Keresés

Részletes keresés

Töck Jenő Creative Commons License 2019.07.31 0 5 129484

Ha ott lett volna a +1 fő akkor szerintem eggyel több áldozat van.

Előzmény: doncike (129483)
doncike Creative Commons License 2019.07.31 0 0 129483

A cikk szerint valami korábbi hatósági szemlén előírták a +1 főt.

Persze nincs garancia arra, hogy a médiamunkás jól értette, amit a szakvéleményről mondtak neki.

Előzmény: zjakabfi (129481)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.31 -4 0 129482

 

 

75 fő befogadóképesség alatt 1 fő hv. és 1 fő matrózt ír elő...

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

a hableány hatósági engedélye 75 fő alatti vagy 75 fő feletti személyszállítás volt ?

 

 

Előzmény: smith (129480)
zjakabfi Creative Commons License 2019.07.31 -1 0 129481

Nyilván a védő mindent kitalál majd, ez a dolga. De a legtöbb dunaszemélyszállító  hajó simán 2 fős személyzettel megy, a 75 fő feletti is.

Előzmény: doncike (129479)
smith Creative Commons License 2019.07.31 0 5 129480

Érdekes szakvélemény annak fényében, hogy a 13/2001. (IV. 10.) KöViM rendelet 75 fő befogadóképesség alatt 1 fő hv. és 1 fő matrózt ír elő...

Előzmény: doncike (129479)
doncike Creative Commons License 2019.07.31 -1 0 129479

Újabb fejlemények:

https://index.hu/belfold/2019/07/31/hableany_baleset_viking_sigyn_kapitany_szakertoi_velemeny/

 

"a Hableány az esemény idején és helyén az egy fő matróz hiánya miatt nem volt alkalmas a hajózásra."

 

Ez összességében szerintem nem fogja menteni a Viking kapitányát, de elképzelhető, hogy a bíróság sértetti közrehatásként fogja értékelni és enyhítő körülmény lesz.

trizs77 Creative Commons License 2019.07.31 -5 1 129478

 

H.G. olvtársunk által a 129.460-ban betett tablicsku felső sora, 2018-ra 26%-t ír személyhajózásra.

De nem bontja szét e számot a BAHART, jó okkal.

       -  menetrendszerinti vonali hajózás

       -  sétahajó, rendezvény hajózás.

 

Valószínűsíhető, hogy a abból a 26%-ból kevesebb mint 10% lenne a menetrendszerinti vonali hajózás és a többi a sétahajó, rendezvény hajózás a több bevételt hozó.

 

Azért a kb. 10%-ért meg megéri nekik, hogy kettő-három minisztérium is belelásson - részletesen - a tevékenységükbe ?

Ha pedig az arra a kb. 10%-ra megkérnék és megkapnák az államtól a közszolgáltatási támogatást (ami akkor járna) sok olyan plusz vizsga is a nyakukba szakadna évente amit senki se kíván.

 

Jobb ez így.

Elhajózgatnak a partok mentén és ha van azokon a járatokon utas az jó, ha nincs az se nagy baj.

 

 

Előzmény: Mlle. Grenelle (129477)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.07.31 0 1 129477

Átláthatóság ide vagy oda, azért a rendelkezésre álló forrásokat/lehetőségeket illik kihasználni...

 

...persze egy magyar állami vállalatnál, ahol a jelmondat a "Csak nem kitűnni!" és a "Lapulj, addig se piszkálnak!", ott természetesen ez a legkevésbé fontos.

 

Minden úgy jó, ahogy van, minden marad a régiben.

Előzmény: trizs77 (129475)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.31 -6 0 129476

A segítség nyújtás elmulasztása egy független bíróságon nehezen állna meg.

 

Egy magyar bíróságon valószínűleg elítélik emiatt.

 

 

Előzmény: doncike (129473)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.31 -2 0 129475

Nem biztos, hogy a BAHART menedzsmentje akarja az átláthatóságot.

Előfordulhat, hogy nekik vagy tulajdonosaiknak az érdekeik, ezzel ellentétesek.

 

 

Előzmény: Mlle. Grenelle (129474)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.07.30 0 0 129474

Hiányzik a menedzserszemlélet...

Előzmény: trizs77 (129464)
doncike Creative Commons License 2019.07.30 -1 0 129473

Ellenben: eddig gondatlan bűncselekménnyel gyanúsították, ami nyilván meg is fog állni a bíróságon.

