Keresés

Részletes keresés

Katonka Balázs Creative Commons License 2020.08.15 0 0 2293

Ha igazan de igazan pipec es jo a blokk. Vetek ezert szethuzni.  Dekni csere az ujabbera es kesz is a kulsorugos megoldas.  Aztan majd motorfelujitasnal vissza lesz alakitva.   Bevalt megoldas. Alkalmaztuk mar parszor. 

Előzmény: vermestibi2 (2292)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.15 0 0 2292

Érdekes volt ez a mai délután.

Darusferi eljött Nyíregyházáról, utánfutóval, hogy hazaviszi a Verhovina 6-ost. Kipróbálta az udvaron, beszélgettünk, újra berúgta - és lent maradt a berúgó kar...

 

Szóval, maradt a V6-os, blokkszéthúzás, rugócsere...

Bazsika82 Creative Commons License 2020.08.15 0 0 2291

Levegőn is 2 tekerhetsz. De figyelni kell hogyan reagál a motor,s úgy beállítani. Ha magas az úszószint nincs olyan tömités ami ne engedné a benzint. Én kiönteném és tennék bele 100- as benzint.

Előzmény: semmipánik (2290)
semmipánik Creative Commons License 2020.08.15 0 0 2290

Köszi a segítséget! Levegőből mennyit tekerjek elsőre? Olajos dobozból vágtam először az úszóházhoz, de azon átszivárgott a benzin. Elfelejtettem megkérdezni, hogy ha öreg a benzin, akkor előfordulhat, hogy azért nem indul be?

Előzmény: Bazsika82 (2289)
Bazsika82 Creative Commons License 2020.08.15 0 0 2289

Üdv Semmipánik.

Jobb oldali csavar állítja az alapjáratot.

Baloldali a levegő mennyiséget.

Alapból tekerd be az alajáratot teljesen,majd 2 szer teljes fordulatot meg egy felet ki és hozzá állítani a levegőt. Aztán meglátod fúllad-e,vagy pörög  és még állítani rajt. Tömitést én olajos doboz oldalfalából szoktam vágni. Puhább vastagabb műanyag. Nekem bevált. Yamaha jog tűszelep a legjobb megoldás,de sz úszót hozzá kell állítani.

Előzmény: semmipánik (2288)
semmipánik Creative Commons License 2020.08.14 0 0 2288

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék, egy k60 karburátor alapjárat beállításához, régebben sikerült beállítanom, de most szét kellet szednem a tömítések miatt, el is tekergettem a csavarokat. A lényeg, hogy az istennek sem találok leírást hozzá, hogy melyik csavar mit csinál, hogy állítsam be.

A másik, miből lehetne tartós, jó tömítést készíteni az úszóházhoz, (esetleg a fedélhez) mert a korábban vásárolt felújítókészletből való kikeményedett? Most spirálfüzet fedlapjából vágtam jó-jó, de enyhén átnedvesedik.

Az "eredeti" tűszelepet Yamaha Jog -éra cseréltem, méretre vágtam, de mintha más lenne az úszó magassága. Egyébként egy Babetta 210-en használnám, ha működne. Előre is köszönöm a segítséget!

vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.13 0 0 2287

Újabb projekthez keresek kerekek és blokk nélküli Kárpátit vagy Deltát! Kárpátit esetleg kerekekkel is.

vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.10 0 0 2286

Szolgálati közlemény:

Keresek jól működő váltójú kétsebességes Babettát.

(Rigás Csabi, te mintha emlegettél volna egyet.)

vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.10 0 0 2285

Feri, itt van pár kép a V6-osodról.

A tankgumi MZ-jéből lett ráfaragva.

vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.05 0 0 2284
Név helye Creative Commons License 2020.08.03 0 0 2283

Köszönöm, írtam.

Előzmény: vermestibi2 (2282)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.03 0 0 2282

Üdv!

Írj a vermestibi@gmail.com -ra. Megírok mindent, amit tudni érdemes, meg összeszámolom, hogy mi mennyi. Szerintem meg tudunk egyezni.

Előzmény: Név helye (2281)
Név helye Creative Commons License 2020.08.03 0 0 2281

Üdv! Egy barátommal egy jó ideje projekt motort keresünk, ha még megvan a Star lehet, hogy vevő lennék rá, telefonszámot vagy valamilyen elérhetőséget, árat kérhetek esetleg? Az állapotáról nem kérdezek a blog alapján azt hiszem tudok mindent amit tudnom kell róla :D

Előzmény: vermestibi2 (2279)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.01 0 0 2280

Feri, megvolt az első, 5-6 km-es próbaút a V6-osoddal. Jól megy, jó erőben van, a kuplungja kifejezetten jól adagolható.

