Ezt az első utas szerelvényt kellett annak idején végig 45'-s alá körmölni. Fiatal kollégáimat el kellett kísérnem a hosszú útra, miután rádión segélyjelzést adtak le a körömerdő láttán. :-))
Általában a dobozok (konténer/csereszekrény) alul a 20 és 40 konténerhez hasonlóan erndelkeznek alsó sarokelemekkel.
Bár a régebbi kocsiknál még lehet eltolható rögzítőkörmökkel, vagy más megoldásokkal találkozni, a modernebb kocsik oldalra kihajtható rögzítőkörmökkel rendelkeznek, amelyek alkalmazkodnak a szállítandó dobozok hosszához. Így a kocsit a szükséges körmök behajtásával könnyen és gyorsan át lehet állítani az éppen szükséges holmi fuvarozásához, az éppen nem szükséges körmök pedig könnyen és gyorsan oldalra kihajthatók.
Az igazi kavalkádot nem is a konténerek, hanem a cserefelépítmények okozzák, hiszen ezeknek a hossza eltérő a tipizált konténerhosszaktól, mert alul hiába áll szabványos távolságban a sarokeleme, ha felül a doboz hossza eltér a többitől
Az eltérő helyigény miatt a csereszekrényes forgalomra (is ) tervezett kocsikat valóságos erdő borítja a rögzítőkörmökből.
Még nagyobb a kavarás lehet zsebes kocsik esetében, mert itt ugye nem csak a rögzítést, hanem olykor az alátámasztást is biztosítani kell a ki/be- vagy lehajtható, néha pedig elcsúsztatható körmökkel és támokkal.
Gyakorlatlanabb kollégákat az elején ilyenkor igencsak zavarba lehet hozni, ha egy pótkocsi kirakása után hirtelen egy- két 7,15-ös és 7.82-es cserefelépítmény fuvarozására kell beállítani egy ilyen kocsit.. :o))
A képen látható 45-s doboz éppenséggel nem a sarkainál van rögzítve. :-))- ha figyelmesen megnézed.
A szabvány konténerekhez- szabvány körmök tartoznak. Általában egy 90'-s Sggmrss iker konténerszállító kocsin (meg a 60'-s testvérén-Sgnss) van: 20'-s, 30'-s. 40'-s és un. Huckepack köröm. (aztán itt is vannak eltérések , de csak kismértékben. :-))
Általában a 20-22-25 lábas dobozok a 20-s körömmel rögzíthetők. A 40-45-s dobozok meg a 40'-s körömmel.
Ikerkocsinál van un. 45-s köröm , de ez is 40 láb távolságot takar. :-))))
Látszik, hogy kezdesz kijönni a gyakorlatból! :-))
Nemrégiben kezdték el nagyobb számban beszerezni-forgalomba állítani, a 437 fősorozatú iker (2x2) tengelyes Laagrss kocsikat, amelyeken szépen el lehet szállítani akár 2X45' dobozt ist. A kocsi "C" alatti terhelési határa 56 t.
Mivel úgy tanítják, hogy a 45'-s dobozakban nagy térfogatú de könnyű fajsúlyú árut kell pakolni, így bőven elegendő a fél kocsiegységre jutó 28 tonna.
Mivel a nevezett kocsi önsúlya 22-23 tonna, ÍGy a rakományra is nagyobb hányad jut az elegysúlyból.
Láttam, hogy a kocsin a konténereket a sarkaiknál egy-egy méretes tüskével rögzítik. Ezekhez a konténerekhez mindhez másmilyen kocsi kell, máshol lévő tüskével? Vagy a tüskék áthelyezhetők?
A DRF-450 típusjelű Kalmar konténerrakodó targonca , az 45 tonnát tud emelni. A 40' és 45'-s konténerek megfogásához semmi köze . Ugyanis a 45'-s is 40'-s körömmel fogható!
Ha már RoLa, akkor megkérdezhetem, hogy Romániában (vagy határain átnyúlva) van most RoLa, vagy mikor fuccsolt az be, mi a helyzet? Csak azért kérdem, mert pár hete a "Zilele Feroviare" kiállításon volt CFR RoLa kocsi + CFR kísérőkocsi is kiállítva.
Én az egészről annyit tudok, hogy mintha pár éve Kürtösön még láttam volna szétdobált RoLa kísérőkocsikat.
Nem, máshol sem. 53 láb az valamivel több, mint 16 méter, ilyen rakomány ma tudtommal az EU-ban sehol nem szálítható közúton (nem ideértve persze a túlméretes szállítmányt, de az más műfaj).