Keresés

Részletes keresés

gabriel8 Creative Commons License 2007.03.29 0 0 505

És ebbe a 6500Ft-os poggyászba menen bele a karton is ? azaz előbb kartonba és azon kívül a "táska "?

 

Mert sztem karton kéne talán :-) Remélem azért nem dobálják.

 

A reptéren kívül pl összecsomagolom, aztán ahol a cuccokat le kell adni (személyenként odaér az ember, leadja a tfh 3 darabnyi cuccát és lemérik ? Minden cuccra kerül azonosító, h az enyém ?

 

20kg így már okés, hisz 5 kg cucc feljön velem a repcsire, normál méretű hátizsákként.

 

G

Előzmény: Kisharesz (504)
Kisharesz Creative Commons License 2007.03.29 0 0 504
Igen, 6500 Forint a speciális poggyász ára, ami lehet táska, síléc, és persze bicikli is, csak a leírtak szerint fel kell készíteni az útra. Max súlya 15kg, ezen felül van még a rendes poggyászod, ami alapból jár a repjegyhez, ez 20kg lehet. Plusz még a kézipoggyász, szóval a súllyal tuti nem lesz gond... ;)

Hát, hogy odafelé, vagy visszafelé legyen repülő, az egy jó kérdés... Mind a kettő kockázatos, pl. mi van, ha visszafelé lekésed, mert pont a legrosszabbkor defektet kapsz? Mi kedden majdnem lekéstük a repülőt Barcelonában, hát senkinek nem kívánom azt az érzést... 2kg fogytam 1 óra alatt :D

De mindezek ellenére azt mondom, hogy ne félj a bringáddal együtt repülni, szerintem ha egyszer kipróbálod ezt a fajta "térugrást", utána fapaddal fogsz járni mindenhová Európában tekeregni... ;)

Legyen már április 28!!! :) Addig is végigrepülök még1x Google Earth-ben az útvonal felett :)))
Előzmény: pele_nka (502)
gabriel8 Creative Commons License 2007.03.29 0 0 503

Menten berögöhök :-)))

 

Ugyanis én meg júni közepére gondoltam, hogy feltekerek a Mangart úton:

(pár éve kőomlás vitte el az utat, de tán 2-3 éve megint járható.)

 

És még hová mentek ?

 

Mangart linkek itt:

 

http://www.gyorgyigabor.hu/link.php#szloven

 

kiemelt

http://www.dergan.net/gallery/Mangart-jul-2004

 

Eltűntek M paniczki szuper emelkedős oldalai ????? :-(((((

 

http://dominiquethirifays.free.fr/schemasdubig/schema880w.htm

ez viszont nincs fent, lemaradt :-( de hasznos !

 

Előzmény: pele_nka (502)
pele_nka Creative Commons License 2007.03.29 0 0 502

szerintem a 6500 arra vonatkozik, hogy annyi a bicajszállítás díja, mint speciális poggyászé, de ennyi pénzért csak elviszik azt, amit feladsz speciális poggyász címszó alatt

 

ha csak egy irányba repülsz, az szerintem egyértelműen visszafele legyen, a bicaj épsége érdekében, bár a Te kipihintséged érdekében az odafele út lenne javasolt, de sérült vagy elkésett bicajjal meg vagy lőve

 

amúgy ha minden jól jön össze, május 1-es hosszúhétvégén megyünk a szlovéniai Mangarthoz is, ki ismeri a Passo de Predil környékét (Chiusaforte és Log felől is)?

Előzmény: gabriel8 (500)
gabriel8 Creative Commons License 2007.03.29 0 0 501

Nem is tudom a méretet:

Schwalbe 622-32-as asszem, azaz akkor 32-es ???

 

Tökéletesen bevált :-) 22 kg cuccal a hátsó keréken (elsőn még 3 kg)

Előzmény: csiga papa (497)
gabriel8 Creative Commons License 2007.03.29 0 0 500

Köszi és szívesen:

 

Ezt már megnyugtatóbb olvasni, mint amit e-mailben kapottban olvastam. (néha 8-as előfordul, vagy kmóra rögzítő letörése, sárvédő letörés)

 

A kartonon kívül mihez kellett a 6500Ft-os táska ?

