Az akku lekötése bizonyos hibák törlését eredményezi de vannak hibakodok amik bent maradnak,ezeket érdemes diagnosztikával elökeresni és törölni, de most már lényeg hogy müködik,nyomjad neki ami a csövön kifér :)
Tehát volt egy lemerülgető, rosszabb állapotú aksi, amire gyanakodtam, hogy okozhatja az UHC megbolondulását, így a különböző, indító hozzászólásomban részletezett hibákat.
Aksi csere ugye nem oldotta meg, így időpontot kértem a márka szerelőjéhez.
Nagyjából két hétre előre tudtunk egyeztetni és én továbbra is olvastam külföldi fórumokon az UHC bajairól. Öcsém javaslatára szétszedtük az akku tetején a piros dobozt, végig tisztítottuk minden alkatrészét, majd a negatív ággal is megcsináltuk. Kb egy órát pepecseltünk vele, mindent a helyére vissza.
Mire a szerelőhöz jutottam, az utolsó 3-4 úton semmilyen hibát nem produkált az autó. Szerelő is mondta, hogy ez így nehéz lesz :) . Azért szétszedte az UHC dobozt is, hátha talál beázásokat, de semmi ilyesmi nem volt. Ellenben volt újdonság is!
- 2007 októberében már biztosan újabb UHC került az autókba, amik lakkozottak (így ázni is nehezebben vagy nem is tudnak) és kevesebb SMD alkatrészt tartalmaz.
Eljöttem, lassan 1 hónapja hibamentes az autó.
Egy amerikai autókban guru barátom hívta fel a figyelmem: a régi akku ki - új be, csak néhány perc (se) volt feszültség nélkül. Amikor a sarukat szétszedtük, összeraktuk stb volt akár egy óra is.... Szerinte itt a megoldás, mert az amerikai autói éppen ugyanígy viselkednek a lemerülő akku végnapjain és utána: nem normális alapjárat, olykor érthetetlen hibaüzenetek, nem működő segédberendezések. Neki a megoldás mindig egy éjszakára lekötni az akkut, másnap be az új aksi és az első néhány km-en még képes érdekességekre az autó, de utána minden szépen helyre áll. Eddig ezeket legendának tartottam, de miután az én Megane-om is kb így gyógyult (?) meg, igazat kell adjak neki...
Tehát tanulságok:
1. 2007 október után nem igazán lehet probléma UHC beázás
2. furcsa tünetek, hibaüzenetek felbukkanásakor, pláne, ha az akku már öreges, akkor érdemes akkut cserélni ÉS egy éjszakára feszültség nélkül hagyni az autót.
No, a zár probléma letudva, valahol beázott a motor és úgy megállt mint a szög! Ami durva, hogy sehol nem látni víznyomot, viszont a motor kicsit rozsdás volt. Kapott wd-40-et meg lett mozgatva és pöpec. Ami még holnap vissza van, hogy újra leszedni a kárpitot, mert valami akadál az ablaknak... :-(
Egyébként ez biztos bosszú a részéről, mert a héten pont beszéltünk menet közben, hogy mivel nem régen hoztunk a sógornak egy A4-et( és az tetszik is) mikor hozunk nekem is egyet. Erre kb. 20-km múlva elpukkant egy cső a turbónál és elég érdekes hangja lett. A szervizben azt mondták nem vészes, kedvezménnyel 38eft a cső maga, de mivel úgy is lesz vezérműlánc csere, megcsinálják azzal együtt. Erre tegnap azt veszem észre nem zár a bal első ajtó... Egy szavam nem lesz rá többet!
Cumiztat az autóm,(M III kombi) a bal első ajtót nem akarja bezárni sem elektromosan(nem is hallom a kattanást vagy a motort) sem mechanikusan a kulccsal. Az ajtón minden más működik (ablak, tükör, index, kilépőfény). Valami mechanikus hibára gondolok, de mennyre lehet macera szétszedni? Gondolom ajtókárpit le és csak azután jön az igazi nőgyógyászat...(vakon, egy pici lyukon át kotorászva elérni amit akarok :-) )
Ez a járgány kijött az f3r-791 es motorral DPO váltoval és a másik az f3r-796 motorral JB3 as váltoval,szoval a tiéd JB3 nak kell lennie és az NFJ olaj kell bele
Nem tudom sikerült e rendesen a beállítása a turbónak de elviszem nekik majd nèzzèk meg. Airbag ez volt előtte is az autóm csak turbót újították fel benne, mert elfolyt a hütővíz tèlen nem vettem èszre ès megfőztem szegènyt. Lehet a befecskendezès is már rossz 500 ezer kilómèternèl járunk csodát nem várok, csak zavar hogy 2000 fordulaton megindul ahogy kell. Köszi azèrt a szelepet mèg lehet egy bontottra kicserèlem. Lesz ahogy lesz.
A sajátja lett teljesen felújítva. Elvileg a turbó jó gyári èrtèkekre belőve. Vissza vittem elsőre, hátha az a baj, de nem. Alacsonyabb fordulaton húzott eddig, most 2000 nèl belepasziroz az ülèsbe de alacsony fordulatnál hiába padló gáz vagy 10 másodpercig nem történik semmi. Lehet mèg az elektromos gázpedál is a ludas. Valami csak lesz megtanulom így használni. 1.9 dci 131 le csak most a lovak legelnek. 😃
mennyire látsz rá a turbora? egy változogeometriás turbonak kell ott lennie amelyik alacsony motor fordulaton is erösebben nyom,valaki játszik bent a gázpedállal és látnod kellene hogy történik a turbon a szabályzás
Az hogy felszalad a turbonyomás 2.5 re az oké max 10 másodpercig csak azt jo lenne tudni hogy alacsony fordulaton mennyi vagyis 1000-2500 fordulat között.
Uhh a ventilátor tárgytalan a nagy kapkodásba nem vettem èszre ment a klíma az meg alapból bekacsolja alacsony fordulatra. Akkor marad az alacsony fordulaton gyenge motor. Mondjuk mostmár egy hajszállal jobb. Cserèlek kábelt a turbónyomás szabályozónál, mert a szigetèlès lejött róla, plusz cserèlem a szabályzót. Utánna feladom.
Szia. Jelzem ha találok valamit. Anatolij a turbó nyomás jó a diagnosztika szerint. Map szenzort takarítottam. Egr szelepet is. Cserèltem egy gyanús csővet a turbónyomás szabályozó szelepnèl. Lehet cserèlem a szelepet majd. Most, hogy matattam a motortèrben vettem èszre hogy hideg motornál is megy a hütőventillátor. Valami ötlet, hogy mitől lehet? A motor teljesítmény kicsit jobb lett, de mèg nem az igazi. Köszi előre is a segítséget mindenkinek.