Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.12 0 0 35281

"Te miről beszélsz? Annyira nem bírom a hozzánemértőket, főleg ha még bele is szólnak."

Egyik szomszédom nagynénja ánygyikája unokatstveérének egy szomszédjának távoli rokona, aki az Újvilágban ésl, tőle hallottam. :-)


"2,4kWh van benne, hogy merülne már le olyan hamar?"

Mert indító akku.

 

"Másrészt megmértük kemény 41kg az aksi. Úgyhogy légyszives a te hülyeségeid helyett inkább hagy kapjanak szót azok akik már csináltak ilyet, van ilyen autójuk és értenek is hozzá."

 

Tehát kétharmada ólom van benne a szünetmentes akkukhoz képest is, még kiseb akapacitás.

Én hülyeségeket beszélek. Tulajdonképpen hogy is tudnám elvenni a szót másoktól? Sehogy.

 

Szinte egymást taposva tolonganak azok, akik már csináltak ilyet. :-)

Hány embernek van ilyen autója Magyarországon?

Ezek közül hányan értenek hozzá?

És ezek közül hányan csináltak már ilyet?

 

Valszeg te leszel az első úttörő fecske.

 

De minek kérdezed, ha nem is érdekel a véleményünk? Az én mondataim hülyeségek, de a villamos szakameberenek sem hiszel.

Szereld be, próbáld ki, aztán vállald a pozitív-negatív következményeket.

Előzmény: Jarvis94 (35269)
Jarvis94 Creative Commons License 2013.08.12 0 0 35280

MÉrt kéne eladni? Ezt úgy mondjátok mintha egy benzinessel jobban járnék. Ja plusz ugye kell a két kocsi, tehát ez helyett akkor még venni kéne egy normális dízelt vagy benzint, ez is pénz, plusz tankolni nagyon sok pénz, és akkor ott tartok hogy már nem érte meg.
Meg nem szivesen vennék normál autót. Láttam hogy egy ugyan ilyen típusú autó csak az dízeles hogy néz ki 12 éves korára
Szét van rohadva mindenhol, meg minden baja van. Nagyon szerencsésnek kell lenni hogy egy kitűnő állapotut találjon az ember.

Ez szerencsére nekem sikerült, sehol egy rozsdásodás, és semmi baja nincs, az akkuit leszámítva. De azok is csak olyan 55-60km után kezdenek veszekedni. Bár hozzáteszem hogy csak akkor ha több napig nincs lemerítve. Tehát nyár elején volt, hogy 80km mentem el vele és még eggyik lámpa sem világított a műszerfalon.(Este töltőn volt, reggel levettem és elindultam).

Szóval ez még sztem nem a vég, csak mint az öregeket, egy kicsit ezeket is támogatni kell.
Másrészt nem adom el, még egy ilyet sehol nem találok, szégyelleném felrakni hasonló árba a kategóriájával. Másfél millákért adnak olyanokat amik 3-4 éve kint álnak télen-nyáron az udvaron, nincs bennük se aksi, se aksi tartó. Az enyémen meg minden megvan.

Ha arra kerül a sor hogy nagyon behalnak az aksik és nem lesz pénz újra akkor megy ideiglenesen kivonva a forgalomból, a garázsba leponyvázva. De különben mért fontos az hogy hány ajtaja van?

Előzmény: bananatree (35277)
evsp Creative Commons License 2013.08.12 0 0 35279
ShaReRe Creative Commons License 2013.08.12 0 0 35278

Skaccok!

Volna 8 db ceruzaelemem eladó. Lítiumos, irgalamatlan sokat kibír. Én fényképezőgépbe használom, komolyan 4-5x annyit tud, mint a legdurvább Duracell. Azért adnám el, mert csak 10-et tudtam venni, mint legkisebb mennyiség. Darabja 600Ft, ha valakit érdekel. Úgy emléxem Tescóban ezer Ft felett van darabja. Jövő héten Pesten leszek.

 

bananatree Creative Commons License 2013.08.12 0 0 35277

bocsi, félreolvastam, azt hittem gazso párhuzamosan kötötte a cellákat meglévő, gyenge cellákkal (ami mondjuk a combosabbnak nem tenne jót), de újraolvastam, és látom, hogy ő is sorba kötött.

én nem csináltam ilyet, úgyhogy gazso véleményét figyeld.

de azért belepofázok :)

A kapocsfeszültséget úgy tudod növelni, ha sorba kötsz. de akkor jön a gyenge cella végleges kivégzésének veszélye. Meg az, hogy ha starterakkut használsz, akkor az se fog sokáig élni, mert nem erre van kitalálva.

