Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zetecR Creative Commons License 2004.01.30 0 0 282
Kedden hoztuk el a szüleim Fusion-jét a Petrányiból (jó nagy hósés volt Miskolcig :-).
Nagyon tetszik a gép, Vitro színű, Ebony kárpittal, 1.4 TDCi, Trend felszereltség klímával, CD-vel.
Már a 2004-es modellévű, nagyon csini.

Majd hétvégén csinálok róla 1-2 fotót.

Zolti Bácsi Creative Commons License 2004.01.28 0 0 281
Még 1 dolog amit nem szeretek a Fusionban:
nincs még az elegance felszereltségben világítás a kesztyűtartóban!!!
Hogy lehet ez 3,6M ft-ért?!
Pukimuki Creative Commons License 2004.01.22 0 0 280
Mint tudjuk a verseny a kasszánál döl el, ki miért hol és mennyit tud és hajlandó fizetni.

Nagyon sok autot megnéztem a 2-2,7 MFt árrésben anno, nem mondom volt választék de igazábból a ford volt a legmeggyözöbb ár/érték/garancia/fogyasztás/térkinálat/...stb terén.

Bersze megvalóm öszintén a Suzuki és még néhány márkával kapcsolatban azért is viseltetek ellenszenvvel, mert már a szalonban sem kaptam meg a kiszolgálási minimumot sem.

Előzmény: sbojan (279)
sbojan Creative Commons License 2004.01.22 0 0 279
Esetünkben éppen, hogy volt értelme az összehasonlításnak, hisz' döntően e két típus között dőlt el a verseny.
Előzmény: pentium4 (277)
sbojan Creative Commons License 2004.01.22 0 0 278
Ugye, ugye, a sztereotípiák...

Írsz a Suzuki igénytelenségéről, aztán kijelented, hogy (magyar) Ignis akkor még nem is volt.

A Swift kétségtelenül hagy kívánnivalót itt-ott, de ne felejtsük el, hogy az a modell már második X-ében jár, nem egy mai gyerek.
Az Ignis már más világ, bár vannak örökölt tulajdonságai. A kezelőszervek, a középkonzol igencsak a mai divatot követi, megfelel az (ár) kategória elvárásainak.
Az igénytelenséget én nem pejoratív értelemben értettem, hanem a szónak abban az értelmében, mint megbízható, javítgatást, szerelgetést kevésbé igénylő, ráadásul elsősorban a motorra vonatkoztattam.

Az is nyilvánvaló, hogy csodák nincsnek: hasonló árért az egyik autó több kényelmet, esztétikusabb megjelenést, nagyobb teret kínál, míg a másik inkább a bővebb felszereltségre helyezi a hangsúlyt (ABS, klíma, CD, stb.).

Előzmény: Pukimuki (276)
pentium4 Creative Commons License 2004.01.21 0 0 277
Alábbi hozzászólásomból úgy tűnik, mintha az 1,3-as Ignis egy rossz autó volna. Jónak tartom, (ezért vettük) de teljesen más mint a Fusion. Nem is érdemes összehasonlítani őket.
A Honda Jazzról új hír: A barátom behorpasztotta a sárvédőt és a karosszériás szerint pocsék a festése. Tudtommal nincs is garancia a karosszériájára.
P4
Pukimuki Creative Commons License 2004.01.21 0 0 276
Némi rosszindulattal megfüszerezve, megjegyezném hogy pontosan igénytelensége miatt szóba se jöhetett nálam a Suzuki. Bár mikor nekem választani kellet még szó sem volt magyar Ignisről, Wagon R- meg teljesen más osztály...
Előzmény: sbojan (274)
zetecR Creative Commons License 2004.01.21 0 0 275
"ráadásul alkatrészcserék, törések esetében is olcsóbban "megúszhatja" az ember."

Hát nem tudom, a Fordokhoz (főleg a kicsikhez) elég olcsó az alkatrész. Bár hálistennek még csak 1 hátsó kerékcsapágyat kellett a Fiestámon 120e km alatt cserélni, de ahogy nézegettem az árakat, nem találtam túlzónak őket.

