Itt van az alapfélremagyarázás - olyasmit hasonlitasz össze, amit nem lehet, nem szabad!
Ha valaki X milliárd pénzböl megoldja Y ezer család megélhetési gondjait néhány hónapra, évre, és még marad is valami a köznek (stadion, ut stb.), akkor inkább erre kell költeni a pénzt, mint egy tárgy megvételére (pl. piros villamos), ami legfeljebb néhány irodistának ad 1 honapra munkát, majd pedig a használok életét javitja.
Ezen kérdések elbirálásához néha jobban át kellene gondolni a dolgok lényegét.
Semmi kétség mind a két dolog fontos, de a jelen helyzetben a megélhetési kérdések biztosan elönyt élveznek a kényelmi kérdések elött. (nemcsak idehaza - és erre rengeteg példa van sok más helyröl is a világban, amikor nagyberuházással - gátakkal, stadionokkal, utakkal, vasutakkal - oldották meg a krizisben tönkre ment családok sorsát).
A MÁV-START november 14-től bevezeti az otthon nyomtatott menetjegyet. Az otthon nyomtatott jegy vonathoz kötött, névre szóló lesz, amivel az útmegszakítás nem lehetséges. A kalauzok szúrópróba szerűen ellenőrzik majd azt okostelefonnal, ami képes a jegyen szereplő vonalkód beolvasására. Akinél nincs ilyen kütyű, csak arról győzödi meg, hogy az utazik a jeggyel, akinek a nevére szól, azzal a vonattal, amire az érvényes. Ez jól is van így, visszaélésre nincs lehetőség. Minek kell akkor okostelefon?! :-)
Már sokszor leírtam, emberek hallanak ezt-azt, de nem ismerik a részleteket, aztán vagdalkoznak. Kár.
-----------------
Talán ha a tudásbirtokos NEM tekintené saját szexuális titkának a köz pénzén, köz szolgálata közben tudomására jutott tény, akkor azok a lesajnált emberek kevesebbet találgatnának.
A konkrét ügyről:
Elég lenne egy közlemény.
2011.xx.xx-án három oldalú tárgyaláskat folytatott a magyar-szlovén-olasz vasút a 2012 évi menetrendről.
Megegyeztünk hat dologban:
- a =........................
-b = ........................
- c = .......................
- d = ......................
- e = ......................
- f = .......................
nem egyeztünk meg három dologban:
- g = ......................
- h = ...................
és a VENEZIA fantázia néven eddig közlekedtetett nemzetközi vonat további közlekedésében.
Nézeteltéréseinket az okozza, hogy a szlovén vasút máshogy ítéli meg e vonat szükségességét mint mi, az olasz vasút meg a közlekedtetésért olyan összeget számlázna ki amit mi nem tudunk vállalni.
A tárgyalások folyán kikrisztályosodott, hogy e vonat további közlekedtetése a magyar félen kívül más résztvevő számára nem fontos.
Sajnálattal állapítottuk meg, hogy.........................................
A MÁV-START mindent meg fog tenni, hogy továbbra is biztosítsa, esetleg más útvonalon vagy átszállással, hogy utasai vonattal is kényelmesen, gyorsan eljussanak Velencébe.
Kb. ennyi.
Ezt a marketinges lányog kb. 20 perc alatt írják meg, mert közben kávéztak is egyet.
Kiteszik a honlapra és NEM találgat senki.
De amíg a vasúti tárgyalások, megbeszélések, ötletelések titkosabbak mint egy NATO ülés, addig igenis találgatni fognak.
Ha minden személyvonat megszűnik, akkor a szlovének is örülhetnek, a szlovén Pendolino már nem jár át, mostantól a személyvonatok sem fognak. Majd lesz helyettük busz.
"Imre, te mit tennél a helyemben?" Éppen ma voltam azon az emeleten, ahol a pert tartották és lehet, hogy Imre nem felejtette el, hogy ugyanez a brancs ölette meg, kötöztette össze dróttal a kezét, tekerte kátránypapírba és arccal lefelé temettette el a kisfogház udvarán, és szándékosan rossz tanácsokat adott. Csakis így követhették el az előző kormányzatok némileg számtalan jószándékú tévedésüket, melyek miatt előnytelen helyzetbe került hazánk.
