Igen, ahogy leírtad. A megszakítós blokknál így működik. A tirisztoros blokknál a segédtengely van meghajtva, itt már nincs "fölösleges" kör, csak az egyik vagy másik áttételt kapcsoltja a váltó a kihajtásra.
Üdv! A Riga váltóban a behajtás felőli fogaskerék kapcskörmöt balra húzva 2ben adja a direkt áttételt, és a kapcskörmöt jobbra húzva 1ben behajtás felőlikicsi fogaskerék hajt hátsó nagyot, hátsó kicsi hajt első nagyot a működés?
Jo oldal volt az míg fel nem hígult de azert vagyunk paran "jofejek" is. 😊Viszont ettol fuggetlenul nemhiszem, h pl Torma Laci vagy Kis Csabi vagy Kotulák Zoli vagy pl en tudjunk segíteni alkatreszben sokminden nekunk is hianycikk. Jo szoval tzdunk segíteni de cucc nem mindíg van sajnos pluszba.
Tipikus facebook-csoport: a tagok egy része teljesen dilettáns, más része osztja az észt, mert CSAK ő ért a motorokhoz, meg van sok lókupec, de azért van néhány ember, akinek érdemes adni a szavára. Nyílt csoport, nem kell belépned, hogy írni tudj.
Köszi az infót. Megtaláltam jófogáson, de sem az üzentekre, sem a telefonhívásokra nem reagál sajnos. Közben tankot és ülést sikerült szereznem, konkrétan egy komplett deltát ajánlottak fel egy veterános csoportban potom pénzért, úgy hogy kapásból két deltát tudnék talpra állítani. Viszont ma jobban beleástam magam az alkatrészek átnézésébe és a két motor komplett felújításához szükségem lenne még alkatrészekre, amiket sajnos a neten egyáltalán nem találok. Van még olyan a fórumon, akinél érdemes lenne érdeklődni?
Szükségem lenne fékfedelekre, gáz karra, lábváltó karra, kuplung és fékkarokra, keréktengelyekre, illetve egy kapcsolási rajznak is örülnék, mert a neten nem igazán találok a v50 tirisztoros blokkhoz.
Igen, eladó a henger, írj a vermestibi@gmail.com címre, küldök róla fényképeket és megbeszéljük a dolgot.
A Jófogáson árul egy nagykátai fiatalember, sok motort szétbontott, nála jó eséllyel találsz cuccokat - ha tankot épp nem is hirdet, attól lehet, hogy van neki, érdemes megkérdezni.
Én nem vállalok senkinek semmit - ennek egyedüli oka az, hogy nincs rá időm. A saját motorjaimmal sem haladok.
A membrán nagyobb nyomatékot ad az alsóbb fordulatszám-tartományban. Ez Rigánál hasznos, mert nagyon távol van egymástól a két sebességfokozat. Növeli a membrán a sűrítési arányt is, tehát elvileg mindenhol erősebb lesz tőle a motor egy kicsit. De nem pörög tőle többet, vagyis gyorsabb nem lesz a motor, csak ha a láncáttételt is megváltoztatjuk.
A plusz felömlők készítése nem ördöngös dolog, főleg mivel ki lehet melegíteni a hengerből a perselyt (úgy tudom, Simonnál ez nem mindig lehetséges), ezzel is jelentősen növelni lehet az erőt. A tirisztoros blokk már kiegyensúlyozottabb szerkezet mint a megszakítós, ez jobban bírja a pörgetést, felfelé is lehet reszelni a hengeren. Létezik "60-as" henger, legalábbis régebben árulták valahol, ez elég durván fel van reszelve (maradt a két felömlő), hallottam róla jót is, rosszat is, állítólag alul nagyon gyenge tőle a motor, pörgetve viszont jól megy. Valahol nekem is porosodik egy.
Egyébként van olyan megoldás, ahol a henger faragása nélkül beszerelhető egy házilag készített membrán.
A rezonátort én nem próbáltam még, de bizonyos fordulatszám-tartományban az is sokat lök a teljesítményen. Verho4 fórumtárs tudna erről többet.
