Simán lehet annyi, ha mindent a szerviz biztosít. A longlife olaj kb. 8000/l. A munkadíj kb. 2 óra, a szűrők legalább 10000. Javaslom, hogy az olajat (ha lehet) te vidd. Én itt szoktam venni. Nekem beírták a szervizkönyvbe, hogy mit vittem - ha emiatt van probléma, akkor nem garanciális- ennyi.
Sziasztok, ha valaki tud Octavia II -be bézs "gumiszőnyeget".. akár univerzálist is.. mert gyári "elvileg" nincs az legyen kedves dobjon egy mail-t. autoszonyeg.hu csomagtertalca.hu kilőve. Köszi!
Bocs az OFF-ért de OI-et keresek megvételre 7-9 éveset és csak benzineset és csak klímásat saját részre hátha valamelyik kolléga megválna járgyányától. E-mail-em publikus.
Hát nem is tudom... Nekem nem csörög a kipufogóm. Hála istennek patentul zárodnak az ajtajaim. Nem világit a lámpám éjjel nappal. A bizti öv figyelmeztetőt megszoktam. (vagyis kapcsolom az övet) És az hogy néha dobbant egyet a motor, néha még jól is jön piros lámpánál, hogy érezzem: jár még az autó :-)
Nyomd rá a klímát, kapcsold ki az Econ-t, és rögtön sima lesz az alapjárat. Minit
Ja, és a hétvége óta van lábtér világításom is Q:)
Asszem' a www.skodaoctavia.cz oldalon találsz ilyen LED-esítést!
Nézz szét!
Az a gond, hogy az OII-nél a féklámpa helyén fékezésig helyzetjelző van, feltehetőleg 2 szálas izzóval van megoldva. A ködzárófény is hasonló. Az index, az más.
Viszont az elektronika figyeli az izzók állapotát, tehát ha LED-del helyettesíted, folyamatos hibajelzésre kell számítanod, vagy át kell verni a rendszert...
Sziasztok, nézegettem a hozzászólásokat de nem találom a választ, hogy sikerült e valakinek led-es hátsó fényeket Octi II-be működőképesen beszerelni? Index, fék. Nincs rá megoldás? Üdv néktek!
Köszi a hozzászólásokat! :) Tehát akkor a csörgő hanggal megpróbálok kibékülni, mondjuk országúton/pályán úgysem hallatszik be csak főként városban gyorsításkor. Az "egyenletlen" alapjáratra meg hátha rájön vki... (mondjuk nem az alapjárat egyenletlen, az atomfix, csak olyan furcsa a motor járása, néha "dobbant" egyet-egyet; érzem a pedálokon/váltón/lábtartón, meg valamelyest az ülésen is.) Az ajtók becsukását mondjuk kezdem megszokni, viszont a vezetőoldalit meg fogom nézetni, azt ugyanis belülről mindig csak másodjára/harmadjára sikerül bezárnom, mondjuk nem olyan Wartburgosan húzom be izomból, egy ilyen autónál az azért mégis ciki lenne... ;)
A SEAT méreteire most már kíváncsi vagyok ám nagyon! Az, hogy nincs tetőléc, elsőre fura volt nekem, mikor küldted a szalonos fotót, de oldalról nagyon sportos alakja lesz tőle az autónak! Mintha egy Audi sportkombi lenne!
A DSG-t nagyon szeretném már kipróbálni, eddig még csak jókat olvastam róla. Szerintem az egyik legszebb kombi fenék, ami az OII-nek van! Mindig megcsodálom!
Na akkor majd én megmondom a tutit... :-) (bocs, nem vagyok nagyképű, csak ezekkel én mind találkoztam)
- motor egyenetlen alapjárata: pár hónapos korában figyeltem fel én is erre, szervizben nem tudtak rá mit mondani, az autó 3 éves múlt és semmi baja. A Totalcar Népítéletben írta valaki, hogy ki fogja nyomoztatni, mi okozza, mert ez nemlehet normális. Már nem márkaszervizekben keresi a megoldást, de pár hete is azt írta nekem, hogy még mindig senkinek semmi ötlete nincs. Szerintem ez ilyen és kész.
- a kipufogónak van ilyen csörgős hangja, akkor hallatszik a legjobban, amikor visszaverődik a motorhang egy falról vagy egy szalagkorlátról. Nekem zörög is a kipufogó rendszer, cserélték a flexiblis csőtagot és első dobot, valamit lambda szondát magába foglaló egységet garanciában 2 hónaposan, de semmi változás. A középső dobot is cserélték, akkor sem volt változás. Aztán már nem érdekelt a dolog tovább.
