Keresés

Részletes keresés

pokobra Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9906

Olvasd jó sorrendben és akkor nincs vele baj!

 

Egyébként ez a ligatúrákkal túlságosan is teletűzdelt felirat valóban nem jó. Inkább csak egy kísérlet, vagy játék volt. Azonban ennek ellenére mégis mindenki elolvasta, aki kíváncsi volt rá, mi is van oda írva.

 

A kevés helyre sokat kellett írni, ezért aztán nem lett rokonszenves az eredmény.

 

Ezt még akkor írtam, amikor te még meg sem születtél, s hallani sem hallottál a rovásírás ligatúráiról - ezért aztán nem tudtam tőled tanácsot kérni. Legközelebb azonban meg fogom tárgyalni veled a dolgot.

 

Mellesleg te kitől tanultad a ligatúraképzés szabályait? Ha végső soron Forrai sanyi bácsitól, hát ő akkoriban fogalmazta azt meg, amikor én ezeket a ligatúrákat rajzoltam. 

 

Mert hogy ilyen szabály nem maradt ránk, s csak az a biztos, hogy sem te, sem a tanárod nem ismertek minden ligatúrát, amiből kifolyólag azt sem tudhatja senki biztosan, hogy mi a ligatúraképzés valódi szabálya.

Előzmény: fennugrász (9905)
fennugrász Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9905

Visszatérve Varga Géza borítójára, ha az összerótt (fordított) betűket balról(!) "szabályosan", tehát szigorú betűsorrendben olvasom: ÍRÁTSŐRTENTI TANULMÁONYK.

....hát még egyszer gratulálok a kiváló" Kutatóintézetnek"...

 

Előzmény: fennugrász (9904)
fennugrász Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9904

-Az egyiptomi hieroglifák szövegét a figurális jellel szemben kell olvasni (ECKSCHMITT)

- Héber, arab, görög-latin, brámi, dévagánari sőt ótürk róvások ökörszántásos (busztrofedon) módon készültek (KÉKI), ahol a sor végén a betűk alakja az olvasás irányának megfelelően megfordul.

 

Előzmény: fennugrász (9903)
fennugrász Creative Commons License 2012.11.29 0 0 9903

(namégegyszer)

Messzemenően egyetértek Veled,  hogy a sorvezetés az írás technológiájától függ.

 

De ha megváltoztatod a betűsor irányát, az egyes betűket tükröznöd kell.

Előzmény: pokobra (9898)
pokobra Creative Commons License 2012.11.28 0 0 9902

 

Az alábbiakhoz jön még az "ország" képjele, vaklamint néhány ábrázolási konvenció is. 

Előzmény: pokobra (9901)
pokobra Creative Commons License 2012.11.28 0 0 9901

Ez volt a táblázat 2. lapja.

Előzmény: pokobra (9900)
pokobra Creative Commons License 2012.11.28 0 0 9900

 

Magyar népi hieroglifák, valamint a székely és hettita párhuzamaik.

 

Előzmény: pokobra (9899)
pokobra Creative Commons License 2012.11.28 0 0 9899

 

Magyar népi hieroglifák, valamint a székely és a hettita párhuzamaik (1).

pokobra Creative Commons License 2012.11.28 0 0 9898

A székely írás sorvezetése az írástechnológiától függően változik. Legkorábbi ismert emlékein (például az afrászijábi "Jóma szár/úr földje" ligatúrán) egyértelműen balról jobbra halad. A sopronkőhidai avar sótartón a szimmetria kedvéért jobbról balra és balról jobbra menő sorvezetés egyaránt előfordul. Az égig érő fát ábrázoló jelmontázsok (például az énlakai "Egy Usten" ligatúra ) függőleges sorvezetésűek. Jobbára csak a rovásbotok hatását tükröző emlékeken mennek jobbról balra a betűk. A papírra történő átmenet idején azonban szaporodnak a balról jobbra menő sorvezetés példái is. Azaz a székely írás ugyanazt az utat járta be (járná be, ha hagynák), mint a görög és a latin írás, csak megkésve. Mivel a székelyek sokáig kitartottak a fába rovás mellett, náluk sokáig fennmaradt a jobbról balra menő sorvezetés is. A papírhasználat térhódítása után azonban ugyanúgy elkezdtek áttérni (s a természetes változásnak engedve át is kell térni) a balról jobbra menő sorvezetésre, amint az a görögöknél és a rómaiaknál is bekövetkezett. Az írással most ismerkedők (helyesen) balról jobbra kezdik papírra vetni a rovásbetűket. Megbocsáthatatlan hibát követnek el azok a "mesterek", akik egy sohasem volt "örök érvényű hagyományt" kitalálva finnugrista téveszméket terjesztenek ebben a kérdésben a gyanútlan és jóhiszemű közönség körében.

pokobra Creative Commons License 2012.11.28 0 0 9897
Előzmény: fennugrász (9894)
pokobra Creative Commons License 2012.11.28 0 0 9896

Egyetértek. 

