Ha van valakinek 4db. relatíve jó állapotú téli gumija (legalább. kb. 30-40%-os) olyan 195/70R14-es méret körül, akkor dobjon egy emailt.
Van egy eladó autóm tükör-radial gumikkal és ha vadi új gumikat rakok rá, annak nem kapom vissza az árát.
A 175/65 R14 T indexű Fulda kristall gravito, ami nekem van, még -20-ban sem veszi fel a versenyt a 85/60 H-s Good Year Ventura nyári gumimmal.
Egyedül hóban jobb, ott is inkább csak húzóerőben, fékerőben nem sokkal jobb. A nyárim mintázata miatt elindulni, szinte nem lehet vele hóban, viszont fékerőben nem olyan rossz, vizen és szárazon etalon. Puha a keveréke, hidegben is nagyon jól tapad.
Na én meg jól megszittam.... Mert mindig mindent az utolsó pillanatra hagyok....
Szóval a Nokian eléggé hiánycikk.... nem is volt.... Nem is tud szerezni a gumidiszkont... Szóval Barum Polaris lett belőle, ui emlékszem, hoyg ezt eléggé dicsérték vizen.
Képzelem, mi lesz itt amikor leesik az első hó....
A Sava-t a Goodyear vette meg, a gumikra télleg jókat mondanak. Az Eskimo-ban engem csak az zavar, hogy nem olyan sürün lamellázott, hanem nagyobb blokkok vannak benne. Persze kifejezetten téli gumi, szóval nagyon rossz nem lehet.
Nem hinném, hogy Én így járnék. Bent vár a sufniban a négy kerék, ha leesik a nagy hó, (nem két centi), kicserélem a négy kereket, bruttó fél óra alatt.
>Nekem is még a nyári van fenn...
Persze, most meg jobb a nyari, de amikor 1-2 nap alatt elromlik majd az ido, kicsit nagyok lesznek a sorok a gumisoknal. En tavaly igy jartam, meg hoban is autoztam a nyarival a hulyesegem miatt. Szoval en ma feltetettem a telit. (Pirelli 175/70R13)
Tud valaki valamit mondani a Maxxis téligumikról? Jobbak ezek esetleg, mint a Barum? Max. 12 500 körül szeretnék egyre költeni, ez a kettő, amit ilyen árban ajánlottak.
Az enyémen a téli meglepően normálisan viselkedik. Nem hangos, meg szerintem teljesen jól tapad - viszont már most látszik az első gumik lamelláin valami pici kis kopásnyom.
Szóval hamar el lehet azért nyúzni száraz úton a gumit, ha "dinamikusan" vezet az ember.
Nekem is még a nyári van fenn - amíg 10 fok felett van tartósan, addig a téli rosszabb, mint a nyári! Ráadásul teljesen feleslegesen keni el az ember...
en ma feltetettem a teligumit, majdnem keresztbealltam az uton az autommal, borzaszto mennyire csuszik, kanyarban hogy repult kifele az auto, csuszott elore hatra oldalra billegett, felelmetes volt..
Valamennyivel biztos hogy nő, mivel a lamellázás miatt nagyobb a futó felület, a puha anyag miatt a gumi állandóan szétterül, azaz jobban tapad (mondjuk pont ez a lényege neki), és ezért a tapadási ellenállás is nagyobb.
Nekem is MS plus 55 van, a múlt héten raktam föl, a hét végén a szakadó esőben az M7-en nagyon szépen produkált.
Siess megvenni, a múlt héten a Gumidiszkont még adott rá 15% kedvezményt.
A nyári gumik tesztje is fönnt lesz ugyanezen a lapon úgy március körül. Majd ha a cégek kijönnek az új nyári kollekcióval.
Időnként érdemes erre a lapra odakukkolni, egyéb hasznos autós infók is vannak.
Gumija válogatja. Van olyan téli aminek nagyobb a gördülési ellenállása, van amelyiknek kisebb, mint egy közepes nyárinak. De talán nagy álltalánosságban nagyobb, ugyanabban a méretben. De, ha téliből egy-két számmal keskenyebbet vesz az ember, akkor már nem.
monyesz:
Köszi a segítséget, meggyözö az teszt -> asszem Unirolyalt fogok venni (bár jobban kopik és nagyobb az gördülési ellenállása).
Van hasonló teszt nyárikról is? Mert imádnám ha a nyári azonos márka lehetne mint a téli :-)
De ehez látnom kéne a nyári teszteket is...
Az idei nyári szezont már ezekkel a gumikkal tettem meg. Elöl 205/45 R16, hátul 225/45 R16. NAGYON jól fogják az utat. Még a gátló csere elött, egy kanyargós úton 4-ben 90-nel úgy vettem be egy szük derékszögü kanyart, mint egy sínautó!!!
Télen meg már 3 éve Top Gripet használok, és Piliscsabán, hegyen földutcában lakom, és csak ritkán kerül elö a hólánc :)