyártatnom.........
Húúú,van ebből a sorozatból,sőt,mindhárom most fent van. A 64 a legfelső,a 75 a középső,és 100 a legalsö.
Hogy miért volt a 112......? Hát azért,mert másik kettő gépen ez a méret volt.
Az este irtam,hogy a 4sebességes váltórésze egy körbeforgó kulisszával lépteti a fogaskerekeket. Ez esetemben nem sorba történik,tehát római egy,és ez balra emelkedik négyig . Ez a négyes lenne szerintem a magas fordulat,de esetemben ez a leglassabb.....! Megérzésem szerint itt van a hiba,mert feltettem az előző tulaj által gyártott 100 kereket,és az álta gyártott táblázathoz jekenleg semmi sem passzol.
Nagyon köszönöm,hogy hitelt érdemlően leirtad,előkeritetted a három kerék számozását,ez megnyugvás a részemre.
Az orsószekrény kerekeit is figyeltem,ezeket szószerint russzul képtelenség összerakni,úgyhogy az esetleges innen származó hiba kizárva........
Lényegében ugyanazt mondjuk, csak az előzmények alapján vagy egy olyan rossz érzésem, hogy a kolléga nem beállít egy menetemelkedést a táblázat alapján, és megméri az eredményt (ez alapján azonnal kiderülne, hogy jó-e a cserekerék áttétele), hanem addig tekergeti a karokat, amíg kb. annyi nem lesz a menetemelkedés, amit szeretne, és mi itt azt próbáljuk kitalálni, hogy miért nem pont annyi.
Ha így van, akkor sajnos tök mindegy, hogy mekkora menetemelkedésről beszélünk.
Mindenfajta továbbgondolkodás előtt szerintem azt kéne tisztázni, hogy amikor az 1.75-ös menetet vágja a kolléga, akkor a karok az 1.75-ös menetnek megfelelő állásban vannak-e.
Az ,,xy menetemelkedés előbb kihozható belőle'' és hasonló mondatok erős kételyeket ébresztenek bennem e tekintetben.
Egy rossz cserekerékkel az elején egy más menetemelkedésre beállítva aNortont kijön egy 1.75-höz közeli eredmény, de nem pont annyi. Miért is jönne ki pont annyi?