No igen ahány ország annyi régio, model felszereltség. Ha jól tudom például tölünk nyugatabbra egy határral, a Fusion alap model ABS+ elektromos kütyükkel indul. Namár most köztudott hohy minnél keletebbre megyünk annál puritánab az alapfelszereltség /pl C3 nálunk elöször ABS-el volt csak kapható, aztán jött a spot, amiben már nem volt benne, de az ukránoknál lehet hogy olyat árulnak amiben elektromos ablak sincs/
Nekem egyébként fapados Fruzsim van, igy is tökéletesen elégedett vagyok vele, a rádió szuper /nem azé de a barátom most vett új 307 SW-t 4,8 ért de nagyon szar benne a "hi-fi"/
Na most ennyi jó utat mindenkinek
Ha esetleg egy örültet láttok egy kék fruzsival aki hevesen integet nektek, akkor az én votam :))))) még mindig
Egy apró részlet a Népszabadság onlineról:
Sem az árak, sem a járműpiac idei alakulásának megítélésében nem egységes a hazai importőrök véleménye. A vásárlási akciókban gazdag és rekordeladásokat eredményező 2003-as év után óvatosak a kereskedők előrejelzései. A fogyasztási adót február elsején felváltó regisztrációs adó az új autók esetében is mindenképpen változást hoz, ám a cégek többsége egyelőre még nem hozta nyilvánosságra általában negyedévenként megújuló árlistáját. Különösen a kiskocsikat forgalmazók taktikáznak, és kivárnak január végéig, az utolsó pillanatig figyelve a konkurensek lépéseit. Az igen nyomott árrésű, kétmillió forintnál olcsóbb, olykor veszteséggel forgalmazott miniknél várható jelentősebb, az alsó középkategóriában kisebb mértékű áremelés. Együttesen ezek adják a forgalom kétharmadát. Lapunk információi szerint a márkaképviseletek a regisztrációs adószabályozás miatti árváltozásokat nagyobb tartalékok, magasabb árrések kialakítására is fel akarják használni. A kisebb autók haszonkulcsait emelik, és ezzel nagyobb mozgásteret adnak a kereskedőnek. Hosszabb távon csökkenhet a nem EU- és CEFTA-országokban gyártott autók ára, hiszen májusban 10 százalékra csökken az eddig alkalmazott 20 százalékos vám. Ez különösen az amerikai, dél-koreai és a japán márkákat érinti.
A többi itt olvasható:http://www.nepszabadsag.hu/Default.asp?DocCollID=153508&DocID=132487
Az A2-ben olvastam, hogy a "kis" autók (fabia, fiesta, corsa...) nálunk olcsóbbak (igaz a felszereltség is jóval alacsonyabb nálunk) mint az EU-ban. A magasabb kategóriájú autók kint olcsóbbak ha jól tévedek a Seat toledót hozták fel példaként: kint megveszed az újat és magánforgalomban vámkezelteted akkor majdnem egy millával olcsóbban jösz ki mintha a hazai Seat kereskedésben veszed...
Képeken én sem voltam elájulva tőle, de élőben (mint írtam, ez lehet, hogy az ebony kárpit miatt van) kifejezetten tetszik. Még egy alu váltóval mejd meglepem a szüleimet, mert jól megy az amúgyis alus, de nem rideg belsőhöz.
A fűtés azért nehéz téma, mert fűtött garázsban áll. De papámnak semmivel nem tűnik rosszabbnak, mint az előtte 4 évig hajtott Bravaé (1.2 16V). Sőt.
Jó sokat kellett várni rá, 10-12 hetet igértek, asszem 11 hét lett belőle.
Petrányinál vettük, mert ott volt ez a lehetőség, de nem a kereskedés adta, hanem egy családi/üzleti kapcsolatból jött, egyszeri alkalom volt. :-(
A miskolci márkakereskedés nem túl szimpatikus nekem sem.
Azt mondják lenyelik a különbözetet. Egyébként is a "kiskategóriás autókon túlzottan kicsi volt az árrés" mondják a "hozzáértők" az EU más államaihoz képest. Kissé pesszimista vagyok, bármi is változik jobban nem nagyon szoktunk járni. Remélem nem lesz igazam.
Üdv, Molinó
Tehat a belso muszerfal elrendezes - kialakitas nem valtozott?
Mintha ezt tervezte volna a Ford (a belso puritan "kulso" :) attervezese) bar lehet ez csak 2005-ben? :(
Köszi az információkat. A fűtésről tudsz valamit? A megrendelés után mennyi idővel lehetett ávenni? Ha nem titok hol vettétek? Az ár amit írsz igen alkalminak tűnik a felszereléshez mérten. Egy magánszemély hogyan érheti el, hogy flotta kedvezményt kapjon? Ezt azért kérdezem, mert kipróbáltam más autókat is és az egyik helyen felajánlották, hogy meg tudják oldani a flotta kedvezményt. A miskolci Ford márkakereskedésben nem igazán kényeztettek el, csak a jelenlegi 150 e. forintos kedvezményt mondták.