Azt elfelejtettem írni, hogy a motor tirisztoros gyújtással rendelkezik.
Igazából ha nem szereti a blokk ha pörgetve van, akkor teljesen vakon vagyok a teljesítmény növelésben a Deltát illetően.
Nyomoztam már a neten, és szerintem pont a Te blogodat találtam meg, ahol egy riga henger lett membránosra átalakítva.
Igazából a Deltát azért vettem, mert unokatesómmal nosztalgiázni szeretnénk a környékbeli földutakon. A két simsonom és a két babettám is sajnálnám kivinni ilyen utakra.
Ezért is vettem a deltát. Habár van egy saját építésű 207-es babettám, ami 82km/h végsebességre képes, de az a blokk az átalakítások óta üzemórás, csak találkozókra szoktam elvinni, emiatt nem
is alkalmas az sem a gyerekkori élmények újra élésére.
A deltával az lenne a cél, hogy a gyárinál jobb gyorsulást, gázreakciót érjek el, és legyen ereje a bakonyi dimbes-dombos tájakon futni.
Az általad készített membrános megoldás mennyit javított a teljesítményen? Esetleg vállalnád (nyilván ellenérték fejében) egy ilyen henger elkészítését nekem is?
Konkrétan mit tervezel? A két plusz felömlőt ugyanúgy kell elkészíteni, mint a Simsonnál, felfúratni és fentebb reszelni is ugyanúgy kell...
A lényeges különbség, hogy itt két sebességfokozat van, jó távol egymástól, vagyis ha felpöckölöd a motort, hogy sokat pörögjön, akkor alul gyenge lesz, vagyis váltás után csak erölködik. Ráadásul a Riga nem szereti, ha pörgetik, hamar széthullik a blokk. A tirisztoros talán kicsit jobban bírja. De persze lehet tuningolni, egy rezó és/vagy egy membrán sokat dob rajta. Persze akkor már a kuplungot is meg kell erősíteni.
15 éve foglalkozom mopedekkel, kismotorokkal. Viszont a Riga-Verhovina éra eddig elkerült. Ősszel vásároltam egy Riga 16-ot, illetve a napokban sikerült hozzá jutnom egy Riga Deltához. V-501m blokkal szerelve.
A két motort szeretném teljesen felújítani, viszont a Deltával lennének egyéb terveim is. Első körben szeretném megpiszkálni a blokkot, hogy harapósabb legyen. Sajnos nem találok hozzá készre gyártott 4 felömlős vagy nagyobb köbcentis hengert. Táborival beszéltem telefonon, Riga hengert nem vállalnak tuningra. Van esetleg olyan itt a fórumon aki jártas a riga tuning témában, és fel tudnám vele venni a kapcsolatot?
Mondjuk az also kep sokkolo, h a keze szaradna le. Sport 1 es Karpatit iderakni. Na mindegy az a baj h nem ott elunk. Minden kulonlegessegbol szerezne be az ember.
Eladó egy lábváltós tirisztoros blokkal szerelt 16-os Riga. A mostani tulajdonosa egy japán fiatalember, aki Debreceni Egyetemre járt be vele, de véget érnek tanulmányai, magával vinni nem tudja. A motor fent van a Marketplace-en is, de én is közvetíteni tudok. Ára 85ezer. A sisak is jár a motorhoz.
Verhovina 4 tulaj voltam, ~35 évig.... Még most is szeretettel gondolok első mopedemre, amely megbízhatóan szolgált serdülő koromtól ~2010-ig....
Közben / egyetemi éveim alatt / egy évfolyamtárstól vettem egy Verhovina 6-ost, melyet darabokban szállítottam haza Veszprémből.... Ez a moped még ma is megvan, nem raktam össze, a 4-est pedig néhány éve eladtam....
Amiért írok: majdnem hiánytalanul megvan még a 6-os, melyeket most leltem fel, a garázs mélyén....
Ha kell valakinek, összekészítem és jelképes összegért vihető....