Viszont a segítségnyújtás elmulasztása szándékos bűncselekmény, tehát önmagában még annak bizonyítása sem lenne elég, hogy nem állt meg segítséget nyújtani. Azt is bizonyítani kell, hogy ezt szándékosan (vagyis a lehetséges következményeket kifejezetten akarva vagy abba belenyugodva) tette.

Előzmény: FOMA (129468)
zjakabfi Creative Commons License 2019.07.30 -3 1 129472

Moderáltassam a bántó hozzászólást?

A viccjel nem elég?

Előzmény: jakyg (129466)
gabor144 Creative Commons License 2019.07.30 0 0 129471

Most megnéztem a jegyemet, tényleg rajta van a járat. Azért olyan viszonylatban, ahol naponta több járat is indul, az utas megkérdezése nélkül, csak a váltási időpontból valószínűsítve, hogy a következővel megy, nekem nem teljesen korrekt. Ráadásul az üzletszabályzat sem utal arra, hogy járathoz kötött lenne, sokminden szerepel benne, hogy mire jogosít a menetjegy és minek kell feltüntetve lennie rajta, de konkrét járatra érvényesség nincs említve.

Előzmény: paca664 (129469)
paca664 Creative Commons License 2019.07.30 0 0 129470

Már csak egy kérdés van: minek...?


Ha az állam megrendeli, mert a balatoni hajót a közlekedési közszolgáltatási rendszer részének tekinti, akkor azért. Semmi másért. Akkor is ha csak -0-ás a szaldó. Ezt a döntést nem a Bahart agytrösztje kell hogy megszülje, ez nekik egy feladat lesz, ha lesz.

 

Előzmény: HG. (129461)
paca664 Creative Commons License 2019.07.30 0 0 129469

Évek óta csak járathoz kötött jegyeket kapok, még átszállásnál is. Nekem ez elég egyértelmű....

Előzmény: gabor144 (129462)
FOMA Creative Commons License 2019.07.30 0 2 129468

"ezek szerint már "csupán" segítségnyújtás elmulasztása a vád"

 

Nem. Egy újabb bűncselekménnyel gyanúsították meg, ettől még a korábbiban nem szüntették meg a nyomozást. (Az alapügy Btk. 233. § Vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetése.)

 

Természetesen vád még nincs, vádat majd az ügyészség fog emelni, ha lezárul a nyomozás.

Előzmény: Mészáros_Laci (129444)
jakyg Creative Commons License 2019.07.30 0 0 129467

"Kiszámoltuk, leírtuk, odaadtuk, stb.,"

 

Hogy mik vannak! Olvasható ez valahol?

Előzmény: HG. (129461)
jakyg Creative Commons License 2019.07.30 -1 5 129466

Zolikám! Tehetsz egy szívességet.

Előzmény: zjakabfi (129450)
jakyg Creative Commons License 2019.07.30 0 0 129465

Az a helyzet, hogy a szemnek jobban hiszek.

Előzmény: gabor144 (129449)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.30 -5 3 129464

Már csak egy kérdés van: minek...?

Azért hogy a "személyhajózás" részesedése felmenjen 26%-ról 28%-ra, az árbevétel 3 milliárdról 3,1 Mrd-ra, a nyereség meg 150 milllóról 160-ra?

Egy állami cégnél, ahol különösebben senki nem érdekelt mindebben, aminek ez a tevékenység csak kb törvényi kényszer, miközben a kompok meg a vitorlások sokkal kevesebb macera mellett fejőstehenek?

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Ezért az öt és fél sorért, magácskáé a piros pötty máma.

 

Itt van az eb elhantolva.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: HG. (129461)
zjakabfi Creative Commons License 2019.07.30 -1 0 129463

A gyorshajó egyertelmű járatra szól, a többin nem érdekli őket, de nekem meg kellett adnom.

Lehet, ha a T2 eleri a max főt, indítanak menetesítőt.

Előzmény: gabor144 (129462)
gabor144 Creative Commons License 2019.07.30 0 0 129462

"mar a váltasnál a járatot is meg kell hatarozni."  

 

Ez nekem új. Biztos? Még a díjszabásban sem találok erre utalást.

 

Amikor nemrég Siófokon 10 perccel az első füredi indulása előtt váltottam, nem mondtam, hogy melyikre kérem, és a pénztáros sem kérdezte. Pedig akár a következővel is akarhattam utazni, még ha nem is valószínű. Azért szerintem elég messze vagyunk attól, hogy a hajók megengedett maximális létszámát (ha korrekt a www.balatonihajok.huoldal, akkor Szent Mikós 550, Füred 400 fő, nyilván állóval is számolva) elérjük, úgyhogy ez inkább csak nehezítés lenne az utasnak.