Előre is köszi a segítséget.
Üdv, Molinó
Tehát Trend+ABS+klíma+CD asszem 3.6M volt, a listaárból volt 6% kedvezménye egy flottavásárlás keretében.
Nem alkudott. :-)
Pontosan nem tudom, hogy mi a különbség a 2003 és 2004 modellévi között, de az tuti, hogy ennek alu keret van az órái körül és alu színű a rádiója. Ergo szebb. :-)
Hogy ezzel van-e összefüggésben, vagy az Ebony kárpittal, azt nem tudom, de a műszerfal sem világosszürke-fekete kombinációjű, hanem sötétszürkeés-feketés az egész, szerintem sokkal szebb.
Ha lesz időm csinálok 1-2 fényképet.
Helló zetecR!
Én is most döntöttem pont egy ilyen típus mellett. Még a megrendelésig nem jutottam el, mert először el kell passzolni a régi verdát. Ha nem túlzottan indiszkrét a kérdés leírnád, hogy mennyibe került, hogyan sikerült alkudni és mennyit kellett rá várnotok? Érdekelne az is, hogy hogyan szuperél a fűtés rövid távon, azaz mennyi idő alatt melegszik be a motor?
Előre is köszi!
Üdv, Molinó
Nekem a Trend 1,6i 16 V 100 LE kerül
fűthető szélvédő és ablakmosó fúvókákkal,
parkolás segítő rendszerrel
manuális légkondival
CD-s rádióval
metálvényezéssel
3671000 Ft-ba
Ha kipörgésgátlót is rendeltem volna, akkor +402000 Ft jött volna hozzá.
A plussz rendelések nem tudom mennyiben nevezhetők luxusnak. Legfeljebb a CD-s rádió. De a kazetta számomra már egy lefutott technika, új kocsiba nem kívánom berakatni.
Kedden hoztuk el a szüleim Fusion-jét a Petrányiból (jó nagy hósés volt Miskolcig :-).
Nagyon tetszik a gép, Vitro színű, Ebony kárpittal, 1.4 TDCi, Trend felszereltség klímával, CD-vel.
Már a 2004-es modellévű, nagyon csini.
Mint tudjuk a verseny a kasszánál döl el, ki miért hol és mennyit tud és hajlandó fizetni.
Nagyon sok autot megnéztem a 2-2,7 MFt árrésben anno, nem mondom volt választék de igazábból a ford volt a legmeggyözöbb ár/érték/garancia/fogyasztás/térkinálat/...stb terén.
Bersze megvalóm öszintén a Suzuki és még néhány márkával kapcsolatban azért is viseltetek ellenszenvvel, mert már a szalonban sem kaptam meg a kiszolgálási minimumot sem.
Írsz a Suzuki igénytelenségéről, aztán kijelented, hogy (magyar) Ignis akkor még nem is volt.
A Swift kétségtelenül hagy kívánnivalót itt-ott, de ne felejtsük el, hogy az a modell már második X-ében jár, nem egy mai gyerek.
Az Ignis már más világ, bár vannak örökölt tulajdonságai. A kezelőszervek, a középkonzol igencsak a mai divatot követi, megfelel az (ár) kategória elvárásainak.
Az igénytelenséget én nem pejoratív értelemben értettem, hanem a szónak abban az értelmében, mint megbízható, javítgatást, szerelgetést kevésbé igénylő, ráadásul elsősorban a motorra vonatkoztattam.
Az is nyilvánvaló, hogy csodák nincsnek: hasonló árért az egyik autó több kényelmet, esztétikusabb megjelenést, nagyobb teret kínál, míg a másik inkább a bővebb felszereltségre helyezi a hangsúlyt (ABS, klíma, CD, stb.).
Alábbi hozzászólásomból úgy tűnik, mintha az 1,3-as Ignis egy rossz autó volna. Jónak tartom, (ezért vettük) de teljesen más mint a Fusion. Nem is érdemes összehasonlítani őket.
A Honda Jazzról új hír: A barátom behorpasztotta a sárvédőt és a karosszériás szerint pocsék a festése. Tudtommal nincs is garancia a karosszériájára.
P4
Némi rosszindulattal megfüszerezve, megjegyezném hogy pontosan igénytelensége miatt szóba se jöhetett nálam a Suzuki. Bár mikor nekem választani kellet még szó sem volt magyar Ignisről, Wagon R- meg teljesen más osztály...
"ráadásul alkatrészcserék, törések esetében is olcsóbban "megúszhatja" az ember."
