Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2022.07.31 0 0 37498

köszönöm.

Előzmény: 431365 (37497)
431365 Creative Commons License 2022.07.31 0 6 37497

Összesen csak két kanyar van, az alap koncepció már kicsit meg lett borítva de a logika ugyan az 

 

munkanap csak az LVN-787 csinálja, a délutáni annyiban lett másabb, hogy összevonták a Kb, SzFt. - Sajóvelezd járattal a Putnok-Szilvásváradot így nem kell egy másik kocsi ennek a járatnak a teljesítéséhez. 

 

Hétvégén az LVN pihen, olyankor putnoki kintalvósok dolgoznak, szombaton az NZM-437 vagy az SSM-531, vasárnap a 8:15-ösre az NZM-441 megy, a 15:15-ösre pedig ismét a 437 vagy az 531

 

az LVN munkanap komplex fordát csinál, leírom hátha érdekel:

 

6:35 Ózd, autóbusz-állomás - Putnok, főtér 7:19
Kicsi pihenő után itt szerződéses járatot csinál a szociális otthonból az ottlakók munkahelyére
8:15 Putnok, főtér - Szilvásvárad, szalajkavölgyi elág. 9:26
10:25 Szilvásvárad, szalajkavölgyi elág. - Putnok, főtér 11:28

Hazaviszi a délelőttös műszakot szerződésesben, és beviszi a délutánost (csökkentett munkaképességű emberek dolgoznak ott 4 órás munkában)
12:28 Putnok, fő tér - Sajóvelezd, vegyesbolt 12:38
12:40 Sajóvelezd, vegyesbolt - K.barcika, SzFt. 13:19

 

Iskoiásban:
13:25 K.barcika, SzFt. - Putnok, főtér 14:00
14:05 Putnok, fő tér - K.barcika, SzFt. 14:36

Tanszünetben:

14:00 K.barcika, SzFt. - Berente, Bányagépjavító 14:07 Rezsi
14:15 Berente, Bányagépjavító - Kazincbarcika, autóbusz-állomás 14:32
14:33 Kazincbarcika, autóbusz-állomás - K.barcika, SzFt. 14:37 Rezsi


14:40 K.barcika, SzFt. - Szilvásvárad, szalajkavölgyi elág. 16:18
17:55 Szilvásvárad, szalajkavölgyi elág. - Putnok, főtér 19:08
19:10 Putnok, fő tér - Sajóvelezd, vegyesbolt 19:19
19:20 Sajóvelezd, vegyesbolt - Ózd, autóbusz-állomás 19:50 Rezsimenet

 

Előzmény: trizs77 (37489)
Rago17 Creative Commons License 2022.07.31 0 1 37496

Itt

Előzmény: Ro_96D (37495)
Ro_96D Creative Commons License 2022.07.31 0 0 37495

Sziasztok
Tudja esetleg valaki, hogy Arkán hol fordulnak meg a buszok? Közvetlen a megálló után Y-ban tolatva, vagy felmennek a templomokig?

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.07.29 0 3 37494

Pedig talán ezt sem lett volna túlságosan nehéz áthidalni. De az tény, hogy egyedül nem megy.

 

Számoljunk az egyszerűség kedvéért 80 busszal, melyek mondjuk a MÁV Autóbusz Kft. alá tartoznak.

Ezt a 80 buszt úgy kell elosztani, hogy nem egy központi telepre kerülnek, de nem is atomizálódik a flotta. A leosztás lehet az, ha minden régió (és Budapest) egyarant kap egy-egy bő tízes adagot, amivel az adott divízió többé-kevésbé szabadon rendelkezhet, de akár igazodhat kifejezetten a főbb vasútvonalak forgalmához is.

