Keresés

Részletes keresés

koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378110

Csak 1978 óta dolgozom a szakmában és a látásom nem romlott számottevően.

A teherfuvarozásban nem a technológia a gátló tényező.

Előzmény: etwg (378109)
etwg Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378109

Hát én nem azt látom..... de mindegy. Lehet, hogy

Előzmény: koller andor (378107)
etwg Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378108

Hát én nem azt látom..... de mindegy. Lehet, hog

Előzmény: koller andor (378107)
koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378107

Nincs semmi különösebb nyűg meg akadály.

A megfelelő rakodógépek és szállítóeszközök ma már rendelkezésre állnak.

Előzmény: etwg (378106)
etwg Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378106

Nem, de ilyesmit én nem is állitottam, de ahogy itt mások ecsetelték, a többi sokkal nyügösebb és egy sereg kisebb nagyobb akadályba ütközik.

Előzmény: koller andor (378097)
koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378105

Nem. (TOUAX)

Előzmény: kombi (378104)
kombi Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378104

A kék-fehér mozdonyos cég kocsijai?

:o)

Előzmény: koller andor (378102)
koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378103

Ezt az első utas szerelvényt kellett annak idején végig 45'-s alá körmölni. Fiatal kollégáimat el kellett kísérnem a hosszú útra, miután rádión segélyjelzést adtak le a körömerdő láttán. :-))

Előzmény: koller andor (378102)
koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378102

:-))))

Előzmény: kombi (378100)
koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378101

Hát igen....

 

Összefoglalva: A 20-30-40' -s dobozok  a sarkaiknál foghatóak a rakodógépekkel. Az összes többi + a csereszekrények meg nem. :-))

Előzmény: manhattani (378099)
kombi Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378100

Általában a dobozok (konténer/csereszekrény) alul a 20 és 40  konténerhez hasonlóan erndelkeznek alsó sarokelemekkel.

 

Bár a régebbi kocsiknál még lehet eltolható rögzítőkörmökkel, vagy más megoldásokkal találkozni, a modernebb kocsik oldalra kihajtható rögzítőkörmökkel  rendelkeznek, amelyek alkalmazkodnak a szállítandó dobozok hosszához. Így a kocsit a szükséges körmök behajtásával könnyen és gyorsan át lehet állítani az éppen szükséges holmi fuvarozásához, az éppen nem szükséges körmök pedig könnyen és gyorsan oldalra kihajthatók.

 

Az igazi kavalkádot nem is a konténerek, hanem a cserefelépítmények okozzák, hiszen ezeknek a hossza eltérő a tipizált konténerhosszaktól, mert alul hiába áll szabványos távolságban a sarokeleme, ha felül a doboz hossza eltér a többitől

Az eltérő helyigény miatt a csereszekrényes forgalomra (is ) tervezett kocsikat valóságos erdő borítja a rögzítőkörmökből.

 

Még nagyobb a kavarás lehet zsebes kocsik esetében, mert itt ugye nem csak a rögzítést, hanem olykor az alátámasztást is biztosítani kell a ki/be-  vagy lehajtható, néha pedig elcsúsztatható körmökkel és támokkal.

Gyakorlatlanabb kollégákat az elején  ilyenkor igencsak zavarba lehet hozni, ha egy pótkocsi kirakása után hirtelen  egy- két 7,15-ös és 7.82-es cserefelépítmény fuvarozására kell beállítani egy ilyen kocsit.. :o))

Előzmény: manhattani (378093)
manhattani Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378099

Aha, kösz.

(Újabb bizonyíték arra, hogy a vasúton és környékén semmi sem az, aminek látszik! :-)  )

Előzmény: koller andor (378096)
koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378098

Szerintem már jó pár éve szállítja őket.

 

Egyébként- kombi olvtárshoz csatlakozva- az igazi szűk keresztmetszet az 53'-s konténerek európai fuvarozásában a közút.

Mivel ezek is 40 lábra nyitott kerettel foghatóak, a termináli kezelésnek sincs semmi akadálya.

Előzmény: manhattani (378072)
koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378097

Akkor az összes többi típus illegálisan közlekedik? (az érvényes CSC táblák meg hamisítványok lennének rajtuk?)

Előzmény: etwg (378074)
koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378096

A képen látható 45-s doboz éppenséggel nem a sarkainál van rögzítve. :-))- ha figyelmesen megnézed.

 

A szabvány konténerekhez- szabvány körmök tartoznak. Általában egy 90'-s Sggmrss iker konténerszállító kocsin (meg a 60'-s testvérén-Sgnss) van: 20'-s, 30'-s. 40'-s és un. Huckepack köröm. (aztán itt is vannak eltérések , de csak kismértékben. :-))

 

Általában a 20-22-25 lábas dobozok a 20-s körömmel rögzíthetők. A 40-45-s dobozok meg a 40'-s körömmel.