Hát nem tudom, a Fordokhoz (főleg a kicsikhez) elég olcsó az alkatrész. Bár hálistennek még csak 1 hátsó kerékcsapágyat kellett a Fiestámon 120e km alatt cserélni, de ahogy nézegettem az árakat, nem találtam túlzónak őket.
"Ráadásul a Suzuki motorok "igénytelensége", megbízhatósága eléggé közismert."
Ez kétségtelen tény, de a Fusionban lévő 1.4-es és 1.6-os benzinmotorok a ZetecSE családból származnak, amik egyik tervezési szempontja kifejezetten az alacsony fenntartási költségek voltak. És valóban, én a 120e km alatt csak olajat cseréltem benne, pedig hajtom rendesen a verdát. Kb 50-50% az a város ill autópálya, pályán a pici 1.25-ös motor minden zokszó nélkül, kifejezetten jó érzve magát utazik 5000-es fordulat mellett 160-nal.
Lehet, hogy a Yamaha mérnökei tudnak valamit ;-). Bár a motort csak a Ford gyártotta le...
A TDCi-ről még nem tudok nyiltkozni, a hétvégén érkezik :-).
Nekünk 1,5-ös Ignisünk van, az érezhetően jobb, mit az 1,3-as - a feleségednek milyen van? Mert azért egy 1,6-os motorral nyilván az Ignis is ugrana.
Miután mi kizárólag városi használatra vettük az Ignist, így a nagy sebességgel való haladás esetünkben abszolút érdektelen.
A Fusionnal összehasonlítva jobb felszereltséggel bír, ráadásul alkatrészcserék, törések esetében is olcsóbban "megúszhatja" az ember.
Ráadásul a Suzuki motorok "igénytelensége", megbízhatósága eléggé közismert.
Nyilván a Fusion is felszerelhető mindazon extrákkal, amivel az Ignis bír, csak drágábban. Ha a plusz anyagiak nem jelentenek terhet, akkor akár a Fusion is lehet jó választás, szerintem.
A feleségemnek Ignise, nekem Fusionom van. Elég jól össze tudom hasonlítani őket.
A F.-t öröm vezetni, kényelmes, utas és csomagtere jóval nagyobb.
A F. rugalmas, ugrik (1.6), az I. ehhez képest lomha, billeg, nagy sebességnél bizonytalan, hegymenetben katasztrófa.
Ha az összes tulajdonságaikat összehasonlítanánk kb. 10:4 lenne a F. javára.
Egy dolog tetszik az I.-ben a kormány. A F. kicsit túláttételezett.
Mentem néhány kilométert Honda Jazzal is.
Tetszik, az utastere majdnem olyan jó, mint a F.-é, az 1.4-es motorja nekem kevés. Talán nagyobb motorral jobb lenne. Hozzáteszem rengetegszer járok hegymenetben. (II.kerület)
P4
Lábtérben lehet, hogy igazad van, én a gyermeküléseket próbáltam beléjük szuszakolni, s sajna mindegyiknél küzdeni kell.
Amúgy esetünkben a Fusion és az Ignis között ment a dilemma, de a márka imidzsén és a kocsi kinézetén kívül a praktikus dolgokban az Ignis nyert. Ennek ellenére továbbra is megfordulok egy-egy Fusion után!
Annak ellenére, hogy én nekem tetszik az Ignis, és szerintem biztos tartósabb autó lesz, mint a Fusion, továbbá takarékosabb, gazdaságosabb fentartani, és sokkal olcsóbb, egy dolgot nem lehet elvitatni, hogy a Fusion utastere SOKKAL tágasabb, legfőképpen a hátul ülőknek! Az lehet, hogy nálatok mindegy, mert a gyerekek ebben is és abban is elférnek, de mivel én 183cm vagyok, mögöttem kevés autóban lehet (hosszútávon) kényelmesen elférni, főként ilyen kis autókban, de a Fusionben ez lehetséges.
üdv
Zolti
Bocsi, hogy "márkaidegenként" belepofázok, de azt hiszem, az Ignissel való összehasonlításban nincs teljesen igazad. A csomagtartó arányokat jól látod, de az utastérben tévedsz. Nincs érzékelhető különbség a Fusion javára! Nekünk három gyermekünk van, mindegyik gyermekülésben ül hátul. Mind a Fusiont, mind az Ignist leteszteltük ebből a szempontból, s egyik sem tudott előnyöket felmutatni a másikkal szemben a hátsó hely szempontjából.
átfogó képet nem tudok adni, mert nem ismerem, de amikor egy szalonban beleültem feltűnt egy bosszantó (engem legalábbis eléggé) dolog, amit nem említ senki: a középkonzol sarka pont a jobb térdembe állt bele ha a vezetőüélésbe csücsültem. De ez csak egy részlet.