"177 halálos kerékpáros baleset történt, ebből 147 egyedül."
Na ezt a 147-et hogy hozták össze a delikvensek? Oktoberfestről hazafelé begurult Franzi a patakba és túlitta magát vízzel? Vagy száguldott le a hülyegyerek egy hegyről és telibelőtte a fát?
És pont ezért le se tojták. Olyanok is. Tisztrességesen szét kellene kapni é legenerálozni, de akkor meg már nem ennyi lenne az ára, inkább nem is nyúlnak hozzá. Olyanok mint az autóklíma amibe 'csak gázt kell tölteni' és jó lesz. Aha, persze. Akkor miért nem töltötte fel a tisztelt nepper úr?
2023-ban Németországban 5112 autó-kerékpáros baleset történt, ahol a kerékpáros súlyos sérüléseket szenvedett. 6400 kerékpáros szenvedett súlyos sérüléseket egyedül (más közlekedési résztvevő nélkül). Ez persze csak hozzávetőleges szám, mert nem minden ilyen balesetet jelentenek. 177 halálos kerékpáros baleset történt, ebből 147 egyedül.
A Teleholdason jó idő volt, odafent 1 fok, egy kis maradék hóval a bokrok alatt. Részt vett egy futó, két kutya, egy autós érdeklődő, és két megkésett pesti srác. És persze jómagam.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
252. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2024. december 15. (vasárnap)
Időpont: 18:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, meleg tea, stb.
Vannak olyan helyek, ahol én is körülnézek az egyértelmű elsőbbségem ellenére, de az Astoria nem ilyen, az teljesen egyértelmű, kocsival is átmegyek óvatoskodás nélkül.
Kerékpárral a kereszteződés útminősége miatt utálom ezt a részt.
Hacsak nem dugós időszak van, amikor a keresztirányból beragadt járművek még megpróbálhatnak előre menekülni, akkor persze számítok a jobbról érkezőkre, de egy telizöldnél nem.
Miért nem állt meg szegény gyerek? Mert hülye. Vélhetően az a fajta, aki elhiszi, hogy a szabályok, a környezet megvédi, hiszen zöld a lámpa. Hiába látja, hogy jön egy autó, nem képes felmérni, hogy az nem áll meg féktávon belül, illetve elhiszi, hogy az ő joga erősebb, mint az autó. Vagy az agya elhiteti vele, hogy neki van "igaza", mehet. Egy életre megtanulta, hogy a szemének higgyen. A belső sáv eleve indokolhatatlan, mert mit keres ott???
Az autós szipirtyó kiváló példa arra, hogy bizonyos kor után évente kellene vizsgázni autóvezetésből (is). Ha nem lát meg két közlekedőt, amiből az egyik autó, akkor mi a fasznak van szeme?
Szegény gyerek. Látszik, hogy jobbra nézett, látnia kellett, hogy nem állt meg valaki, nem lassított, de akkor miért gurul tovább a bringával?
Az se teljesen világos, hogy miért a belső sávból megy egyenesen, miért nem a külsőből. A kamerás képen nem nagyon látszik semmi egyéb, a másik bringás, aki lassabban ment, szintén egyenesen haladt.
A "régi" a jó, az új csak parasztvakítás. Főleg a tetű menetfényesdizés óta. Legalább a xenonszarok kezdenek teljesen kipusztulni. Nagy marha volt aki engedélyezte azokat a hulladékokat..
Összecsukott 20" alatti ingyenes, bromptont be is vihetsz az utastérbe, de a kempinget kint hagyod az ajtó előtt. (Igen, a 20 kilós Fifikével együtt.)
20+ -as kerekekkel megveszed a bringavonatjegyet, éppen aktuális lehúzási pluszáron, szezonon kívül alapáron.
Nem lesz külön nyugdíjasbringaingyenesség, meg kutyaingyenesség országosan. Ámbár, ha így haladunk akkor jönnek majd a marhavagonok mert nem lesz semmilyen rendes vagon, és mindenki viheti az összes cuccát magával, azt amije még megmaradt. Valami szögesrótokkal körbevett, akkumulátorgyárral egybeépített "munkászszállóhoz", pont mint úgy 80 évvel ezelőtt.
Egyáltalán nem kevés, közlekedéshez tökéletesen elég, és a lényeg az, hogy ne vakítsál el senkit. A legeslegnagyobb hiba az amikor 1000w-al túlvilágítja valaki maga előtt az utat. Semmit, de semmit nem fog oldalra látni, mert nem tud visszaalkalmazkodnia a szeme.
25km/h val teker max az ebicajos is. Bringával, este pedig nem igazán célszerű ennél gyorsabban menni. Egyébként is van közvilágítás.
Menjen nappal gyorsan.
De már írtam, az erdőben azt csinálsz amit akarsz, ha egyedül vagy. Legfeljebb a vadász néz majd csodaszarvasnak és lelő.
Olyanból már nem sok van, az új tragacsok ugyanis olyan "asszimetrikus" lámpát kapta,, hogy csak egy fordított Z betű az egész, gyakorlatilag vízszintesen világítanak. A táblákat már semennyire se. Állj egy fal elé valami klasszik igazi aszimetrikus lámpás, lehetőleg üvegbúrás autóval, majd egy mai új plexibúrással. Utána menj ki az utcára, állj meg és figyeld meg melyik világítja meg az út széli stoptáblát, biciklist, gyalogost. Hát a régi!
Az újakat ugyanis nem kell már se átállítani, se letakarni, ha átmész vele angliába... a világítási felső szélük is éles mint a fene, ezért vakulsz el hirtelen ezek miatt, míg a régiektől nem.