Keresés

Részletes keresés

Muurola Creative Commons License 2011.10.17 0 0 377933

ETCS adatátviteli rendszere 2-es szinten a GSM-R.

Előzmény: manhattani (377932)
manhattani Creative Commons License 2011.10.17 0 0 377932

>De érdekes, hogy a magyar utakat használó D4-es román kamionokat elég könnyen lerendezted, hogy nem kell ide használatarányos útdíj, ...

 

Nem emléxem, hogy ilyet írtam volna.

 

>A Románok sem az EU két szép szeméért lesznek EU konformok a konstancába vezető korridoron és fognak GSM-R-t telepíteni...

 

Nekik nem kötelező az ETCS?

 

>Megbízom benned, hogy el tudod végezni ezt az igen bonyolult számítást, ...

OFF: A gúnyolódás nem erősíti az érveket, hanem gyöngíti :-) Úgyhogy abba is hagyom ezt a vitát. ON

Előzmény: Dzsokijuuing (377902)
sörösgigant Creative Commons License 2011.10.17 0 0 377931

Na bakker. ekkora szigort éhgyomorra...-:))

Előzmény: Törölt nick (377930)
zsitvica Creative Commons License 2011.10.17 0 0 377929

Akkor minek a regjegy, ha nem tudnak adatot 

nyerni a gépből?

 

-----------------

 

A regisztrációs jegy arra való, hogy a társaságok tudják valójában mennyi 65 év feletti és 6 év alatti utast szállítanak.

Mára már vannak használható adatok.

 

A társaságok és a Pénzügyminisztérium majd egy évtizedig vitáztak azon, hogy a PM kifizeti vagy sem az említett kedvezményezett csoportok után járó fogyasztói árkiegészítést.

 

Mára ez a vita eldőlt.

A PM a járó fogy-ár,kieg 36%-át kifizeti a 64% megy a szolgáltató baja.

A kormányt meg ez nem nagyon érdekli.

 

Előzmény: siófoki35 (377924)
zsitvica Creative Commons License 2011.10.17 0 0 377928

Megjegyzem, hogy engem nagyon meglepne, ha tényleg kihúznák a Zeg-Bp-Zeg gyorsbuszokat... Nem úgy tűnik, hogy a MÁV (olcsóbban) képes lenne a jelenlegi buszos szolgáltatáshoz hasonló szolgáltatást nyújtani......

 

-----------------

 

Szóba sem kerül a költség mint szó az ilyen megbeszéléseken.

Ez ideológiai alapú döntés.

A beszélgetés nem arról folyik, hogy legyen kihúzás vagy nem (ez eldöntött) hanem, hogy mikortól, hogyan?

 

Innen átlépnénk a pártpolitikába, úgyhogy innen zéró.

 

 

Előzmény: archlinux (377925)
kacsa! Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377927

Reko-wagen, német származású kerékpár (és kerekesszékes utas- ?) szállító. A személykocsik topikban anno kitárgyalták/tuk, keress rá.

Előzmény: GOLAZ111 (377921)
siófoki35 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377926
Előzmény: v_peti (377923)
archlinux Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377925

A MÁV-nak nem is kell törnie magát, hogy jó legyen a szolgáltatás. Sikerült kigyomlálni a konkurenciát, lehet pezsgőt bontani. A modal split meg legfeljebb minket érdekel. Érdemi megtakarítás kábé annyi várható, hogy 150 md ft helyett a MÁV mindössze 149.99 md ft költségvetési támogatást igényel majd (vö. kihasználatlan mellékvonalak megtartása, túlfoglalkoztatás, elfolyó pénzek stb.)...

 

Megjegyzem, hogy engem nagyon meglepne, ha tényleg kihúznák a Zeg-Bp-Zeg gyorsbuszokat... Nem úgy tűnik, hogy a MÁV (olcsóbban) képes lenne a jelenlegi buszos szolgáltatáshoz hasonló szolgáltatást nyújtani...

Előzmény: Rezsőkém (377917)
siófoki35 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377924

Akkor minek a regjegy, ha nem tudnak adatot 

nyerni a gépből?

Előzmény: Muurola (377907)
v_peti Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377923

Rokkantkocsi- és kerékpárszállító.

Előzmény: GOLAZ111 (377921)
v_peti Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377922

Ismerem őket. Én is anyámmal kint voltam, és inkább vártam 9-ig Frankfurt Hbf-en, csak ne esett volna az a rohadt eső, így nem sokat sétálhattunk, pedig közel a belváros.

