Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

molinó Creative Commons License 2004.01.15 0 0 262
Kedves Zolti Bácsi!
Köszönöm szépen a minden részletre kiterjedő, kimerítő választ.
Sok olyan dolgot írtál le amiről eddig nem hallottam. Amikor megnéztem a szalonban én is beültem egy Focusba is, de enyhe klausztrofóbia vett erőt rajtam (hátul). Ha újabb pozitív illetve negatív tapasztalatokkal gazdagodsz, légyszives oszd meg velem és persze a többi olvasóval.
Még egyszer köszönöm. Üdv, Molinó
Előzmény: Zolti Bácsi (261)
Zolti Bácsi Creative Commons License 2004.01.14 0 0 261
Szia molinó,

Ha le akarnálak beszélni:
nincs a bal lábnak pihenő támasza, le kell venni a lábad a kuplungról, és alá tenni. Kényelmetlen dolog, főleg városban. De megszokható. Ez-az tud benne zörögni, csúnya a beltér, igénytelenek a műanyagok, gyakran nem nyílik a napszemüveg-tartó. Az órát nem látja az utas, mert a műszereknél van, és egyszerre nem látod a napi és a összkilóméter számlálót, mert gombbal kell átkapcsolni (tehát, vagy ez, vagy az van). UTÁLNI való az index, rettenetes hangosan kattog! (ahogy a Focusban is)

Rábeszélés:
Tágas utastér, hátul nagy hely a lábaknak, habár széltében tényleg nem nagy. 5 felnött ne induljon hosszú útra. A csomagtartó az autó méretéhez képest nagy, de családosoknak azért nem ajánlom. A futómű komfortos és egész sportos, jól veszi a kanyarokat, a fék OK, az 1,6-os motor ereje elég, de kicsit torpan alacsony fordulaton, és kihúzatva sem egy izom kolosszus, de viszont középső fordulatszám tartományban jól húz. Valóban kis gázfröccsel kell indulni, aki lefullad azért elég béna, és hamar meg lehet szokni. Fogyasztás 8-9 liter (SZVSZ sok), de nem kímélem. Váltója nagyon jó, könnyen, viszonlag rövid utakon jár. Szerintem praktikus a megemelt karosszéria városban és föld utakon egyaránt, és szerencsére nem vált billegőssé a kocsi a magasabb súlyponttól. Az autó hamar fűt, és a fűtés-szellőzés rendszer is hatásos.

Én nagyon örülök, hogy ezt választottam és nem a Focust, mert praktikusabb és jobban felszerelt (a hátul ülőknek kevesebb ahely a Focusban!). Ráadásul a Focust 1 éven belül lecserélik. Nekem metáll fekete Elegance van, és így elég jól néz ki!
Fontos! Szerintem mindenképpen vegyetek bele fűthető első szélvédőt(én nem rendeltem, már bánom), ABS-t (már össze lenne törve az enylém), és hát gondolom a légkondiról sem kell a sokat autózókat meggyőzni. Viszont az első dönthető ülést nem használom, pedig azt hittem, hogy nagyon jó lesz! Pedig néha napokig az autóban "élek". Egyszer, egy hosszú tárgy szállításakor jött jól, de gondolom enélkül is befért volna... Hasznos extra a csomagtartóban levő háló! nem rohangálnak a cuccok hátul.

Most ennyi jutott eszembe!
üdv
Zolti

Előzmény: molinó (257)
molinó Creative Commons License 2004.01.13 0 0 260
Aquar!
Köszönöm a válaszodat. Rosszat is tudsz mondani a gépről? Másik kérdésem: nekem egy Astra classicom van, ahhoz képest mennyivel kisebb a Fusion beltere. Amennyire én tapasztaltam a térérzet nagyon jó a magas építés miatt, de szélességről csak utazás közben (lehetőleg több személlyel) szerezhet benyomást az ember.
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv,
Molinó
Előzmény: aquar (258)
_sech0 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 259
Tobb cikket is olvastam az autorol es nehanyban ezt kulon emlitettek, hogy ez elejen szokni kellett mert gyakran lefulladtak vele, s emiatt nagyobb gazon meg mar a kiporgott. De mindent lehet azzal magyarazni, hogy nem ert hozza csakhat en megsem tesztelek evetne 20-30 autot...s igy ha olyanok irjak ezt nemi elfogultsaggal is talan hiheto.
Előzmény: Pukimuki (254)
aquar Creative Commons License 2004.01.10 0 0 258
Szerintem egy négy személyes családnak vegyes használatra ez egy kiváló autó. Vidéken, városban egyaránt.