A szervizelést és a tárolást is hosszú távra kell megoldani. Saját külön telepet nem biztos, hogy érdemes fenntartani országosan ennyi busznak, viszont ott a Volán, amivel teljesen korrektül lehetne hosszú távú szerződést kötni mind tárolás, mind szervizelés tekintetében. Alapjáraton a buszok elhelyezhetőek egy vontatási főnökség telepének félreeső részén vagy egy nagyobb Volán-telepen, folyó vonatpótláskor a buszok kapacitástól függően elosztva a legközelebbi telepeken alszanak. A komolyabb szervizelést szintén a Volán vigye végig, egészen a műszaki vizsgáig - mivel a mai napig vállalnak külsős szervizt is, ezért ez sem megugorhatatlan.

Komolyabb, előre tervezett pótlás esetén szintén lehet kérni a Volán segítségét a sofőrök elhelyezésében és a diszpécsermunkában is (de csinálhatja ezt a vasút is, ha van kapacitása - gyakorlata kell legyen, hiszen mind a mai napig el kell helyezni mozdonyvezetőket, pályakarbantartókat is), az igazi előny viszont pont a spontán pótlásoknál mutatkozna meg: nem kellene azonnal összekönyörögni minden buszt a környékről, ami mozdítható, hanem órákon belül fel lehetne venni az üzemet.

 

Bár ez kicsit amolyan amatőr képzelgés, de kiindulásnak talán jó lehet, ha meg elég nagy hülyeség, akkor jó lesz vitaindítónak.

Előzmény: trizs77 (37493)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.29 -1 1 37493

Mi volt az indoklásuk arra, hogy kettő legyen egy helyett, és magáncégek?

 

--------------------------------------------------

 

A túl nagy rezsi költségek.

Ha csak 1 van (mondjuk sárbogárdon) akkor egy 98-as vonal pótlásakor (hogy Borsodról beszéljünk) a :

 - kitelepülés,

 - szállás költségek,

 - mobil szervízelés,

 - stb.

nagyon drágává teszi a mutatványt.

 

Ezért először az volt a válaszuk, hogy OK. de legyén négy.

Félbe-keresztbe vágva az ország négy felé és mindegyikben lesz egy vonatpótló magán társaság.

 

OK.

Válaszoltam.

 

De akkor az egyikük közbe szólt, hogy az sok, sok bajt okozna.

Legyen kettő.

Egy a Dunántúlon egy a Dunán innen.

 

Erre azt válaszoltam, hogy (párton belüli) magán ügyük.

Ebbe beleszólni nem akarok.

Döntsék el egymás között.

Ha kitalálták, szóljanak.

 

Kb. két nap szóltak, hogy OK, megvan a válasz = kettő lesz.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Azután mint látod, nem lett egy se.

 

más

 

Amúgy gondolkodtak egy harmadikban is - arra tülekedtek többen - egy budapesti pótló vállalkozásban.

 

 

 

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (37490)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.29 -1 1 37492

Pontosan.

Így történt.

Tényleg.

 

Egyáltalán nem titkolták.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nekem mindegy volt.

Nem az volt a lényeg, hogy ki a tulaj, hanem az, hogy ne borítsuk fel a menetrendi közlekedést egy vagy két megyében mert ott éppen vasútvonal felújítás zajlik.

 

Sajnos akkoriban igen kétes hátterű magánbuszos vállalkozások is vonatpótlóztak.

Rendkívül vegyes autóbusz parkkal.

 

Ugyanúgy alkalmatlan volt napi töb fordulós vonatpótlásra a csak 6-8 éves csili-vili szuperül felszerelt emelt utastér szintű Neoplán mint a két és fél évtizedes igen hideg, lepukkant  (ex volános) Ik-260.32.

Előzmény: Racilaci (37491)
Racilaci Creative Commons License 2022.07.29 0 2 37491

Jaj, mi? Hát már akkor számolták, hogy nemcsak Józsi, hanem Pityu éhes száját is tömni kell naponta valamivel. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (37490)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.07.29 0 1 37490

Mi volt az indoklásuk arra, hogy kettő legyen egy helyett, és magáncégek?

Egyben kéne tartani azt, ami összetartozik.