 

Ha egyik irányba mégis vonatoznék, szerintetek merre célszerű repülővel ? Oda vagy vissza ?

Visszafelé azért jobb elvileg, mert a bringa kibírja bármi lesz is vele, viszont ... sosem repültem még, ráadásul... azaz kérdezősködések, na meg a csomagolás.......

 

Örülök, hogy van élet a topicban és kinek-kinek mi a kérdése, stb adunk rá ötleteket, válaszokat, oda-vissza :-)

 

Lehet h jún-ban 5-6 napra én is elrucanok Ausztriába pár brutál emelkedőre + a Mangartra.

 

Bevált a júniusi néhány napos tekerés tavaly :-)

 

Most előbb szombaton tervezek kb 4 órányi tekerést - újra felfedezem a Pilist :-) MInt minden tavasszal :-)

 

G

Kisharesz Creative Commons License 2007.03.29 0 0 499
Rómából hazafelé fapadossal jöttünk, WizzAir. Akkor repültem először, izgi volt. Odafelé 2 hét volt az út, visszafelé 80 perc. :)

Csomagolást nem biztosítottak a repülőtéren, de hál' isten készültünk, 1 euros boltban vettünk vastag tixót, és a szelektív hulladékgyűjtők mellől guberáltunk nagyon frankó kartonpapirokat. Ezekkel + néhány pókkal elég jól be tudtuk csomagolni a bringákat. Ami kötelező: a pedálokat leszerelni, a kormányt a vázzal párhuzamosra befordítani, a kerekeket leereszteni, mert ugye a csomagtérben utazás közben a 12000m-en lévő légnyomás van, ami jóval kisebb mint idelent, ezért szétdurranhat esetleg a kerék. Valamint 15kg a súlykorlát a speciális poggyásznál, amit előre meg tudsz váltani a WizzAirnél 6500 HUF pluszpénzért. A 15 kg nekem kevés volt, le kellett szedni minden csomagtartót, nyerget, és bepakolni a saját, illetve a többiek poggyászába. Különben fizetni kellett volna kilonként jópár eurot. Egyébként meg nem mérték le, de azért nem mernék kockáztatni legközelebb sem. Érdemes jó sok időt ráhagyni a bepakolásra, illetve, ha itthonról indul az ember, akkor szépen előre becsomagolni a bringát még otthon. Amúgy az utazás alatt semmi baja nem lett a bringáknak, Ferihegyen összepakoltuk őket, és már gurultunk is tovább. :)

Viszont Firenzében találkoztunk két amerikai sráccal, akik Belgiumban 2 napot vártak a bringájukra... És tegnap előtt 10-ünknek veszett el a poggyásza Barcelonából hazafelé, mondjuk valószínű az is benne volt, hogy utolsó pillanatban checkeltünk be. De akkor is!!! :) Milyen dolog ez, kedd délután repültünk haza, és tegnap -szerda- este 10-kor kaptam házhoz a csomagjaimat. És ha benne lett volna a lakáskulcsom? 1 napot csövezek? Ha bicikli lett volna, arról nem is beszélve, az még rosszabb! :D

Így néztek ki a bringák becsomagás után:



Ja, és kösz a sok hasznos tippet és tanácsot az osztrák túratervekkel kapcsolatban! Hasznukat veszem... szuper lesz, már alig várom! :) Ki is vettem rá a szabit... :P Majd még biztos kérdezek...

Üdv,
Rp
Előzmény: gabriel8 (496)
Sutam Creative Commons License 2007.03.29 0 0 498
Lehet... .