Nekem azért tetszett meg, mert a napi ingázásaimhoz egy kis otthont tudok magamnak benne berendezni. Az anyósülés hátán asztalom lehet. Hétvégén kerti szerszámokat szállíthatok. Gondolom kerékpárt is lehet bele tenni, nagytakarításkor szőnyegeket, picknickhez, pecázáshoz szintén van hely mindenhez 2 személynek. Mind a 4 kollégámat el tudom vinni kényelmesen ha együtt végzünk.

Minden esetre kíváncsi vagyok, hogy a gyakorlat mindebből mit igazol :-)

Előzmény: molinó (257)
molinó Creative Commons License 2004.01.09 0 0 257
Sziasztok!
Állandó olvasótok vagyok, ugyanis már kb. 10 hónapja beleszerelmesedtem a FUSIONbe. Volna egy érdekes (legalábbis nekem annak tűnő) kérdésem:
Ha valakit le akarnátok beszélni erről az autóról, mit mondanátok neki?
4 fős kiscsaládnak vegyes használatra miért jó, illetve nem jó?
Remélem senkit nem sértek meg a kérdéseimmel, nem az a szándékom.
Üdv, Molinó
aquar Creative Commons License 2004.01.09 0 0 256
Naponta bekukkantok hozzátok. Beszélgetéseitek jó ötleteket adnak. Március ugyan még messze van, de intenzíven foglalkoztat, hogy az új kocsim, amit szivem vágya és anyagi lehetőségeim realitása tükrében rendeltem, vajon milyen lesz. Mit tud majd a jelenlegi jól bevált kis KA-mhoz képest.

Tegnap előtt határozottan rossz napom volt. Hajnalban a hőmérő -15 fokot mutatott. A kocsit az utcán hagytam, mert a garázs messze van s korán kellett indulnom. A kocsim alaposan ledermedt, de ennek ellenére jól működött.

Röviddel az indulás után egy közeli buszmegállónál három nő féktávolságon belül átrohant előttem. Látták, hogy jövök, mert egy pillanat töredékére megtorpantak, de mégis átrohantak. Ha havas jeges az út simán elütöm őket, mert hiába fékezek, kitérni pedig sehová sem tudtam volna a zsúfolt úton. - A hirtelen megállásoknál a kis Ford KA-nak nagyon jó tulajdonságai vannak. Érzékeny, gyors és nem szállok el benne (a biztonsági övet mindig bekapcsolom).

Este a sötétben a nyulak miatt nem merek gyorsan menni. Télen méginkább. Legtöbbször max. 80-al megyek. 70-el megcsúsztam egy nyúlon, ami kikerülhetetlenül közvetlenül előttem ugrott ki az árokoldalból. A két kerék közé kerülhetet. Még soha semmit nem gázoltam. Csupán két verebet kólintottam meg, amikor egy seregben előttem elszálltak. A mai napig bánt a lelkiismeret, hogy nem mentem vissza megnézni őket és az út szélére rakni...
A vérbefagyott nyúl látványa a sötétben a kihalt országúton szörnyű...

Nem sokkal ezután egy faluban egy nagy kutya rohant oldalról a kocsim alá. max. 60-al mehettem. Könnyű kis kocsival +10 km-el nyugodtan lehet menni lakott területen száraz/vizes úton.
Az ütés nagy volt, mert a lábam lecsúszott a pedálokról és a kocsi lefulladva megállt. A kutya vonyítva sántitva elszaladt. Azt hiszem egy darabig nem fog udvarolni, ugyanis egy másik után akart loholni, amikor én közbe jöttem.

A kocsimnak a két állatgázolás ellenére semmi baja. Sehol egy nyom. Alacsony fekvésével lapító hatást gyakorolt a kutyára s az alul lévő oldal él megóvta a kocsi oldalát a horpadástól.

Ennyi mese után szólnék az aggályomról:
A Ford Fusion magassága jó volna, ha ilyen gondjaim nem lennének. Télen annyi nyúl szaladgál az utakon, hogy a hajam szála égnek áll. Este nagyon veszélyesek. A kerekek stabilnak látszanak. A nyúlból lepény lesz, de az ilyen nagydarab szédült kankutyák sok kárt okozhatnak.
Szóval a kisállatoktól tartok.
Van-e valami tapasztalatotok, esetleg műszaki magyarázat? Minden tanácsot szívesen veszek, mert aktívan nem régen vezetek.