Előzmény: trizs77 (37487)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.29 0 0 37489

köszönöm.

 

A két saját fordulóján kívül egy másik busz is megcsinálja még ugyanaz nap a Putnok-Szilvásvárad-Putnok fordulót ?

 

 

Előzmény: HBweb hu (37488)
HBweb hu Creative Commons License 2022.07.29 0 0 37488

Kettőt, de a fordája nem csak ebből áll. 

Előzmény: trizs77 (37486)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.28 0 0 37487

Az is opció lehetne, hogy a MÁV tart fenn magának ilyen flottát, és azt veti be országszerte, bárhol is legyen az ideiglenes vagy tartós gebasz.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ezt javasoltam én is 2009-ben.

 

Erre mondta azt az akkori ellenzék (ma kormánypárt), hogy egyetértenek de ne legyen állami hanem legyen két magáncég.

      - egyik a Dunántúlon,

      - a másik a Dunán innen.

 

E két cég magán cégnek vagy az állam vásároljon 40-40 db autóbuszt, vagy ha ez nem jó az állam adjon vissza nem térítendő hitelt nekik buszvásárlásra azzal a kikötéssel, hogy 12 évig az állam rendelkezésére állnak vonatpótlás céljára.

 

Ebben maradtunk.

Majd egy év múlva hatalomra kerültek és elfelejtették a saját ötletüket.

 

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (37485)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.28 0 0 37486

Az LNV-787 (ha épp jó) naponta hányat fordul Putnok és Szilvásvárad között ?

 

 

Előzmény: HBweb hu (37472)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.07.26 0 3 37485

Az is opció lehetne, hogy a MÁV tart fenn magának ilyen flottát, és azt veti be országszerte, bárhol is legyen az ideiglenes vagy tartós gebasz.

 

Vonatpótlásra mindig szükség van, történjen bárhol is bármi. Ez tény. Viszont akárhogy is nézzük, legyen szó vagy az állami cégről, ahova mindenki végtelen sok rendelkezésre álló buszt vizionál, vagy akár egy kisebb, két-három buszos cégről, ekkora feladat komoly erőforrás-átcsoportosításokat igényel. Több busz kell, több ember, és azonnal. Egy Volán-telepen szívják a fogukat, benyomnak egy rakás kocsit, centizve kijön a kiadás, netán eltolják a selejtezéseket. De egy két-három buszos helyi cég mit csináljon? Vagy el kellene dobja a bejáratott megrendeléseit (iskolabusz, szerződéses, + még néhány különjárat), vagy fel kell vennie még négy embert, be kell szereznie még két buszt, aztán előre. Amikor pedig vége, már küldheti is el az embereket, a buszok meg talán nem maradnak a nyakán. 

 

Esetleg akik még emlékeznek rá, hasonló feladatot látott el a Dombó-Autó Kft. is, ami a különböző girbegurba véges összefonódásokon túl nézve valójában a MÁV dombóvári divíziója alá tartozott.

Előzmény: trizs77 (37471)
IKARUS 556 Creative Commons License 2022.07.26 0 0 37484

Söt távolsági se nagyon.hisz az MLG-013 is csinál falujárást ,vagy az FLR-814 tipikusan falujáró.Néha esetleg Egerbe eljut

Előzmény: 431365 (37476)
HEM-869 Creative Commons License 2022.07.26 0 3 37483

Esetleg akit érdekel JMN-963 kivan adva az RTR-839 helyére, Jósvafő környékét járja.

trizs77 Creative Commons License 2022.07.25 0 0 37482

Köszönöm.

 

43 db 16 különféle típus ?

 

Borzasztó.