Egyetlen kifogásolható dolog rajta, hogy a kerekei nem a legjobbak; nyolcas is van bennük meg ütnek is, nem elviselhetetlenül, de hosszabb távon, nagyobb sebességnél fárasztó lehet.

vermestibi2 Creative Commons License 2020.07.28 0 0 2279

Nem Riga-téma, de:

Van egy 1969-es Simson Starom, amit, úgy látom, sohasem fogok befejezni. Egy barátomtól vettem (19 évvel ezelőtt elesett vele az édesapja, azóta csak állt), elkezdtem az üzemképessé tételét, de már jó ideje nem haladok vele, mert nincs rá idő. A menthetetlen alkatrészeket kicseréltem, a blokkot rendbe tettem (új főtengely, csapágyak, szimeringek). A villamos rendszer bekötése után használható. A festése részben eredeti (tank, oldallemezek), részben ecsettel átkent. Ha valakit érdekel újraélesztés, restaurálás céljából, keressen. Alkatrésznek nem adom.

vermestibi2 Creative Commons License 2020.07.28 0 0 2278

vermestibi2 Creative Commons License 2020.07.23 0 0 2277

Üdv.

Nem nagyon lehet itt okosat mondani. A legtöbb utángyártott alkatrész hulladék minőségű. Én jártam úgy, többször is (igaz, nem kuplunggal), hogy ugyanazon a webshopon ugyanazt rendeltem s más-más gyártmányt kaptam, szóval ez is teljesen esetleges.

Egyébként meg kuplung alkatrészeket már alig-alig árulnak, leginkább csak az általad is említett, Kárpáti dobozos cucc van.

Marad a börze meg a használt, bontott alkatrészekre való vadászat.

Előzmény: -stukker- (2275)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.07.23 0 0 2276

Feri, a V6-osod k35-öse valami tuningbetyáré lehetett. Betömte a túlfolyó furatát - erről a múltkor tettem fel képet. Az én karburátorommal jól működött a motor, úgyhogy a saját karburátorával volt valami gubanc - ma jártam a végére.

A fúvóka ki lett tágítva, tettem bele másikat.

A benzinállító csavar tekergetésére nem reagált rendesen - kitekertem, ezt találtam:

Cseréltem ezt is.

A gázbovden is javításra szorult:

Ezek után sem működött tökéletesen; szívatás után egy darabig rendben volt, de egy idő után elkezdte kevesellni a benzint.

Az úszó tűjével volt gond: a hegye ki volt csorbulva. Gondolom, a benzinszint emelése érdekében bentebb kalapálták és közben tönkretették a hegyét, s nem tudott megfelelő ütemben folyni a benzin.

Cseréltem ezt is. Most úgy néz ki, jó lesz. Remélem is, hogy jó lesz, mert már nem nagyon van cserélhető alkatrész a k35-ösön.

-stukker- Creative Commons License 2020.07.21 0 0 2275

Melyik kuplungot vegyem?Melyik nem szar?

-stukker- Creative Commons License 2020.07.15 0 0 2274

Sütikuplunghoz meg semmit se kapni, tök szar.

-stukker- Creative Commons License 2020.07.15 0 0 2273

Tudtommal csak a nyomlap forgasirany mas.

Nekem most sütikuplung van benne.

Valaki tud esetleg tartalék kuplungalkatrészeket?

Fémlamellák nem lényegesek, az idő míg tönkre megy.Csak azt a kárpáti dobozos új vackot nem akarom venni mert abban minden moslék.A muanyag valami mállós szar mi párszáz kmt se bír ki, a fém is lágy...

Tud valaki kuplungcuccot?

Előzmény: vermestibi2 (2272)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.07.14 0 0 2272

Nem tudod felrakni, nem csereszabatos a kettő (megszakítós/tirisztoros).

Előzmény: -stukker- (2271)
-stukker- Creative Commons License 2020.07.14 0 0 2271

És ha egy sima megszakítós kuplungot alakítasz át és azt rakom fel?

Előzmény: vermestibi2 (2270)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.07.14 0 0 2270

Üdv!

Tirisztoros kuplung nem átalakítható röpsúlyossá. Legalábbis Tomos pofákkal, amiket én használok, nem megoldható a dolog. Nem sok különbség van a kétféle (tirisztoros/megszakítós) kuplung között, de az a kicsi épp elég ahhoz, hogy ne férjenek el a tirisztorosban a pofák.

Előzmény: -stukker- (2269)
-stukker- Creative Commons License 2020.07.14 0 0 2269

Szia!Mennyiért csinálnál egy röpsúlyos kuplungot a K2-be?Szívesen kipróbálnám.Biztosan növeli a használhatóságot.