"Ráadásul a Suzuki motorok "igénytelensége", megbízhatósága eléggé közismert."

Ez kétségtelen tény, de a Fusionban lévő 1.4-es és 1.6-os benzinmotorok a ZetecSE családból származnak, amik egyik tervezési szempontja kifejezetten az alacsony fenntartási költségek voltak. És valóban, én a 120e km alatt csak olajat cseréltem benne, pedig hajtom rendesen a verdát. Kb 50-50% az a város ill autópálya, pályán a pici 1.25-ös motor minden zokszó nélkül, kifejezetten jó érzve magát utazik 5000-es fordulat mellett 160-nal.
Lehet, hogy a Yamaha mérnökei tudnak valamit ;-). Bár a motort csak a Ford gyártotta le...

A TDCi-ről még nem tudok nyiltkozni, a hétvégén érkezik :-).

Előzmény: sbojan (274)
sbojan Creative Commons License 2004.01.21 0 0 274
Ízlések és pofonok...

Nekünk 1,5-ös Ignisünk van, az érezhetően jobb, mit az 1,3-as - a feleségednek milyen van? Mert azért egy 1,6-os motorral nyilván az Ignis is ugrana.
Miután mi kizárólag városi használatra vettük az Ignist, így a nagy sebességgel való haladás esetünkben abszolút érdektelen.
A Fusionnal összehasonlítva jobb felszereltséggel bír, ráadásul alkatrészcserék, törések esetében is olcsóbban "megúszhatja" az ember.
Ráadásul a Suzuki motorok "igénytelensége", megbízhatósága eléggé közismert.
Nyilván a Fusion is felszerelhető mindazon extrákkal, amivel az Ignis bír, csak drágábban. Ha a plusz anyagiak nem jelentenek terhet, akkor akár a Fusion is lehet jó választás, szerintem.

Előzmény: pentium4 (273)
pentium4 Creative Commons License 2004.01.20 0 0 273
A feleségemnek Ignise, nekem Fusionom van. Elég jól össze tudom hasonlítani őket.
A F.-t öröm vezetni, kényelmes, utas és csomagtere jóval nagyobb.
A F. rugalmas, ugrik (1.6), az I. ehhez képest lomha, billeg, nagy sebességnél bizonytalan, hegymenetben katasztrófa.
Ha az összes tulajdonságaikat összehasonlítanánk kb. 10:4 lenne a F. javára.
Egy dolog tetszik az I.-ben a kormány. A F. kicsit túláttételezett.
Mentem néhány kilométert Honda Jazzal is.
Tetszik, az utastere majdnem olyan jó, mint a F.-é, az 1.4-es motorja nekem kevés. Talán nagyobb motorral jobb lenne. Hozzáteszem rengetegszer járok hegymenetben. (II.kerület)
P4

sbojan Creative Commons License 2004.01.18 0 0 272
Lábtérben lehet, hogy igazad van, én a gyermeküléseket próbáltam beléjük szuszakolni, s sajna mindegyiknél küzdeni kell.
Amúgy esetünkben a Fusion és az Ignis között ment a dilemma, de a márka imidzsén és a kocsi kinézetén kívül a praktikus dolgokban az Ignis nyert. Ennek ellenére továbbra is megfordulok egy-egy Fusion után!
Előzmény: Zolti Bácsi (271)
Zolti Bácsi Creative Commons License 2004.01.18 0 0 271
Szia sbojan,

Annak ellenére, hogy én nekem tetszik az Ignis, és szerintem biztos tartósabb autó lesz, mint a Fusion, továbbá takarékosabb, gazdaságosabb fentartani, és sokkal olcsóbb, egy dolgot nem lehet elvitatni, hogy a Fusion utastere SOKKAL tágasabb, legfőképpen a hátul ülőknek! Az lehet, hogy nálatok mindegy, mert a gyerekek ebben is és abban is elférnek, de mivel én 183cm vagyok, mögöttem kevés autóban lehet (hosszútávon) kényelmesen elférni, főként ilyen kis autókban, de a Fusionben ez lehetséges.
üdv
Zolti

