Lehet, hogy nem katasztrófa a magyar Ford, de rosszul működik, az biztos. Rendkívül gyenge kommunikáció, alacsony színvonalú terméktámogatás.
Két évvel a Fusion megjelenése után még mindig nincs a köztudatban. Még az érdeklődők sem ismerik. Nincs még egy márka amelyiknek ilyen rosszul menedzselt tipusa lenne. Erre az autóra csak véletlenül lehet rátalálni. A reklám szinte teljes hiánya persze az akciók hiányából is adódik. Emiatt kevesebb az eladás, ezért kisebb a bevétel, nem jut elég pénz a szervizekre, akciókra, reklámokra. A kör bezárult.
Az autók minősége nem ezt érdemelné.
Valamit csinálni kell, mert ez hosszú távon még a Ford autók image-ét is rontja Magyarországon. Ilyenkor szoktak jobb helyeken vezetőcseréket végrehajtani. Ez nálunk is meg fog történni.
P4
Azért nem rendelhető tetőcsomagtartó, mert a típusbizonyítványban (a gyári infók alapján) nem szerepel a megengedett tető terhelhetőségi súly. Azthiszem ettől még nem katasztrófa a magyarországi Ford. Az viszont valószínü, hogy egy ilyen kis piac arányosan kevesebb figyelmet kap a központból.
A magyarországi forgalmazásoknál sajnos ilyenekkel számolni kell. Nem csupán autóknál hanem sok egyéb más műszaki cikknél.
Ha az ember biztos akar lenni az óhajok teljesíthetőségében, akkor érdemes megnézni a német/angol nyelvű külföldi honlapokat és kinyomtatni vagy külföldi prospektust szerezni. Műszaki dolgoknál a németeknek nagyon jó tárgyilagos honlapjaik vannak. A mieink sajnos eléggé gyermek cipőben járnak.
Ha az ember egy ilyen kinyomtatott óhajt a kereskedő elé tesz, akkor azt egy jó kereskedő fel is hajtja.
Az én fordosaim a Fordkámhoz így szereték be azt a tárolódobozt, ami a magyar katalógusokban nem is szerepelt.
A digitális fényképező gépemhez is így szerzem be a tartozékokat. Nálunk a kért tartozékokról nem is tudtak. Nyilván mert nem is keresik. Kicsi az árukészlet, a kézzel fogható, natúra látható termék. Nincs elég információ az adott termékekről, de marketinges infantilizmusok garmada annál inkább.
Nem csupán károgni akarok néhány apróságon, ami idővel biztosan megszűnik számomra létezni, hanem egy kicsit a további benyomásokról is beszámolni.
A tanári egy zsivajjal teli nagy átjáróház. Ha az ember nem veri dobra mondandóját, akkor arról nem mindenki szerez tudomást. Ifjú kollégáim már nagyon várták az új kocsimat. A fiúk persze egyből egy kört is akartak, hogy menjünk. Beültettem őket, 2 fiút és egy lányt a nagy szünetben s mentünk egy kört. Ők gyakran voltak utasaim a kis KA-ban is. Lelkesedésük elbűvölő volt. A változásokat, a célszerűséget és természetesen az esztétikumot nézték, érintve a technikai adatokat. Nagyon lelkesedtek, hogy a Paci mennyire tágas és milyen jól lehet a hátsó ülésekről mindenfelé látni.
1.6-os Trend Fusionom az elmúlt 2 napban is sok jó tulajdonságát bizonyította. Esőben, sötétben is biztonságos és kényelmes. Előzéseknél magabiztos és gyors. A bejáratási fázisban persze nem erőltetem. Betartom az előírásos fordulatszámot s csupán max. 100 km/h-ig megyek el, ami a fordulatszámjelzőn a 2-3 közötti tartományban mozog.
Feltűnő, hogy méreteihez képest milyen fürge, mozgékony ez a kocsi. Milyen jól veszi a kanyarokat. A mi utainkra valóban felesleges lett volna még egy kipörgésgátlót is venni.
Érdekes az autóstársadalom viselkedése. Paci tiszteletet parancsol. Utat kapok. Senki sem hepciáskodik, de igazából tudva azt, hogy 100 LE mi mindenre képes, nem is tud érdekelni. Ahol nem tetszik vagy hátrányos rám nézve, onnan gyorsan elhúzok.
A latyakban a nagy autók továbbra is beborítanak, de az ablaktörlő egyetlen mozdulattal mindent lehúz.
