ja és boncs nem írtam hány km után történt a csere. 15 ezer volt benne, de a gyári olajjal nagyon akadós volt, sokat reccsent, főleg hátramenetbe kapcsoláskor, most viszont nagyon baba lett lágyan működik, simább lett. Persze nem gagyit tettem bele :) Liqui Moly 75W-90 teljesen szintetikus + hozzá Liqui Moly Gear Protect adalék, mely tovább növeli az egyébként is hibátlan olaj tulajdonságait. Kicsit német párti vagyok :)
Meghibasodott a 3 honapos autom ablaktorloje. Octavia 1 (Tour), reggel le akartam mosni a szelvedot es az ablaktorlolapatok eleg lassan inudlak el. Minden sebessegben lassan, akadozva mukodtek. Nagyon alaposan letisztitottam a lapatok gumireszet, nehogy valami ragados szennyezodes okozna az egeszet, de semmi valtozas. Irany a szervizbe, ott mar egy teljes torlest sem tudott megtenni, leallt az ablak kozepen. Elsore kicsereltek az iranyitorelejet, attol sem ment jobban. Elkonyveltek, hogy a motor ment tonkre.
Kezzel kellett a lapatokat a helyukre mozgatni, es lassatok csodat, ettol helyrejott. Ettol fuggetlenul, lerendelik es kicserelik az ablaktorlomotort jovo heten.
Vedd le a sarut pár percre,és teddd vissza ,tutti jó lesz.. Ja,ha sarut visszateszed először gyújtás,utána kapcsold be a rádiót,kicsit vársz(kb.5 sec)így nem kell újrakódolni.
Sziasztok. Cserélt már valaki váltóban olajat? Elvileg 1.9 liter menne bele, nekem olyan másfél után már folyt ki a betöltő nyíláson. Szintezőt nem találtam, ezért gondoltam, maga a betöltő lesz az. Lehet, hogy rosszul csináltam valamit? Ja amúgy 1.9 PD TDI az autó és Octavia II.
Sajnos ez a magam veszem dolog nálam nem járható, mivel céges és ráadásul német rendszámú, de épp itthon voltam, és Mo-on kapta az első (30 helyett 24 ezres) szervízt.
Esedékes egy szélvédőcsere, ami a biztosítás miatt Németországban lesz, de ezért megkérdezem, hogy ott mennyibe fáj a sima szerviz (bár, nem hiszem, hogy ott olcsóbb lenne).
Előzőleg egy Lagunám (Initiale 1.9 dCi) volt, 195e km-nél hibamentesen adtam el.
Most voltam az első olajcserén, 24500 km-nél kellett mennem.
Nem nagyon értem a dolgot, mert nem hiszem, hogy extrém körülmények között használom az autót, az útjaim nagyobb része magyar vidéki út, kényelmes tempóval.
Hat ez sajnos ilyen. Szerintem teljesen normalis. Talan belekalkulalta a "bejaratast" is...
Sima olajcsere, olajszűrő, pollenszűrő, átvizsgálás kb. 70.000 Ft, plusz én hülye, kicseréltettem velük a két kiégett helyzetjező izzót. (ezt le sem írom mennyi volt).
Valszeg az olaj a draga, szerintem kb 5 x 8 = 40 ezer forintot szamoltak fel csak az olajert. Az 5 helyett persze a valos feltoltesi mennyiseg szerepelhet, ami egy par decivel talan kevesebb az 5 liternel.
Adott egy Octi 2003-as 1.4-es az a probléma hogy teljesen elsötétedett a műszerfalon lévő rádió kijelzője. A gyerekek nyomkodták a rádiót és egyszercsak elsötétedett. A fogyasztásmérő rész működik de felső 1/3-ad az tök sötét. A rádió is működik. Van esetleg valami kombináció a rádión amivel ki lehet kapcsolni azt a kijelzőt, vagy végleg meghalhatott a kijelző?
Örülj, hogy nem a Tiéd a kocsi, persze akkor biztos megnéznéd, melyik szervízbe viszed a kocsit...
De még nem tudsz mindent...A vezérműszíjas szerviz -amit 90e km-nél rád erőszakolnak majd, -a könyv szerint 120e km-nél kell alapesetben, - ne lepődj meg a 200000,-os összegen.
Magánemberként nem viszem márkaszervízbe, magam megveszem amit kell, s cserélem...így kb. fele a szervíz ktg.
A long life pedig jó dolog...csak nem a szervízben kell venni hozzá az olajat !!
Csak biztonsági dolgokat és más műszeres beállításokat hagyok a Márkaszervíz részére..
Most voltam az első olajcserén, 24500 km-nél kellett mennem.
Nem nagyon értem a dolgot, mert nem hiszem, hogy extrém körülmények között használom az autót, az útjaim nagyobb része magyar vidéki út, kényelmes tempóval.
A szervízközltség viszont mellbevágó (nem akartam csúnyább szót írni).
Sima olajcsere, olajszűrő, pollenszűrő, átvizsgálás kb. 70.000 Ft, plusz én hülye, kicseréltettem velük a két kiégett helyzetjező izzót. (ezt le sem írom mennyi volt).
Volt egypár hasonló kategórájú kocsim, szintén 30e km-es intervallummal, de azt kevesebb mint a feléből meg lehetett úszni.
Szóval ez a loglife cucc jó átcseszés.
Jó ez a Skodának, hogy a "drága a szerviz" címkét magára ragasztja?
Nem nekem fáj igazából, mert céges a kocsi, de akkor is nagyon magasnak tartom ezeket ar árakat.
joemaster, nagyon hasznosnak talalom az olajcserere vonatkozo irasod. Most nincs kozelben az auto, de kivancsi vagyok, hogy vajon 2008-as gyartasu O1 kepes-e kimutatni az olajcsereig hatramaradt ido&km intervallumot.
Hamarosan , legkésőbb ősszel ugyis leveszem a kerekeket. Meg skubizom, mert ez érdekel.:-))) A fékbetét visszajelzőről beszélek.
Amásik ami érdekes, hogy a olaj nívószintjét is melegitéssel állapítja meg.:-)))
Annó, amikor a németeknél dolgoztam , találtam olyan nívó pálcát amit méretre lehetet vágni, és "hangolni" ,vagyis meg kellet karcolni a minimum szintnél, és belehetet kötni hogy vissza jelezzen ha lecsökken az olajszint. Akkor egy NDK/NSZK sárkánnyal jártam és az nem kajólta az olajat.:-)))) Így nem vettem.:-)))
Van már vagy 1 vagy 2 éve is hogy felkerült a gépre a kartervédő.:-)))) Amúgy éppen ezzel sikerült megtalálnom a 320 Gb-közt. Idő határokat adtam meg és így leltem meg a képeket.:-)))