Előzmény: sbojan (270)
sbojan Creative Commons License 2004.01.18 0 0 270
Bocsi, hogy "márkaidegenként" belepofázok, de azt hiszem, az Ignissel való összehasonlításban nincs teljesen igazad. A csomagtartó arányokat jól látod, de az utastérben tévedsz. Nincs érzékelhető különbség a Fusion javára! Nekünk három gyermekünk van, mindegyik gyermekülésben ül hátul. Mind a Fusiont, mind az Ignist leteszteltük ebből a szempontból, s egyik sem tudott előnyöket felmutatni a másikkal szemben a hátsó hely szempontjából.
Előzmény: Pukimuki (265)
Traubi Creative Commons License 2004.01.17 0 0 269
Szia,

átfogó képet nem tudok adni, mert nem ismerem, de amikor egy szalonban beleültem feltűnt egy bosszantó (engem legalábbis eléggé) dolog, amit nem említ senki: a középkonzol sarka pont a jobb térdembe állt bele ha a vezetőüélésbe csücsültem. De ez csak egy részlet.

Előzmény: molinó (257)
HONDADOC Creative Commons License 2004.01.17 0 0 268
Kibicz!

Honda Jazz 1.4 S

Próbáld ki!

:)

Előzmény: kibicz (-)
zetecR Creative Commons License 2004.01.17 0 0 267
Télen a nyári Michelin sem lesz sokkal jobb a Goodyear-nél...
Előzmény: Pukimuki (266)
Pukimuki Creative Commons License 2004.01.17 0 0 266
Ja mellesleg a Goodyear gumik nagyon szarok, föleg télen, csusznak rendesen, olyan volt az autó a 195-ös stafnik elenére mintha korcsojázott volna.

Legközelebb azt hiszem valami Michlent vagy ilyesmit tetettek fel, ha már aktuális lesz

Pukimuki Creative Commons License 2004.01.17 0 0 265
1 Komolyan mondom ettől el tudd durani az agyam, méghogy lefulad, meg kipörög nagyobb gáznál induláskor..... ha heti 20 autot "tesztel" is valaki, akkor is meg kell tanulni vezetni, nincs a Fruzsi kuplungjával semmi baj, és a motor nyomatékával sem.

2 Én 190 magas vagyok és valahogy nem igazán értem a kocsiból való kilátási problémákat, aki ezt irta még nem ült astrában, vagy hasonló ferdehátú 5 ajtosban. Szerintem nagyon is jó a kilátás. Ami valoban rossz helyen van az a középsö tükör, de az is magasságom miatt. /egy spéci helyzetben valoban a tükör holttere miatt törtem össze a fruzsit, mert nem láttam a szintbelileg fél méterrel magasabban lévő főutrol elém kanyarodot/

3 Hülye lennék lebeszélni bárkit is erről az autorol, föleg ha 4 fős a család... de tudjátok mit? El kell vinni a kis családot egy Suzukishoz és be kell ültetni egy ignisbe.....azt hiszem magáért beszél. A csaomagtartó külnbségről nem is beszélve 270L kontra 334L :))

aquar Creative Commons License 2004.01.17 0 0 264
Kedves Zolti Bácsi!

Én is nagyon köszönöm, hogy ilyen részletesen irtál a Fusionról. Örülök is meg nem is az új kocsinak. Ha a költségekre gondolok. De hát valamiért valamit s legalább olyan lesz egy új kocsi amilyennek én szeretném s nem az ami adott.
Rendeltem bele ABS-t, fűtött szélvédő és ablakmosó fúvókát, parkolássegítő rendszert, légkondit, mert azon a hepehupás kanyarokkal megtűzdelt kopár, félkopár alföldi úton a négy évszakban ezek nélkül napi fapados szenvedéseknek tenném ki magam, ami a rohanás és a stressz mellé nem volna kívánatos. Szeretek, sőt imádok dolgozni, de a halálom a gyötrődés és a nélkülözés. Volt benne részem bőségesen :-((
A parkolássegítő rendszert egy szuper dolognak tartom. Nem kell kiugrálnom, forgolódnom, hogy a zsúfolt utcaszélen belőjem magam.

