Ma a 13.25-kor a Déliből induló S10-zel jöttem TB-ra. Szár állomást meghaladtuk, hirtelen gyorsfék, az aluljárón túl megállt a vonat, majd pár perc tanácstalan legelészés után visszatolt Szárra, megállt, majd továbbindult, mintha mi sem történt volna.
A 12. oldalon a C. fejezet A) pont 1.1. b) pont szerint :
"A megállapított menetdíj vagy kiegészítő díjon felül 1 000 forint pótdíjat fizet a járművön, aki a feláras vonatra érvényes felár megfizetése nélkül szállt fel."
A következő pontból kiderül, hogy a 2.600 forintos pótdíj arra vonatkozik, akinek menetjegye sincs.
Az átjárhatóság lehet, viszont még ha full átjárható is, akkor is max a last minute reservation helyekre tud eladni vonat előtt kevéssel a pénztáros jegyet, hiszen aki olyan helyre ült le, ahova nem volt foglalás, őt nem állítjuk fel - helyesen.
Volt idő, amikor EC/RJ helybiztosítás nélküli pótjeggyel ment, szerintem akkor lehetett a legjobban belföldön használni.
Köszönöm. Egy jv-t kérdeztem, ő arra jutott, hogy 990+2600 jegy/pótjegy nélkül utazó pótdíjba kerül a 2. szitu, azaz 3600ft körül a vonaton a jegyen felül. Azért az elég erős :) Remélem, Neked van igazad (ha megint ilyenre lesz szükségem).
Nem társaságonként van felosztva, hanem nemzetközi- és belföldi jegykontingensre, mivel alapvetően két különböző jegyértékesítési rendszerben voltak. Egyre nagyobb az átjárás a két kontingens között, egyre kevesebb az ilyen probléma.
“EC helyett RJX is lehet, mindkettőről el szokott fogyni a belf. hely pedig van meg szabad ülés. ”
Nemzetközi vonatoknál előre meg van határozva, hogy melyik társaság hány jegyet értékesíthet. Ha ez elfogyott, akkor lehet próbálkozni a jegyirodáknál vagy a partner társaságnál. Nekem is volt olyan, hogy közölték, hogy sorry megtelt, aztán a Wastelsnél vígan kaptam jegyet.
Hogy kell 1.o. kieg jegyet kérni, igényelni? A pénztarban annyit konstatáltak, hogy az 1-2 o. Különbözeti jegy megszűnt. És fogalmuk sincs, hogy lehet egyáltalán egy félig üresen közlekedő, belf. Kontingens tekintetében foglalt vonat idejére első osztályú, pót és helyjegy nélküli menetjegyet adni. (Lásd 2. és 3. kérdésem)
A 128-asnál valami nagyon el van barmolva, mert ennek az új menetrendnek semmi értelme, ha tényleg a pályaállapot romláshoz akarnának igazodni.
A Szeghalom Ladány irányban nő 9 percet a menetidő, de ezt a pluszt egy (!!) állomásközbe rakták be. A Szeghalom-F.gyarmat Fürdő szakasz az eddigi 12 perc helyett lesz 21, azaz 8-9 percet ott fog dekkolni a vonat. A Fürdő -Ladány szakasz meg marad úgyanúgy 51 perc ,mint eddig.
Ladányból indulva is elég érdekes a helyzet. Ott csak 4 perc pluszt adtak, de szintén egy állomásközbe. A Ladány-Vásártér szakasz lesz az eddigi 3 helyett 7 perces, és itt az a legviccesebb hogy pont ezen a rövid részen meg van még a 60 km/h-ás sebesség, nincs lekorlátozva 50-re. A Vásártér -Szeghalom út pedig marad 58 perc. Logikus, ugye?
Ha ezt tényleg így vezetik be, akkor a mnetrendtervező agyvérzést kapott mikor ezt kitalálta, vagy szívott valamit.
Az általad is észrevett óra 10 -es Cívis IR érkezés és szeghalmi személy indulás csak a hab a tortán. A Cívis menetidejét simán csökkenthetnék 3-4 percet Debrecen és Ladány között, a Flirt ezt lazán hozná, így beérne óra 6-7 körül, és sima lenne az átszállás.
A hajnali vonatok már most is más menetidőkkel mennek, mint az ütemes időszakban, ezt eddig nem is vettem észre. A fenti okoskodásom is az utóbbi időszakra vonatkozik. :)
Mai IC825 ki tudja miért kettő kocsi a négy helyett. Nem három német kocsi és egy IC, hanem kettő 20-71-es IC kocsi. Az elsőbe ugye plusz 990Ft a helyjegy, a másik gyorsvonatiként közlekedik. Akkor vagy legyen csak gyors, vagy legyen csak IC.
Igazából ez nem is egy új vonat, tavaly nyáron is volt egy személy 7.15-kor Kaposvárról Fonyódra 18842 számon, Fonyódra 8:11-kor érkezve. Innen - kisebb-nagyobb várakozás urán - az alapütemi expresszekkel lehetett továbbutazni mindkét irányba. Ehelyett most ezen a nyáron majd 7:53-kor fog indulni, Fonyódig csak Tüskeváron megállva, Fonyódra 8:39-kor érkezik és továbbviszik B.szentgyörgyig. Viszont Siófok felé csak hosszabb idő után 9:02-kor lesz csatlakozása.
Visszafelé B.szentgyörgyről gondolom szerelvényként jön majd Fonyódig, onnan pedig 12:03-kor a 8835-ös vonatként fog közlekedni Kaposvárra.