Találtam egyébként egy érdekes külföldi linket. A Fusion egy éves használatának havonkénti naplóját. Sok hasznos információt tartalmaz.

http://www.langzeittest.de/ford-fusion/berichte/2003/januar.php

Zolti Bácsi Creative Commons License 2004.01.08 0 0 255
Szia Pukimuki,

A téligumikkal kapcsolatban szerintem tévedsz.

Nem csak hóban jobb! A "hógumik" a terepgumikra hasonlítanak, nagy ragyákkal, hogy jobban kaparjon. Itthon nem (nagyon) lehet kapni ilyeneket.
A téli gumi, ahogy nevéből is látszik TÉLRE van (jele M+S - mud+snow). A nyári gumik a hidegben (7c fok alatt), rideggé válnak, szamben a télivel, ami lágy marad. Tehát száraz betonon, vizen, hóban és jégen(, igen, jégen) is sokkal jobb.

üdv
Zolti

Előzmény: Pukimuki (254)
Pukimuki Creative Commons License 2004.01.08 0 0 254
Hogy ki irta azt a baromságot hogy lefulad....... édes tököm. Nem nem fulad le, az én 1,4 benzinesem is elég nyomatékos ahoz hogy akár alapjáraton el lehessen vele indulni, ......istenem kuplingolni is meg kell tanulni

Egyébként semmi különös tapasztalatom nincs, 3-4 perces alapjáratás után már viszonylag meleg autóba lehet beülni, a fenlévő GoodYear gumik a havas autozásra nem igazán ideállisak.... nekem meg nincs 150 ezrem téligumi szettre+felnire, mindamellet hogy az is csuszik a hoban :)) Nó persze a téli gumi hóban ideállis, viszont száraz és vizes uton már nem annyira, jégen meg tökmindegy.

Előzmény: _sech0 (253)
_sech0 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 253
Mivel leesett az elso ho es meg most is esik :)
valamint mostanaba egyre tobb fusion latni az utakon, kivancsi vagyok a teli "uzemre", hogyan viselkedik az auto ilyen idojarasi korulmenyek mellett.
Sok helyen olvasni hogy konnyen lefullad, ezert picit nagyobb kazfroccsel indul, de ekkor elofordulhat a kiporges. Na ez ilyen havas jeges utakon nem tul elonyos.

Tapasztalat?

Törölt nick Creative Commons License 2004.01.05 0 0 252
Egyet kell, hogy értsek veled, sajnos. Volt olyan hely, ahol egy (férfi!) értékesítő nem tudta megmondani, hogy common rail rendszerű-e az árult kocsi dízelmotorja. :)
Előzmény: derogal (251)
derogal Creative Commons License 2004.01.04 0 0 251
nekem mar ezektol a dealerektol fel all a szor a hatamon, altalaban en tobbet tudok az adott tipusrol mint aki arulja.. (tisztelet a kivetelnek.. )
de a legszomorubbnak azt tartom hogy szinte alig lehet kiprobalni automata autokat a kereskedesekben.. legtobbszor az a valasz hogy nem eri meg nekik tartani, mert nem tudjak eladni, na de konyorgom mitol nevezik markakereskedesnek magukat.. max rendeles felvevonek hivnam oket.. ;)
Előzmény: Törölt nick (250)
Törölt nick Creative Commons License 2004.01.04 0 0 250
Bárki* bármit mondhat, de a durashift egy jó bolygóműves váltó nyomába sem érhet. Nem rossz, de a váltásoknál gondolkodik fél-egy másodpercet. De azért jól használható, és városban sem maradok le. Egy átlagos sofőr sem vált gyorsabban, mint a durashift.
Tehát lehet haladni városban is, legfeljebb néha kézi üzemmódba kapcsolok (kuplungolni akkor sem kell, tehát kényelmesebb egy hagyományosnál). Ha anyagi lehetőségeim engedik, soha az életben nem fogok kéziváltós kocsit venni. Nem jó a pesti dugóban naponta 1000-szer kuplungolni. Bár én ritkán járok Budapesten kocsival.
Vezettem 1.6-os kéziváltós Fusiont is, szerintem az a motor az igazán fürge, csak ahhoz nincs durashift.
Amúgy, szerintem érdemes megnézni egy Mazda2-t is. A két kocsi nagyon hasonló műszakilag, de a Mazdára pl. 3 év garancia jár alapból.

