Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
1967-ben, az első hadgyakorlatos "kopaszoknak" megmutatták a lánckamrát: fogda híján, esetleges büntetésként 30 perc bezárással fenyegettek. Szűk hely, nagy meleg - valóban rémes hely. Nem tudok róla, hogy bárkit is becsuktak volna.
Még egy kérdés: mit jelent az, hogy vonalhajózás közben akár 8 órát is eltöltenek folyamatosan a gépházban? A 8 óra, az kb. Esztergom - Mohács távolság? Tényleg szoktak ilyen hosszú, teljes Duna szakaszos gyakorlatra menni? Gondolom ez elég ritka lehet, a magas üzemanyagköltségek, és hasonló okok miatt...
"Ha jól emlékszem, a gépháznak 2 db nagy teljesítményű ventilátora van, ami biztosítja a külső hőmérséklettel azonos hőfokot."
Ezek szerint már nem működnek...
"A gépek jelzőrendszere úgy van kialakítva , hogy nem igényel állandó felügyeletett, csak időszaki ellenőrzést. Persze ez a '80-as évekre vonatkozik."
Ezzel nyilván arra célzol, hogy az AM-ek ma rosszabb műszaki állapotban vannak, mint a '80-as években? Én sajnos ezen egyáltalán nem csodálkoznék... :-((
Ha jól emlékszem a gépháznak 2 db nagy telyesétményü ventilátora van ami biztositja a külső hőmérséklettel azonos hőfokot. A gépek jelszőrendszere úgy van kialakitva , hogy nem igényel állandó felügyeletett csak idöszaki ellenőrzést. Persz ez a 80 évekre vonatkozik.
Most van fent egy, a kánikulával foglalkozó headline az indexen, onnan egy idézet:
"Aki meg szeretné tapasztalni a poklot, ajánlom a Magyar Honvédség 1. Tűzszerész és Hadihajós zászlóalj aknamentesítő hajóinak gépházát! Menetben simán 60 fokos a hőmérséklet! (Mondjuk egy északi vagy déli vonalhajózás esetén, hegymenetben a gépházban a tartózkodási idő elérheti a 8 órát is! Igaz, kis szünetekkel ki lehet jönni a napra a hajó fedélzetére). Ezt persze zaj elleni fülvédőben, bakancsban és gyakorlóban kell kibírni, igaz, felül póló viselése engedélyezett! Ásványvizet mindig kapunk, azzal nincs gond, csak a hűtő nem bír mindig befogadni akkora vízmennyiséget!"
Aki érdekelt a julius 25.-én tartandó Flottilla napra a kikötőbe, értesitem, hogy a koszorúzás nem 10.00-kor lesz, hanem egy órával hamarabb: 09.00-kor.
Köszi a web-címet. Néhány pillanatra lehet látni a "városnéző hajóvá" átépített AM-eket, eredeti, működő állapotban. Azt hiszem, ez a film (már mint az eredeti) volt a Flottilla "hattyúdala".
Úgy emlékszem, az eredeti aTV-ben, egy katona-politikai műsorban, 2001. körül ment le.
Nem, ez egy egyfős "csapat" dolga volt. Díszítések-transzparensek-lózungok festése-a színpad és környéke-filmek-stb. Egy kis ideig itt voltam, a kult.tiszt volt a főnök.
No, ez a kép nekem is emlékeket idéz....Mondjuk, 15 - 20 évvel később, én is, meg segítő "katona munkatársaim" is, ezen a helyen de sokszor ügyeskedtünk az erősítéssel.....
Akkor is a Hírműhelyre "lőcsőlték" ezt a munkát ?