Párhuzamosan kapcsolni abból a szempontból jobb, hogy nem ölöd meg a gyenge akkut azzal, hogy átvágod a védelmet. De persze ne az egész pakkal kösd párhuzamosan, mert abból tüzijáték lesz, hanem a cellák névleges feszültségével megegyezőleg. Vagyis ha ezek 6V-os modulok, akkor 2 db-bal párhuzamba köthetsz (elvileg) egy starterakkut. Abból tüzijáték még nem lesz. Viszont az általad is emlegetet kiegyenlítődés miatt a starterakku rögtön tölteni kezdi majd a gyenge cellákat (amik vele párhuzamban vannak), és végeredményben hozzájuk gyengül.

Szóval szerintem leginkább a gyenge cellákat kihagyni érdemes.

És ha a kihagyás mellett, a starterakku helyett eredetit használsz, akkor máris a cellacserénél tartasz, ami amúgyis a legjobb út :)

 

nem most kellene inkább eladni a vasat?

hány ajtaja is van?

:)

 

Előzmény: Jarvis94 (35275)
Jarvis94 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 35276

Annyit még kihagytam hogy a pakkok leszedését azt megtudom oldani, még talán csápos emelőt is találok valahol, azzal nem lesz gond, viszont akkor én mivel tudnám megnézni az aksikat? Sima villás terhelő gondolom nem jó? Mi lenne mégis jó rá?

Előzmény: gazso59 (35272)
Jarvis94 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 35275

Hát mostmár mind a ketten mást mondtok. Most nem igazán értem, akkor most hova kéne kötnöm? A rosz aksira párhuzamosan? Vagy az egész pakkra sorba? Másrészt nem azzal lesz nagyobb a feszültség ha párhuzamosan kötöm rá? Vagy ez valami fatális gond lenne?

Sajna az odajutást nem igazán tudom megoldani, nincs trélerem, és sajna a rokonságba sincs. Meg nekem elég nagy folt esne a becsületemen hogyha én ezt az autót valahova nem a saját lábán(kerekein) vinném el. Viszont ha jól emlékszem jó messze laksz, így ez az utóbbi sem igazán lehetséges.

Ahogy néztem a 8 éves fedélzeti aksi sem bírja benne, ha nincs beindítva az autó terhelés nélkül épphogy megvan a 12V, terheléssel meg még annyi sem. Már az ellenőrzője sem zöld, sőt már semmit sem látni benne. Mondhatjuk úgy hogy a fedélzeti aksiba is már csak hálni jár a lélek.
A multkor volt jó amikor 30%-al épp fordultam be a kapuba és egyszer csak minden elsötétült, se világítás, se sárgán égő lámpák, még a % mérő óra is lement 0-ra. Kb 1 másodpercre aztán minden visszakapcsolt. De olyan is volt már hogy 27%-al jöttem haza este, zuhogó esőbe, egyszer csak levett mindent alapra kocsi, tehát a lámpák úgy égtek mint a gyertya, az ablaktörlő meg alig akart megmozdulni. Na akkor volt az hogy azthittem hogy haza kell tolni, de nagynehezen még hazavittem.

Tehát ezért kéne valami azért biztonságosabb de kókler módon megoldani mert ebben a gazdasági helyzetben nincs pénz új akucsoportra, viszont nem is ülök át benzines autóba.

bananatree Creative Commons License 2013.08.11 0 0 35274

nem.

pár hónapig úgy lehet elhúzni a dolgot, hogy a meglévő pakk egyes akkuval párhuzamosan kötsz -ugyanolyan, csak combosabb- akkukat.

nem a védelem átvágásával, a kapocsfeszültség meghamisításával.

azzal a pár hónapból pár alkalom lesz csak...

 

Előzmény: Jarvis94 (35270)
bananatree Creative Commons License 2013.08.11 0 0 35273

nem, a "párhuzamosan"-t időben értettem. vagyos hogy mi fog történni a starter akkuval azalatt az idő alatt, amíg a beteg cella mélykisülésbe megy.

 

Előzmény: gazso59 (35271)
gazso59 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 35272

Ha lehozod tréleren,nekem van a műhelyemben csápos emelő is.Nagyon szívesen segítek a pakkok leszerelésében és az akksik tesztelésében is.Van 100A-es mű-terhelőm is amivel ki tudjuk szűrni a hibás akksikat.

