bocs hogy beleszólok .én annó leszedettem 1 tizedet a lapátokból ,piszok későn indult meg és ugyan úgy megragadt. ha az adagolód jó ,nemkésik az előtöltés és nem kormol mint egy gőzmozdony akkor jónak kell lenni. ne csak a tünetet kezeld hanem a kiváltó okot is szüntesd meg.ott más baj is van ha állandóan megragad.
"Dizeleken az inditó többszöröse az alapjáratinak, ez befecskendező rendszertől független."
-írtad,hogy a benzin lecsapodik s erre válaszoltam
"Nem tudom hová akarsz kilyukadni, de szerintem elbeszélünk egymás mellett."
-reagáltam egy olyan dologra amivel nem értettem egyet ....illetve szimlán beszélgetek veled itt egy érdekes kérdésről....
"Benzinmotor:0,85-ös lambda. Ezt jegyezd meg aki mást mond rosszul tájékozott."
-ok,rendben
"amilyen alacsony költségvetésből mennek Mo-gon dizelek a gyorsulásin, az a csoda, hogy ilyen időket tudnak"
- "Mo szegény emberek tuningja a dízel"
"De nemrég volt itt videó a le mansi Audikról, hogy nem kicsit füstölnek."
-kíváncsi lennék,hogy milyen állapotban van egy olyan dugó 24h után
Nekem magány véleményem alapján,ha "barnán" ködöl a dízel akkor mennek a legjobban.(ami szín változás látható is a porlasztócsúcs tűjén is és Mo gázolajra értendő).Érdekes mód ezt Nyugati Go-val nem tudom úgy beállítani ,hogy "meg jelenjen" ez a szín és alapból már jobban megy és nem is kell "csavargatni" vagy rugóhoz nyúlni....
Dizeleken az inditó többszöröse az alapjáratinak, ez befecskendező rendszertől független.
De az alapjárati mennyiség csak annyi ami a motor belső surlódásainak leküzdéséhez kell, és olyankor nagyon magas a lambdája.
Nem tudom hová akarsz kilyukadni, de szerintem elbeszélünk egymás mellett.
Benzinmotor:0,85-ös lambda. Ezt jegyezd meg aki mást mond rosszul tájékozott.
Ennyivel adja egy benyás a max lóerőt, csak részterhelésen lehet magasabb lambdával üzemeltetni, ha teljes terhelésen beszegényited akkor túlmelegedhet.
De ez nem az a topic ahol a benzinesekről beszélgetünk és nekem amúgy se szivem csücske a sztori... Még akkor se ha 20 évvel ezelőtt együtt faragtunk a Ladát meg a Skodát Szomolai Janival.Vagy a Sipos árpi R5-ösét.
Banks-én külön kategória a dizeltuningban...
Attól független, hogy füst nélkül mennek, valószinű, hogy jobb időt is tudnának füsttel, de ők inkább a saját tevékenységüknek akarnak reklámot, hogy a környezetvédelmi előirások betartásával is lehet erős dizelt épiteni és nem a jó idő az elsődleges.
Én se vagyok barátja a gőzmozdonyszerű füstnek, de amilyen alacsony költségvetésből mennek Mo-gon dizelek a gyorsulásin, az a csoda, hogy ilyen időket tudnak...
De nemrég volt itt videó a le mansi Audikról, hogy nem kicsit füstölnek.
Üdv! Érdeklődnék, hogy Chrysler Voyager 2,5 99"-es motorhoz konyít-e valaki? A probléma az, hogy 2000-es fordulatnál betorpan és nem húz tovább, csak mint egy szívó motor. A turbó jó állapotban van,bár nem tudjuk, hogy ez okozhatja e a fent leírt problémát. A jeladók ki lettek cserélve, csövek is át lettek nézve. Adagolón is állítottak, de semmi. 2000-es fordulatnál 0,5 bár a töltés és onnan visszaesek 0,4-re . Köszönöm!
"Hideginditáskor meg főleg meg kell itatni , mert a benzin lecsapódik mindenhová"
-lehet,hogy nem ártana izzítást bele rakni :)
"hogy te mit hallottál,"
-Szomolai Jani bácsival ebszélgettem erről illetve Doki69 barátommal..illetve végig olvastam kb 20 oldalt ami ilyen témákkal foglakozik míg rá vettem magam,hogy írjak...
