Csak most volt időm végigolvasni a topikot, de lenne kérdésem bőven.
"74-es Wesselényi és Dohány utca túl szűk, mert a csuklórész ostorozó mozgást végez. "
Azért ahol a zsinagógánál kifordul a troli, ott elég hely kellene, hogy legyen ehhez. Ott még a tilosban parkolók sem jelenthetnek akkora gondot, hiszen a rendőrök állandóan ott járőröznek. Különben meg az Ikarus keskenyebb is, mint a ZIU, ugye? Az jól jönne néha a Dohány utcában, nem? :-))) Amúgy tényleg nem való a 74-re csuklós. Oda szóló Ikarus kéne.
"a 79-en nem járhat 435-ös"
Azt olvastam annak idején a HVG-ben, hogy a Kiepe-féle 435-öst egyszer kipróbálták a 79-esen, be is szorult rendesen a Budai Nagy Antal utcában. Miért volt ez? A szabálytalanul parkolók, vagy troli fizikai paraméterei miatt? Egyáltalán a 435-ös a nem követő kormányzásával mekkora kanyart tud bevenni?
És végül: miért jár a 79-esen csuklós? Szerintem inkább jogos lenne a 76-ost csuklósítani, mert a piacnál igencsak nagy tömeg tud összejönni rajta. A 79-es vonalán amúgy se hiszem, hogy ki lenne használva a csuklós. Elég sokat jártam a két végállomás között, hol 76-ossal, hol 79-essel, aszerint, hogy melyik jött előbb. A 79-esen nemigen volt tömeg soha.
Nem nagy hülyeség, én örülnék neki. Az viszont, hogy a forgalomszervezés..., hát feltenném a 28-as ominózus szakaszára a forgalomszervező nagyokosokat. A piac miatt pont ezen a rövid szakaszon kiemelkedően nagy a forgalom. A Józsefváros c. újságban egy olvasó levelében azt javasolja, hogy a 83-as egy része ( vmi betétjáratszerűen vagy mi ) a Kálvária térnél elmehetne az Illés utcán ( fejből pontosan nem tudom, hogy milyen útvonalat javasolt ) egészen a Fűvészkertig, majd a Dugonicson vissza valamerre, aztán mehetne vissza az Orczy térre. "Forgalomszervezési szempontból" lennének rajta annyian, mint a Kálvária tér utáni szakaszon.
A vonal Népligetig történő meghosszabbítása a kis utazási igény miatt nem indokolt- BKV forgalomszervezése szerint. Régebben a Diószeghy utcán járt a 89-es busz is, ami ha jól tudom, már vagy 5 éve nem jár. Éppen ezért.
A Kőbányai útra meg a 75-ös megszűnésével lehet, hogy ki fog kerülni a beálló vezeték, de nem valószínű, hogy arra meghosszabítják a 83-ast.
A vezetéket leszedni és máshová felrakni tényleg olcsóbb lenne, de ezt nem teszik, mert a vezeték kopása, egy egyenes és egy ívelt vezetéknél máshol történik. Így lehet, hogy az új helyén pont ott lenne vékonyabb, ahol nem kéne. Ezért, új vezeték építésénél csak új vezetéket használnak, ami drága. Azért kivácsi lennék a gyári eladási ár és a BKV könyvelési ára közötti különbségre... Szerintetek mennyi?
Szóval elvileg nem rossz ötlet. A 83-as másfelé lesz meghosszabbítva, ha megmarad a troli, de egyenlőre titok.
Nem valószínű, hogy alkatrésznek jöttek volna, mivel jó állapotú és még nem kifutott buszokról van szó. Számuk már 20 fölött van. Állítólag selejtezésre várnak, de aki kicsit is jobban megnézi a buszokat az láthatja, hogy még nem érettek a selejtezésre. Félő, de lehet, hogy a 74-es felváltására jöttek. Csak szoktatnak a látványhoz minket. Ez inkább elképzelhető, mint a "tárolási gondok miatt csak itt van hely" duma.Ha többet tudok, megírom egyből.