Annyit még hozzátennék, hogy alapjáraton kb. 8kg-os cuccal ahsználom a bringát sulibajáráshoz (szomszéd városban tanulok, így 2*10km-t tekerek naponta), és a tök sík bicikliúton nekem jobban számít az, hogy minél jobban haladjak, mint a fékezhetőség.
Nagyobb túrákon lehet, hogy vastagítok majd... (nemsokára 2 felnim lesz, egy vékony gumis, és egy félterep (37-es)).
Előzmény: csiga papa (497)
csiga papa Creative Commons License 2007.03.29 0 0 497
fékhatás/gumiméret

Tapasztalatom szerint szélesebb gumival (én jelenleg 40mm-est használok a pakkos bringámon) jóval fékezhetőbb, dönthetőbb a bicaj, mint a 25mm-es, 8 baros gumikkal szerelt országútim. A "felület mérete nem számít" elmélet csak első közelítésben igaz, rengeteg dolgot nem vesz figyelembe.

Más pakkos túrázók mekkora gumikkal járnak?
Tapasztalatok?
Előzmény: Sutam (495)
gabriel8 Creative Commons License 2007.03.28 0 0 496

Bizony... repülni lenen célszerű csak ami bizonytalanságot okoz:

simán épségben el tudom juttatni repcsin a bringám ? azaz a becsomagolás mikéntje + súly miatt túllépésem tuti lenne.

 

Bringa becsomagolás / dobozolásban ha van tapasztalat, szívesen olvasnék róla :-)

 

G

Előzmény: pele_nka (494)
Sutam Creative Commons License 2007.03.28 0 0 495

Eddig még kb. 15kg-nál nagyobb súly nem volt még a csomagtartón, és így még nem volt gondom vele.

 

A felütés reális veszély, bár fékezéskor nem hinném, hogy negatív hatással lenne, mivel tudtommal a felület nem szamít a tapadásnál, hanem csak az össztömeg, ill. a felület minősége.

Előzmény: csiga papa (491)
pele_nka Creative Commons License 2007.03.28 0 0 494

oda már repülni érdemes, ha egyedül megy az ember, de ha nem, akkor is

 

mindenképp megfontolandó, mert hosszú az út. Anno 50 órás út volt nekünk Andalúzia, és az első pár napban agyon voltunk ütve, nem lehetett úgy élvezni a tekerést, mint frissen lehetett volna

Előzmény: gabriel8 (493)
gabriel8 Creative Commons License 2007.03.28 0 0 493

Bezzeg a Keleti - München vonat éjszaka megy, csak onnan meg átjutni Olaszo-ba necces és drága meg hosszabb is :-) :-(

 

Azért megfontolom, köszi :-)

 

Még nem tudom hogy lesz a nyaram, de böki a csőrömet a Pireneusok :-)

Vagy pedig Alpok eddig fel nem fedezett emelkedői.

 

GyG

Előzmény: csiga papa (485)
csiga papa Creative Commons License 2007.03.28 0 0 492
Én még tipródok a 28 meg a 40mm között...
Előzmény: csiga papa (491)
csiga papa Creative Commons License 2007.03.28 0 0 491
Nem keskeny a pakkos túrázáshoz a 25-ös gumi? Gondolok itt felütésre, fékezhetőségre...
Előzmény: Sutam (488)
pele_nka Creative Commons License 2007.03.27 0 0 490

http://www.mattaweb.com/

 

a gallery-ben van egynéhány igen jó fotó, ami kijelölhet pár túracélpontot

Sutam Creative Commons License 2007.03.27 0 0 489

Ettől független szeretem az én icipici kis drágaságomat... ;-).

 

 

Előzmény: Sutam (488)
Sutam Creative Commons License 2007.03.27 0 0 488

Lehet hogy én is rosszul választottam... .

Egy cygnusom van (trekking), 2004-es alu, koskormányosítva, kb. 1 hetes túrára alkalmas (nagyobb túratáskával többet bír ;-) jelenleg. 25mm-es gumival.

Viszont ahogy a cross-okat nézem az ebike-n, a vázgeometriájuk, villájuk alkalmasabb a döntően országúti túrázáshoz... .

 

Az tény, hogy legjobb túrázni az erdészeti, és/vagy merev talajú földutakon lehet.