 

Ikerkocsinál van un. 45-s köröm , de ez is 40 láb távolságot takar. :-))))

Előzmény: manhattani (378093)
manhattani Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378095

A Szabadkikötő látványterve a Duna tervezett kiszélesítése után.

 

koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378094

Tisztelt Kolléga Úr!

 

Látszik, hogy kezdesz kijönni a gyakorlatból! :-))

Nemrégiben kezdték el nagyobb számban beszerezni-forgalomba állítani, a 437 fősorozatú iker  (2x2) tengelyes Laagrss kocsikat, amelyeken szépen el lehet szállítani akár 2X45' dobozt ist. A kocsi "C" alatti terhelési határa 56 t.

Mivel úgy tanítják, hogy a 45'-s dobozakban nagy térfogatú de könnyű fajsúlyú árut kell pakolni, így bőven elegendő a fél kocsiegységre jutó 28 tonna.

Mivel a nevezett kocsi önsúlya 22-23 tonna, ÍGy a rakományra is nagyobb hányad jut az elegysúlyból.

Előzmény: kombi (378079)
manhattani Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378093

Láttam, hogy a kocsin a konténereket a sarkaiknál egy-egy méretes tüskével rögzítik. Ezekhez a konténerekhez mindhez másmilyen kocsi kell, máshol lévő tüskével? Vagy a tüskék áthelyezhetők?

Előzmény: koller andor (378090)
koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378092

Drága Uram!

 

A DRF-450 típusjelű Kalmar konténerrakodó targonca , az 45 tonnát tud emelni. A 40' és 45'-s konténerek megfogásához semmi köze . Ugyanis a 45'-s is 40'-s körömmel fogható!

Előzmény: paca664 (378085)
koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378091

Nagyvárad-Wels is volt. Meg volt/van ? egy balkáni vonatuk is.

Előzmény: 1047 005-2 (378088)
koller andor Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378090

Pontosabban: 20" , 22', 25' , 30' , 40', 45' .

Előzmény: 1047 005-2 (378073)
Abdhul Creative Commons License 2011.10.22 0 0 378089

Némelyikben már méteres az akác.

Előzmény: paca664 (378086)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.10.21 0 0 378088

A Wels-Aradra emlékszem hirtelen, kb. 3 évet kísérleteztek vele.

Előzmény: kacsa! (378087)
kacsa! Creative Commons License 2011.10.21 0 0 378087

Hány évet élt, milyen irányokban járt?

 

"A Ro-La kocsi vaj színű,debreceni építésű 10 tengelyes volt?"

Ld. kép, passzolom. Bár vaj színűnek tűnik.

Előzmény: 1047 005-2 (378084)
paca664 Creative Commons License 2011.10.21 0 0 378086

Azok azóta is ott vannak Kürtösön.

Előzmény: kacsa! (378082)
paca664 Creative Commons License 2011.10.21 0 0 378085

És 45, a BILK-ben legalábbis mintha direkt 45-ös Kalmart szereztek volna be nemrég. Persze 40-essel is meg lehet fogni a nagyobb dobozt de macerásabb.

Előzmény: 1047 005-2 (378073)
1047 005-2 Creative Commons License 2011.10.21 0 0 378084

Nincs.Kb. 2005-ben fuccsolt be.

 

 

A Ro-La kocsi vaj színű,debreceni építésű 10 tengelyes volt?

Előzmény: kacsa! (378082)
kacsa! Creative Commons License 2011.10.21 0 0 378083

Akartam képet is (nem saját).

Előzmény: kacsa! (378082)
kacsa! Creative Commons License 2011.10.21 0 0 378082

Ha már RoLa, akkor megkérdezhetem, hogy Romániában (vagy határain átnyúlva) van most RoLa, vagy mikor fuccsolt az be, mi a helyzet? Csak azért kérdem, mert pár hete a "Zilele Feroviare" kiállításon volt CFR RoLa kocsi + CFR kísérőkocsi is kiállítva.

Én az egészről annyit tudok, hogy mintha pár éve Kürtösön még láttam volna szétdobált RoLa kísérőkocsikat.

Fradista Utazó Creative Commons License 2011.10.21 0 0 378081

Nem, máshol sem. 53 láb az valamivel több, mint 16 méter, ilyen rakomány ma tudtommal az EU-ban sehol nem szálítható közúton (nem ideértve persze a túlméretes szállítmányt, de az más műfaj).

Előzmény: nagypapi (378080)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!