Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Na én azt untam meg a konvektornál, bedurrant-kikapcsol. Öregszem, nem esett jól.
Ezért vettem meg a kazánnal együtt a sensyst, csináltam meg a külső érzékelőt. Nincs olyan, hogy bedurrant-kikapcsol.
Nyilván, ha "dunsztosház"am lenne; kevesebb energiával lenne ugyan ez a komfort.
Felmerült a szigetelés-konvektormarad opció, de anyagilag sokkal húzósabb lett volna, a kimenetel bizonytalan.Majd talán egyszer lesz bővítés-szigetelés...
"Megtérülést" én nem "tudom" értelmezni tehát ez sem motivált. Engem. (Mást lehet,de nenyissunk erről vitát!)
(A károsanyag kibocsájtásrul:
addig amíg nem büntetik a szarospelenkával,nejlonnal, bútorlappal való fűtést az én kazánom károsanyagkibocsátása 0%!)
Alacsony előremenővel értelemszerűen csak jól hőszigetelt házat lehet rendesen fűteni. Ha egy ilyenbe fűtesz mondjuk 70 fokos vízzel, nagyon rövid idő alatt túllövi a beállított léghőfokot, baromi meleg lesz, teljesen felesleges és pazarló.
Nálad 50 fokos előremenővel már csak alig a hőveszteség fölött fűt, vagyis sokáig tart, ezért pazarló. Az egyenletes hőmérséklet manapság a hőszigetelés jóságától függ, ha nagy a hőveszteség, akkor csak úgy tudod megoldani az egyenletességet, hogy folyamatosan pótolod nem kevés energiával a távozó hőt, de ez drága lesz. Vagy bedurrant-lehűl-bedurrant körfolyamat történik, viszonylag nagy (több fokos) ingadozásokkal. A hő ugyanolyan gyorsan távozik, csak nem mindegy, hogy 24-25 fokra melegített levegő hűl vissza mondjuk 19-re, vagy csak 21 fokos. Értelemszerűen az előbbi tovább tart, ritkábban kell a kazánnak dolgoznia.
Nagyon jó hőszigetelésnél nagyon kevés a hőveszteség, hosszú idő alatt hűl a ház tizedfokokat és kevés energiával (alacsony előremenő), nem durrantva (felületfűtés) visszapótolható, alig lesz hőingadozás. Ez az, ahol a nagy hőtároló tömegnek gyakorlatilag nincs jelentősége -> könnyűszerkezetes házak (jól megépítve, persze). Annak régen volt értelme, amikor az alig szabályozható gravitációs fűtési rendszerek több száz liter 90 fokos vizének kisugárzott hőjét felvették, majd a kazán leállása után szépen visszasugározták. Puffer szerepük volt. Ma a jól szabályozható fűtési rendszereknél inkább már hátrány. Szerintem.
Oké, elfogadom, hogy lehet akár reális a fogyasztása. A jóval kisebb ugyanilyen házam sem összehasonlítható, de tudom, hogy jobb az állandó hőntartás NEKEM....
-Azért gondolom hülyeségnek az 50fokos előre menőt mert egyrészt lassabban fűti fel, másrészt gyorsabban hűl le.
-Legalább is azt vettem észre hogy a 60 foknál sokkal tovább tartja a hőt, kevesebbszer kapcsol be a kazán.
-Eddig arra jutottam hogy ha 50fokra rakom, tovább tart felfűteni, többet is fogyaszt.
-Viszonyításképpen előtte panelban laktunk, legfelső emelet, szar nyílászárók, mégis kevesebb volt a gázszámla konvektoros fűtéssel.Utolsó megjegyzés lehet akkor az elsőszámu ok a félreértelmezsére, nem jó az összehasonlítási alap.
Én is alig várom hogy írjon valaki.... amit értek is.
De hogy legyen téma:
Condens 5000wt
Előremenő beállítva mondjuk 40Cra. A programjában van állítható érték ami gyárilag 6C. Ez az érték azért van, hogy ennyivel engedi a beállított előremenőt még plusz felmelegedni. Tehát a a beállított 40C-t 46C ig tolerálja. Mivel nagy a kazánom minimumja (7kw) ezért sajnos túl lépi idővel a 40C-t. Ha szeretném beállítani, hogy a 6C plusz az 8 vagy 10 C legyen, tehát engedje tovább melegedni a kazánt és ne kapcsoljon ki 46C nál, nem engedi nem veszi figyelembe. Előző szezonba még tudta. Másik hiba, hogy a kijelzőn pl. 44C mutat hogy ennyi az előremenő két műszerrel is mérve a valós előremenő 10C szal kevesebb. A visszatérőt jól méri. Két hibát szokott betárolni még ezeken felül "lángot nem ismeri fel" vagy "ionizacios" hibát talál. Ha törlöm a hibatárolóból valamelyik mindig visszajön egy idő után. Egyszerre csak az egyik jelentkezik , de valamelyik mindig... természetesen minden oké a tüztérben.
És még mindig van :) Ha eléri a beállított előremenőt akkor lemodulál a minimumra. De nem mindig ! Van hogy fent ragad magasabb modulációban és még hamarabb túl lendül a beállított vízhőfokon és mégsem veszi le a minimumra magát.
Ez lehet tápellátási probléma, tehát kaphatott valami kártékony impulzust az agy része a kazánnak?
Nem figyeltél! A Periodikus de nem szinuszos jelekről írtam! Ha egy négyszögjeled van aminek van egy frekvenciája akkor is szinuszos összetevőkből áll ha abban az értelemben egyenáram, hogy a polaritását nem váltja.Ezen szinuszos összetevők szuperpozíciója adja a négszögjelet:
És igen ahogy itt valaki utalt rá a matematikusok bármilyen absztrakcióra képesek és néha úgy tekintenek az egyenáramra mint végtelen hullámhosszú váltakozóáram de ez itt most csak zavar az erőben :-)