Meg dombnak fölfelé, főleg pályán.... :-) Azért az 1.6-ban ehhez már elegendő erő van nem esik kétségbe pl. az M1-en dombnak fölfelé 130-nál. Gyönyörű szépen felrántja magát a tempomat is jól végzi a dolgát....
Minden autó hasít ha lendületben van. Manapság nemigen árulnak olyan autót, ami a megengedett terheléssel ne tudná tartani a lendületet. A gond ott kezdődik, ha gyorsulni kell pl. előzésnél...:-)
Ha pár éves és 100-150ezer közöttit veszel akkor a típushibákat gariban cseréltetheted (7 év vagy 150ezer km garancia). A kopó alkatrészek meg minden autóban kopnak. Ha van kiszemelt akkor vidd el szakszervízbe állapotfelmérésre, ott megmondják hogy kell-e pártízezer km-en belül valami nagyobb kiadással számolnod.
Nyilván nem napi, mégcsak nem is heti szinten hiányzik a nagyobb teljesítmény, de amikor pl. a Mátrában 3.-ban küzdöm magam felfelé és gyorsulás ohne, akkor hiányzik a több paci.
A kis turbós benzinesektől félek is, meg szerintem nem is valók városban pár kilométeres szaladgálásra. Az értelmes szívó benzinesek pedig lassan kihalnak. :(
Hát nem tudom, én nem bíznék annyira a turbó benzinesben, a mostani 1.0 eladása sem megy igazán. Bár az 1.4 turbós lehet nem lesz annyira kifeszítve teljesítmény terén. Nekem is 1.6 GDI van, én sem bántam meg.
Én az 1.6 GDI mellett döntöttem. Nem bántam meg! Egy alkalommal egy másik új Ceed mellett parkoltam, beszélgettem a tulajával 1.4-es volt azt mondta megbánta, hogy nem az 1.6-ost választotta. Amúgy ha most vennék autót valószínű az 1.4 T-GDI Hyundai i30-ra esne a választásom. (Kiában gondolom jövőre jön az 1.4 turbo az új Ceed-ben)
két dolgot tehetsz mindkettő kompromisszum az egyik hogy veszel egy 110-140 ló körüli autót ami jó lesz az autópályán (1,6 benzin vagy dizel) a városban meg - feleslegesen - sokat fogyaszt vagy ha kicsi turbós benzines akkor meg lehet hogy a turbója nem fogja bírni a várost a sok hidegüzemmel tötyögéssel (bár erről megoszlanak a vélemények) a másik hogy veszel egy 90-110 ló körüli szívó benzinest az bírja a várost, és elég is oda de autópályán meg nyögni fog, valóban
értelemszerűen ha többnyire városban használod az autót, a második kompromisszum a kisebb szopás
Használt, pár éves 2. gen. Ceed (vagy H I30) vásárlásán gondolkodom. Érdekelnének a tapasztalatok, hogy átlagos felhasználáshoz (főleg város, és ritkábban nagyobb távon autópálya) az 1.4-es benzines motor milyen? A mostani 97Le városban elég, de megpakolva, klímával az autópályás emelkedőkön, és hegymenetben azért már küzd.
Inkább 1.6-ban gondolkodom, de nagyon ritka a használtpiacon, persze tudom, hogy az sem fog 6.-ban felmenni Mátraházára.
Típushiba van-e, mert nem nagyon hallottam róla, mire érdemes figyelni?
100-150ezer Km-nél mit érdemes cseréltetni, ezek kb. milyen költséggel járnak?
Nekem 1.6 benzin 2016 és nekem is volt ilyen viszont arra rájöttem, hogy nem mindegyik pendrive-ot szereti és akkor hajlamos kifagyni. Én újra indítottam úgyhogy nem tudom hogy megszűnik-e magától..
2017-es Ceed Summer Editon-ben a gyári navi kijelzőjén lehet lejátszani filmet? Ha igen, akkor hogyan? Pendrive-ról vagy Android autó-n keresztül? Valakinek van tapasztalata ez ügyben?
Egy 2010es, 1.4es, benzines, kombi kia ceed-em van. Teljesítmény esése van. A márkaszervíz azt mondta, hogy tönkrement a katalizátor, cserélni kell. 600.000 ft a gyári.... Sejthetitek mennyire van erre pénzem. Tudja valaki esetleg biztosra, hogy utángyártottat beveszi a kocsi? Esetleg vezérlő programozásilag meg lehet oldani a dolgot?
Miért lenne megbízhatóbb egy márkaszerviz mint egy kereskedő? Ne egy "igazi" nepperrel hasonlítsd, aki félévente céget cserél, eltűnik, hanem egy több éve ugyanott működő kereskedővel. Szerintem nincs különbség. Hasznot akarnak az autón.
