Keresés

Részletes keresés

juxx Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 484893

Ismersz vágányképeket Szár alsóról? Mert az előbbiek szerint a régi Szár most Szárliget. Vagyis az nem játszik :)

Előzmény: Ashi Valkoinen (484892)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 484892

Érdemes megnézni a helyszínt saját szemmel, meg utánaolvasni az egykori vágányképeknek.

 

Amikor megszűnt, akkor már valóban csak mh. volt.

Előzmény: D F T (484889)
RadiX Creative Commons License 2024.03.26 -2 1 484891

Vagy éppen "Szár megálló" néven: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/1_o2.jpg

Előzmény: RadiX (484890)
RadiX Creative Commons License 2024.03.26 -2 7 484890

Szárliget 1983-ig Szár része volt, az ottani állomás volt eredetileg "Szár állomás", a megállóhely pedig "Szár alsó" néven futott.

Előzmény: D F T (484889)
D F T Creative Commons License 2024.03.25 -2 1 484889

Még a régi nyomvonalon sem volt Száron állomás, az is csak megállóhely volt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (484887)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.03.25 -3 1 484888

A piros kapaszkodó se dísznek van!

Előzmény: f_k (484886)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 484887

Van Száron állomás, csak már nincs használatban.

Előzmény: koller andor (484882)
f_k Creative Commons License 2024.03.25 -3 5 484886

Nincs elrontott mozdonyvezetői  fékezés csak rövid peron. :)))

Előzmény: schlumberger (484881)
schlumberger Creative Commons License 2024.03.25 -3 1 484885

Száron nincs állomás. :-)

 

Akkor megállóhely? Mindegy, nem állt meg a vonat, és visszatolatott.  :-)

Előzmény: koller andor (484882)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.25 -2 1 484884

Ráadásul 2x is megállt.(vicc)

Előzmény: koller andor (484882)
benbe Creative Commons License 2024.03.25 -2 1 484883

Már Vereben sem.

Előzmény: koller andor (484882)
koller andor Creative Commons License 2024.03.25 -3 0 484882

Száron nincs állomás. :-)

Előzmény: schlumberger (484881)
schlumberger Creative Commons License 2024.03.25 -8 0 484881

Ma a 13.25-kor a Déliből induló S10-zel jöttem TB-ra. Szár állomást meghaladtuk, hirtelen gyorsfék, az aluljárón túl megállt a vonat, majd pár perc tanácstalan legelészés után visszatolt Szárra, megállt, majd továbbindult, mintha mi sem történt volna.

Mi volt ez? Vezér úr elfelejtett megállni?

1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 484880

Talgo ma.

 

 

1 rész: A 45%-on kívül a többi nem állami befektetés,becsszó!

 

https://telex.hu/gazdasag/2024/03/25/a-magyar-konzorcium-atadta-a-spanyol-hatosagoknak-a-talgo-felvasarlasara-vonatkozo-terveit

 

 

 

2 rész: Megtalálták a falovat?



https://hvg.hu/kkv/20240325_talgo-stadl ... argyalasok

sosiforda Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 484879

Egy jv-t kérdeztem, ő arra jutott, hogy 990+2600 jegy/pótjegy nélkül utazó pótdíjba kerül a 2. szitu, azaz 3600ft körül a vonaton a jegyen felül.

 

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/mav-start_vasuti_menetdijtabla_i._kotet_belfoldi_2024.03.01.pdf

 

A 12. oldalon a C. fejezet A) pont 1.1. b) pont szerint :

 

"A megállapított menetdíj vagy kiegészítő díjon felül 1 000 forint pótdíjat fizet a járművön, aki  a feláras vonatra érvényes felár megfizetése nélkül szállt fel."

 

A következő pontból kiderül, hogy a 2.600 forintos pótdíj arra vonatkozik, akinek menetjegye sincs.

 

Előzmény: juxx (484877)
juxx Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 484878

Az átjárhatóság lehet, viszont még ha full átjárható is, akkor is max a last minute reservation helyekre tud eladni vonat előtt kevéssel a pénztáros jegyet, hiszen aki olyan helyre ült le, ahova nem volt foglalás, őt nem állítjuk fel - helyesen.