Ami a téli kocsizást illeti, akinek létkérdés, hogy télen is kocsival járjon, az vegyen. Anélkül rosszidőben öngyilkosság és gyilkosság elindulni. Legjobb esetben mások idejét lopják és idegeit rombolják.

Szerintem nem kell elsietni a kocsi vásárlást. Jól végig gondolva mit miért vesz az ember nagyon meghálálja magát a választásban.

Előzmény: Zolti Bácsi (261)
pentium4 Creative Commons License 2004.01.15 0 0 263
Zolti Bácsi jól jellemezte a Fusiont.
Hátránya még: Katasztrofális kilátás minden irányba. Hátra még jogos lenne a kombi jelleg miatt, de előre is bosszantóan rossz. Útban van a középső tükör. Miért nem rakták feljebb?
A gumijai hóban életveszélyesek, aki télen is közlekedik, az kénytelen lesz téli gumira beruházni.
Előnye: A rugalmas 1.6-os motor. Szerintem nagyon jó, eddig 1.6-os Golfom volt egy álom ahoz képest.
P4
molinó Creative Commons License 2004.01.15 0 0 262
Kedves Zolti Bácsi!
Köszönöm szépen a minden részletre kiterjedő, kimerítő választ.
Sok olyan dolgot írtál le amiről eddig nem hallottam. Amikor megnéztem a szalonban én is beültem egy Focusba is, de enyhe klausztrofóbia vett erőt rajtam (hátul). Ha újabb pozitív illetve negatív tapasztalatokkal gazdagodsz, légyszives oszd meg velem és persze a többi olvasóval.
Még egyszer köszönöm. Üdv, Molinó
Előzmény: Zolti Bácsi (261)
Zolti Bácsi Creative Commons License 2004.01.14 0 0 261
Szia molinó,

Ha le akarnálak beszélni:
nincs a bal lábnak pihenő támasza, le kell venni a lábad a kuplungról, és alá tenni. Kényelmetlen dolog, főleg városban. De megszokható. Ez-az tud benne zörögni, csúnya a beltér, igénytelenek a műanyagok, gyakran nem nyílik a napszemüveg-tartó. Az órát nem látja az utas, mert a műszereknél van, és egyszerre nem látod a napi és a összkilóméter számlálót, mert gombbal kell átkapcsolni (tehát, vagy ez, vagy az van). UTÁLNI való az index, rettenetes hangosan kattog! (ahogy a Focusban is)

Rábeszélés:
Tágas utastér, hátul nagy hely a lábaknak, habár széltében tényleg nem nagy. 5 felnött ne induljon hosszú útra. A csomagtartó az autó méretéhez képest nagy, de családosoknak azért nem ajánlom. A futómű komfortos és egész sportos, jól veszi a kanyarokat, a fék OK, az 1,6-os motor ereje elég, de kicsit torpan alacsony fordulaton, és kihúzatva sem egy izom kolosszus, de viszont középső fordulatszám tartományban jól húz. Valóban kis gázfröccsel kell indulni, aki lefullad azért elég béna, és hamar meg lehet szokni. Fogyasztás 8-9 liter (SZVSZ sok), de nem kímélem. Váltója nagyon jó, könnyen, viszonlag rövid utakon jár. Szerintem praktikus a megemelt karosszéria városban és föld utakon egyaránt, és szerencsére nem vált billegőssé a kocsi a magasabb súlyponttól. Az autó hamar fűt, és a fűtés-szellőzés rendszer is hatásos.

Én nagyon örülök, hogy ezt választottam és nem a Focust, mert praktikusabb és jobban felszerelt (a hátul ülőknek kevesebb ahely a Focusban!). Ráadásul a Focust 1 éven belül lecserélik. Nekem metáll fekete Elegance van, és így elég jól néz ki!
Fontos! Szerintem mindenképpen vegyetek bele fűthető első szélvédőt(én nem rendeltem, már bánom), ABS-t (már össze lenne törve az enylém), és hát gondolom a légkondiról sem kell a sokat autózókat meggyőzni. Viszont az első dönthető ülést nem használom, pedig azt hittem, hogy nagyon jó lesz! Pedig néha napokig az autóban "élek". Egyszer, egy hosszú tárgy szállításakor jött jól, de gondolom enélkül is befért volna... Hasznos extra a csomagtartóban levő háló! nem rohangálnak a cuccok hátul.