"Dizelmotoron még nem mértünk lambdát"
-emlékeim szerintem (Remélem nem rosszak) a Honda 2.2 motorn van ilyen "műszer"
"füsthatára"
-ezt a szót nem szeretem használni,mert kis millió dolog befolyásolja.
"Másképp nem etetnék szarrá a jenkik a dizel dragokat."
-szerintem a sok anyag bejutattása még fojthatja is a motor ,nem biztos,hogy akko rmegy jól egy dzíle motor,ha füst okádó Süsüt csinálunk..pl.
Neked sem tűnt fel az ellentmondás? Nyomást vákumcsőben mérni? :-) Gondolkodni kell mielőtt bármilyen tanácsot kipróbálsz az autódon nehogy baj legyen a végén.
BDM vagy CMD-t szoktam alkalkmazni ha ilyen francia gépeket kell olvasgatni.
galettóval szinte csak a VW konszern dízeljeit szoktam meg egyes fiat motorsos kocsikat-már amelyiket viszi.
Klónok közül az újabbik Mpps szerintem jó lehet, elég sok mindent olvas és ír-de ezt nem próbáltam még mással mint a CMD vagy BDM.
EDC16nak nem igen merek akármilyen klónt nekiengedni-nincs kedvem feleslegesen szívni ha megpusztulna. Főleg egy Citroen vagy társai ami elég nehezen beszerezhető ha valami gond adódna egy vezérlővel akár a szétszedés során.
Volt, hogy befutott a lapos csavarhúzó az ecu-ba.
Mocskos fekete ablaküveg ragasztóval vagy mivel volt összeragasztva-az istenért sem akart szétjönni-hiába melegítettem. Előkerült a nagycsavarhúzó az meg véletlenül beleszaladt egy rossz mozdulatnál :-( Azóta inkább félrerakom ha nem jönne szét elsőre és nekirugaszkodok még 1x ha kell. Na meg igyekszem elkerülni, hogy szét kelljen szedni. Ezért ha EDC16 vagy 17 akkor csak eredeti cuccal olvasgatom ha tehetem.
Lehet a gelettó kiolvassa de lehet a visszaírásnál gondok adódhatnak-mindig az írás a necces. Kérdezz meg másokat is hátha tudnak mondani tanácsot, hogy neki e merj állni galettóval.
Elhiszem ha ti mondjátok :) nekem csak sima órám van de abból fogyott már egy pár és mindég úgy tünt hogy motorféken le akarna meni minuszba, azt gondoltam azért baszódik mind el, még a glicerinest is megette 200km-alatt.
ha az ora negativba megy at akkor illene kicserelni a leegoszurot. Egy csovon, amiben nincs pillangoszelep, nem nagyon szivhat akkorat, hogy minuszoljon. Ahogy jetta is irja
Engem érdekelne ez a lambda dolog de annyiban maradt hogy meg kéne venni a széles sávú szondát meg a monitort 50ezer környékén..... :) és mindezt csak azért hogy lássam hogy mennyi...? Hát inkább nem kell :)
A legnagyobb terület a grafikonon lambda kisebb vagy egyenlő eggyel.
Benzinmotor a legnagyobb teljesitményét 0,85-ös lambdánál adja és ezt nem befolyásolja se az hogy te mit hallottál, vagy hogy milyen elektronikus szarokkal rakják tele.
Hideginditáskor meg főleg meg kell itatni , mert a benzin lecsapódik mindenhová, még akkor is ha közvetlen befecskendezésű motorrol van szó. Légfelesleggel (lambda nagyobb mint 1) nehezen inditható egy hideg benzinmotor.
Dizelmotoron még nem mértünk lambdát, de gyanitható hogy jócskán annak is nő a teljesitménye 1 alatti lambdánál is.(Egy mai dizelnek amúgy tippjeim szerint nagyon alacsony lambdánál van a füsthatára, lehet, hogy elérik az 1,2-1,3-at is optimális esetekben.)
Másképp nem etetnék szarrá a jenkik a dizel dragokat.
Vákumot abban az esetben mérhetne mikor leállítja a motort és bent van a szívóban a leállító szeldp így leállításkor vákuum keletkezik-ezzel fojtja meg a mocit a gyár valójában így szebben áll le.