A fény és irányjelző hangok kimondottan kellemesek és megnyugtatóak. Finoman tudatosítják, hogy mi zajlik ill. mi a teendő.
A csomagtartó fedele jó is meg nem is. Esőben nagyszerű védőfedél. Sem én, sem pedig a csomagjaim nem lesznek vizesek. Kissé nehezen jár, de talán ez is hozzá tartozik a kezdethez.
Minden esetre, esős időben lecsukás után, jó ha kéznél van egy törlőrongy.
Az elmúlt két nap szakadt az eső. Az utakat hatalmas tócsák borították. Paci időnként nagy hasasokat vágott le s még csak bele sem rezdült.
Köszi a vigaszt. Igyekszem megbarátkozni ezzel az üléssel és a fejtámlával. Ma napközben kiültem egy kicsit az autóba és állítgattam az ülésen, feljebb húztam valamivel a fejtámlát. Jobb lett. Nem szakadt be a hátam mire haza értem.
A tükrökkel is elégedetlenkedem, mert a Fordkaéval jobban beláttam a terepet.
A legnagyobb bánatom viszont, hogy a fűthető szélvédő miatt lőttek az autóból fotózásnak... :-(((
Kb. egy éve van egy Thule tetőcsomagtartóm Fusionhoz. A régi autómhoz meglévő csomagtartót kellett kiegészíteni egy KIT készlettel. A talpak és a keresztrudak felhasználhatóak voltak. Akinek van már bármilyen Thule készlete, az kiegészítheti, és kész. Angliában vettem kb. 10e. Ft-ért a KIT-et. A magyar Fordnál tavaly azt mondták, hogy nem létezik hozzá, sőt valamelyik magyar nyelvű könyvben olvastam, hogy nem is lehet rátenni. Sajnos a magyar Ford egy katasztrófa.
P4
Na öröm hirem van.....rész öröm, szóval létezik csomagtartó a Fruzsihoz, igaz nem gyári. Thule nevü cég gyártja, meg is rendeltem. Gyári ár kulcsok nélkül kb 37500,- Ft /van álitolag 15% kedvezmény, de ez majd szállitáskor kiderül/. Akit érdekel a WWW.thule.hu-n megnézheti, két variánsban is.
Tegnapi élményem, ültem egy 1,4-es Astra classicban, 3 éves..... hát Fruzsim után nagyon szar volt. Na mind 1, nem fikázzuk más autoját
Miután más kocsikat nem szoktam vezetni, a váltás nem töltött el nagy lelkesedéssel. Eléggé szorongva muszáj volt a reggeli indulás. Mire kiértem a városból (5-10 perc), sikeresen vettem a 45 fokos lejtő-kanyar-vasúti átjáró-főútvonalra kanyarodás nagy ívben mellékútról gatyarohasztó pontot, minden szorongásom elszállt. Paci akkorát repült mintha táltos lett volna s még egy bizonytalan rezzenés sem volt benne. A megszokott útvonal, buckák, hepehupák 90-100-al meg se kottyannak. Paci vígan átnyargal minden nyekkenőt. Nem kell attól tartanom, hogy elharapom a nyelvem, amikor nem mehetek középen. Sajnos ezek a rosszul alapozott vidéki utak nem nagy teherautók terhelésére készültek. Idővel kiteknősödtek, felfagytak. A foltozás rajtuk meg gánya. Nem balerináknak való. Az 1,6-os Ford Fusion ideális vidékre járni, vagy vidéken élőknek, akik városba járnak be.
Tegnap nagy értekezlet volt. Összejöttek a mérnök kollégák. Az értekezlet végeztével hatalmas lelkesedéssel-érdeklődéssel vetették magukat Pacimra. Fényképezni kellett volna, de főnököm morgós kedvében volt (egyébként egy arany lélek) így aztán visszafogtam magam. Mindenkinek nagyon tetszett a Paci. Minden porcikáját átnézték és megelégedéssel nyugtázták. Szép szál ifjú kollégám (hm. bő 190 magas lehet és jó husikában van) természetesen egyből bedobta - dehogy! - begyömöszölte magát a vezető ülésbe a többiek nagy élvezetére. A tükrök kivételével mindent elállított, amiért nála haragudni nem lehet.
Kényelmesen elhelyezkedett az ülésen. A feje sem ütközött a plafonba. Teljesen birtokba vette a kocsit. Körbe babrált: tekert csavart és elismeréssel szállt ki belőle. A többiek sem voltak tétlenek. A mellette álló VW Golf tengelytávolságát méregették lépésben. Paci itt is elismerést aratott.