Most ennyi jutott eszembe!
üdv
Zolti

Előzmény: molinó (257)
molinó Creative Commons License 2004.01.13 0 0 260
Aquar!
Köszönöm a válaszodat. Rosszat is tudsz mondani a gépről? Másik kérdésem: nekem egy Astra classicom van, ahhoz képest mennyivel kisebb a Fusion beltere. Amennyire én tapasztaltam a térérzet nagyon jó a magas építés miatt, de szélességről csak utazás közben (lehetőleg több személlyel) szerezhet benyomást az ember.
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv,
Molinó
Előzmény: aquar (258)
_sech0 Creative Commons License 2004.01.13 0 0 259
Tobb cikket is olvastam az autorol es nehanyban ezt kulon emlitettek, hogy ez elejen szokni kellett mert gyakran lefulladtak vele, s emiatt nagyobb gazon meg mar a kiporgott. De mindent lehet azzal magyarazni, hogy nem ert hozza csakhat en megsem tesztelek evetne 20-30 autot...s igy ha olyanok irjak ezt nemi elfogultsaggal is talan hiheto.
Előzmény: Pukimuki (254)
aquar Creative Commons License 2004.01.10 0 0 258
Szerintem egy négy személyes családnak vegyes használatra ez egy kiváló autó. Vidéken, városban egyaránt.

Nekem azért tetszett meg, mert a napi ingázásaimhoz egy kis otthont tudok magamnak benne berendezni. Az anyósülés hátán asztalom lehet. Hétvégén kerti szerszámokat szállíthatok. Gondolom kerékpárt is lehet bele tenni, nagytakarításkor szőnyegeket, picknickhez, pecázáshoz szintén van hely mindenhez 2 személynek. Mind a 4 kollégámat el tudom vinni kényelmesen ha együtt végzünk.

Minden esetre kíváncsi vagyok, hogy a gyakorlat mindebből mit igazol :-)

Előzmény: molinó (257)
molinó Creative Commons License 2004.01.09 0 0 257
Sziasztok!
Állandó olvasótok vagyok, ugyanis már kb. 10 hónapja beleszerelmesedtem a FUSIONbe. Volna egy érdekes (legalábbis nekem annak tűnő) kérdésem:
Ha valakit le akarnátok beszélni erről az autóról, mit mondanátok neki?
4 fős kiscsaládnak vegyes használatra miért jó, illetve nem jó?
Remélem senkit nem sértek meg a kérdéseimmel, nem az a szándékom.
Üdv, Molinó
aquar Creative Commons License 2004.01.09 0 0 256
Naponta bekukkantok hozzátok. Beszélgetéseitek jó ötleteket adnak. Március ugyan még messze van, de intenzíven foglalkoztat, hogy az új kocsim, amit szivem vágya és anyagi lehetőségeim realitása tükrében rendeltem, vajon milyen lesz. Mit tud majd a jelenlegi jól bevált kis KA-mhoz képest.

Tegnap előtt határozottan rossz napom volt. Hajnalban a hőmérő -15 fokot mutatott. A kocsit az utcán hagytam, mert a garázs messze van s korán kellett indulnom. A kocsim alaposan ledermedt, de ennek ellenére jól működött.

Röviddel az indulás után egy közeli buszmegállónál három nő féktávolságon belül átrohant előttem. Látták, hogy jövök, mert egy pillanat töredékére megtorpantak, de mégis átrohantak. Ha havas jeges az út simán elütöm őket, mert hiába fékezek, kitérni pedig sehová sem tudtam volna a zsúfolt úton. - A hirtelen megállásoknál a kis Ford KA-nak nagyon jó tulajdonságai vannak. Érzékeny, gyors és nem szállok el benne (a biztonsági övet mindig bekapcsolom).

