Na, most nem vagyok olyan állapotban, hogy a térképpel és a menetrenddel pepecseljek (elsősorban Lolalattitól kérek bocsánatot, hogy ezért kellett nekem elküldenie a térképet), így megosztom szóban az elképzeléseimet a debreceni hálózatról. Úgyis sok ötletet lopnak a fórumról Szeretett Cégünk Munkatársai, hátha ezekből is tesznek a következő változtatásba párat, habár van benne egy-két olyan elem, amit nem lehet egy-két nap alatt előteremteni. Ez pedig a kötöttpályás hálózat.
Ha bárki bármiféle szakmaiságot fedez fel a soraimban, az csakis a véletelen műve. Amolyan marky-féle style-ban nyomom, nem mintha le akarnám degradálni az ő ötleteit és gondolkodását a közlekedés szervezéséről.
Igyekszem címszavakban végigmenni az egyes viszonylatokon menetrend és útvonal tekintetében. Nem akarom közlekedésmérnökké jelölni magam, én csak egy senki vagyok, aki azt szeretné, ha a DKV utasai elégedettséggel használnák a Cég szolgáltatásait.
Kezdem a kötöttpályával, mivel ez lesz az okozója mindennemű változtatásnak. A második villamosvonal megépítésén túl figyelembe vattem bizonyos trolibusz viszonylatok meghosszabbítását, ill. útvonal-áthelyezését.
V1: HK csúcsban 4, ill. csúcson kívül 5 perces követés, összehangolva a közös szakaszon a második villamossal.
V5: A második villamosnak az ötös számot adnám. Nagyon egyszerű, mert ez a legközelebbi szabad szám egytől tízig. A trolit meg megszokás miatt nincs értelme átszámozni.
V5A: Az ötös megépülése, ebből kifolyólag a 15-ös, 31-es és a 32-es útvonal-áthelyezése miatt megszűnik a Burgundia térségénak, ill. a buszvég Újkerttel való normális kapcsolata. Ehhez képzeltem el a 5At, ami Plaza > Rákóczi > Burgundia > Kossuth > Széchenyi > Nyugati > Hatvan > Bethlen útvaonalon csatlakozik vissza az ötöshöz. A Piac utca keresztezésénél felmerül a szűk keresztmetszet, mint probléma: épült egy rakás mélygarázs a belváros körül, tehát egyszerűen ki kéne zárni a belvárosból legalább az átmenő forgalmat.
T2 és T3: A már soxor említett meghosszabbítás a Kishegyesi > Derék útvonalon azzal a különbséggel, hogy a kettest be kéne vezetni a Dobozira mindkét irányban. így a 43-as is felesleges lenne Dobozitól lefelé. Így a 43-ast (a 42-essel egyetemben) nagyobb hatékonysággal lehetne ráállítani a Bartók és környékének kiszolgálására.
T4: A 28-as funkciójának visszaállítása azzal akülönbséggel, hogy nem a Doberdóra kanyarodik be, hanem a Vezérre, és ott a vasút mellett éltesülő intermodális csomópontban végződik, amit már a Derke is javasolt. Természetesen az összes, Doberdós viszonylatot ide vizionáltam.
Asszem, meggondoltam magam. Mégse írom le az egészet. Először meglátom, ilyen a reakció, aztán ha kiváncsi rá valaki, leírom a buszos részét is.