*Bárki= autóértékesítő a Ford szalonban.:)

Előzmény: derogal (249)
derogal Creative Commons License 2004.01.04 0 0 249
koszi a gyors valaszt..

igazan engem nem a kezi valto vs. durashift erdekel.. hanem a valto gyorsasaga mas automatakhoz ..
vezettem egy par automatat es azt figyeltem meg hogy az ujabbak *relative .. nem a legujabb szekvencialisokra gondolok itt..* lassabbak, mint a regi bolygomuvesek, aminel meg a karosanyag kibocsatas ill. a fogyasztas optimalizalasara nem torekedtek... a regieknel megnyomod a gazt, es a kocsi azonnal elindul v. legalabbis joval gyorsabban...
arra lennek kivancsi plul a pesti kozlekedesben furgen tudsz vele ide oda cikazni v. inkabb oreg uras vezetesre kell beallnod????(persze ebben nyilvan a motornak is nagy szerepe van, hogy eleg nyomatekos legyen alacsony fordulaton is..)

Előzmény: Törölt nick (248)
Törölt nick Creative Commons License 2004.01.03 0 0 248
A kérdésedre a válasz egy kicsit összetett.
1. Mindegy, hogy automata módban, vagy kéziben van a kocsi, mert az elindulás egyforma. Amíg nyomod a féket, az elektronika kiemelve tartja a kuplungot. Ha leveszed a lábad a fékről, akkor kezdi csúsztatni. Tehát kb. szűk 1 sec-et tétlenkedik.
2. Ha fékezés közben gázt is adsz, akkor hamarabb el lehet vele indulni, illetve dombon nem gurulsz vissza, mert csúsztatja a kuplungot.
3. Ha sebességbe rakva behúzod a kéziféket és lelépsz a lábfékről, akkor is kezdi csúsztatni a kuplungot.

Tehát: ha egymás mellé állítunk egy 1.4-es kéziváltós Fusiont és egy automatát, akkor a gyorsulási versenyt a kéziváltós nyeri.

Üdv: PRAETOR

Előzmény: derogal (247)
derogal Creative Commons License 2004.01.03 0 0 247
Kedves PRAETOR..
ha jol olvastam neked egy durashiftes fusionod van.. Sajnos nem tudtam egy ilyen durashiftes fusiont kiprobalni, ezert erdekelne, hogy automata modban allohelyzetbol 0-rol 50km/h -ra hogy gyorsul az auto??? arra lennek kivancsi hogy azonnal elindul.. vagy elotte filozik kb 1-2sec-et????
koszi elore is...
Előzmény: Törölt nick (243)
fater-fater Creative Commons License 2004.01.01 0 0 246
BUÉK!
Kérdésem a zajokkal kapcsolatban még mindig fenn áll.
Légterelő az ablakokra:
Légterelő
csak az autó neve furcsa egy kicsit :-)
aquar Creative Commons License 2003.12.29 0 0 245
Bocs: Lehet.
Pedig még nem szilveszterezek ;-)
Előzmény: aquar (244)
aquar Creative Commons License 2003.12.29 0 0 244
Igazad van. Kehet, hogy B.pesten több Fordszalon van :-)
Előzmény: Törölt nick (243)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.28 0 0 243
Bár Eger és környéke szép vidék, mégsem szeretném a kocsimat oda hordani szervizeltetni, innen Bp. mellől. :)
Előzmény: aquar (242)
aquar Creative Commons License 2003.12.27 0 0 242
A megélhetés is nehezebb. Talán.
Ha a budapestiek vidéken vásárolnak, akkor az elkényeztetett nagyvárosi szalonok is megváltoznak ha az üzletüket megakarják tartani.
Előzmény: Törölt nick (241)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.27 0 0 241
Hát igen, a vidéki szalonokban még becsületesebbek az emberek.
Előzmény: aquar (240)
aquar Creative Commons License 2003.12.27 0 0 240
Egerben :-)

Egyébként hosszútávon tapasztalja meg az ember igazán egy ilyen autószalonnak az előnyeit.
Semmivel nem kell szaladgálnom, rájuk bízom és megvan. Tisztességes árkategóriával dolgoznak. Apróságokat ingyen bérmentve megtesznek, persze nem kell túlzásba esni. Kérni szoktam a következő nagyobb tételnél. Aztán beteszik-nem teszik, már nem is tudom.