Előzmény: Jarvis94 (35270)
gazso59 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 35271

(azt ne is taglaljuk, hogy mi fog történni a starter akkuddal ezzel párhuzamosan)

Isten őrizzen hogy párhuzamosan kösse a srác! Az eredeti "akkupakkokkal" lehet sorba kötni úgy,hogy biztosítva is legyen. Az a cél lenne,hoigy a kapocsfeszültség ne menjen a lekapcsolási határérték alá. Ez így rendben is lenne ha nem lennének már egyes akksik totál halott állapotban. A 6V 100Ah akksik úgy 3-4 V körűl lehetnek már terheléskor.

Előzmény: bananatree (35268)
Jarvis94 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 35270

Megértettem amit gazso mondott. Még pár hónapig el lehet ezzel húzni a dolgot. ÉS még elgondolkozok az ajánlatán amit az aksikra tett.
Csak elöbb még kell majd tudnom hogy hány darabbal van probléma.
Ugye ehhez le kell szedni az összes pakkot, amit szép kis meló, főleg hogy most elösször fogom csinálni.
Viszont az érdekelne hogy az aksik állapotát teletöltött állapotba nézzem meg terhelő villával?

Előzmény: bananatree (35268)
Jarvis94 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 35269

Te miről beszélsz? Annyira nem bírom a hozzánemértőket, főleg ha még bele is szólnak.
2,4kWh van benne, hogy merülne már le olyan hamar? Ha egybe vannak kötve az aksik akkor kb egy szinten fognak merülni.
Másrészt megmértük kemény 41kg az aksi. Úgyhogy légyszives a te hülyeségeid helyett inkább hagy kapjanak szót azok akik már csináltak ilyet, van ilyen autójuk és értenek is hozzá.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (35267)
bananatree Creative Commons License 2013.08.11 0 0 35268

azt értsd meg, amit gazso mondott.

ha a kisült (vagy kisülés határán lévő) akkut tovább nyúzod, úgy hogy egy plusz akku bekötésével "átvágod" a védelmet, akkor az a kisült akku mélykisülésbe fog menni (azt ne is taglaljuk, hogy mi fog történni a starter akkuddal ezzel párhuzamosan)

 

Előzmény: Jarvis94 (35263)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.11 0 0 35267

Valóban, indító akku.

Elindul, aztán lemerül, és a tömegével növeli ajármű menetellenállását. 20Ah 6kg, akkor 200Ah 60kg körül lehet. Mintha egy plusz nő mindig ülne az autóban. :-)

Előzmény: Malaguszti (35266)
Malaguszti Creative Commons License 2013.08.11 0 0 35266

Indulásra jó lenne :) Hiszen sterter aksi..

Előzmény: Maketheworldabetterplace (35264)
Jarvis94 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35265

Az lehet hogy külön külön igen, de akkor egységben az erő.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (35264)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35264

Lehet, hogy még így is jobban bírják, mint a 200Ah savas indító.

Előzmény: Jarvis94 (35263)
Jarvis94 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35263

Én úgy tervezem hogy egy 12V-os 200Ah-s starter aksi menne bele hátra, ez is a lakókocsiba van és ott már nincs rá szükség ezért gondoltam hogy tesztnek jó lenne hogy hogy viselkedik vele az autó. Ebbe ugyebár 2,4kWh van, és mivel nem 100Ah-s hanem 200-as ezért ezt kb kieggyenlítődésig szívná a többi aku, így a rosszabb cella is jobban bírná. Főleg mert így már 21 felé oszlik a terhelés.

Meg úgytudom hogy az aksik valamelyet kieggyenlítik egymásban a cuccot.

Nálam viszont csak a feszültséggel van gond, a kapacitással nincs, még most is elmegy olyan 90km-ert, csak sajna az utsó 25-30-az már nagyon nehézkesen.

Ezeknél az újralúgozott aksiknál már van valami vélemény a vásárlóidtól hogy mennyire bírják? Tehát mégsem vadonat új aksik, az újralúgozás sem old meg mindent, hisz a nickel és cadmium lapok károsodnak, és ezeket ez nem gyógyítja meg, viszont az áramot nekik kell tárolni.(Bár bocs ha nem minden pontos nem vagyok szakértő).
Szóval úgy kb ezek meddig bírhatják? Normál használatban, tehát nem több száz amperes merítőáramnál.

