Én nem "védtem" a Zalát, csak megjegyeztem, hogy furcsa szituáció, hogy néha azért kell szurkolni, hogy vagy "gagyi" busz jöjjön vagy szabálytalan sofőr. (És most nem a gagyival nem a JWC-re céloztam, hanem csak úgy általánosságban mondom.)
Egy percig sem vitatom az eljárás szabályosságát, csak egy átlagos utas szempontjából nézve "nem csak rövidebb ma a busz, hanem állni sem lehet rajta". És ebben áll a dolog furcsasága.
Az már érdekesebb eset volt (régebben tapasztaltam néhányszor), hogy a JWC-re sem engedtek álló utast, pedig előző vagy következő nap igen.
Éppen a jobb (turista) buszokon nem lehet álló utast szállítani. Ergó ha a volán szabályosan akar eljárni, akkor pont akkor küld "helyközibb" kivitelű buszt, amikor sok utas várható (sulipénteken, sulivasárnap), azaz amikor "villogni" kellene, vagypedig utaslemaradás lesz a komfortos buszon. (A legjobb megoldás, ha másodrészezik, de ez egyben a legdrágább is.) Tehát sarkítva az a volán tesz jól, aki autópályán E94-gyel nyomul Tempo80-as fordán, a turistabuszos volánoknak meg a fejükre koppintanak. (Elvileg a Kapos Volán is azzal védekezik a barcsin, hogy lehet álló utast szállítani az Irizaron.)
A +/- 25-30 fős külömbsége lehet sok,de azért írtam,mert előfordúl napok közt,kisebb-nagyobb ingadozás a létszámban.Azzal inkább,a beírásom lényegére akartam utalni.
Ezért is írtam, hogy ne vegye senki szó szerint: igen, a "szójáték" arra vonatkozott, hogy a csordultig telt hosszúbusz után felküldtek egy jóval rövidebb kocsit, amelyik ráadásul nem vett fel álló utast. Amint a topiktárs is írta, nem szokott lenni +/- 25-30 fős különbség, így várható volt szerdára is a keddi forgalom. (Egyébként jóval kevesebben voltak összességében, mint tegnap.)
Másik dolog az, hogy még szeptember van, és az a tapasztalatom, hogy ilyenkor valóban nagy eltérések adódhatnak egyes napok között. Ugyanis sok új diák kezd ilyenkor első egyetemi évet, és ilyenkor próbálgatja, melyik járat az igazi. Egyszer felmegy az ötfős baráti társaság az off 6.30-as albással, máskor kipróbálják (akár hét közepén) a 6.45-öst. Tucatnyi ilyen beszélgetést hallgattam ebben a hónapban, amíg vártam a JWC-t. :)
Harmadik dolog az albás rásegítő, ilyet még nem tapasztaltam, de nem zárom ki a lehetőséget. Általában a zalás pilóta a 7.05-ös bakonyos járatokra hívja fel a lemaradt utasok figyelmét, és nem láttam még olyat, hogy bemenne vagy telefonálna a forgalmi irodába rásegítésért.
Munkanap és munkanap között azért nincs +/- 25-35 fős eltérés. Az Alba pedig reggelente 6:45-kor csak arra vár, hátha másodrészt kell adni a Zalának...
(Egyébként lehet egy olyan kérésem, hogy a hozzászólásaid külalakján kicsit finomítasz? Tudod, a mondat nagybetűvel kezdődik, a kijelentő mondat végére pontot kell tenni a felkiáltójel helyett, stb. A mennyanyádba,neszójjábe kaliberű választ kérem mellőzni, nem cseszegetésnek számom, de gondolom az iskolában nem így csinálod... Köszi!)
és ez miért fanyar humor???perce az illetékes emberek ülnek az írodában,és azon röhögnek,hogy fehérvártól álló utas lec!valószinüleg oka volt,hogy nem a JWC ment,másik nem lehet kiszámittani mikor hány utas van,naponta változik!1ik nap pl. 40,másiknap 50,harmadik nap 15.
amúgy meg ilyen esetekre nem lehet megoldani,hogy pl.fehérvárról albások egy plussz kocsit adjanak adott járat mellé,ha szükség van rá???
Elég fanyar humora van a ZV-nek: tegnap reggel JWC-940 25 álló utassal indult el Fehérvárról úgy, hogy mindkét lehajtható ülésen is ültek, és az állók szélvédőtől szélvédőig minden rendelkezésre álló teret kitöltöttek. "Válaszképpen" ma FKN-691 jött, és egy olyan vezér, aki nem vett fel álló utast. Következmény sejthető: tisztességes mennyiségű utaslemaradás.
(A leírásom irónikus, nyilván nem hiszem, hogy azért jött az FKN, mert több helyet kínál, de az adatok igazak.)
Régen IAB-862-es végezte ezt a járatot iskolaidőben, aztán amióta Kanizsára jár reggelente, azóta FSJ és LBH szokta felváltva végezni. De megfordult már rajta többek között FKN-691, HUU-147, ICE-568, HHM-753 stb... Szóval elég változatos a felhozatal.
Nincs másik kocsi, épp annyi van amennyi egy sulireggelen kell. Nem poénból végzi ezt a kanyart a budapesti forda. Az FSJ is kijárt lövőre minden nap.
Kanizsáról a LOY-020-nak is van minden sulireggelen egy fordája Magyarszerdahelyre és Magyarszentmiklósra. És a másik nagykanizsa-budapest fordának si, ami 7:45kor indul budapestre.