 

 

Előzmény: 431365 (37480)
Racilaci Creative Commons License 2022.07.25 0 3 37481

Mondjuk a varbói járat(ok) esetében ez még valamennyire érthető is. Varbó, Parasznya, Radostyán (Kondó) gyakorlatilag egybeépült, az egész egy nagy, hosszú falunak tűnik. Sajólászlófalva és Sajókápolna szintén egy-egy km-en belüli megállókkal szolgálható ki, onnan meg Sajószentpéter is egy köpésre van. Ha Kazincbarcika felé fordul, akkor megint csak néhány száz méterenként vannak a BVK-megállók. Egyedül akkor ritkul meg az utascsere, ha Miskolc felé kiverekedte magát SSztPéterről. 

 

Szóval igazából ott még a helyi kivitelű kocsi lehet kifejezetten ideális is.

Előzmény: IKARUS 556 (37474)
431365 Creative Commons License 2022.07.25 0 5 37480

2022.07.25.-éi állomány:

 

Volvo Alfa Regio B12B  - 1  db

Volvo Alfa Regio B7R - 3 db

Volvo 7700A B9LA - 4 db

Volvo 8900 - 2 db

ARC 127 - 1 db

Credo EN 9,5 - 3 db

Credo Econell 12 - 14 db

Ikarus C80 - 3 db (melyből egynek már nincs műszakija de még állományi darab)

Ikarus C56 - 2 db (Melyből egynek már nincs műszakija, egy pedig kisegítésnek érkezett Encsről)

Ikarus 134E - 2 db

Irisbus Crossway - 1 db

Irizar Intercentury B12B - 1 db

MAN Lion's City G - 2 db

Mercedes Intouro - 1 db

Mercedes Conecto O345G 2001-es széria - 2 db

Neoplan Tourliner - 2 db

Scania Touring HD - 1 db

 

Összesen: 45-2 db, 37 db fordára 

Meg ugye volt az FLZ-183, viszont azt már nem számoltam bele de az az egyik kiesett szóló ami helyére jött a C56 Encsről.

Előzmény: trizs77 (37478)
Sabee Gigant Creative Commons License 2022.07.25 0 0 37479

Ez a kocsi már évek óta Szerencs környékén járt helyközi fordákat.

Előzmény: IKARUS 556 (37468)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.25 -1 0 37478

Nemsokára megszűnik a volán kazincbarcikai telepe.

Vagy legalább is a legtöbb funkció megszűnik.

 

Mielőtt ez bekövetkezne, leírnád nekem a Barcikai autóbusz állományt ?

 

Kérem, hogy ne írj rendszámot.

S altípust.

 

csak egyszerűen :

     - X típusból 19 db,

     - Y típusból 16 db,

     - Z típusból 11 db,

 -........................db,

 - .......................db.

 stb.

 -------------------------------

 

összesen : ......db.

Előzmény: 431365 (37476)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.25 0 0 37477

Köszi.

 

 

Előzmény: 431365 (37476)
431365 Creative Commons License 2022.07.25 0 5 37476

Kedves Trizs!

 

Borsod megyében nincs ilyen hogy helyi meg helyközi megkülönböztetés, nagyon max Ózdon de ott is csak a vezénylés miatt.

 

Itt mi örülünk hogyha jön busz, legyen az bármilyen tipusú, új, régi, széteső, füstölő. Igen, nem ez a normális, viszont itt az, mivel nincs jobb és nem is lesz és ezt tudja mindenki. 

 

Ígyis annyi járatot szűntettek meg illetve variáltak át, hogy használhatatlan lett, hogy tényleg örül mindenki annak hogyha naponta jön 4-5 járat a faluba, elviszi az embereket dolgozni/vásárolni majd haza.  

 

 

Kazincbarcikán jelenleg 3 csuklósnak és 2 szólónak a helyére kellene bármilyen busz ami darabban legalább jelen van, tökéletes lenne egy C56 is de az sincs, Így majd marad a járatkimaradás. 

 

Ez borsod, nem pest, meg nem a népliget meg a fóti telep ahol bemész és körbe nyalják a buszod, itt könyörögsz, leadod, majd ismét, majd ismét és talán ha 3x bevontatnak Ragályból akkor megunja a garázs akkor hozzáfognak és megcsinálják. 