Tegnap nehéz napom volt. Olyannyira, hogy hazafelé meg kellett állnom pihenni. Az országút mellett lévő földesúton behajtottam egy rétsávra és befeküdtem a hátsó ülésekre. Hatalmasat aludtam. A fácánok rikácsolására ébredtem. A hátsó ülések számomra kényelmes ágyat jelentenek. Természetesen nem egy teljes éjszakára, de ilyen rövid pihenőkre, természetben szundikálásra kiválóak. Előre örülök a Tisza parti szunyáknak. Valami szúnyoghálót kell beszereznem.
Negatívum:
Az első ülés nagyon kényelmetlen. Magas a fejtábla. A fejem búbját birizgálja, ahelyett hogy tartaná. Ha meg lehet fordítani, íveléssel hátra, akkor ez a gond is megoldódna. Az üléshát is kényelmetlen. Az 1 óra út után összeszakadva érkezem meg. – Lehet, hogy csak ki kell még tapasztalnom.
(A Fordka ülése nagyon kényelmes volt. Befeküdt a gerinchajlatba és a fejpárna nem is kellett. Csak egy kis plussznak számított.)
Az új huzatoknak erős kipárolgása van. Mára mind a két szemem bedagadt és ég. Valószínű az ott alvás okozhatta.
Szóval ennyit az első benyomásokról. Összességében nagyon elégedett vagyok, kivéve a vezetőülés kényelmetlenségét.
Robusztus a Fordkához képest, ugyanakkor a pedálok rendkívül könnyűek, már már légiesek. Valószínű ezért aztán szegény Pacit induláskor, váltásoknál gyakran bőgetem. Mindössze 17 km-ert tettem bele tegnap. Főképpen országút. A nagy lenületes terepeket jól viszi. A hibás aszfaltot nem érzékelem úgy mint a Fordkával. Szinte meg se kottyan neki. Megnyugtató jó érzés, hogy a sebességváltó kezelése, érzékelése a Fordkával egyező.
Plussz kormányzárat használok, így a tegnapi első sikeres akcióm, hogy kizártam magam a kocsiból. A tévedésből leadott kulcsra várva sokáig ácsorogtam az utcán. Feltünt, hogy a Pacit az emberek nézegetik. Egy kisöreg odament körbe járta. Belesett a műszerfalra. Este, amikor az egyik háznál parkoltam egy fiatal ember feltűnően megfordult utánna.
Ma kiváncsi vagyok, hogy a szokásos napi 140 km-en ő milyen lesz. Majd fotózgatok s teszek be képeket az online albumomba:
http://community.webshots.com/album/119981556ANJSBx.
A "webshot.com"-on "aquar03" member vagyok. A keresőrendszerrel "Community"-re kattintva is könnyen meg lehet találni az albumomat.
Ma volt a nagy nap. Leadtam a Pucit (FordKa) és elhoztam a Pacit (Ford Fusion). Robosztus egy jelenség. Ezzel nem száguldozhatok úgy mint a balerinával. Egyenlőre barátkozom a gondolattal, hogy az elkövetkező éveket ebben töltöm.
Papámnak 2500km van a TDCi Fusionjában. Eddíg 3x tankol, 5.4, 5.4, 5.3-as fogyasztásai voltak, de ennek több, mint 50%-a 1-2km-es városi toligázás hideg motorral.
A hétvégén Pestre mentek, azt mondta, hogy az első osztás 180km körül tűnt el, csak Budáról visszafelé olyan dugóba kerültek a Lágymányosin, hogy 2km-t 1 óra 20 perc alatt tettek meg, úgyhogy ez tuti adott az átlagfogyinak. :-)
Egyébként azt modják, hogy fog még lejjebb menni, úgyhogy majd meglátjuk.
Múlthéten csinálták meg a 2500-ös olajcserét; jó drága az olajszűrő betétje, mert az 1.25-ös Fiestához 1300 Ft, ehhez 3000... :-)
Márc.11-n rendeltem meg a Fusion 1,4 TDCI-t. 8-10 héten belül várható a telepre. Izgalommal várom. Érdekes volt átnezni az utóbbi 1 év hozzászólásait. Remélem nem fogok csalódni. Eddig Suzuki Sedan 1,3 GLX 16 szelepessel nagyon megvoltam elégedve (fogyasztás 5,0-5,9 között, de rekord 4,3-t is mértem 800 km-es távon) Szeretnék olvasni a Forumban a dieseles tapalasztokról. Üdv.mindenkinek.