 

Volt idő, amikor EC/RJ helybiztosítás nélküli pótjeggyel ment, szerintem akkor lehetett a legjobban belföldön használni.

Előzmény: paca664 (484875)
juxx Creative Commons License 2024.03.25 -1 1 484877

Köszönöm. Egy jv-t kérdeztem, ő arra jutott, hogy 990+2600 jegy/pótjegy nélkül utazó pótdíjba kerül a 2. szitu, azaz 3600ft körül a vonaton a jegyen felül. Azért az elég erős :) Remélem, Neked van igazad (ha megint ilyenre lesz szükségem).

Előzmény: alex_86 (484876)
alex_86 Creative Commons License 2024.03.25 -1 1 484876

1. Kiegészítő jegy kell 1.o helyjeggyel (1990 Ft) vagy prémium helyjeggyel (2990 Ft).

2. Utánfizetési helyjegy 990 Ft + 1000 Ft pótdíjazás.

3. Utánfizetési helyjegy 990 Ft + kiegészítő díj (1000) +1000 Ft pótdíjazás. Prémium úgy tudom a jegyvizsgálónál nem váltható.

Előzmény: juxx (484868)
paca664 Creative Commons License 2024.03.25 -2 0 484875

Nem társaságonként van felosztva, hanem nemzetközi- és belföldi jegykontingensre, mivel alapvetően két különböző jegyértékesítési rendszerben voltak. Egyre nagyobb az átjárás a két kontingens között, egyre kevesebb az ilyen probléma.

Előzmény: GaGe (484874)
GaGe Creative Commons License 2024.03.24 -2 1 484874

“EC helyett RJX is lehet, mindkettőről el szokott fogyni a belf. hely pedig van meg szabad ülés. ”

 

Nemzetközi vonatoknál előre meg van határozva, hogy melyik társaság hány jegyet értékesíthet. Ha ez elfogyott, akkor lehet próbálkozni a jegyirodáknál vagy a partner társaságnál. Nekem is volt olyan, hogy közölték, hogy sorry megtelt, aztán a Wastelsnél vígan kaptam jegyet.

Előzmény: juxx (484868)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.03.24 -1 2 484873

Semmi bonyolult, bepötyögtem az automatába, milyen kedvezményem van, mit kérek, melyik vonatra és kaptam egy ilyet:

Előzmény: juxx (484871)
kozma555 Creative Commons License 2024.03.24 -1 1 484872

Igen így van, a 822 szerelvénye volt. A válányzár miatt volt valami felfordulás. 826 már 5 kocsi volt délután, kicserélték a szerelvényt. 

Előzmény: koller andor (484869)
juxx Creative Commons License 2024.03.24 -2 0 484871

Hogy kell 1.o. kieg jegyet kérni, igényelni? A pénztarban annyit konstatáltak, hogy az 1-2 o. Különbözeti jegy megszűnt. És fogalmuk sincs, hogy lehet egyáltalán egy félig üresen közlekedő, belf. Kontingens tekintetében foglalt vonat idejére első osztályú, pót és helyjegy nélküli menetjegyet adni. (Lásd 2. és 3. kérdésem)

Előzmény: _nyunyuka (484870)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.03.24 -1 1 484870

1. Ha 2.o. jegyem van és IC 1. osztályon mennék, 1.o. helyjegy kell és ennyi?

 

Most változott, 1.o. kiegészítő jegy és 1.o.-ra szóló pót+helyjegy kell! (Eddig 2-1 kocsiosztály-különbözeti+1.o. pót+helyjegy kellett.) 

Előzmény: juxx (484868)
koller andor Creative Commons License 2024.03.24 -2 1 484869

Ha ez a 822-ből fordul , akkor én is láttam tegnap reggel a keletiben.  A vonóerő legalább megvolt , ha a szerelvény nem is. (Gigant)

Előzmény: kozma555 (484865)
juxx Creative Commons License 2024.03.23 -2 1 484868

Sziasztok egy csokor díjszabási kérdésem volna.