A megállókat ugy kell kialakitani, hogy a jármű minden esetben a kocsi teljes hosszában be tudjon állni a megállóba párhuzamosan a járda mellé.
Ezt nem csak a plussz vonalon kell(ene) igy alkalmazni, de ott feltétel. A 72-en sok megálló pl. Thököly út felé a Szinyei Merse u., a Bajza utca, Dózsa Gy. úti megállókba nem lehet beállni rendesen a szabálytalan parkolók miatt. Ezeket vagy ki kell hozni az úttestre, vagy lopós kocsival kellene ört állni. A másik a megállók burkolata. Ezeknek simának kell lenni és nem lehet hiányos a szegélykő sem. A megállótáblákat is ki kell cserélni az újjabb fajtára (szürke kétlábú).
Lényegében ez az amire sok pénzt kellene áldozni.
Röviden ennyi.
"Egy Trolis"-hoz lenne kérdésem:-Tényleg csak nekünk logikus a 83-as meghosszabbítása az 1-es villamosig, igy nem mellesleg megspórolandó azt a bazi hosszú felesleges szakaszt a Diószeghy S.u.-Elnök u.-Könyves Kálmán krt. szakaszon. Kocsi úgyis felszabadul a 75-ös rövidítésével. Lehet, hogy most hülyeséget kérdezek, de nem lehet a trolivezetéket egyszerűen leszedni a megszűnő szakaszról, majd átszerelni a Kőbányai útra? Jól van, lehet röhögni..:-)
Szia.
El kell, hogy keseritselek, de nem lett PLUSSZ járat a 72-es.
Vannak ugye a felujitott Ik 280-as csuklosok között, amik Plussz matricával vannak ellátva. Ezek csak a 82-en mehetnek.
Vannak olyan felujitottak, amiken nincsenek matricák. Ezek a 81-re tartoznak, de mivel több van mint amire ott szükség van, igy mehetnek a 77-re. Az, hogy ott volt, az csak kocsikiadási gondok miatt lehetett, amikor mindegy mi csak menjen. Igy kerülhetett oda.
Egyébként tervezék, hogy a 72-es is Plussz lesz, de tul sok megállot kellene átépiteni, de ugye a főnöki jutalmakon kivűl másra NINCS PÉNZ.
Sajnos ez van.
Üdv: egy trolis.
Őrülök, hogy ennyien szeretitek a trolibuszokat.
Van egy-két dolog amit nem tudtok, mint kívülállok. Ezekre szeretnék választ adni.
1.-Az utasszámlálás miatt jártak 96-ban a 435-ök más vonalakon, de mivel szóló vonalakra nem mehettek, ezért kiszerelték a 14db. mérőkészüléket belőlük és átrakták 280-okba.
2.-A 280-as trolikat üzemszerűen nem engedték a 70-re és a 74-re, a megállók és szűk utcák miatt.
70-Damjanich u. 2-2 megálló túl rövid. 74-es Wesselényi és Dohány utca túl szűk, mert a csuklórész ostorozó mozgást végez.
3.-A 72-es és a 79-en nem járhat 435-ös. Munkácsy utca, illetve Nefelejcs u. ki-be, Budai Nagy Antal utca ki-be.
4.-A Fok-Gyem program áttöltést és karbantartást külső cég végzi, ami tényleg gyors lenne, ha nem lenne a BKV-hoz köze.
Ha van valami amire kiváncsiak vagytok kérdezzetek, amire tudok válaszolok.
Üdv.
Az 500-asokban egy 1MByte-os memóriakártyán vannak az adatok, ez vezérli a fedélzeti számítógépet, és a hangszintetizátort. A kártya cserélhető, minden vonalnak van egy kártyája, amin a vonalra vonatkozó adatok (kijelzőmeghajtás és hangbemondás IS van, valamint hogy jobb vagy bal oldalon nyílnak az ajtók, stb.) vannak, tehát tulajdonképpen vonalspecifikus. Nem a kocsi, vagy a számítógépe van beprogramozva tehát, hanem ez a kártya, ráadásul 10 méteres pontosságú útjeladó adja neki az adatokat.