Előzmény: fennugrász (9893)
abani Creative Commons License 2012.11.28 0 0 9895
fennugrász Creative Commons License 2012.11.27 0 0 9894

Komoly lehet ez az írástörténeti kutatóintézet, ha már a borítón fordítva írják a betűket...

Előzmény: pokobra (9888)
fennugrász Creative Commons License 2012.11.27 0 0 9893

Szvsz díszítőfunkció nincs, mert maga a puszta díszítés nem lehet egy tárgy funkciója.

(Kivétel: giccs.)

"Bármilyen tárgyon csak akkor van létjoga díszítésnek, ha jelképhordozó" - (vagyis, ha jelent valamit...fennugr.)

Kabai Erzsébet népi fazekas iparművész 

Előzmény: pokobra (9886)
Ma más a kása Creative Commons License 2012.11.27 0 0 9892

Kincsforrás: http://www.scribd.com/KaraHun/documents

 

Piringer Mihály - A magyar nyelvnek fényre botsátott ágozati; németül irt munkáját magyarázván 1833.

 

Révész Imre - Etellaka vagyis Attila hun király birodalmi székhelye 1859.

 

Budai Ézsaiás - Magyar Ország históriája, 1. kötet (1811)

pokobra Creative Commons License 2012.11.25 0 0 9891

 

Őrségi szárnyas napkorong minta Zsohár Gyula magyarszombatfai fazekas műhelyéből, a veleméri Sindümúzeum kiállításáról. A közepén lévő jel a sugaras Nap, amely a székely írás "ü" (Üdő) jelének népi hieroglifikus változata. E jel rokona a hettita hieroglif írás Utu jelnek is (Utu a sumer napisten, akinek a neve idő jelentésű).

pokobra Creative Commons License 2012.11.24 0 0 9890

 

Ez egy nagyobb táblázat első harmada, amelyben a népi hieroglifákat mutatom be (ezek vannak a középső oszlopokban)és hasonlítom egyrészt a székely jelekhez (ezek vannak a bal oldali oszlopban), másrészt a hettita hieroglifákhoz (amelyeket a jobb széálső oszlopban látni).

 

Nem jelent ez kevesebbet, mint hogy a székely írás azonos jelkészletbe tartozik a népi jelekkel és hogy ezek legalább 4 000 évesek (tudjuk, hogy jóval régebbiek, de ebből a táblázatból csak ennyire lehet következtetni).

pokobra Creative Commons License 2012.11.23 0 0 9889

A veleméri rajzos sindük első és mindmáig legteljesebb nyomtatott bemutatása ebben a kötetben jelent meg. 

 

 

Előzmény: pokobra (9888)
pokobra Creative Commons License 2012.11.23 0 0 9888

 

Varga Géza: Mítoszok őre, Velemér, Írástörténeti Kutatóintézet, Budapest.

pokobra Creative Commons License 2012.11.23 0 0 9887

 

Előkészületben lévő új kritikai könyv: Mandics György róvott múltja

pokobra Creative Commons License 2012.11.19 0 0 9886

Ugyanis a szabályos, vagy szimmetrikus jelek is lehetnek elolvashatóak. A szimmetriából és a szabályos ismétlődésből nem következik, hogy a jelek csak és kizárólag díszítőfunkciót látnak el. A jelek lehetnek egyszerre díszesek és elolvashatók is - a kettő nem zárja ki egymást.

Előzmény: pokobra (9884)
pokobra Creative Commons License 2012.11.19 0 0 9885

 

A veleméri Sindümúzeumban tekinthető meg az a tetőcserép (sindü), amelyiken ez a jel, a székely írás "ak" (patak, Heraklész) jele látható.

pokobra Creative Commons License 2012.11.17 0 0 9884

Másik kérdésünk, amit az alábbi szakértő nem ért: Írás, vagy díszítés?

pokobra Creative Commons License 2012.11.17 0 0 9883
pokobra Creative Commons License 2012.11.17 0 0 9882

 

A másik sindün a Bél szójele mellett a Föld jele is szerepel négy példányban. A teremtett és rendezett világ középpontjában egy forrásból fakadó négy szent folyó térképe, amely a világot négy részre osztja. Veleméri Sindümúzeum.

pokobra Creative Commons License 2012.11.17 0 0 9881

 

A székely írás "b" betűjének előképe, Bél fiúisten jele egy rajzos sindün (tetőcserépen) a veleméri Sindümúzeumból.

abani Creative Commons License 2012.11.11 0 0 9880
abani Creative Commons License 2012.11.11 0 0 9879
abani Creative Commons License 2012.11.11 0 0 9878

az ősi irással kapcsolatban találtam rá erre az oldalra.

 

http://www.obib.de/Schriften/AlteSchriften/alte_schriften.php

dengisz Creative Commons License 2012.11.10 0 0 9877

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!