Egy szobának mindig azonos az energia igénye a fűtési módoktól függetlenül, csak a hőleadás nem mindegy milyen a hőleadófelületeken történik. Minnél nagyobb annál kisebb vízhőm. kell ugyanakkora hőleadáshoz.
"A másik, hogy Te szigetelve egy kis részen raktad (mert hogy máshogy menjen a cső:o)). Ha az egész nappaliban letekered, nagyon lehűl a víz a végére, a nagyon hideg visszatérőt meg a nem kondenzációs kazán nem igazán szereti."
Eleve a kisebb felületű hálókra gondoltam, ott nem olyan nagy a kör, meg ritkábban is a rendes padlófűtésnél, csak, hogy temperálja a padlót. Egyébként szigorúan elvileg: egy szoba adott fűtésigényénél a fűtési módtól függetlenül nem ugyanakkora a be-és kijövő energia különbsége? Hiszen az energiaigényt ebbő fedezi a szoba?
Na mindegy: most már inkább az a kérdés. hogy mit szeret a kazán? (Gondolom, a túlhűtés a spontán kondenzáció miatt rossz.) De mitől függ a hatásfok?
Szevasztok! Padlófűtéscsőnél a végén található hollandernél mivel lehetne kiküszöbölni a keresztmetszet csökkenést? Bekötöttem egy hőcserélőt,de sajna pl. a 3/4-es csonknál leszűkül kb. 3/8-ra és nekem legalább félcollos keresztmetszet kellene. Tehát hiába 3/4-es a csatlakozó,a belső átmérő nagyon kicsi lesz emiatt nem szállít a szivattyú megfelelő mennyiségű melegvizet,és mire odaér a ház másik végéban található heiségbe teljesen lehűl.
Ha meg tudod oldani, hogy ne ragassz az akril tálcára, akkor ne ragassz, mert egyrészt ronda lesz, másrészt az akril tálca mozog majd fürdés közben, és abból gondok lehetnek.
Pedig azért ragasztanék rá csempét, mert úgy gondolom, hogy szép lenne
Ha meg tudod oldani, hogy ne ragassz az akril tálcára, akkor ne ragassz, mert egyrészt ronda lesz, másrészt az akril tálca mozog majd fürdés közben, és abból gondok lehetnek.
Sok jót én sem nézek ki belőle. Ma viszont elkezdtek fűteni, csak azt nem tudom, ki fogja az ablakot kinyitogatni időnként, hogy a pára ki tudjon menni.
Lesz ott gond a penészedésen kívül más is ! A ki nem száradt falak még mozognak, a fáról már nem is beszélve... Az ilyen miért nem épít könnyűszerkezetes házat ?
Az akril keretre milyen anyaggal akarsz ragasztani ? Mert sima (és nem sima) csemperagasztó nem fog megtapadni szerintem.
A kád szélére meg úgy állítani valamit hogy arra támaszkodjon, nem szerencsés. Akril kádaknál, zuhanytálcáknál meg tilos is (hagyni kell rést és azt kinyomni szilóval).
Azért beszéltek le, mert több gond van vele: Sokan nem szigetelve rakják le. Így ott túl meleg. A másik, hogy Te szigetelve egy kis részen raktad (mert hogy máshogy menjen a cső:o)). Ha az egész nappaliban letekered, nagyon lehűl a víz a végére, a nagyon hideg visszatérőt meg a nem kondenzációs kazán nem igazán szereti.
Nagyon alaposan ki kellene számítani, hogy ez biztosan jól működjön minden elemét figyelembe véve.