Előzmény: gazso59 (35262)
gazso59 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35262

Igen annyit segítene,hogy a leggyengébb akkumulátor annyira mélykisülésbe megy hogy felmelegszik és átmegy szépen zárlatba és akár ki is gyúlhat! Amúgy nem csak feszültséget figyel a SAGEM box,hanem kapacitást is. Nekem a 106-osban volt a csomagtartóban 2db eredeti akksi úgy hogy a hátsó biztosíték egyik  kábelét kivettem és azzal sorba kötöttem őket. Arra vigyázz,hogy uo. vastag rézkábelt tegyél a sorosításhoz.Pár hónapot még úgy kibír,de ez csak ideiglenes megoldásnak jó!

Az akkumulátoraim már nem maiak azt hiszem,hogy 98 és 2000-esek de 2006 óta pihenő állásban vannak és egy kedves Bp.i ismerősőm tavaly fellúgozta őket és még úgy állnak mert csak akkor kell őket feltölteni,ha használatrba vesszük. Így állítólag nagyon sokáig el lehet őket tárolni.Amúgy 25 ruppóert adtam ezeket. Nézd meg mennyi az áruk és meg fogsz lepődni. A totál rosszakért adnak 50-100 EUR.-ót!

Előzmény: Jarvis94 (35261)
Jarvis94 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35261

Na az igaz, de valamennyit biztos hogy segítene, hisz a kocsi azért áll meg mert leesik úgytudom 105V alá a feszültség, na de ha 12-vel több lenne benne, akkor elég nehezen tudna 105V alá esni.
Másrészt még nemtudom hogy melyikkel lehet probléma, ahhoz elöbb le kéne szedni a pakkot és az szép kis meló lenne.
Különben mennyire újak azok az aksik? És kb mennyiért adnád?

Előzmény: gazso59 (35260)
gazso59 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35260

Baja nem lesz,de feleslegesen teszed be mert már én is csináltam ilyet. A leggyengébb láncszem szisztema így is úgy is működik hiába emeled meg a feszültséget. Miért nem kéred el mondjuk tőlem a feleslegesen itthon pocoló eredeti akkujaimat? Van 20db újonnan fellúgozva. Csak annyit kellene megvenned, amennyi rossz neked.

Előzmény: Jarvis94 (35259)
Jarvis94 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35259

Szeretnék egy kis segítséget kérni!
Arról lenne szó, amit már leírtam 1x-2x csak választ nem kaptam. Tehát hogy aki valaha szerelt/rakott aksit gyári citroenbe, vagy peugeotba, lenne-e valami elképzelésük hogy hogy viselné az autó hogyha egy 12V-os aksit bekötnék a 120V-os csomaghoz?
Így össz-vissz 132V lenne, fullra töltve, pedig kb 159V. Azért lenne rá szükség meg szarakodnak az aksik benne, és hamar lecsökken a feszültség amitől az autó indokolatlan sokszor megáll. Tehát szeretném tudni hogy vajon a motorvezérlőt zavarná-e, vagy ilyesmi, meg ha valaki esetleg csinált már ilyet, akkor honnan lehetne a csomagtartóba felvinni 2 kábelt.(tudok ilyen emberről itt pl:Jerrry008 kolléga, de ő sajnos az email-emre nem akar válaszolni).

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35258

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/08/10/uj_szupermotor_a_hondatol/

 

"A Honda a Magnetti Marellivel közösen kifejlesztett rendszert kínálja, amely maximum nyolc megajoule energiát képes raktározni."

 

Több, mint 2kWh elég lenne egy kerékpárnak 100km-re is.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35257

"Nincs ilyen kódszámú hirdetés a rendszerben! Az Ön által keresett hirdetés nem található a rendszerben!" :-((((((((

Előzmény: bananatree (35251)
gazso59 Creative Commons License 2013.08.10 0 0 35256

samsung(18650)-es ipari cellák.Gyárilag ponthegesztve nyolcassával. max 100A-rel terhelem gyorsításkor. Tökéletesek eddig még, igaz még csak 6000km-t mentem velük.Mopedautó(4kw.-os dc motor) meghajtására használom.

Előzmény: bananatree (35250)
WooDoo Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35255

Nem tudom, nem mértem, mert kb. 50 m próbaút után már füstölt a motor...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (35243)
bananatree Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35254

dehogynem. csak lemaradt a smiley.

vagy inkabb nem fert ki, akkora kellett volna

 

Előzmény: X ANTI (35253)
X ANTI Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35253

Nem inkább metán hibrid egy jó babfőzelék után?

Előzmény: bananatree (35251)
X ANTI Creative Commons License 2013.08.09 0 0 35252

Kitben 40000 dollár?

No ezen még occssóóósítani kell csöppet.....

Előzmény: Maketheworldabetterplace (35249)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!