Este a sötétben a nyulak miatt nem merek gyorsan menni. Télen méginkább. Legtöbbször max. 80-al megyek. 70-el megcsúsztam egy nyúlon, ami kikerülhetetlenül közvetlenül előttem ugrott ki az árokoldalból. A két kerék közé kerülhetet. Még soha semmit nem gázoltam. Csupán két verebet kólintottam meg, amikor egy seregben előttem elszálltak. A mai napig bánt a lelkiismeret, hogy nem mentem vissza megnézni őket és az út szélére rakni...
A vérbefagyott nyúl látványa a sötétben a kihalt országúton szörnyű...

Nem sokkal ezután egy faluban egy nagy kutya rohant oldalról a kocsim alá. max. 60-al mehettem. Könnyű kis kocsival +10 km-el nyugodtan lehet menni lakott területen száraz/vizes úton.
Az ütés nagy volt, mert a lábam lecsúszott a pedálokról és a kocsi lefulladva megállt. A kutya vonyítva sántitva elszaladt. Azt hiszem egy darabig nem fog udvarolni, ugyanis egy másik után akart loholni, amikor én közbe jöttem.

A kocsimnak a két állatgázolás ellenére semmi baja. Sehol egy nyom. Alacsony fekvésével lapító hatást gyakorolt a kutyára s az alul lévő oldal él megóvta a kocsi oldalát a horpadástól.

Ennyi mese után szólnék az aggályomról:
A Ford Fusion magassága jó volna, ha ilyen gondjaim nem lennének. Télen annyi nyúl szaladgál az utakon, hogy a hajam szála égnek áll. Este nagyon veszélyesek. A kerekek stabilnak látszanak. A nyúlból lepény lesz, de az ilyen nagydarab szédült kankutyák sok kárt okozhatnak.
Szóval a kisállatoktól tartok.
Van-e valami tapasztalatotok, esetleg műszaki magyarázat? Minden tanácsot szívesen veszek, mert aktívan nem régen vezetek.

Találtam egyébként egy érdekes külföldi linket. A Fusion egy éves használatának havonkénti naplóját. Sok hasznos információt tartalmaz.

http://www.langzeittest.de/ford-fusion/berichte/2003/januar.php

Zolti Bácsi Creative Commons License 2004.01.08 0 0 255
Szia Pukimuki,

A téligumikkal kapcsolatban szerintem tévedsz.

Nem csak hóban jobb! A "hógumik" a terepgumikra hasonlítanak, nagy ragyákkal, hogy jobban kaparjon. Itthon nem (nagyon) lehet kapni ilyeneket.
A téli gumi, ahogy nevéből is látszik TÉLRE van (jele M+S - mud+snow). A nyári gumik a hidegben (7c fok alatt), rideggé válnak, szamben a télivel, ami lágy marad. Tehát száraz betonon, vizen, hóban és jégen(, igen, jégen) is sokkal jobb.

üdv
Zolti

Előzmény: Pukimuki (254)
Pukimuki Creative Commons License 2004.01.08 0 0 254
Hogy ki irta azt a baromságot hogy lefulad....... édes tököm. Nem nem fulad le, az én 1,4 benzinesem is elég nyomatékos ahoz hogy akár alapjáraton el lehessen vele indulni, ......istenem kuplingolni is meg kell tanulni

Egyébként semmi különös tapasztalatom nincs, 3-4 perces alapjáratás után már viszonylag meleg autóba lehet beülni, a fenlévő GoodYear gumik a havas autozásra nem igazán ideállisak.... nekem meg nincs 150 ezrem téligumi szettre+felnire, mindamellet hogy az is csuszik a hoban :)) Nó persze a téli gumi hóban ideállis, viszont száraz és vizes uton már nem annyira, jégen meg tökmindegy.

Előzmény: _sech0 (253)
_sech0 Creative Commons License 2004.01.07 0 0 253
Mivel leesett az elso ho es meg most is esik :)
valamint mostanaba egyre tobb fusion latni az utakon, kivancsi vagyok a teli "uzemre", hogyan viselkedik az auto ilyen idojarasi korulmenyek mellett.
Sok helyen olvasni hogy konnyen lefullad, ezert picit nagyobb kazfroccsel indul, de ekkor elofordulhat a kiporges. Na ez ilyen havas jeges utakon nem tul elonyos.

Tapasztalat?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!