- a ventillátor teljesen normális, hogy megy. Olyan is előfordul, hogy a motor leállítása után 1-2 perccel indul be. Ez le is van írva a kézikönyvben, sokszor, mivel figyelmeztetnek, hogy a motortérbe annak tudatában nyúlkáljunk, hogy a ventillátor bármikor beindulhat. Egyébként a jól végiggondolod, akkor a motor leállítása után megszűnik a hűtőfolyadék keringtetése és hűtése, azért megemelkedhet annyira a hőmérséklete a venti indító gombánál is, ami aktiválja a ventillátort. Az ilyen hőtorlódásra pont jól jön, ha a ventillátor kicsit hűt rajta. Az megszűnő menetszél miatt szerintem a motornak sem árt, ha a hirtelen felmelegedő motortérben kicsit megkavarja a levegőt. Más típusoknál meg azért nincs ilyen, mert a venti áramköre nem kap áramot gyújtás nélkül.
- az OII ajtajai nagyon patentül záródnak! Nekem cserélték a bal oldali ajtózárat garanciában (felesleges volt) és utána szarul záródott az ajtó. A munkafelvevő vissza is vitte a műhelybe és 2 perc múlva úgy hozta vissza az autót, hogy olyan volt, mint korábban. Szóval lehet azon állítani, be kell állíttatni!
- a fényszóró aktiválására kell lennie megoldásnak, a biztonsági övre pedig van is! Tőlem is megkérdezték 2-3 alkalommal, nem akarom-e kikapcsoltatni a bim-bam-ot, de én nem akartam. Barátom OII-jén kikapcsolták, egy hordozható VAG műszer kell hozzá, nem is a nagy VAS műszer. A parkolóban is elintézi a munkafelvevő, vagy az elektromos szerelő. Riasztó ilyen késleltetett működéséről nincs info-m. Maximum ki tudod kapcsolni a belső tér védelmét. Lásd kézikönyv.
Természetesen nincs garancia vesztés, mert ez egy kapcsolható funkció. A TV-d sem veszti el a garanciát, ha kikapcsolod róla a sztereo hangot...
Az értékesítő szégyellje el magát, hogy ennyit nem ért az autóhoz, amit árusít. Legalább előtte megkérdezné a szervizeseket... Sajnos a hazai vállakozási (v)iszonyok között előfordul, hogy akitől Skodát veszel, az 3 hete még Alfa Romeo-t árult... 2 hónap múlva meg Subarut fog árulni.
Kis városomban pl. a legrégebbi helyi VW szalon eladása után a legújabb Skoda szalon dolgozói hirtelen VW értékesítők lettek, az addigi VW-s embert, akit máshonnan ismertem, pedig abban a Skoda szalonban láttam viszont...
Sziasztok, új tagként csatlakozok hozzátok, eddig egy Seat Toledo 2.0 PDTDI volt alattam. Most egy 1 éves Octavia II Kombi 2.0 PDTDI DSG DPF a tesztalany :)
Amit így első blikkre meg kell állapítsak:
Toledo tágasab, tér érzete jobb, magasabb ülés pozició miatt jobban lehet a forgalmat látni, pakolóhely és főleg 2 szintű csomitartó miatt praktikusabb.
Octavia futóműve csöndesebb, rosszabb útakat amit a Seat már dübögve teljesített, Octi pazarul lekezeli. Motor ugyanaz, de a DSG miatt klasszisokkal jobb vezetni. Pillanatok alatt lehet hozzászokni, ma asszony WagonR+ -ában a féket taposva próbáltam egyesbe rakni a sebességet :O)
Nagyon tetszik a járgány, szerintem ízlésesen van felépítve, popsija pedig egyenes szép ;)
Egyetertek Szili bajtarssal, a 8V kontra 16V motornak zajban semmi kulonbseget nem lenne szabad produkalnia. Elvileg egyebkent a 16V a zajosabb, hiszen ott ketszer annyi mechanikus alkatresz tud "zorogni".
A 8V motoroknak egyebkent komoly es szamottevo elonyei vannak a 16 szelepesekkel szemben. A jaraskulturahoz a szelepszamnak mindenesetre semmi koze.
A gazdaskor hallhato csorgo, cicergo hang forrasa lehet a kipufogorendszer, pontosabban annak a flexibilis csőtagja. El lehet vinni garancialis szervizre is, de igazabol a sarki kipuffogos max egy ezresert helyrerakja, nagyjabol 5-10 perc alatt.
Az ajto zarszerkezetet is be lehet allitani precizen, azt karosszerialakatosok tudjak megcsinalni. A gumikedernek valoszinuleg semmihez semmi koze.
A biztonsagi ovre figyelmezteto visitas sajnos kiiktathatatlan, mar masok sis probalkoztak vele, de feladtak.
Az egyetlen pont, ahol nem ertek egyet Szilivel, az az 1.8-as motor fogyasztasa. Ha lenne ilyen motor, valoszinuleg nem egy literrel tobbet, hanem egy fel literrel kevesebbet fogyasztana, mint az 1.6-os.