Annak idején többen nagyon lebeszéltetek arról, hogy a radiátorhoz menő csövet körbetekertessem a padlóban. Eddigi tapasztalataim szerint nem biztos, hogy igazatok volt! A rendszerem úgy néz ki, hogy a hidegburkolatos helyiségek, pld. a nappali padlófűtéses (de mindenhol van kiegészítő radiátor is), a hálók pedig csak radiátorosak. A nappaliban egymás mellett fut 5 pár, radiátorhoz vezető szigetelt cső. Tapasztalatom szerint ezen a területen egyátalán nem túl meleg a padló, viszont ezen a területen érezhetően melegebb a szoba, tehát a hőátadás padlófűtésként is pontosan jó. A hálószobákban viszont nem igazán kellemes a hőeloszlás, a hideg padló miatt 2-3 fokkal melegebbre kell állítani a termosztátot a padlófűtéses helyiségekhez képest, (ami igencsak egészségtelen a gázszámlánkra nézve) és még ehhez jön a rendkívül kellemetlen hőingás. Ezek alapján szerintem az egyébként is több métert az aljzatbetonban futó szigetelt radiátor-cső körbetekeréséből csak előny származna, legközelebb valszínűleg így csináltatnám!
Sajnos itt-ott nekünk is előjött a penész az Ytong házban, mert el lett cseszve a koszorú szigetelése. De hogy ezen rontana a külső szigetelés, az vicc. A rosszabbik fajtából. :o)
Viszont amit szemben művelnek, az valami katasztrófa. Nekiálltak novemberben házat építeni. Mondta valamelyik szomszéd, hogy decemberben költöznének. Na, mondom, ez vicc. Alapásás. Betonozás. 2 nap múlva lábazat zsalutégla, betonozás. 3-4 nap múlva föld be, szerelőbeton. Fal fel, Porotherm áthidalók, betonotás. Közben eső, fal szarrá ázik. Tetőt összerakják, eső. Eláll az eső, felrakják a fóliát és a léceket. (Hadd tudjon jól szellőzni a födém...) Berakják az ablakokat. 1 hétig munkaszünet, megjön az eső, lécek is szétáznak. Eláll az eső, felrakják a cserepet. Mostmár a léc is jól szárad... Bent vakolnak, ablakok 1x bukóra nyitva... Hét elején nekiálltak *cell-t felrakni, ott kezdték, ahol az egész fal úgy, ahogy van, merő víz. (Kb. jövő őszre száradna ki *cell nélkül is, mert nem éri a nap, majd jövő tavasszal, nyáron valamelyest.) Hét közben meg az ablakon beöntötték az aljzatbetont. Ablakok azóta is zárva.
Ha ebben a házban nem lesz szauna, akkor semmiben.
Adott egy akril zuhanytálca (120x80), amit 3 oldalról fal vesz körül a 4. oldalon üvegajtó lesz. (120x200 közepe elhúzható szélei fixek)Az üvegajtó egy akrill keretbe foglalt füstüveg. Ez a keret 5-8 cm Úgy építem be, hogy a zuhanytálcára állítom. A zuhanytálca széléig kiviszem az akrill keretet és ott rögzítem. Tehát a keret, a fal két oldalára lesz tiplizve és a tálca szélére lesz állítva. Szeretném búrkolni a tálca oldalát kivűlről és azt a 5-8 cm-es akrill keretet, ami a tálcán áll. Tehát a tálca 15cm-es magassága és a keret alsó oldala, aminek a szélessége. 5 cm. Megtehetem ezt? Mivel rögzítsem a csempét a tálca oldalához és a keret oldalához? Mire figyeljek még, ami eszembe se jut? A falhoz rögzített föggőleges keret részt is burkolnám kivűlről. Ötletek is jöhetnek.
Gondolom azért mert így azt tudja mondani ne költsél 1millát én megoldom neked 100ezerért.:-)) Holott ha jól akarja akkor 1.1millát költ rá és "tökéletes" lesz és nem fűti annyira az utcát mert az aereco amit használ sosem zár be teljesen. Amit leír az egy marketing szöveg semmi egyéb. Nem lesz penész de meleg sem vagy pedig a fűtésszámlád lesz sok.:-))
Igen itt a penészesedés fő okának a levegő cserélésének hiányát állapítja meg ami nem csoda egy légbeőmlőket forgalmazó és szerelő cégtől.:-)))) Azért ez egy összetettebb probléma.:-))
Még egy kis sületlenség az ajánlott linkről. Felelős körültekintő szakember ilyen kijelentést nem tesz.