Így ketten 25 Euróért mentünk Kasselba, és ott mindjárt el akarták kunyerálni a jegyet, mert ebből is iparágat csináltak ott. Ezért újabban a nagyméretű változataira rá kell írni a nevet.

 

Előzmény: Aln 663 1189 (377915)
GOLAZ111 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377921

 

Milyen kocsi van a mozdony mögött?

v_peti Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377920

Így már tényleg megéri, ilyenek vannak Németországban és Ausztriában (Sparschiene néven) is.

 

Csak azt nem értem, hogy nlunk miért nincs ilyen? Egyszer volt Rossmannos jegy, de ott nem volt limit, így jóval többet adtak el, mint amennyit terveztek.

Nem tudom, azóta miért nem próbálkoztak ilyennel? A netes jegyeladás miatt simán meg lehetne próbálkozni ilyennel, na meg már van viszonylatos jegy is, így nem lenne ez probléma.

 

Előzmény: scsabi (377919)
scsabi Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377919

Nézzünk egy példát:

 

2011.10.19 Chiltren Railways

London Marylebone 7:00 - Birmingham Snow Hill 9:10

 

Elővétel, nem visszaváltható, nem cserélhető: 7,50 GBP

off-peak (átváltható bármelyik off-peak vonatra): 24,90 GBP

anytime (visszaváltható, korlátlanul átváltható Chiltern vonatokra): 51,00 GBP

 

Virgin Trains

London Euston 7:03 - Birmingham New Steet 8:27

 

49,00/59,00/74,50 GBP

 

London Midland

London Euston 7:13 - Birmingham New Street 9:16

 

13,00/---/40,00 GBP (First Class Advance csak 19,00 GBP !!!)

 

Szóval van választék. Én a National Rail útvonaltervezőjéből vettem az adatokat, http://ojp.nationalrail.co.uk/service/planjourney/search

 

az egyes operátorok saját oldaláról olcsóbb ajánlatokat is lehet szerezni. Pl. az Edinburgh-i elővételnél a National Rail 58,00-ás ajánlata helyett 51,95-ért is lehet foglalni. Összességében sokkal bonyolultabb tarifarendszer, de jobban igazodik az utasokhoz. Akinek van ideje, de nincs pénze, az nagyon jó, a személygépkocsinál sokkal versenyképesebb (árban és időben) ajánletokat tud kapni.

Előzmény: v_peti (377912)
mcg Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377918

nemcsak elvileg, hanem gyakorlatilag is...mindegyik típusból mindegyiket...sőt, még a TR 470-eseit is...:)

Előzmény: V43 1305 (377900)
Rezsőkém Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377917

Valami ilyesmire gondolok én is.

 

A buszos lobbinak a ZEG-BP-ZEG az aranytojást tojó tyúk, korszerű, jól felszerelt buszokkal. A MÁV-nak meg ez attól tartok veszteség lesz, a légkondi, mint szolgáltatás egyenlő lesz a meleg levegő kavarásával. Az egyik és másik oldalon megjelenő veszteséget meg majd fizeti az állam, vagy elszenvedi (akár szolgáltatás minőség romlás formájában) az UTAS.

Előzmény: Fradista Utazó (377863)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377916

Nem veszek, mert Hegyeshalomtól olcsóbb mint Győrtől. Hegyesig ott a csodakártyám :)

Előzmény: Aln 663 1189 (377913)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377915

Németeknél a legtöbb helyen van egy főre tartományi napijegy is, ami vonattól buszon át villamosig pár kivételtől eltekíntve ugyanúgy jó, mint a csoportos. Ezt el ne felejtsük megjegyezni. :-) Meg ugye közlekedési szövetségek jegyei stb stb.

Előzmény: v_peti (377910)
v_peti Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377914

Rosszul néztem 197 Euró a jegy ára, a 123 Euró az speciális ár, ha külföldön veszem a jegyet. Baromira unom, hogy IP-cím figyeléssel szivatják az embert. :(

 

Előzmény: v_peti (377912)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377913

Vegyél Győr-Bécs Euregio jegyet.

Előzmény: Törölt nick (377911)
v_peti Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377912

Egész jó becslés. egy London - Birmingham út (190 km) másodosztályon 43GBP, vagyis 332HUF/GBP árfolyamon 14.276HUF.

 

Teljes áron ez iszonyatosan drága. Míg idehaza teljesáron azért nem drágább, mint autóval.

 

 

Az általad említett jegy az hogy jön ki? Tényleg ilyen olcsó elővételben, vagy csak kontingentált mennyiségben vagy szombat délután (OFF peak) tudok ilyen olcsón utazni?