1. Ha 2.o. jegyem van és IC 1. osztályon mennék, 1.o. helyjegy kell és ennyi?

2. Ha 2.o. jegyem van, nem kaptam helyet az EC-re, a kallernál jelzem előre, és kérek helyjegyet, az mennyi forint lesz?

3. Ha 2.o. jegyem van, nem kaptam helyet az EC-re és 1.o.-ra beülök, jelzem a kallernak h kérek 1.o. helyjegyet, az mennyibe fog fájni? 

Természetrsen belföldi útról beszélünk, EC helyett RJX is lehet, mindkettőről el szokott fogyni a belf. hely pedig van meg szabad ülés.

ron89 Creative Commons License 2024.03.23 -1 0 484867

A 128-asnál valami nagyon el van barmolva, mert ennek az új menetrendnek semmi értelme, ha tényleg a pályaállapot romláshoz akarnának igazodni.

A Szeghalom Ladány irányban nő 9 percet a menetidő, de ezt a pluszt egy (!!) állomásközbe rakták be. A Szeghalom-F.gyarmat Fürdő szakasz az eddigi 12 perc helyett lesz 21, azaz 8-9 percet ott fog dekkolni a vonat. A Fürdő -Ladány szakasz meg marad  úgyanúgy 51 perc ,mint eddig.

Ladányból indulva is elég érdekes a helyzet. Ott csak 4 perc pluszt adtak, de szintén egy állomásközbe. A Ladány-Vásártér szakasz lesz az eddigi 3 helyett 7 perces,  és itt az a legviccesebb hogy pont ezen a rövid részen meg van még a 60 km/h-ás sebesség, nincs lekorlátozva 50-re. A  Vásártér -Szeghalom út pedig marad 58 perc. Logikus, ugye?

 

Ha ezt tényleg így vezetik be, akkor a mnetrendtervező agyvérzést kapott mikor ezt kitalálta, vagy szívott valamit. 

Az általad is észrevett óra 10 -es Cívis IR érkezés és szeghalmi személy indulás csak a hab a tortán. A Cívis menetidejét simán csökkenthetnék 3-4 percet Debrecen és Ladány között, a Flirt ezt lazán hozná, így beérne  óra 6-7 körül, és sima lenne az átszállás. 

A hajnali vonatok már most is más menetidőkkel mennek, mint az ütemes időszakban, ezt eddig nem is vettem észre. A fenti okoskodásom is az utóbbi időszakra vonatkozik. :)

Előzmény: Abymot (484862)
Vendégsín Creative Commons License 2024.03.23 -3 8 484866

...ki tudja miért kettő kocsi a négy helyett.

 

Így kevesebbet késik a vonat vége... :-)

Előzmény: kozma555 (484865)
kozma555 Creative Commons License 2024.03.23 -2 2 484865

Mai IC825 ki tudja miért kettő kocsi a négy helyett. Nem három német kocsi és egy IC, hanem kettő 20-71-es IC kocsi. Az elsőbe ugye plusz 990Ft a helyjegy, a másik gyorsvonatiként közlekedik. Akkor vagy legyen csak gyors, vagy legyen csak IC. 

Abymot Creative Commons License 2024.03.23 -1 0 484864

Igazából ez nem is egy új vonat, tavaly nyáron is volt egy személy 7.15-kor Kaposvárról Fonyódra 18842 számon, Fonyódra 8:11-kor érkezve. Innen - kisebb-nagyobb várakozás urán - az alapütemi expresszekkel lehetett továbbutazni mindkét irányba. Ehelyett most ezen a nyáron majd 7:53-kor fog indulni, Fonyódig csak Tüskeváron megállva, Fonyódra 8:39-kor érkezik és továbbviszik B.szentgyörgyig. Viszont Siófok felé csak hosszabb idő után 9:02-kor lesz csatlakozása.

Visszafelé B.szentgyörgyről gondolom szerelvényként jön majd Fonyódig, onnan pedig 12:03-kor a 8835-ös vonatként fog közlekedni Kaposvárra.

Előzmény: zjakabfi (484863)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!