A regisztrációs jegy arra való, hogy a társaságok tudják valójában mennyi 65 év feletti és 6 év alatti utast szállítanak.
Mára már vannak használható adatok.
A társaságok és a Pénzügyminisztérium majd egy évtizedig vitáztak azon, hogy a PM kifizeti vagy sem az említett kedvezményezett csoportok után járó fogyasztói árkiegészítést.
Mára ez a vita eldőlt.
A PM a járó fogy-ár,kieg 36%-át kifizeti a 64% megy a szolgáltató baja.
Megjegyzem, hogy engem nagyon meglepne, ha tényleg kihúznák a Zeg-Bp-Zeg gyorsbuszokat... Nem úgy tűnik, hogy a MÁV (olcsóbban) képes lenne a jelenlegi buszos szolgáltatáshoz hasonló szolgáltatást nyújtani......
-----------------
Szóba sem kerül a költség mint szó az ilyen megbeszéléseken.
Ez ideológiai alapú döntés.
A beszélgetés nem arról folyik, hogy legyen kihúzás vagy nem (ez eldöntött) hanem, hogy mikortól, hogyan?
Innen átlépnénk a pártpolitikába, úgyhogy innen zéró.
A MÁV-nak nem is kell törnie magát, hogy jó legyen a szolgáltatás. Sikerült kigyomlálni a konkurenciát, lehet pezsgőt bontani. A modal split meg legfeljebb minket érdekel. Érdemi megtakarítás kábé annyi várható, hogy 150 md ft helyett a MÁV mindössze 149.99 md ft költségvetési támogatást igényel majd (vö. kihasználatlan mellékvonalak megtartása, túlfoglalkoztatás, elfolyó pénzek stb.)...
Megjegyzem, hogy engem nagyon meglepne, ha tényleg kihúznák a Zeg-Bp-Zeg gyorsbuszokat... Nem úgy tűnik, hogy a MÁV (olcsóbban) képes lenne a jelenlegi buszos szolgáltatáshoz hasonló szolgáltatást nyújtani...
Ismerem őket. Én is anyámmal kint voltam, és inkább vártam 9-ig Frankfurt Hbf-en, csak ne esett volna az a rohadt eső, így nem sokat sétálhattunk, pedig közel a belváros.
Így ketten 25 Euróért mentünk Kasselba, és ott mindjárt el akarták kunyerálni a jegyet, mert ebből is iparágat csináltak ott. Ezért újabban a nagyméretű változataira rá kell írni a nevet.
Így már tényleg megéri, ilyenek vannak Németországban és Ausztriában (Sparschiene néven) is.
Csak azt nem értem, hogy nlunk miért nincs ilyen? Egyszer volt Rossmannos jegy, de ott nem volt limit, így jóval többet adtak el, mint amennyit terveztek.
Nem tudom, azóta miért nem próbálkoztak ilyennel? A netes jegyeladás miatt simán meg lehetne próbálkozni ilyennel, na meg már van viszonylatos jegy is, így nem lenne ez probléma.
az egyes operátorok saját oldaláról olcsóbb ajánlatokat is lehet szerezni. Pl. az Edinburgh-i elővételnél a National Rail 58,00-ás ajánlata helyett 51,95-ért is lehet foglalni. Összességében sokkal bonyolultabb tarifarendszer, de jobban igazodik az utasokhoz. Akinek van ideje, de nincs pénze, az nagyon jó, a személygépkocsinál sokkal versenyképesebb (árban és időben) ajánletokat tud kapni.
A buszos lobbinak a ZEG-BP-ZEG az aranytojást tojó tyúk, korszerű, jól felszerelt buszokkal. A MÁV-nak meg ez attól tartok veszteség lesz, a légkondi, mint szolgáltatás egyenlő lesz a meleg levegő kavarásával. Az egyik és másik oldalon megjelenő veszteséget meg majd fizeti az állam, vagy elszenvedi (akár szolgáltatás minőség romlás formájában) az UTAS.