Nagy a csönd. Úgy látszik mindenki uton van.
Ha minden jól megy, akkor hétfőn délután kocsit cserélek. Leadom a kis balerinámat és átnyergelek az új pacira. Vajon ez hogy válik majd be?
A kis balerina egy álom volt és sohasem hagyott cserben...
Valahogyan be kell látnom, hogy az én utaimra egy ilyen muraközi paci való mint a Ford Fusion. Hiszem, hogy jól választottam. A Ford márka megbízható. Minden Fordos ismerősöm eddig csak jót mondott. Remélem a Fusion nem lesz egy nagy csalódás. Minden esetre az albumomat az interneten bővíteni fogom. Ezzel a Fusion tábora vagy növekedni fog vagy csökkeni ;-)
Nekem is napról napra jobban tetszik.
Ma csupán benéztem a szalonba, hogy hogyan zajlik az élet körülötte. Hogyan érvényesülnek az akciók a kiírt árában s mennyire nézegetik.
Olyan jó helye van ott a kirakatban, hogy szinte sajnálnám a napi havas latyakba kivinni.
Sem nekik sem nekem nem túl sürgős.
Mindentől függetlenül jó érzés egy új kocsit venni, amit az én igényeim szerint gyártottak le.
Meg nem tudom, volt-e ebben a tesztben fékösszehasonlítás, de amikor az 1.4-es benzines kisautókat tesztelte az A+ (illetve átvett olasz cikk volt), elég durván a Fiestának volt a legjobb féke...
Asszem a Corsának és a C3-nak volt a leggyengébb, 130-ról valami 6 méterrel robogtak tovább, mint a Fiesta...az másfél kocsihossz... :-O
Igazad van, hogy csak egy teszt a sok közül. Nem értem hogyan tudtak ilyen fogyasztást produkálni a Fiestával miközben a többi autó a gyári értékeknek megfelelően teljesített a leírás szerint azonos körülmények között a sofőrök cserélgetése mellett.
Az csak 1 teszt a sok közül. Gyakorlatilag ugyanannyit fogyasztanak ezek a gépek. Mind a gyári adatok szerint, mind más tesztek szerint.
Ami a Fiesta felé billentheti a mérleg nyelvét, az futómű és az összeszerelési minőség. Ezzel szemben picit olcsóbb/jobban felszerelt a többi.
Más ügyben jártam ma a Ford Szervízben. Éppen adminisztrációs dolgokkal voltam elfoglalva a Szalon sarkában lévő asztalnál, amikor a Fusionom csillogva villogva elfeszített előttem. Nem tudtam megállni, hogy ne készítsek róla néhány képet.
A biztonság okáért a linket is megadom a WEBSHOT albumomhoz.
Bár a kis Fordkám kecsességét, szépségét a Fusion sohasem tudja előttem tulszárnyalni, azért a Fusion a maga nemében egy karakán szépség.
Az egri Fordosokat megint csak dícsérni tudom. Egy szuper gárda. Minden ügyfelükre nagyon odafigyelnek. Szolgálatkészek, diszkrétek, szakszerűek és rendkívül figyelmesek valamennyien.
Kiglancolt jövendőbeli Fusionomat szalonbeli magányában csendben megszemléltem. Barátkoztam a gondolattal, hogy a kis KA-mat ő fogja leváltani. Kinyitottam az utasoldali ajtókat, megnéztem a szigetelést. Minden kifogástalannak, hibátlannak tünt. A padlóra pillantottam. Mindenhol kigumiszőnyegezve :-)
Pont azon tűnődtem a napokban, hogy többek között ezt azonnal be kell szereznem, mert az alföldi saraktól, vizektől a kocsiban elúsznék.
Szeva skacok! Tudom, hogy ez Fusion fórum, de mivel 1,4 dízel motorral akarok ilyen gépet vennei kicsit ide tartazik: Most olvastam az Auto+ c. újságban a népszerű kis-dízelek összehasonlításáról szóló Olaszhonban elvégzett tesztet. Számomra hihetetlen módon a Fista kis-dízele lett az utolsó 5,28 liter/100 km fogyasztással, miközben a lényegében ugyanazzal a motorral közlekedő P206 és C3 4 liter körüli átlagot produkált. Várom a dízelesek hozzászólását az átlagfogyikról. Nekem naponta 200 km ingázásra kellene egy megbízható kis fogyasztású kocsi és ezért nem mindegy milyen fogyasztási adatokat produkál. Bocs, hogy kiscit hosszúra sikeredett!