 

Viszont a gyorshajón, ahol kevés a hely, tényleg így kellene lennie, de 2-3 éve pont nem így volt. Azzal visszafelé akartunk jönni, reggel előre megvettem a jegyet, és kérdeztem, hogy akkor ez most foglalás-e, lesz-e biztos 3 hely a kiszemelt járaton. Erre valami olyasmi volt a válasz, hogy jó, akkor majd kalkulálunk vele, hogy azzal akarnak jönni. Szóval látszott, hogy nem konkrét járatra szól a jegy.

Előzmény: zjakabfi (129454)
HG. Creative Commons License 2019.07.30 -1 2 129461

Kiszámoltuk, leírtuk, odaadtuk, stb., hogy a balatoni személyhajózás jelenlegi üzemmérete (hajók üzemóra futása) mellett a pótlólagos járatok határköltsége nagyjából az üzemanyag, kenőanyag, személyzetbérrel egyenlő, míg a határbevétele ezt már néhány utasnál is meghaladja.

Tehát igen, a hajókat pörgetni kellene, ha már vannak.

 

Üzemanyag, kenőanyag vélhetően rendelkezésre áll kb korlátlanul, személyzet viszont nem. Másrészt a munkaügyi szabályok szerinti foglalkoztatási szabályokat is be kell tartani, tehát személyhajón nem oldható meg, hogy reggel 9-kor elinduljon menetrendiben, majd este 23-kor befejezze diszkóként - ugyanazzal a személyzettel.

De még ezen korlát figyelembe vételéve is lehetne optimalizálni jó pár dolgot, aminek egyik eszköze az általad is említett átkelők - séták integrálása.

 

Már csak egy kérdés van: minek...?

Azért hogy a "személyhajózás" részesedése felmenjen 26%-ról 28%-ra, az árbevétel 3 milliárdról 3,1 Mrd-ra, a nyereség meg 150 milllóról 160-ra?

Egy állami cégnél, ahol különösebben senki nem érdekelt mindebben, aminek ez a tevékenység csak kb törvényi kényszer, miközben a kompok meg a vitorlások sokkal kevesebb macera mellett fejőstehenek?

 

 

Előzmény: jakyg (129443)
HG. Creative Commons License 2019.07.30 0 1 129460

Ennyit tudni.

 

 

Bár ebben csak annyi van hogy személyhajózás tokkal vonóval, de abból ítélve, hogy BEVÉTELBEN a negyedét adja a 3 milliárdnak, ellenben költségben és macerában egész biztos sokkal nagyobb a részesedése a 20+ személyhajónak és járatnak, tehát vélhetően kb púp a hátán a cégnek a "sok" ilyen-olyan járat.

Előzmény: trizs77 (129451)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.30 -3 2 129459

És?

Nem ez az alap?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hát nem.

Sajnos nem.

 

Ha hozol egy nyilvános beszámolót az elmúlt 5 év bármelyikéről,  az említett adatokkal, vendégem vagy egy jó vacsorára, bármelyik általad választott,  jó, Balaton körüli vendéglőben.

 

Valószínű, hogy (sajnos) nem kell kinyitnom a pénztárcámat.......................:-)))

Előzmény: Mlle. Grenelle (129456)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.30 -3 0 129458

 

https://hajozas.hu/magazin/balaton/tulajdonos-lett-az-allam-a-balatoni-hajozasi-zrt/

 

 a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. mint tulajdonos, nem gondolkodik közszolgáltatásban.

 

 

 

 

Előzmény: Mlle. Grenelle (129456)
smith Creative Commons License 2019.07.30 0 0 129457

Annyira vége lett a szezonjuknak, hogy tegnap óta újra van sétahajó az említett kikötőkből, csak erre már elfelejted felhívni a figyelmet.

Aki pedig gondolkodás nélkül elhiszi a callcenter információit, az vessen magára.

:-P

Előzmény: BDCSNY (129438)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.07.30 0 0 129456

És?

Nem ez az alap?

Vagy most "sutyiban", ahogy esik, úgy puffan alapon megy a balatoni személyhajózás?

 

(Feltételezem, hogy azért nem, de az nagyon meglepne, ha az itt felsorolt tételeket nem tartanák külön-külön számon...)

 

Előzmény: trizs77 (129453)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.30 -2 0 129455

Nem szükséges szétválasztani, de akkor közszolgáltatási állami kiegészítést se kell kérni.

 

Lehet állai kiegészítést kérni (ami nem kis összeg) de ehhez kell, 1 fő, jó statisztikust alkalmazni.

 

 

Előzmény: zjakabfi (129454)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!