 

A teljesárú jegy 123 Euró! (lesi az IP címemet, és nem képes brit polgárként kezelni)

 

 

Előzmény: scsabi (377903)
Törölt nick Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377911

Mennyibe kerül egy retúrjegy Hegyeshalom-Bécs Südbf. távra? Október 20-án mennék, 22-én jönnék haza.

v_peti Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377910

Azért ország és ország között hatalmas különbség van.

 

Ott van pl. Ausztria, ahol egy 20 Eurós kártya megvásárlásánál a (saját) gyerekek ingyen utazhatnak a szülők meg féláron, így már a MÁV 33% (szülői) és 50%-os gyerekjegyével összemérhető a jegy ára. Kedvező forint-euró árnál, az IC-pótjegyet (ami ott nincsen) is beszámítva, még akár olcsóbb is lehet a jegy.

Ezzel ellentétben Németországban a saját gyerek igaz, hogy ingyen utazhat, de a szülő csak teljesáron, a vasúti kártya meg csak 25%-ot ad, az 50%-os vasúti kártya jóval drágább. Igaz, van Sparpreiss előre megváltott jegyeknél. De Németországban az utazási távolságok is nagyobbak, és a jegyárak, főleg IC, és ICE esetén jóval drágábbak, mint Ausztriában.

Viszont az 5 fős tartományi jegyek vagy az osztrák Einfach Raus kedvező tarifát tesz lehetővé csúcsidőn kívül.

De Angliában a jegyárak még kezdvezményesen sem biztos, hogy annyira olcsók ismerve az alapárakat.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (377909)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377909

Igen, általában a Magyarországról nézve agyonirigyelt vasúti rendszerekben (Ausztria, Svájc, Németország, Nagy-Britannia) a teljes árú vasúti jegy lényegesen drágább, mint a benzin az autóba egy ugyanakkora útra. Tény ugyanakkor, hogy elég sok üzletpolitikai kedvezményt kínálnak, így valójában viszonylag kevesen fizetnek teljesárú jegyet. De még így is igaz, hogy az utasok igen nagy része több pénzt fizet a vonatjegyért, mint amennyibe ugyanaz az út autóval kerülne.

Előzmény: v_peti (377899)
Gulper Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377908

"... Egy érdemi intézkedés ..."

A dolog még nem igazán perfektuálódott, mert ma a Bereg IC-t egy 2xxx Szili vontatta. De ma a késés úgyszólván elhanyagolható volt, igaz öt perccel megtoldották a menetrend szerinti érkezését, a legutóbbi alkalomhoz képest, amikor ezt a vonatot vártam a Nyugatiban.

 

Előzmény: Muurola (377746)
Muurola Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377907

Mivel a VMAEF statisztikai modulját máig nem vette meg a MÁV-START, így abból igen nehézkes ilyesféle adatokat kiszűrni. Szegény ember nem vízzel főz, hanem szart paszíroz! :-)

Előzmény: _nyunyuka (377906)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377906

Úgy tűnik, a sajt is készül valamire, két utasszámláló brigáddal is összefutottam péntek reggeltől től ma délutánig a 17-20-25-26-29-30 vonalakon.

 

Föltették mindenkinek a kérdést:

- honnan-hová utazik(teljes útvonal), hol száll át,

- milyen gyakran teszi meg ezt az utat,

- milyen kedvezményt vesz igénybe.

 

Tán mégse annyira hülyék... bár a VMAEF adataiból mi nem nyerhető ki ebből?

Előzmény: zsitvica (377840)
scsabi Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377905

129,7p

 

Sag schon, akkor Lockerbie és Moffat között fogy ki.

Előzmény: educator (377904)
educator Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377904

Előzmény: scsabi (377903)
scsabi Creative Commons License 2011.10.16 0 0 377903

"de a benzin max. másfélszer annyi"

 

Budapest, legolcsóbb márkás kút (MOL) E95 387,90 ft/l

Egyesült királyság, átlagár 134,5p = 448,- Ft

 

"Így az autó már egy embernek is lazán megéri"

 

Olvasd el lejjebb a pontosan beidézett árakat! Ha elővételben, weben veszed a jegyet, akkor az autó sem árban, sem eljutási időben nem alternatíva Nagy-Britanniában. A London-Edinburgh 42,75 GBP-s jegy árából megtankolt autóból valahol Carlisle és Lockerbie között fogyna ki a benzin.

Előzmény: v_peti (377899)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!