"Most szeretnénk szigetelni Ytongból épült házunkat.Abban is tudnak segíteni,tanácsot adni,hogy hogyan?A tetőtér még nincs készen nincsen szigetelve sem.Szinte minden helyiség penészes/főleg a sarkokon/a fürdőszobáról nem is beszélve.Előre is köszönöm válaszát.Felkeltette érdeklődésemet.Sikeres munkát kívánok!Táboriné Zsuzsa
Kedves Zsuzsa!
A lakóházak szigetelése, nagyon fontos dolog, a fűtési költségek csökkentése miatt. Ugyanakkor tudnia kell, hogy ha a házuk most is penészedik, akkor a szigetelés után sokkal több lesz a páralecsapódás, és ennek nyomán a penészedés. A lakás levegőjének páratartalma magasabb lesz mint a mostani, mert a szigeteléssel csökkenteni fogják a hőhidak és a belső levegő hőmérsékletének különbségét. Azt tudom javasolni, hogy ha csak a penészedés miatt szigeteltetnének, mert egyébként a fűtési költségeik nem magasak, akkor kérjenek időpontot tőlünk egy ingyenes felmérésre, és a szigetelés árának töredékéért megszüntetjük a penészedést. Vagy ha a fűtési költségeken is csökkenteni szeretnének, akkor kalkulálják még bele a szellőző rendszer kialakításának díját is, hogy ez a probléma a későbbiekben ne okozzon gondot. Az, hogy milyen szigetelési eljárást alkalmaznak, a penészedés szempontjából teljesen lényegtelen, mivel minden szigetelés gyakorlatilag légmentesen zár. Az un. "szellőző vakolatok" is csak addig szellőznek, amíg a levegőben található szennyeződések szemcséi el nem tömítik a pórusokat. Mivel nem az Andokban élünk 4-5000 méterrel a tengerszint felett, a levegő szennyezettsége miatt maximum egy szezon alatt végbemegy ez a folyamat. Köszönöm érdeklődését, remélem válaszom segítségével megtalálja a megfelelő megoldást. "
Ide is beteszem hamár ide is írtál. Nem kell hanyatt esni az oldaltól sok a csúsztatás.
"Írnak benne elég valótlan dolgot vagyis inkább nem megfelelő dolgot. pl. " A külső szigetelés valóban lecsökkenti a hőhíd és a lakás levegője közötti hőmérséklet különbséget, ezzel viszont azt érjük el, hogy sokkal több, de kisebb hőmérséklet különbségű felület válik hőhíddá. A külső szigetelés miatt teljesen megszűnik a falak légzése, még több pára marad bent, és így az eddig átlagos mondjuk 65-70%-os rel. páratartalom 85-90%-ra fog emelkedni a lakásban. Az eddigi akár 15°C-os különbség a hőhíd és a lakás levegője között néhány fokra csökken, és a néhány fokos különbség magasabb belső páratartalmat eredményez. "
3% a falon keresztűl távozó pára. Ez tény, de itt 30% növekedést írnak (70%-ról 90%-ra). Jó kis marketing szöveg.:-))) Nem kell mindent be venni."
Az ismerősödnél a pincefödémet, padlásfödémet is hőszigetelték, a vízszigetelés rendben ? A megfelelő légcsere biztosítva van ?
Maga az ember is párát bocsát ki, miközben lélegzik és fogyasztja környezetéből az oxigént. A mai nyílászárók olyan szinten szigetelnek hogy szinte nincs filtráció, azt mesterségesen kell létrehozni, biztosítani (akár kézi, akár gépi módszerrel).
Szerintem nagyon sok dolognak kell még utána olvasnod, hogy az elméleti dolgokkal tisztában légy a témával kapcsolatban, és a gyakorlatban is hasznosítható ismereteid legyenek. Nem szégyen ez, nekem is sok hónapi foglalkozással sikerült valamennyire tisztába lenni a dolgokkal. Szóval ne add fel ! Az ismerősök rossz példája legyen a tanulópénz, keresd meg az ő hibáikon keresztül a jó megoldásokat. ;)