Azóta már én is elolvastam azt a cikket. Nekem úgy tűnik, hogy fizetett cikksorozatról van szó (mint a Bigbrother-ös volt annak idején:), a BKV fizet azért, hogy megjelenjenek alázó cikkek a lógósokról. (Mert a leállatozás kicsit ízléstelen, dehát mit is várhatunk tőlük...)
Én mindenesetre nem dőlök be az ilyen fizetett hirdetés-baromságoknak. És nagyon csúnya reakciónak tartom a BKV-tól, a normális önkritika-gyakorlás helyett!
Kár, hogy a tömegközlekedés helyzetének javításában már nem olyan pengék, mint a gyalázásban!
Jó reggel mindenkinek!
Van a személyimben egy állandó bejelentett lakóhely, ott vmikor valóban laktam, ám az új tulajdonos régesrég kényszerkijelentett. Valójában sem ideiglenes, sem állandó lakcímem nincs bejelentve, kb. 3 éve. Így aztán, ha jön az ellenőr, udvariasan és mosolyogva átadom a személyimet. Ennyi. Morálisan persze a dolog erősen kifogásolható, DE: 1991. óta nem veszek sem bérletet, sem jegyet. Szvsz a világon olyan nincs, hogy folyamatosan romló színvonalú, - jelenleg már kritikán aluli - szolgáltatásért egyre többet és többet fizessek.
Komisz kérdés: ha Budapesten 3 hónapig senki nem venne jegyet, vagy bérletet, mennyi idő alatt szerveznék át a főváros tömegközlekedését?
Köszi a tanácsot, meg a cigit előre is, bár nem dohányzom, de majd a börtönben rászokom! :-)))
Még nem találkoztam azóta ellenőrökkel, de amint: be fogok számolni, hogy mi zajlott! Üdv
FotexZolit nem értem mit akar ezekkel az üzenetekkel mondani. Kifejtenéd a saját szavaiddal, kicsit lényegretörőbben? köszi
A BKV Rt. ellenőreinek tapasztalatai szerint a legtöbben a külvárosi buszokon, míg a legkevesebben a metró belvárosi szakaszain és a HÉV-járatokon utaznak érvényes vonaljegy vagy bérlet nélkül.
Küldje el ezt a cikket barátjának, ismerõsének!
Nyomtatható változat a támogatásával
Az ellenőrzött utasok 7-10 százaléka nem tud érvényes vonaljegyet vagy bérletet felmutatni - mondta ezzel kapcsolatban Bencze Ferencné, a BKV Rt. jegy- és bérletellenőrzési szakszolgálatának vezetője az MTI érdeklődésére elmondta.
A szakember tájékoztatása szerint a BKV Rt. mintegy 460 munkatársa az év minden napján végez ellenőrzéseket a fővárosban naponta közlekedő csaknem 2200 járművön.
A belvárosi kerületekben közlekedő buszokon, trolikon és villamosok, a metró és a HÉV belső szakaszain kevésbé jellemző a bliccelés, míg a külső területeken több a bírságolás.
Angolul tanulnak az ellenőrök
Tóth Sándor, a szakszolgálat másik vezetője közölte: az ellenőröknek angol nyelvoktatást, valamint szakpszichológus bevonásával kommunikációs és konfliktuskezelő tréningeket szerveznek.
Ennek ellenére a munkakör jellegéből adódóan előfordulnak az utasok által kifogásolt intézkedések. A szakszolgálat vezetése minden beérkező panaszt, kifogást kivizsgál. Amennyiben bebizonyosodik, hogy az ellenőr fellépése, szakszerűtlen intézkedése indokolttá tette a bejelentést, a munkáltató szankcionálja a munkatárs viselkedését, például figyelmeztetéssel vagy prémium megvonásával.
A közlekedési cég azonban arról nem vezet nyilvántartást, hogy a jegyellenőrök naponta hány alkalommal kényszerülnek vitás helyzetek tisztázására rendőri segítséget igénybe venni.
"Ha nem szeretnéd mások előtt elásni magad..."
A BKV pár hónapja "az utazási kultúra javítása érdekében", "Próbáld ki bérlettel is!" szlogennel reklámkampányba kezdett. A reklámok többnyire valamilyen állat - magát elásó pocok, rejtőzködő kaméleon, vagy riadtan figyelő maki - képében ábrázolják a bliccelő utasokat
Voltak ugyes nyomdasz kollegaim. Nekik "koszonheto", hogy a berletszelvenyben es jegyben ma tobb biztonsagi elem is be van epitve. Hamarosan szabadulnak a bortonbol.
Hogy nincsenek erveim? Miert ne lennenek? De, ha nem tudjatok miert nem szabad lopni, azon en mar nem tudok segiteni. Sajnalom!
A hamisított bérletet könnyen kiszúrják. De ha kombinálod azzal, hogy a pénztárcádba teszed, olyanba, aminek műanyag oldala van, akkor már egész jó eredményt lehet elérni. Az ellenőr nem veszi el a pénztárcádat, amiben pénz van. Az ötből négyszer meg macerás neki, hogy kivetesse.(Tömött metróbol kijövet, meg ilyenek)
nemamerika: nagyon jó a szemük ezeknek a piszkoknak. én régen hamisítottam úgy, hogy 30 napos bérlet számmezőjét kivágtam és behelyettesítettem átírt dátummal. Halál profi lett, de kétszer is kiszúrták. nem bírtam hová lenni a csodálkozástól, meg is dicsértem az ellenőrt a jó szeméért.
Egy ismerősöm meg szkennelt és nyomtatott katonaigazolvánnyal bukott le, abból sajnos nagy balhé lett.
