Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Helikopter azért nagyon más történet, felhajtó erő képzése nem a sebességből, hanem a forgószárnyak fordulatából történik, ezért is mondják hogy a heli az nem repül hanem függeszkedik.
Nem a befogással volt gond, hanem a szabad parancsközlő csatornával. Egyszerűen túl sok célpontot kellett volna egy időben támadnia. Tipikus túlterheléses támadás volt.
Abszolute nem az. Ennel meg lejjebb is mennek ha van terepkoveto radar es nem tul szeles az ido. Nezd meg mit muvelnek a helikopterjeikkel. Vazze az mar funyiro uzemmod. Szimplan a gyakorlat es az adrenalin . Nem veletlen hogy reggel volt a tamadas. Ekkor mar lathatoak voltak a konturok igy szem alapjan is repulhettek. Amugy vegyuk azt hogy 30 meteren van a SZU-24 es a radar legyen 50 meteren. Igy a radarhorizont ahol meglathatja cca 52 km re lenne de ez altalaban kevesebb a tengerfelszini "clutter" miatt. Gyakorlatban cca 40-45 km korul eszlelne ebben a magassagban. Ez vonatkozik a nyugati radarokra is.
Az biztos hogy tobb raketat/robotgepet inditottak ra azonban a Pantsirnak meg akkor is volt raketaja amikor az Izraeli Haroop csak par szaz meterre volt tole es kozeledett. Nem a kifogyott raketakkal volt itt gond hanem hogy nem tudta megfeleloen befogni a celt.
3 ezer méterről is töredéke a HARM hatótávolsága az elméletinek. Fel kellene fogni ezek föld levegő rakéták nagyon gyorsan kiégnek. Utána már csak sebesség és magasság az ami a siklópálya hosszát megszabja. Nagy magasságból indítva a ritka légkör miatt a végsebesség is jóval nagyobb, kisebb légellenállás miatt sokkal kevésbé fékeződik mint kis magasságban. Ahogy süllyed egyre jobban fékeződik és veszti a magasságot, majd végül zuhanópályán becsapódik.
Kerdes milyen magasan van a radar es milyen magasan a celpont. A celpontnak ha vadaszgep akkor 15-30 metert vennek. Ha robotgep akkor az idojarastol fuggoen 5-15 meter. Az igazi kerdes az a radar magassaga. Dombteton volt vagy tengerszinten? Elmeletileg a celpont radarkeresztmetszete is jatszana de itt nem mert itt eleg kozel voltak egymashoz ahoz hogy a SZU-24 mindenkeppen latszodjon a radaron.
Az ugrásból felmennek párezer méterre az maximum a légi bemutatókon működik fegyverzet és póttankok nélkül, de való életben nem. Minden függeszték elég rendesen növeli a légellenállást, ami terepkövető repüléskor hatványozottan jelentkezik, amíg felküzdi magát indítási magasságban addig súlyos percek telhetnek el, az meg bőven elég a légvédelemnek. Storm Shadow hatótávolsága az lehetővé teszi hogy radarok és légvédelmi rakéták hatótávolságán kívül indíthatók legyenek.
Miert ne tudnanak HARM-ot inditani. Horizont alatt megkozelitik a radart ugrasbol felmennek parezer meterre inditank es vissza horizont alat. A radarok erzekelni fogjak a SZU-24 seket is es a HARMokat is. A SZU-24 re nem tudnak raketat inditani mert nincs ra eleg ido a celpont visszamegy radar horizont ala mielott a raketa a kozelebe erne ha egyaltalan tudnak ra inditani. A HARMOKAT viszont latjak es vagy dolgoznak rajuk es bekapcsolva maradnak (itt ugy nez ki ez tortent) vagy kikapcsolnak es igy addig vedtelenul hagyjak az objektumot.
Az sz-400aknál az SZBU különlegesei kamikaze drónokkal kiütötték a radarokat, utána jöttek a csomagok... a shorad.. már Líbiában kiderült hogy mennyit tud a Pantsir drónok ellen, ---
Storm Shadowok voltak nem Neptunok és valószínűleg nem tenger felől hanem a szárazföld felől támadtak, mert úgy lenne logikus hogy minél később vegyék őket észre a radarok. Egyet a MIG 31 szedett le, ami azt jelenti hogy ellenséges repülők voltak fenn, mert ugye mi a fenének küldenének fel légiharc konfiggal egy MIG-31-t. A Neptun pedig földi indítású, nem légi.
A Neptun cca 800 km/h val donget es igaz hogy terepkovetesben de a Krimet TENGER vizfelulet veszi korul ami sima. Nem lehet elbujni, manoverezni. Ezt az Oroszok is tudjak es nem veletlen hogy a radarrendszereik is itt vannak telepitve.
A szubszonikus sebesseg meg mar az 50 es evek ota nem problema a legvedelmi raketaknak. Sot az S-300/400 szuperszonikus sebessegu celok elfogasara is kepes. Ha eszreveszi oket!
Itt is ugy tunik hogy nem vettek eszre a kozeledo robotgepeket es a nagy erdes hogy MIERT? Mert meg zavaras sem volt.
Megint állítólag, csak olvastam. Szevasztopolnál elsőzsör sz-200-okat indítottak, aztán a működő radarokra HARM-ot? és csak utána-közben Storm Sahdow vagy Neptune.
Többször el lett mondva hogy a HARMot indító repülőgép nem jut olyan közel, hogy indíthatná mert addigra lelövik. Földközelből indítva a HARM hatótávolsága pedig töredéke az üzemi magasságból idítottnak.
Megint állítólag, csak olvastam. Szevasztopolnál elsőzsör sz-200-okat indítottak, aztán a működő radarokra HARM-ot? és csak utána-közben Storm Sahdow vagy Neptune.
Nagyon nem ugyanaz. A cirkálórakéták sugárhajtóművel ellátott terepkövető módban közlekedő legalább 0,5 mach sebességgel közlekednek, a kamikaze drónok jó ha 200 km/h elérik.