Amikor az Árpád a Tátrába ment egyszer, akkor is hasonló volt a téma, valami 10000 - es befogadóképességű stadiont emlegettek Felcsúton és már akkor sem értettem pontosan, hogy mire ez a nagy felháborodás, mert nem is volt igaz.
Egyébként Portugáliában csináltak hasonlót, és nekik be is jött. Annak ellenére, hogy most eléggé kipécézték maguknak a portugálokat, meglepően jól állják a sarat.
Egyszer utaztam a Venezia EN-tal Szentgotthárdról Szombathelyre felár nélkül!
Utaztam Szentgotthárdról Gyöngyösre két átszállással: Szombathely, Vámosgyörk. Szombathely - Vámosgyörk viszonylaton volt ekkor még de. 9-10 körül közvetlen gyors, sok csomaggal nem könnyű a Keletiben mozogni (pláne nem mondjuk 13-ra érkezünk és 1-ről indulunk tovább esetben, pl. régebben Isis-Lővér IC / este 6-os S.újhelyi gyors, kb. 15 perc).
Várok a személyvonat indulására Szentgotthárdon, előttünk ment volna el az EN, de késett Grazból, így bemondták, hogy felár nélkül felszállhat az, aki Körmendre, vagy Szombathelyre megy. Azóta sem utaztam olasz kocsiban.
Csak általanosítottál, ami szerintem még rosszabb. Már sokszor leírtam, emberek hallanak ezt-azt, de nem ismerik a részleteket, aztán vagdalkoznak. Kár.
Írtam konkrét személyt, személyeket , Nem. Magyarosch vagy nem, amit hallani lehetett róla az egy dolog. Mivel nem tudtam róla személyesen meggyőződni, ezért nem is kiáltottam bűnbakot. Ennyi...
Az a mentalitás a gyász hogy fogalmad sincs a dolog hátteréről (miért is lenne) de bűnbakot természetesen egyből találsz. Természetesen megint mellétrafáltál, de ez így magyarosch.
A földesúr most nem első éjszaka jogát követeli, hanem hobbyjának él, stadiont épít.
Szerinted hányszor utazott vonaton életében?
Elmondása szerint 11 hónap zalaegerszegi katonáskodása alatt háromszor engedték haza, akkor vonattal ment Zeg és Fehérvár között + egyszer dobbantott, akkor stoppal.
Az ELTE-n már kollégista volt, fene tudja, hogy a Budapest-Felcsút utakat vonattal+ busz vagy végig busszal tette meg ?
Utaztam rajta, igaz, csak belföldi forgalomban, hát tényleg tele volt, sokan a földön aludtak, mert akkor a társuk el tudott feküdni keresztben az üléseken a termes kocsiban. Na szóval tényleg tele volt.
Na de a macskazabálók sajnos túl ostobák. Na de már azok voltak 191x-ben is... Na mindegy, de ez történelem, és nem vasútügy.
Bocs, no politika, de ezek nyitottak újra pár vonalat, tehát ha azok lennének, akkor kevesebb vonalunk lenne, de attól még egyáltalán nem biztos, hogy más vonalon több vonat lenne, na és ők sem voltak képesek arra, hogy a busz-vonat integrációt megcsinálják, csak felhozták a vontjegyek árát a busz szintjére, és vonalakat zártak be. Na és tőlük sem áll távol a presztízsberuházás.
Nevezd szánalmasnak vagy aminek akarod, ez tény. Sajnos nem huzigathatja ki az átlagember a hasonló felesleges szarságokat, presztízs-beruházásokat stb.
Erre szavazott az ország... de ez már politika, be is fejezem.
Sokkal szánalmasabb az, hogy az ország szempontjából kevésbé fontos dolgokra jut pénz, még fontosabbakra nem, ha nem lennének EU-s pénzek, akkor sem útfejlesztésre, sem vasútfejlesztésre nem költene az állam az adófizetők 14000 milliárd Ft befizetéseiből, az új stadion többe kerül, mint a 4-es metró tovább építésének az önrésze lett volna, amit naponta használt volna 150 ezer ember, nem évent néhányszor 30-40 ezer.