Rozsda: Nézesd át, de nem az eladóval. Mint javasoltam, amúgy is érdemes elvinni egy másik szervizbe törés ellenőrzés miatt az autót, akkor már a kasznit amúgy is megnézik. Biztos lesz némi korrózió, de nem hiszem, hogy komolyra érdemes számítani. Abban nincs egyetértés, kell-e 9 éves autóra alvázvédelmet tenni. Az alvázvédősök szerint igen, karosszériásoknál nincs egyetértés. Én - hozzá nem értőként - azt hiszem, alvázvédelmet csak korróziómentes alapra érdemes feltenni. Az pedig az autó életének az elején van csak.
Ha még 10 évig akarod használni az autót, úgy érdemes, hogy elviszed egy tökéletes tisztítás-korróziómentesítés, passziválás, majd alvázvédelem eljárásra, de ez nem olcsó. És akkor az üregvédelemről még nem is beszéltünk. Lehet, hogy öt év múlva egy lakatolás olcsóbb lesz, mint most egy komoly alvázvédelem, kétséges hosszútávú eredménnyel.
De beszélj szakértőkkel, ne egyet kérdezz meg. Én csak itt dumálgatok.
Ugyanígy a szervizköltségek a vétel után:
Írd össze, fontossági sorrendben, mit kellene elvégeztetni és áraztasd be tételesen, anyag + munkadíj, legalább 2 szervizzel. Márkaszervizt kár kérdezned, másfél-kétszer annyi lesz mint egy független szerelő. Adogasd össze felülről lefelé, és ahol elfogy a dologra szánt pénz, addig csináltasd meg az olcsóbbal.
Még egy tipp: Alkudj ki egy legalább 40 kilóméteres, fél órás próbautat, ami során néhányszor leállítod és újraindítod az autót. Ez előhozhatja az eladás előtt kitörölt motorhibajelzést. Amúgy is érdemes komputerből lekérdezni a tárolt hibakódokat.
Köszi a választ! Elvileg tőlük lett vásárolva és nálunk volt végig szervizeltetve végig az autó, majd egy új Ceed-be számítatta be tulaj. A márkakereskedések/szervizek azért gondolom megbízhatóbbak, mint a "sima nepperek", vagy tévedek?
Természetesen gumi normális lesz rá véve (téli-nyári). Annyit nem árt tudni, hogy csillaggarázsban parkolna, szóval rozsda ügyben mire számíthatok?
Nagyjából mekkora összeget fog elvinni az első szerviz?( tudom, hogy állapotfüggő egy kis közelítés is segítség)
Amúgy holnap megyünk megnézni, nagyon bízom, hogy jó lesz mert eléggé tetszik. :)
Nekem tetszik :-) Nem kevés a futott kilométere, de nem is járja még az élete végét. Bíztató, ha megvan a magyar szervizkönyv, és a bejegyzései egyeznek az ígért futással. Pár száz Forintot megér, hogy leellenőrizd a bejelentett km óra állásokat, nem hagynám ki. http://kekkh.gov.hu/gepjarmuadat-lekerdezo/
Azt érdemes megnézetni alaposan, nem az eladó szerviz által, hogy nem volt-e komolyabban törve az autó. Ha van rá még lóvé, én cseréltetném a vezérműszíjat/még ha láncos esetleg, akkor a láncot, és a hosszbordás szíjat is, illetve sebváltóolajat, fékfolyadékot, hűtőfolyadékot, gyertyákat.
Akkut ellenőriztetni, milyen idős, ha 6 évnél öregebb, ami 9 éves autónál nem valószínű, gondolkodás nélkül cserélném, ha 4-6 éves, ami könnyen lehet, ellenőriztetném (én cserélném azt is....).
Nem írja a hirdetés, hogy téli gumit adnának az autóhoz, nyilván nem adnak. Ezen se spórolj. Ha a nyári is öreg vagy kopott már, érdemes elgondolkodni egy jó négyévszakos gumin, ha nem tervezel nagyon komoly téli igénybevételt.
Az én 1.6 GDI-m 2015-ös, de kb 100 ezer km-es létére még vibrációt nem érzékeltem. Minden rendben vele, bár volt, hogy indításra nem reagált. Ez 1 alkalommal volt. harmadszorra már indult a motor.
Esetleg ha akad itt még olyan Hyundai / Kia tulajdonos aki nem tudna róla, hogy elérhető már a magyar nyelv a régebbi, gyári navigációval szerelt utókhoz is, annak itt a lehetőség: magyarnavigacio.hu