 

 

A szilvási törpe nem egy stabil gép, túl sok az elektronika benne, egy időben ugyan ezzel szenvedtek a társai is Kbarcikán illetve S.újhelyen, viszont azokat annyira sikerült összetákolni, hogy képesek életben maradni, ezt még nem. De ne is csodálkozz, ha van egy műhelynek 11 típusa amiből, ebből az EN9,5-ből csak ez az 1 db van ne várj csodát.

 

Ismét leírom, ez borsod, nem pest. Ha neked is a fele annyi fizetést adnák ugyan azért a munkáért, amit Pesten jobb szerszámmal, jobb körülmények között csinálsz, te sem csinálnád. 

Előzmény: trizs77 (37473)
IKARUS 556 Creative Commons License 2022.07.25 0 1 37475

HNF-494 újra itthon.Reggel a 26-os úton tartott Kazincbarcika felé

IKARUS 556 Creative Commons License 2022.07.25 0 0 37474

Borsodba ez már az 1970-es évektől divat.Itt ez elég megszokott dolog.főleg a varbói vonalon.

Az IKARUS 180-asok GC-59.51 és GC-59-59.Majd 1 évig helyettük 1981 ben 2 db ex MKV-s 280as

Több városi IKARUS 260 is volt hosszabb-rövidebb ideig a vonalon.De helyköziztek az ex Szabolcs volános 263 asok is,KUU-211,KUU-212 és a KUU-213 is Söt ex Hajdús MAN-ek is IEB-716.IEB-717.Valamint a HPE.339 is

Előzmény: trizs77 (37469)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.25 0 0 37473

Az a kis midi pont jó oda.

Miért kell ilyen sűrűn pótolni ?

 

Olyan sűrűn elromlik ?

azelőtt arról szólt a fáma, hogy a midi Credok meglepően jó rendelkezésre állási százalékot produkálnak?

 

Talán túl sokan hajtják ?

 

 

Előzmény: HBweb hu (37472)
HBweb hu Creative Commons License 2022.07.25 0 0 37472

Van rá törzskocsi is, az LVN-787, de az esetek kb. 40%-ban pótolni kell. 

Előzmény: trizs77 (37471)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.25 -1 1 37471

Huszon éve dumálom már - eredménytelenül - hogy az ilyen pótlásokat NEM a volánokkal kell csináltatni.

 

Nem a politikai gyűléseken kell nagy hangon ígérgetni a kis és közepes vállalkozások támogatását.

Ezt pont ilyen pálya.

 

Keresni kell egy a vonalon lakó - megbízható - kisiparost.

Neki állami támogatással :

      - vissza nem fizetendő,

      - vagy részben vissza fizetendő,

      - vagy igen kedvezményes hitellel visszafizetendő hitellel visszafizetendő,

módon kell venni 2-3 db midi buszt.

 

Valami hasonlót :

 

 

Kötni vele egy 10+4 éves közszolgáltatási szerződést.

Például a 87B vasút pótlására.

 

És onnatól kb. 14 évig a Nagyvisnyó Szépe Bt. járja a vonalat, a saját kis midi buszaival.

 

 

 

 

Előzmény: HBweb hu (37470)
HBweb hu Creative Commons License 2022.07.25 -1 0 37470

Mindmeghalunk...

 

http://hbweb.hu/fg/fg03003/kepek/gvm022szilv1708.JPG

http://hbweb.hu/fg/fg03003/kepek/lol845szilv1803.JPG

 

Csak így, kapásból. A 87b-pótlón szinte az összes ózdi kocsi megfordult már. Helyi, helyközi, sőt, még emelt szintű is. 

Előzmény: trizs77 (37469)
trizs77 Creative Commons License 2022.07.25 -1 0 37469

Helyi kocsi helyköziben?

 

Ilyen jól állnak ?

 

Előzmény: IKARUS 556 (37468)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!