Házi olajak között is hatalmas különbségek vannak. Az olaj ugyanis akkor lesz nagyon jó minőségű, ha leszedés után rögtön a sajtolóüzembe kerül. Mivel a kapacitás véges, ezért sorbaállás van szüretkor, és a többség csak két nap múlva kerül sorra.
A sajtolóüzem tulajával jóban levőktől kell venni az olajat.
mindig szoktam hozni 4-5 liter olivaolajat. a konzumban szoktam vasarolni, nezni szoktam, hogy .hr legyen a szarmazas es ne eu vagy bih. altalaban egy het alatt mindig belefutok akcioba is, olyan 70-110k korul veszem a literes kiszerelest. aki szokott hozni, o mennyiert veszi? 2 eve cres-ben a kikotoi piacon emlekeim szerint olyan 200k korul volt a hazi olaj.
Én egyszer mentem Barcs-Kutina úton, az is ilyen full szopásos út tele 30-50-es táblával, tele falvakkal. Aztán kiokosítottak, hogy ha már ilyen úton megyek, menjek Bjelovar felé, mert akkor legalább ugyanúgy megyek 90 km-t, de eljutok majdnem Zágrábig és megspórolom a Kutina-Zágráb díjat.
A barcsi túra, tortúra, ez hótziher. Viszont 1 óra és a határtól már csak 170 km. Zágráb, abból pedig a fele út ingyenes és jó. Ez nem túl nagy kockázat mellett bő 3 óra, a 70-s átlagot könnyen , biztonságosan lehet hozni.
A M6 qrva nagy kerülő lesz a zágrábi iránynak. És akkor még a pályadíjat is add hozzá.
Ami a biztonságos autózást illeti, a pályahasználat toronymagasan vezet.
Erre azért válaszolok, mert... sajnos tényleg durva volt a Barcs-Szigetvár rész. Ráadásul az elején még próbáltam sietni, de amikor elsuhantam egy őz mellett újraértelmeztem az életemet :)
Az a bajom amúgy a horvát szakasszal, hogy hazafelé, amikor az ember már amúgy is hulla, eléggé fárasztó az 50-60-70-es rész. Krizevci-Berzence között ez egy picit kevesebb volt, mint az általad említett Bjelovar felé. Jó persze ha valaki meri nyomni, akkor persze más a szitu, de azért amikor a faluk egymás seggében vannak, ott nagyon nem lehet 90-nel menni. Tegnap már 50 helyett egy picit én is gyorsabban jöttem, mert már untam a banánt.
Amúgy szeretném, ha lenne már végre Barcsig pálya, de nem lennék vele személy szerint kisegítve. Komolyan most azt néztem, hogy ha elkészül viszont a Mohács-Eszék rész, pécsiként érdemes arra menni -még a plusz 130 kilóméter ellenére- mert gyorsabb és biztonságosabb. Azért egy autópályán nem okoz majd gondot este 10, míg a somogyi dombság bármelyik része kész öngyilkosság olyankor 90 felett, főleg fáradtan...
A boszniai szakasz Focától délre nem volt egy egyszerű rész, de épültek új útszakaszok az elmúlt években, lehet, hogy már jobban járható. A bosnyák fórumon talán lesz valaki, aki mostanában járt erre. Ha nem, akkor inkább lebeszélnélek erről a szakaszról.