Tegnap kaptam egy szkennelt bérletet a barátnőmtől. Egész jó, de azért van némi eltérés az eredetitől. Valaki bukott már le szkennelt bérlettel? Készítsetek föl, hogy mit kell mondani!!! Köszi. (Amúgy: már kb. 45 db. büntetésem van a BKV-tól, ha rosszul mennek a dolgok, nemsokára a börtönből írok neketek...:-)))))
Persze, robogó... Volt, csak sajnos el kellett adjam. Ha lenne (lesz.) nem lennének gondjaim.
Régebben mindig robogóval jártam keltem, és egyszeris véletlenül BKV-ra kényszerültem, persze hogy azonnal jött az ellenőr. Mondtam neki: Idefigyeljen! Robogóval járok idestova 2 éve. Nem használom az önök járműveit, úgyhogy nem vagyok hajlandó fizetni ezért a pár megállóért.
Rég láttam már embert ennyire hebegni habogni. Semmit nem tudott kinyögni, csak továbblépett.
Szegényt már a végén meg is sajnáltam.
Nekem nem kerülhet többe, mert az adót %-ban fizetem a jövedelmem után. A probléma az elosztással van, vagyis hogy a kormány a befolyt összegből mennyit szán a BKV-ra. Ha kevés a befolyt pénz, akkor max. emelhetik az adót (%-osan), ebben az esetben azonban mindenki többet fizetne.
A befolyt pénz pedig mindíg minden kormánynak kevés. Így atán csak az a kérdés, hogy melyik kormánynak milyen területek fontosak. A tömegközlekedés még soha egyetlen kormánynak sem volt központi kérdése. Max. kirakatvitákat tartottak a 4-es Metro kapcsán. De az csak a szöveg volt. Komoly előrelépés még nem történt. A kérdés adott: vagy rosszul gazdálkodik a mindenkori kormány, vagy a fontossági sorrend legalján helyezkedik el a tömegközlekedés kérdése.
A BKV költségvetésének csak egy része a fővárostól kapott támogatás. A másik részét saját maga gazdálkodja ki, de még így is veszteséget termel.
Én a következővel próbálom igazolni a bliccelést magamnak:
A tömegközlekedés az egész világon - kivéve Japánt - veszteséges. Mindenhol az állam támogatja, ennek nálunk is így kellene lennie, csakhogy a támogatás még a fenntartáshoz is kevés, nemhogy a fejlesztéshez.
Miért én fizessek az állam helyett, mikor fizetem az adót?
Velem is történt ehhez hasonló dolog. A családdal voltunk Újpest városkapunál, amikor leszálltunk és nem tudtam elkerülni az ellenőrt. Így aztán ott helyben rögtönöztem, elővettem a kabátomból egy már korábban használt jegyet és az ellenőr tovább engedett.
A jegyellenőrök időnként megfuttattnak, van aki utánan fut, van aki utánam kiált.
Egyszer az egyik ellenőr a metrón volt és én ki akartam szállni mivel rám akaszkodott. Aztán a trikómat megfogta, én pedig próbáltam elhozni egy másik ajtó felé. Erre elszakította a trikómat. Az iskolába kellett egy szakadt trikókba mennem. Az iskolában kaptam egy iskolatrikót ingyen.
Ez nem ellenőrös sztori, de szerintem mókás:
Múltkor éjjel felszálltam a villamosra első ajtónál görkorival, vezető zörögni kezdett miatta. De engem nem érdekelt túlzottan, mert csak görkorizni nem szabad a járműveken (ami az én olvasatomban gurulást jelent), és meg csak felszálltam és leültem.
Való igaz, ki volt ragasztva a piktogramm, egy piros csíkkal áthúzott görkori.
Ültek ott néhányan fiatalok is, az egyik megszólalt:
- Ez tényleg tilos! Ide van rajzolva, hogy csak piros csíkos görkorival szabad felszállni, a tiéd meg fekete!
A tesóm (fiú) eccer úgy menekült meg a metrókijáratnál leselkedő ellenőrök karmai közül, hogy jegyellenőrzésként határozott mozdulattal az ellenőr kezébe nyomta a semmit. Az meg elvette.
Tesóm ment tovább. Mikor visszanézett, az ellenőr még mindig a saját üres markát bámulta csalódottan.
Azért volt BKV-s élményem. Valami kompjuteres mulaccságon vettem részt vagy 10 éve Pesten, és csak 1 jegyet vettem 4 villamosúthoz :) Naná, hogy visszaúton a Nyugati pályaudvar megállójában ért utol 1 ellenőr, vonatindulás előtt 5 perccel.
Odaadtam neki a 4x lukasztott, kb 8 lukat tartalmazó jegyet, majd azonnal leugrottunk és futottunk a vonatra. Szerintem azóta is a jegyet nézi a csóka :)
Én megtaláltam a legjobb megoldást közel 10 év BKV-zás után. Se tömegnyomor, se 4000 ft körüli havi kiadás (csak némi benzingőz, de azt ti is szívjátok). Vettem egy szakadt robogót. Sokkal nyugodtabb így az élet.
Én nem bliccelek, mert tapírságnak tartom. Akinek nem fussa, járjon gyalog, biciklivel, vagy vegyen kocsit :))
Azon azért felhúztam magam múltkor, hogy nem tudnak visszaadni (igaz, Szegedről van szó, SZKV), én meg 200-500 forintért NEM veszek meg egy 130 forintos jegyet. Elvből. Ha jönne ellenőr, megmondanám, hogy kérem, ha visszaad, vásárlok egyet szívesen :)
Tudom, ki van írva, hogy visszaadásra nem kötelezhetőek. Jó, de szerintem én se vagyok kötelezhető áron felül vásárolni egy szolgáltatást.