A kezdet kezdetén mikor az egyik villogóm kiment és Pestre kellett mennem egy szombaton, amikor nincs szervíz. Az ügyvezető-tulaj maga cserélte ki nekem.

Most a Fusion megrendelésekor is olyan készségesen foglalkoztak velem, mintha egyetlen vevő lennék. Megértik az ember aggályait és körültekintően készségesen válaszolnak mindenre, udvariasan megoldásokat javasolnak.

Meg kell jegyeznem, hogy az ötév alatt nagy munkaerővándorlást itt nem tapasztaltam. Talán 1-2 embert nem látok. A többi változatlanul a helyén van. (A bankoknál például épp az ellentétjét tapasztalom)

Előzmény: Zetke (238)
aquar Creative Commons License 2003.12.27 0 0 239
Nem vagyok autóversenyző, de szeretem a biztonságos maximumot kihozni egy autóból.

A Ka számomra egy szuper, fürge kisautó, dinamikus nagyvárosi forgalomban kiváló, de vidéken 100-200 km-es körzeten belül is jókat lehet vele száguldozni, anélkül, hogy bárki biztonságát veszélyeztetném. Olyan mint egy kötéltáncosnő és egy málhás szamár (csökönyösséget nem ismerő!) egy objektumba ötvözve.
Egyébként senki nem gondolja, hogy belül mekkora a hely benne. Alkalmi utasaim mindig megjegyzik, amikor beülnek. (Kiskatonát, diákot vagy buszról lemaradt falubelit, időnként kollégákat szoktam vinni.)

A Fusiont márciusra ígérték, amit nem is bánok, mert jó téli gumikra felnivel egyenlőre nem futná.

Előzmény: Törölt nick (237)
Zetke Creative Commons License 2003.12.26 0 0 238
Miért ne árulhatnád el?? Csak jót mondtál róluk és ilyet olyan ritkán hallani! Hát én is nagyon kíváncsi lennék erre a szalonra :)!
Előzmény: aquar (236)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.26 0 0 237
Szerintem az IVD nem csak 200 fölött hasznos. Persze, ha autóversenyző vagy, akkor teljesen fölösleges. :)

"A FordKa nem lebecsülendő! Nem régen szállítottam benn 2 hatalmas ruháskosárnyi könyvet + 22 Britannica lexikont.
A kerti szerszámokat is bele lehetett pakolni a nyáron s ketten utaztunk. :-)"

A Ka-t nem becsültem le, de nem gondoltam volna, hogy ennyi minden belefér.
Mikorra ígérik a Fusiont?

Előzmény: aquar (236)
aquar Creative Commons License 2003.12.26 0 0 236
Nem tudom elárulhatom-e melyik szalonról van szó...

IVD, valóban. 402.000 Ft.

A kétlakiság miatt elég sok holmival kell járnom + útközben a bevásárlás. Ha ketten voltunk, akkor túl nagy volt a "rendetlenség".

A FordKa nem lebecsülendő! Nem régen szállítottam benn 2 hatalmas ruháskosárnyi könyvet + 22 Britannica lexikont.
A kerti szerszámokat is bele lehetett pakolni a nyáron s ketten utaztunk. :-)

Egyébként ateista vagyok ;-)

Előzmény: Törölt nick (233)
zetecR Creative Commons License 2003.12.25 0 0 235
Gondolom az IVD.
Papámat is lebeszélték róla.
Pedig nem csak 200 felett hasznos. Sőt, ott már majdnem mindegy... :-)
Előzmény: Törölt nick (233)
fater-fater Creative Commons License 2003.12.25 0 0 234
Bocs!
Fusion
Előzmény: fater-fater (231)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.25 0 0 233
Kérdés: mi az a 400.000 Ft-os tétel, ami 200 fölött kell csak? WRC spoiler készlet? :)

A Ka-hoz képest nagy előnye a Fusionnak, hogy négy felnőtt kényelmesen elfér benne, és a csomagtartóban nem csak egy imakönyvet vihetnek magukkal. :)

Ha nem titok, ez melyik szalon volt?

Előzmény: aquar (232)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!