Üdv minden fórumtársnak, új Octaviásként csatlakozom a fórumhoz, 1 hete vagyok egy OII tulajdonosa (1.6 MPI). Az autó kívülről/belülről tetszik, a belső helykínálat és az anyagok szintén, főleg a csomagtartó mérete! :) Kár, hogy a Skoda nem kínál egy picivel erősebb benzines motort, mondjuk egy szívó 1.8-asat... :( (az 1.8 TFSI meg k. drága)
Rögtön lenne is 1-2 ;)) észrevételem/kérdésem:
- a motor járásának egyenetlenségét alapjáraton (üzemmelegen is) lehet érezni a pedálok/sebváltó környékén. Tisztán érezni a lábammal, ahogy "dohog" a motor. Az OK, hogy egy 8 szelepes motor nem fog olyan finoman járni, mint egy 16V, de attól még nem kéne berezonálnia a kasztninak is emiatt... - szintén a motorral kapcsolatos: mivel ezelőtt 16 szelepes autóm volt (Focus), ahhoz képest kissé furcsa a motor hangja. Belülről (felhúzott ablakoknál) kevésbé hallatszik, de nyitott ablaknál olyan mintha "csörögne" vagy ciceregne, főleg gázadáskor. Ez szokásos 8V hang? (Vettem motorháztető-szigetelést, de nem igazán segített.) - az normális, hogy a hűtőventi egy kb. 15 perces városi út után pár percig még megy? A Focusnál 5 év alatt a legnagyobb melegben sem tapasztaltam ilyet... - az ajtókat viszonylag erősen kell "meglódítani", hogy becsukódjanak. Érdekes, amit megvétel előtt nézegettem kiállított Octaviát, annak finomabban záródott. Lehet, hogy a gumiszigetelés még fog puhulni? (Mert mintha amiatt lökődnének vissza az ajtók...) - gyári riasztót nem akartam, de készletről rendeltünk így mégis lett... az megoldható, hogy záráskor a riasztó ne aktiválódjon rögtön? (csak mondjuk második gombnyomásra) - fényszórók automatikus felkapcsolódása és a bizt.öv figy. csengetése kiiktatható garanciavesztés nélkül? (átvételkor azt mondta az értékésítő, hogy nem) MAXI-DOT van az autóban.
Elnézést a kérdésáradatért és remélem tudtok hasznos tanácsokat adni.
Köszönöm tippet élni fogok vele. Én is számolgattam egy kicsit és lehűtöttem a győriek kedélyét. Kipróbáltam és megállapítottam, hogy sajnos a SKODA is eltanulta az anyacégtől hogyan kell fapadosítani. Nem akarok senkit sem megbántani, de a lecserélni kívánt nyolcéves Peugeot 306 1.6 sedanom (leszámítva, hogy nincs benne ABS és klima) felszereltsége azonos, a belső anyagok pedig százszor jobbak.
Na igy már meglett köszönöm. Én elöször nem ott kerestem hanem feljebb. Viszont befujtam azzal a cuccal és nem ért semmit :( Talán még büdösebb is :( Azthiszem elviszem egy autóklímáshoz, hogy nézzék meg.
"Egyébként ilyenkor azért nem nagyon állítható be a külső hőmérskéklet mínusz 6-7 Celsius fokos eltérés. :-)"
Nem tudom mennyi volt. De egyszer beteszek az utastérbe egy rendes hőmérőt, hogy lássam mekkorát hazudik :) Mindenesetre a különbség mellbevágó volt, nyilván nem 20+ fok, de 6-7-nél többnek tűnt.
"ECON az egyenlő klíma OFF-al, nem?"
Szvsz nem,mert ECON-módban a klíberendezés a komresszor kikapcsolt állapota mellett igyekszik tartani a beállított hőfokot. Az ECON csak kikapcsolja a kompresszort.
Nagyon nem volt lehűtve, lehet, hogy nem is amiatt párásodott be. Ártérben vezetett az út és mindkét oldalon víz volt, lehet, hogy köd volt inkább...
Nyilván párásabb volt a levegő a víz miatt. Ez olyasmi mint ősszel mikor esténként már hűvös van, ha vízhez közel parkolsz akkor reggelre lepárásodik az egész kocsi, míg pár méterrel távolabb nem.
Azért azt gondolom, hogy a 120-as fényezését nem lehet a mai autók fényezésével egy napon említeni sem... nagyon sokat változott azóta a technológia és maga a festék is. Ezek a vízbázisú festékek sajnos elég sérülékenyek. Pl soha még annyi kőfelverődésnyom nem volt az autóimon, mint amióta vízbázisú festékkel fényezik. Pedig metál, de még a dupla lakkréteg sem menti meg a kavicsoktól :(
Soha egy autómat sem vittem egyszer sem gépimosóba, annál jobban szeretem a kocsimat és jobban vigyázom rá. De azt nyugodtan elhiheted, hogy már a harmadik-negyedik gépimosózás is meglátszik a lakkon. Nyilván minél világosabb (fehér) színű, annál kevésbé, de egy sötét autón már elég jól látszik a kefék nyoma. Nézd meg napnál vagy méginkább neonfénynél! Mondjuk komolyabb kocsiknál maga a gyár sem ajánlja hat hónapos korig a gépimosást és a waxolást.
Persze nekem is van ismerősöm aki lazán beáll a pár hetes, 7-8 millás passatjával a kefék alá... meg is lehet nézni szerencsétlen autót. Az ilyen autók fényezése pár év alatt totál elmattul.