Írhatsz privát is:

 

thotpeti@gmail.com

Előzmény: vermestibi2 (2267)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.07.13 0 0 2268

vermestibi2 Creative Commons License 2020.07.13 0 0 2267

Feri, a V6-osod tankjából végül csak háztartási sósav segítségével tudtam kiszedni a szutykot. Ezután jött a citromsav, és most már elég tiszta belülről.

A karburátorban megszüntettem a ledugózást, de ezután sem működött rendesen: egy darabig járt a motor, aztán leállt. Újraindítás után ugyanígy. Kicseréltem egy másik k35-ösre és így jól működött, a füstölés is megszűnt, szóval valami további gubanc van azzal a porlasztóval, majd megnézem, ha lesz rá időm.

vermestibi2 Creative Commons License 2020.07.13 0 0 2266

A membrán-projekttel szöszmötöltem tegnap, s eljutottam a belátásig: van, ami megéri, és van, ami nem. A membránosításnak, úgy látom, nincs annyi hozadéka, mint amennyi munkába kerül.

Ha a henger és a karburátor közé teszünk egy membránt, a karburátor nem fér el a helyén - ki kell fordítanunk oldalra. Így viszont egy otromba, kanyargó membránházzal kell számolnunk, ami egyrészt ronda, másrészt messzire kerül egymástól a henger meg a porlasztó, harmadrészt elég bonyolult összeszerkeszteni egy ilyen membránházat. A karburátor ilyenkor a Verhovina oldaldobozának helyére (vagy az alá, ha feláldozunk és burkolatnak használunk egyet) kerül. Nagyobb torokátmérőjű karburátor kell; a k35-össel csak úgy indul a motor, ha szinte teljesen kicsavarjuk a benzincsavart.

Én Simson karburátorhoz alakítottam ki a beömlő csonkot, de ezzel nem indult be a motor, mivel szétmarta a "benzin" az úszót. Megforrasztottam, de így sem akarta az igazságot - több küszködésre nem volt időm, feltettem a k35-öst. Ezzel beindult, de túl kicsi volt neki; sem benzinből, sem levegőből nem kapott a rendszer eleget. Felraktam a Mustang porlasztóját, de ezzel az volt a baj, hogy nem tudott körbeforogni tőle a bal pedál. Úgyhogy a fél pedált leszerelve tudtam kipróbálni a motort, ami nyilván nem lehet végleges megoldás.

Indításnál jellegzetes huhogó hangja van a membránnak. A kompresszió érezhetően megnő. Atombiztos alapjárat van, a gázadásra normál ütemben reagál (a hosszú csonk ellenére), a gázt visszaengedve kicsit lassabban csökken vissza a fordulatszám - ez lehet, hogy csak beállítás kérdése.

Erősebb lesz a motor, alacsony fordulatszámon egyértelműen észrevehető, félgáz fölött nem annyira domináns az erőtöbblet, de lehet, hogy ez is csak beállítás kérdése, illetve frissen fúrt a henger, nem is nagyon mertem pörgetni. Elméletileg itt is nyomatékosabbnak kell lennie, biztosan így is van, illetve biztosan kihozható belőle.

 

Összegezve azonban nem tetszik a dolog. Otromba az átalakítás és munkaigényes. Cserébe tényleg erősebb lesz, de ha a gyári 2,2 lóerőt mondjuk 50%-kal megnöveljük, akkor még mindig csak ott tartunk, mint egy gyári Simson. És a Simson nem azért kezelhetőbb motor, mert erősebb, hanem, mert van benne egy harmadik sebességfokozat és egy jó kuplung.

 

Szóval, az erőtöbblet elérhető, de annyival nem lesz jobb a motor tőle, mint amennyi munkába kerül a kialakítása. Lényegében nem az erő kevés ezekben a motorokban, hanem más konstrukciós kialakítások miatt követel nagyobb odafigyelést a kezelésük.

Lehet, hogy most többmint 3 lóerő ez a motor, de ha nem figyelmesen kuplungolok, indulásnál így is le tudom fullasztani. A röpsúlyos Rigára meg felültetem hátra a feleségemet, s csak a gázt kell húznom és elindulunk...

 

Képeket most nem tudok föltenni, de majd pótlom.

 

-stukker- Creative Commons License 2020.07.12 0 0 2265

Köszi szépen a választ!😉

Szép teljesítmény!

Előzmény: Katonka Balázs (2263)
darusferi Creative Commons License 2020.07.11 0 0 2264

Üdv Dandy ! 

Mivelhogy te a az apróbb részletekben is az eredetiségre törekszel , ami nem mindennapos és tiszteletre méltó , jó otlet a régi trafó belsejének a  ki takaritása . Az üzemanyag konzererváló ról köszönöm a linket  , be szerzek ilyet , nekünk erre nagy szükségünk van .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!