Németeknél a legtöbb helyen van egy főre tartományi napijegy is, ami vonattól buszon át villamosig pár kivételtől eltekíntve ugyanúgy jó, mint a csoportos. Ezt el ne felejtsük megjegyezni. :-) Meg ugye közlekedési szövetségek jegyei stb stb.
Rosszul néztem 197 Euró a jegy ára, a 123 Euró az speciális ár, ha külföldön veszem a jegyet. Baromira unom, hogy IP-cím figyeléssel szivatják az embert. :(
Egész jó becslés. egy London - Birmingham út (190 km) másodosztályon 43GBP, vagyis 332HUF/GBP árfolyamon 14.276HUF.
Teljes áron ez iszonyatosan drága. Míg idehaza teljesáron azért nem drágább, mint autóval.
Az általad említett jegy az hogy jön ki? Tényleg ilyen olcsó elővételben, vagy csak kontingentált mennyiségben vagy szombat délután (OFF peak) tudok ilyen olcsón utazni?
A teljesárú jegy 123 Euró! (lesi az IP címemet, és nem képes brit polgárként kezelni)
Azért ország és ország között hatalmas különbség van.
Ott van pl. Ausztria, ahol egy 20 Eurós kártya megvásárlásánál a (saját) gyerekek ingyen utazhatnak a szülők meg féláron, így már a MÁV 33% (szülői) és 50%-os gyerekjegyével összemérhető a jegy ára. Kedvező forint-euró árnál, az IC-pótjegyet (ami ott nincsen) is beszámítva, még akár olcsóbb is lehet a jegy.
Ezzel ellentétben Németországban a saját gyerek igaz, hogy ingyen utazhat, de a szülő csak teljesáron, a vasúti kártya meg csak 25%-ot ad, az 50%-os vasúti kártya jóval drágább. Igaz, van Sparpreiss előre megváltott jegyeknél. De Németországban az utazási távolságok is nagyobbak, és a jegyárak, főleg IC, és ICE esetén jóval drágábbak, mint Ausztriában.
Viszont az 5 fős tartományi jegyek vagy az osztrák Einfach Raus kedvező tarifát tesz lehetővé csúcsidőn kívül.
De Angliában a jegyárak még kezdvezményesen sem biztos, hogy annyira olcsók ismerve az alapárakat.
Igen, általában a Magyarországról nézve agyonirigyelt vasúti rendszerekben (Ausztria, Svájc, Németország, Nagy-Britannia) a teljes árú vasúti jegy lényegesen drágább, mint a benzin az autóba egy ugyanakkora útra. Tény ugyanakkor, hogy elég sok üzletpolitikai kedvezményt kínálnak, így valójában viszonylag kevesen fizetnek teljesárú jegyet. De még így is igaz, hogy az utasok igen nagy része több pénzt fizet a vonatjegyért, mint amennyibe ugyanaz az út autóval kerülne.
A dolog még nem igazán perfektuálódott, mert ma a Bereg IC-t egy 2xxx Szili vontatta. De ma a késés úgyszólván elhanyagolható volt, igaz öt perccel megtoldották a menetrend szerinti érkezését, a legutóbbi alkalomhoz képest, amikor ezt a vonatot vártam a Nyugatiban.
Mivel a VMAEF statisztikai modulját máig nem vette meg a MÁV-START, így abból igen nehézkes ilyesféle adatokat kiszűrni. Szegény ember nem vízzel főz, hanem szart paszíroz! :-)
Budapest, legolcsóbb márkás kút (MOL) E95 387,90 ft/l
Egyesült királyság, átlagár 134,5p = 448,- Ft
"Így az autó már egy embernek is lazán megéri"
Olvasd el lejjebb a pontosan beidézett árakat! Ha elővételben, weben veszed a jegyet, akkor az autó sem árban, sem eljutási időben nem alternatíva Nagy-Britanniában. A London-Edinburgh 42,75 GBP-s jegy árából megtankolt autóból valahol Carlisle és Lockerbie között fogyna ki a benzin.