Kollégák, foglalja össze valaki, hogy most éppen hogy' áll a trolimegszüntetés!
Mintha kicsit elült volna a csatazaj, lehet, hogy ez csak vihar elötti csend?
Kicsit off:
FOK-GYEM: a múltkor láttam egy fotót, amely Debrecenben ábrázol agy Ganz villamost 3 Vasgyár felirattal (gy.k.: egykori miskolci villamosvonal). Szóval minden lehetséges...
"Úgy másfál éve végigturnézott a teljes 435-ös készlet az összes vonalon (akkor még szegény 302-es is közlekedett), ha jól emlékszem, agy hétig voltak (majdnem) mindenhol. Ha jól tudom, utasszámlálást végeztek velük, mert azok regisztrálni tudják a légrugó-nyomásokat, és azt kiértékelve elég jó közelítést kapnak a kihasználtságra vonatkozóan."
Szerintem nem a 435-osok turneztak vegig, hanem a 280-asok, abba is be van epitve a legrugo feltoltottsege alapjan mukodo utasszamlalo. Ekkor lehett pl. 280-ast latni a 78-ason, 73-ason, stb. A 74-esen is vegigmennek a 280-asok, mar tereltek nehanyszor oda a 75-os trolikat (igaz, hogy csak hetvegen).
"...ha jól emlékszem, agy hétig voltak (majdnem) mindenhol..."
Valószínűleg voltak olyan vonalak, ahol nem fért el... :( Úgy tudom, a 78-ason sem jártak, lehet, hogy a 74-esen sem. (pedig azon - legalább "bemutató" jelleggel - a 280-as is elment).
Fecóka, szerintem ha a 79-esre 435-ösök lennének állandóra beosztva, néhány óra alatt lenne hely mindenhol a parkoló autóktól. Lehet, hogy némelyik keskenyebb lenne, vagy rövidebb... :)))))
Egzébként úgy tudom, hogy fő paramétereikben (fordulókör, helyszükséglet) nem nagyon térnek el a 280-asoktól. Én szoktam látni a 81-esen a legkínosabb kanyarban (Ond vezér-Szentmihályi sarok), ahol szűkebben fordulnak a "toló"-k, mint a régebbiek.
division by zero:
"Úgy másfál éve végigturnézott a teljes 435-ös készlet az összes vonalon
az összesen??? azért a 74-esen megnézném a 435-öst..."
Amikor voltunk a trolibusz ÜE-ben, akkor ott azt mondták, hogy egyedül a 79-en nem tudnának elmenni, de ott is meg lehetne oldani, csak különféle eszközökkel meg kellene akadályozmi a szabálytalan parkolást.
Fecó
Kollégák, foglalja össze valaki, hogy most éppen hogy' áll a trolimegszüntetés!
Mintha kicsit elült volna a csatazaj, lehet, hogy ez csak vihar elötti csend?
Szinte biztos, hogy az összes vonal megvan programban. Úgy másfál éve végigturnézott a teljes 435-ös készlet az összes vonalon (akkor még szegény 302-es is közlekedett), ha jól emlékszem, agy hétig voltak (majdnem) mindenhol. Ha jól tudom, utasszámlálást végeztek velük, mert azok regisztrálni tudják a légrugó-nyomásokat, és azt kiértékelve elég jó közelítést kapnak a kihasználtságra vonatkozóan. Na, szóval, akkor például a 75-ösön is 435-ösök jártak, és a Fok-Gyem jókat (is) mutatott...
Szerinted mennyiből tart átmásolni egy adatbázist egy számitógéppből egy másikba.
Sokat mondok ha 5 perc. És minden Fok-Gyem -es járműre ugyanazt másolják!