Előzmény: facetious_ (486)
AgentOrange Creative Commons License 2007.03.27 0 0 487
Hát, cross bicajból soha nem lesz monti, ez tény, viszont országút-földút-erdészeti út-ra verhetetlen, szerintem, persze lehet variálni kicsit idővel, duplafalú felni, DT, vagy sapim küllők és jó agyak mellett szinte bármit elvisel (persze nem ugratásokra és DH-re gondolok ezalatt). Jómagam 96 óta nyúzok 28-as cross gépeket, eddig mindenhol tökéletesen beváltak.
Előzmény: facetious_ (486)
facetious_ Creative Commons License 2007.03.27 0 0 486

Sziasztok Kerékpárosok! :)

 

1 hónapja büszke tulaja vagyok ez 2007-es Author Reflex-nek!

A problémám csupán az, hogy szerintem rosszul választottam.

Azt mondták nekem, hogy tökéletes a magyar utakra ez a cross kategória, erdőben is lehet használni stb.. stb.. stb...

A hétvégén körbebicóztuk a Szentendre körüli domboldalakat. Nagyon jó volt és igazából csupán annyi  problémám volt, hogy néha le kellett szállnom róla, mert a vékony gumik miatt és a súlypont elosztása miatt egy-két helyen nem tudtam vele közlekedni.

Aztán egy nagy lejőn 30km/h-val száguldottunk lefelé (többiek montival) egy olyan terepen, ami kifejezetten montisoknak ajánlott.

A reflex bírta, de nem hiszem, hogy jót tesz ez neki.

Különösen úgy, hogy ezek után szívesebben túráznék az erdőben, mint a kocsik között a közúton....

A kerékpárt hitelre vettem és 2x használtam. 88km-t mentem eddig vele.

Arra gondoltam megpróbálom a kereskedővel megbeszélni, hogy be tudja-e számítani egy új mtb árába a Reflexet.

Gondolom buknék rajta, de még mindig jobb annál, hogy teljesen tönkretegyem a bicót.

Mi a véleményetek?

 

Köszönöm a válaszotokat!

 

Üdv, facetious.

csiga papa Creative Commons License 2007.03.27 0 0 485
Bizony hogy lehet. A jegy 55 euró, a bringajegy 15 euró. (Egy útra.)

A gond az, hogy reggel indul a Keletiből, este ér le, és vissza is reggel indul. Emiatt plusz két éjszakázást be kell tervezni az olaszoknál. (Van kemping millió :-)
Előzmény: gabriel8 (482)
gabriel8 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 484

Még térkép is van arról a panorámaútról és a környékről:

http://www.kopce.cz/images/hohergol/mapahohgoll2.jpg

 

G

 

gabriel8 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 483

sztem erre a 1700-as hágóra, emelkedőre gondolsz:

 

http://www.rossfeldpanoramastrasse.de/

 

(legalábbis fejből úgy rémlik csak ez van ott, meg meleltte a sasfészek, ahová csak busszal lehet felmenni.

 

G

 

http://www.bergfex.de/sommer/rossfeld-berchtesgaden/highlights/784/?image=/images/beschreibungen/784/image-01.jpg

 

nem csúnya, mi autóval jártunk fenn 10-12% meredek

Előzmény: Kisharesz (477)
gabriel8 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 482

Csiga papa, ezek szerint nyáron Velencéig lehet bringaszállító vonattal menni ?

 

erről mindig volt bennem egy bizonytalanság.

 

Köszi a választ

Előzmény: csiga papa (480)
csiga papa Creative Commons License 2007.03.26 0 0 481
Goldoni :-)
Előzmény: csiga papa (480)
csiga papa Creative Commons License 2007.03.26 0 0 480
Azt hiszem májusban még nem jár a Boldoni Express a Keletiből Mestrebe (Venezia). Pedig onnan a Dolomitok alja csak egy 100-as. És májusban az olaszoknál már remek bringásidő van.
Előzmény: Kisharesz (472)
pele_nka Creative Commons License 2007.03.25 0 0 479

Az említett vízesés a Krimml, amit a helyiek előszeretettel aposztrofálnak úgy, hogy Európa legnagyobb szintkülönbségű zuhataga. Egy érdekessége van az útnak, ha nem keletről, hanem nyugatról (a Gerlospass felől) közelíted meg: egy helyen 360 fokos hurkot vet az aszfalt és saját maga alatt megy át egy rövid alagúton

http://www.viamichelin.fr/viamichelin/int/dyn/controller/Cartes-plans?mapId=-t09nu0j518a9dp&dx=481&dy=363&empriseW=963&empriseH=727

de összesen mennyi időt szántok rá?

Előzmény: Kisharesz (477)
Sambucus_Ebulus Creative Commons License 2007.03.24 0 0 478
Bad Ausseeből Obertraun felé van egy kevésbé forgalmas és ráadásul alacsonyabb hágó. Az út végig erdőben vezet, a végén 23%-os lejtő le Obertraunba. A legmeredekebb részen a kanyarban kellemetlen apró macskakő. De legalább nem csúszik. Sorompóval zárható, de rendes országút. Nem tudom mikortól járható. Amiért érdemes erre kanyarodni az elsősorban Halstatt. A tó is szép, bár elég komor tud lenni, a városka meg fenomenális. Nagyjából egy utca járható biciklivel, az autók alagúton megkerülik. A hegyoldalra épült, csupa lépcső, középkori a hangulat, szép a kilátás a tóra és a, hegyekre és két ház között még vízesés is van. ( Keress róla képet a neten.) A két útvonal hosszában alig van különbség. Obertraun előtt van egy barlang vad patakkal, fönn a Dachstein oldalában meg jégbarlang. Ja és látni a Dachstein gleccserét.(jó időben)
Előzmény: Kisharesz (477)
Kisharesz Creative Commons License 2007.03.23 0 0 477
Sziasztok!

Első körben valami ilyesmire gondoltam, de ez még csak terv(v0.1):
útvonal
Kőszegre már le lehetne menni pénteken meló után. Aztán valahogy áttekerni Burgenlandon, és Leoben környékén kilyukadni. Ezen a szakaszon tud valaki valamilyen nyerő útvonalat, vagy esetleg valamit, amit nem szabad kihagyni, ha az ember arra jár bringával?

Leobentől felcsapatni Eisenerz felé, itt lesz egy 1200-as "hágó", aztán csak csorgás lefelé, csak hogy mégsem az autópálya völgyében menjünk.

Leizen után Bad Aussee felé megnéznénk a tavakat, majd Gosau felé tovább Nyugatnak, Hallein-nál át Németországba, Königssee. Itt láttam egy utat a tótól keletre, ami felmegy 1700-ra, és elég pazar lehet onnan a kilátás a tóra, illetve a szemközti hegyeket.

Aztán Zell am See, ez összesen kb. 450km, bár ebben nem számoltam, hogy felruccanunk Königssee-nél 1700-ra.

Innen Grossglockner Strasse, és egyéb csillagtúrák, állítólag van még kicsit Nyugatabbra Zell am See-től valami híres vízesés is...

Majd valahogy haza... Esetleg azt is bringával, ha vannak még jó alternatívák :)

Aki járt már ezeken a helyeken, szívesen veszem a tanácsait, mit érdemes megejteni bringával május elején errefelé, mit nem, stb...

A Grossglockner Strasse-ról:

New opening times 2007
11.12.2006

Beginning of May until 15 June: 6am - 8pm
16 June until 15 September: 5am - 9.30pm
16 September until end of October: 6am - 7.30pm

Last admission: 45 min. before night closure

Beginning of May... Ez mit jelent? Május elsején lehetek én az első?! :) A Földgömböt járatjuk, majd megkeresem a cikket, köszi! ;)

Üdv,
Rp
Előzmény: gabriel8 (474)
gabriel8 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 476

Kaptam egy levelet:

feladó: Louis-Sébastien Jacquel-Blanc

 

Üzenet: Hello, We have been developing a cycling tour in Belarus, and we are looking for volunteers who want to experience it. Do you know who we could talk to ?  

Akit érdekel, annak megadom az illető e-mailjét.

 

Lehet h túraszervezőről van szó ?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!